Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää

Vierailija
21.06.2026 |

Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.

Kommentit (391)

Vierailija
321/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäköön itseänsä homot ja lesbot sitä saa mitä tilaa 

Vierailija
322/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.

 

En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.

Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.

Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.

En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois kyllä mulla otsaa vaatia jotain omaa vessaa itselleni, vaikka kokisin itseni Muumipeikoksi. Uskomatonta röyhkeyttä!

 

Tai että mun hämäriä ajatuksia pitäis juhlia 1 kk ajan :o

Vierailija
324/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... Kun saan työkaveriksi jonkun, jota en tunnista mieheksi, naiseksi tms millä nimellä häntä kutsun loukkaamatta häntä rouva, herra, neiti! Onneksi Suomessa on neutraali hän.

Etunimi ei paljasta, Runo, Oras, Sade, mitä näitä nyt onkaan. 

Mutta, käykö miesten vai naisten vessassa kun työpaikalla ei ole muuta.

Mutta tottahan toki, tänne rakennetaan sukupuolineutraali vessa!!!!! 

 

Tämä sekalainen seurakunta saa aivan liikaa huomiota!

Itse korostavat tätä nakki, lihapiirakka, kalakukko, sikanauta-linjaa. 

Ovatko tällä viikolla nakkeja ja seuraavalla jotain muuta? 

Siis ainoana asiana sinua hiertää, missä vessassa toinen käy? (Nimeltä kun voit normaalisti kutsua jne.)

Ja ei, teiltä ei poistettu naisten ja miesten vessoja sieltä töistä. Tuskin rakennettin sitä unisex-vessaakaan lisäksi, ja jos rakennettiin, niin mikä vika että on yksi vessa lisää, vähemmän jonoa. voivoi kauheeta.

Vierailija
325/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.

 

En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.

Raamattua on muokattu vuosien varrella joka käännökseen siten kuin on sen ajan vallapitäjille ja "uskon isille" ollut mieleen. Kristillisistä arvoissa on ihan hyviä arvoja. Ne vaan ovat ihan yleismaailmallisia inhimillisiä arvoja kuten rakasta lähimmäistäsi ja ne ovat olemassa ilman ainuttakaan uskontoa. Jostain syystä nuo on vaikeimpia juuri kristityille noudattaa. 

Sitten on ihan valtavasti 2000 vuotta vanhaa sekä vuosien varrella muunneltua elämänohjetta ja joku haluaa niitä tänäkin päivänä noudattaa ja toisillekin tuputtaa. Ymmärrätkö miksi se tuntuu hieman hölmöltä? 

Vierailija
326/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niihin voi suhtautua kuten ihmisiin normaalisti kun ihan itse tekevät itsestään omituisen pellen. 

Lisää esimerkkejä ap:lle syrjinnästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
327/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin tositoosa ohjelmiin tungetaan aina yksi heemmetin hetero😁

Vierailija
328/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Kysyy ateisti joka halveksii kristinuskoa?

En oo ateisti. Kuulun ev.lut. kirkkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
329/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hulluja on vainottu aina ja tullaan vainoamaan.

Räsäsenkin mukaan kristittyjä vainotaan, eli kristitytkin ovat hulluja. Senhän tosin kaikki tietävät ilman Räsästäkin.

Räsäsen lailla uskovia lyödään ainakin aivan säälimättä. Tämä olisi ollut ennenkuulumatonta vielä pari kolme vuisikymmentä sitten.

Räsänen pilaa kristittyjen maineen. 

Toiset puolustaa ihmisten tasavertaisuutta Päivin hyökkäyksiltä ja ulostuloilta, epätasa-arvoistavia ja muita ihmisiä halventavia vaikutusyrityksiään kohtaan. 

Päivi sai tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ei osaa käyttäytyä ja kunnioittaa toisia.

Vierailija
330/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.

 

En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.

Raamattua on muokattu vuosien varrella joka käännökseen siten kuin on sen ajan vallapitäjille ja "uskon isille" ollut mieleen. Kristillisistä arvoissa on ihan hyviä arvoja. Ne vaan ovat ihan yleismaailmallisia inhimillisiä arvoja kuten rakasta lähimmäistäsi ja ne ovat olemassa ilman ainuttakaan uskontoa. Jostain syystä nuo on vaikeimpia juuri kristityille noudattaa. 

Sitten on ihan valtavasti 2000 vuotta vanhaa sekä vuosien varrella muunneltua elämänohjetta ja joku haluaa niitä tänäkin päivänä noudattaa ja toisillekin tuputtaa. Ymmärrätkö miksi se tuntuu hieman hölmöltä? 

Et sitten muista sitä, että tuhansia vuosia on ihmiskunta ollut suurimmaksi osaksi heteronormatiivinen, ja homokulttuurit vain pieni osa? 

 

Et osaa irrottautua vuoden 2026 ulkopuolelle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
331/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... Kun saan työkaveriksi jonkun, jota en tunnista mieheksi, naiseksi tms millä nimellä häntä kutsun loukkaamatta häntä rouva, herra, neiti! Onneksi Suomessa on neutraali hän.

Etunimi ei paljasta, Runo, Oras, Sade, mitä näitä nyt onkaan. 

Mutta, käykö miesten vai naisten vessassa kun työpaikalla ei ole muuta.

Mutta tottahan toki, tänne rakennetaan sukupuolineutraali vessa!!!!! 

 

Tämä sekalainen seurakunta saa aivan liikaa huomiota!

Itse korostavat tätä nakki, lihapiirakka, kalakukko, sikanauta-linjaa. 

Ovatko tällä viikolla nakkeja ja seuraavalla jotain muuta? 

Siis ainoana asiana sinua hiertää, missä vessassa toinen käy? (Nimeltä kun voit normaalisti kutsua jne.)

Ja ei, teiltä ei poistettu naisten ja miesten vessoja sieltä töistä. Tuskin rakennettin sitä unisex-vessaakaan lisäksi, ja jos rakennettiin, niin mikä vika että on yksi vessa lisää, vähemmän jonoa. voivoi kauheeta.

Heko heko! 

Vierailija
332/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hulluja on vainottu aina ja tullaan vainoamaan.

Räsäsenkin mukaan kristittyjä vainotaan, eli kristitytkin ovat hulluja. Senhän tosin kaikki tietävät ilman Räsästäkin.

Räsäsen lailla uskovia lyödään ainakin aivan säälimättä. Tämä olisi ollut ennenkuulumatonta vielä pari kolme vuisikymmentä sitten.

Räsänen pilaa kristittyjen maineen. 

Toiset puolustaa ihmisten tasavertaisuutta Päivin hyökkäyksiltä ja ulostuloilta, epätasa-arvoistavia ja muita ihmisiä halventavia vaikutusyrityksiään kohtaan. 

Päivi sai tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ei osaa käyttäytyä ja kunnioittaa toisia.

Mä käännän tämän järkevän ihmisen kielelle. 

 

Räsänen palauttaa mieleen yhden kristittyjen tehtävistä: varoittamisen.

Toiset puolustaa ihmisten perversioita Päivin varoituksilta ja ulostuloilta (tasa-arvoon millään liittymättömiä) ja muita ihmisiä totuuteen kehoittavilta vaikutusyrityksiään kohtaan. 

Päivi sai tuomion kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, mikä on käsittämätön, uusi laki. Hän on käyttäytynyt koko ajan hyvin ja kunnioittaa toisia ihmisinä, vaikka on tuonut oman mielipiteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
333/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se, mitä ihminen kokee, ei ole oikein. 

 

Mun mieli ja kroppa vastustaa täpöllä...

 

-Maanantaina töihin menemistä, ja ylipäätään töissä raatamista. Mun mieli ja keho on sitä mieltä, että mut on tehty lojumaan kännykkä kourassa niin, että raha vain mystisesti kilahtaa tilille, ilman efforttia

-Ikääntymistä! En koe olevani vielä kypsässä iässä!

-Kaikenlaista malttia: rahankäyttö, makean välttäminen, laihdutus, juoruilemattomuus, kärsivällisyys puolisoa kohtaan, SIIVOAMINEN ei kuulu mulle, vaan muille.

 

Nämä vaikuttaa mun joka päivään takuulla enemmän kuin seta-ihmisellä sen jutut.

.....silti tsemppaan lähes joka hetki (ainaki oari kertaa tunnissa :D) elääkseni kunnon ihmisen elämää. 

Jatkan: normaali elämä voi tuntua tylsän ankealta, mutta silti siten pitää elää. Tääkin elämä on kivaa!

 

Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa, mutta on ihana mennä suoraa tietä. 

"Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa..."

ööö, ai kokisit? ...miksi...?

Kirjoituksessasi tuntuu olevan muutenkin kauttaaltaan joku kieltäymyksen ja itsensä "kurissa pitämisen" ,väkisin suorittamisenkin teema. Varmaan sitten veetuttaa, jos joku toinen on enemmän sinut jokapäiväisen elämänsä kanssa, eikä tarvi taistella noin kovin itsensä kanssa.

Ei moni muutenkaan hinku tuollai jotain "paheellisuutta" tai erikoisuutta, mässäilyä tms. niinkuin kuvailit asioita, joiden kanssa sinä painiskelet. Tai tykkää vaan lojua....

Onkos nyt käynyt niin, että "syytellään" muita omista taipumuksista? 

Vierailija
334/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... Kun saan työkaveriksi jonkun, jota en tunnista mieheksi, naiseksi tms millä nimellä häntä kutsun loukkaamatta häntä rouva, herra, neiti! Onneksi Suomessa on neutraali hän.

Etunimi ei paljasta, Runo, Oras, Sade, mitä näitä nyt onkaan. 

Mutta, käykö miesten vai naisten vessassa kun työpaikalla ei ole muuta.

Mutta tottahan toki, tänne rakennetaan sukupuolineutraali vessa!!!!! 

 

Tämä sekalainen seurakunta saa aivan liikaa huomiota!

Itse korostavat tätä nakki, lihapiirakka, kalakukko, sikanauta-linjaa. 

Ovatko tällä viikolla nakkeja ja seuraavalla jotain muuta? 

Siis ainoana asiana sinua hiertää, missä vessassa toinen käy? (Nimeltä kun voit normaalisti kutsua jne.)

Ja ei, teiltä ei poistettu naisten ja miesten vessoja sieltä töistä. Tuskin rakennettin sitä unisex-vessaakaan lisäksi, ja jos rakennettiin, niin mikä vika että on yksi vessa lisää, vähemmän jonoa. voivoi kauheeta.

Heko heko! 

No mikä naurattaa? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
335/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syrji. Hyväksyn. Ei se ole minulta pois.

Mutta ärsyttää joidenkin jatkuva ulostulo ja hyväksymisen vaatimus. 

Olen hetetonainen eikä minua koko ajan kaikkialla ymmärretä ja paapota. Johtuuko se seksuaalisuudestani? Ei. Se johtuu normaalisista ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta tai sen puutteesta.

Minua ei kiinnosta tippaakaan, kenen kanssa esim työkaveri peuhaa. Jos hän ärsyttää minua, se johtuu hänen persoonastaan ei seksuaalisuudesta. Mutta jos en kohtele vähemmistöön kuuluvaa silkkihansikkain, saatan joutua puhutteluun syrjinnästä. Jos vastaavassa tilanteessa vastapuolena on toinen hetero, asia käsitellään työasiana.

Tuntuu, että moni vähemmistöön kuuluva katsoo kaikkia asioita "pridelinssien" läpi. Siis hän ihan itse. Muita ei kiinnosta hänen erilaisuutensa.

Joudutko sä työpaikallasi useinkin puhutteluihin😅 Turha siitä on seksuaalivähemmistöjä syyttää jos et osaa hoitaa töitäsi. Moni ei edes ole kertonut työpaikallaan seksuaalisesta suuntautumisestaan, kuten en minäkään ole. Eli ette te useinkaan edes tiedä yhtään oletteko tekemisissä heteron vai seksuaalivähemmistöön kuuluvan kanssa. 

En. En ole joutunut kertaakaan. Jotkut kollegat kyllä. Töissä pitää nykyään kävellä munankuorilla, ettei joku syytä syrjinnästä. Muutenkin puhuin yleisellä tasolla. 

Minulla on työtoverina yksi transseksuaali, muutama lesbo ja kaksi homoa. Ja varmaan paljon muutakin.

Kaikki ovat ihan ok tyyppejä työnsä äärellä. Transmiehen energia tuntuu menevän muutosprosessin käsittelyyn. Se vie usein huomion itse työstä.

 

Pointtini oli se, että normi konfliktit nähdään usein syrjintänä. Varsinkin jos seksuaalivähemmistöön kuuluva on kovin herkillä asiansa kanssa.

 

Rehellisesti sanoen, kyllästyttää meuhkaaminen ja oman seksuaalisuuntautumisensa ympärillä pyörijät. Sori siitä.

 

sama

Vierailija
336/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin konservatiivikristittynä (meitä on ehkä max 5 % väestöstä) ulista myös yhtä sun toista. 

Olen vähemmistössä, yyyääähhh :D Mutta en jaksa ulista, me ollaan totuttu jo enemmistön torjuntaan ihan kirkollisissakin valtioissa, mutta Jeesus on tärkeempi ja ihanampi kuin muiden mielipiteet.

 

Homolesbo sanoisi "tuo ei ole sun synnynnäinen ominaisuutesi vaan valinta". Mistä olen eri mieltä, homoseksuaalisuuden toteuttaminen on valinta. 

Toi on ihan oma valinta että olet konservatiivikristitty. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen ei ole mikään valinta. Tai jos on, niin sittenhän te heterotkin varmaan pystyisitte homosuhteeseen.

On kyllä harhaanjohtavaa sanoa, että jonkun uskonto tai ainakin uskonnolliset käsitykset olisi puhtaasti oma valinta. Voitko sinä tuosta vaan valita, uskotko Jumalaan tai joulupukkiin vai et? Tai voisitko valita, että pidät esim. avioliitossa tapahtuvaa raiskausta hyväksyttävänä, mitä se pitkään olikin? 

sivusta:

Valinnassa kaksi tai useampia vaihtoehtoja.

Esim. voin valita pidänkö raiskausta hyväksyttävänä VAI tuomittavana.

Pidänkö syrjintää hyväksyttävänä VAI tuomittavana. Jne.

Aikuisena voi valita, mihinkä uskontokuntaan kuuluu. Vaihtoehtoja on useita. (Ja mitä mieltä on henkisistä ja hengellisistä asioista) Lapsuudessa vanhempien vaikutus on toki merkittävä tässä asiassa. 

Tietenkin ihmiset saavat valtavasti vaikutuksia omiin ajatuksiinsa muilta. Ympröiä kulttuuri ja yhteiskunta vaikuttaa myös paljon. Jokainen aikuinen on kuitenkin pääasiassa silti itse vastuussa omista ajatuksistaan, teoistaan, valinnoistaan. Vaikka muitakin vaikutuksia on ja mitään mustavalkoista tämä ei joka asiassa ole.

Synnynnäiset ominaisuudet esimerkiksi eivät ole kuitenkaan omia valintoja. Ja jokainen on vastuussa siitä, kuinka toisia ihmisiä kohtelee.

Vierailija
337/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se, mitä ihminen kokee, ei ole oikein. 

 

Mun mieli ja kroppa vastustaa täpöllä...

 

-Maanantaina töihin menemistä, ja ylipäätään töissä raatamista. Mun mieli ja keho on sitä mieltä, että mut on tehty lojumaan kännykkä kourassa niin, että raha vain mystisesti kilahtaa tilille, ilman efforttia

-Ikääntymistä! En koe olevani vielä kypsässä iässä!

-Kaikenlaista malttia: rahankäyttö, makean välttäminen, laihdutus, juoruilemattomuus, kärsivällisyys puolisoa kohtaan, SIIVOAMINEN ei kuulu mulle, vaan muille.

 

Nämä vaikuttaa mun joka päivään takuulla enemmän kuin seta-ihmisellä sen jutut.

.....silti tsemppaan lähes joka hetki (ainaki oari kertaa tunnissa :D) elääkseni kunnon ihmisen elämää. 

Jatkan: normaali elämä voi tuntua tylsän ankealta, mutta silti siten pitää elää. Tääkin elämä on kivaa!

 

Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa, mutta on ihana mennä suoraa tietä. 

"Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa..."

ööö, ai kokisit? ...miksi...?

Kirjoituksessasi tuntuu olevan muutenkin kauttaaltaan joku kieltäymyksen ja itsensä "kurissa pitämisen" ,väkisin suorittamisenkin teema. Varmaan sitten veetuttaa, jos joku toinen on enemmän sinut jokapäiväisen elämänsä kanssa, eikä tarvi taistella noin kovin itsensä kanssa.

Ei moni muutenkaan hinku tuollai jotain "paheellisuutta" tai erikoisuutta, mässäilyä tms. niinkuin kuvailit asioita, joiden kanssa sinä painiskelet. Tai tykkää vaan lojua....

Onkos nyt käynyt niin, että "syytellään" muita omista taipumuksista? 

Tuo on setaporukalla aina se perinteinen heitto: mitäs salaisia ja tukahdutettuja viettejä kritisoijalla on, varmasti olisit onnellisempi kun leväyttäisit himosi levälleen! Ei pidäkkeitä! Olet angstinen ja ahdistunut!

 

Ei. Olen onnellisempi suoralla tiellä, kiitos kysymästä. :) Tiedän kyllä sen toisenkin tien, en halua niihin mutkiin ja miljoonaan kiemuraan enää.

Vierailija
338/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.

 

En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.

Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.

Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.

En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.

Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin? 

Vierailija
339/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.

Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.

Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.

No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi. 

Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa. 

Sinä olet eri mieltä.

Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.

Mihin lahkoon muuten kuulut? 

Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.

 

En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.

Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.

Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.

En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.

Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.

Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin? 

Onko sanonta "lukee kuin piru raamattua" sulle tuttu? 

Vierailija
340/391 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeikäinen heteronainen.

Minun puolestani jokainen saa olla mitä on. Tunnen seksuaalivähemmistön edustajia ja meillä on kivaa ja luontevaa yhdessä.

Ainoa traumaattinen kokemus oli nuorena, kun luokkakaverini iltalukiossa kutsui minut heille saunaan, syömään ja sitten lähdettäisiin jonnekin baariin. Ekana saunaan. Istuin alasti lauteilla kun tämä alkoi lähennellä. Sanoin olevani hetero mutta hän oli sitä mieltä, että olen lesbo, en vaan tiedä sitä. Syöksyin ulos saunasta ja vedin illan loppuun suunnitellusti. En koskaan kertonut koulussa kenellekään. 

Terveisiä vaan Päiville, se oli ahdistavaa. T. Sari

Eksyin vähän aiheesta. Tulin sanomaan, että ainoa mikä minua välillä ärsyttää on vähemmistöjen aggressiivinen suhtautuminen heteroihin. Asiat väännetään ja käännetään, jotta voidaan syyttää syrjinnästä.

 

Oikeasti minua ainakaan ei yhtään kiinnosta toisten suuntautuminen. Kunhan minua ei lähennellä tai syyllistetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi