HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (394)
Ihan sama mulle kunhan lopettavat tuon vaahtoamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transgender identities were also more strongly associated with perpetration of bullying than subjection to bullying." (lihavointi lisätty)
Frontiers | Transgender Identity Is Associated With Bullying Involvement Among Finnish Adolescents
transidentifioituvat ovat itse usein kiusaajia
Tämä taitaa olla sukupuolivähemmistöille melkoinen tabu, jota ei haluta käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se paranna tavallisten kansalaisten tasa-arvoa yhtään jos presidenttinä on homo tai melkein-homo jos tavallisten kansalaisten elämässä on jatkuvaa syrjintää esimerkiksi työelämässä eikä siihen mitenkään puututa vaan lakaistaan kaikki maton alle tai vedetään matto alta kokonaan.
Tiedätkös, työelämässä on rankkaa meillä heteroillakin.
On syrjintää, työpaikkakiusaamista, työsuhteiden purkua koeajalla, irtisanomisia, epäreiluja rekrytointeja ja vaikka mitä. Esimiehet pääsevät pälkähästä, jos joku tekee kantelun. Ei korppi korpin silmää noki.
Mutta kun vähemmistön edustajat tuijottavat omaa napaansa ja seksuaali-identiteettiiään ja luulee ihan kaiken johtuvan siitä.
Se juuri raivostuttaa. Elämässä tulee jotain ihan normi vastoinkäymistä ja nää on ihan yyyhyy, mua kiusataan ja syrjitään, koska olen vähemmistöä. Tuskin se siitä johtuu, elämä on joskus shittiä.
Nyt pää pois pärseestä ja lopeta toi uhriutuminen. Jookos.
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoinnissa. Palkataan hetero, vaikka homo olisi parempi. Homon työhakemus lentää roskiin, koska homo. Työvuorosuunnittelussa: annetaan kaikki työvuorot heterolle, vaikka homolla kuuluisi antaa työsopparin mukaan työvuoroja. Työhaastattelussa: vihjaillaan kautta rantain homoudesta.
Syrjintä suuntautumisen perusteella on jo nyt laitonta. Jos pystyt todistamaan homoseksuaalisuuden syrjinnän syyksi, niin olet oikeutettu kompensaatioon. Kipin kapin ilmoitusta tekemään ja heti yhteys liittoon!
Vierailija kirjoitti:
Homot yms yksinkertaisesti "mainostaa" itseään niin jumalattoman huonosti, että on hämmentävää, että meteli on jäänyt näinkin pieneksi.
Jos kasaa mielikuvansa noista vähemmistöistä jonkun setan ulosannin pohjalta, niin sehän on joku parafilioiden sävyttämä friikkiryhmä ketä ne edustaa. Eturintamassa on kaikenlaista naamiasasuihin pukeutunutta hippiäistä ja niiden elämä on vain seksin ympärillä pyörivää karnevaalia ympäri vuoden.
Näinhän ei tietenkään ole, mutta vaikea siitä on luoda kuvaa jostain tavallisten ihmisten ryhmästä, vaikka niitähän valtaosa homoista yms onkin.
Voisi ihan perustellusti epäillä, että Seta on yksinkertaisesti joku trolliryhmä, joka katsoo kuinka pitkälle voivat "jekkunsa" viedä.
Tämän hetken sateenkaariaktivismissa ei ole kysymys homoseksuaaleista, vaan sukupuolisekoilijoista ja transsuista. Homoseksuaalien oikeudet saatiin maaliin tasa-arvoisen avioliittolain myötä. Seta tarvitsi uuden rahahanan ja kohteen toiminnalleen ja löysivät transsut. Transsujen vaatimuksia on vaikeampi perustella yhdenvertaisuudella tai ihmisoikeuksilla. Henkilöpapereiden vaihto ilmoitusasiana, peniksen vieminen naisten tiloihin ja naisurheiluun, itsemäärittely, lasten transiuttaminen tai kolmas juridinen sukupuoli eivät ole ihmisoikeuksia. Aktivismi on nyt erityisen ärhäkkää, koska transsujen vaatimuksia ei voi perustella järkiargumenteilla, vaan ne ovat ideologisesti ja dogmaattisesti määrittyviä.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin jutussa sanotaan, että ihmisoikeuksien puolustajia tarvitaan.
Mitä oikeuksia pride-väeltä siis puuttuu?
Onko asioita joita he eivät saa tehdä, paikkoja jonne eivät saa mennä?
Vai haluavatko he kuitenkin jotakin erityisoikeuksia.
Transsuja närästää, kun kaikkien mielestä penis ei kuulu naisen ja lesbon määritelmään, naisten ja tyttöjen tiloihin eikä naisten kilpaurheiluun. Terve järki, biologiset tosiasiat, naisten oikeudet ja homoseksuaalisuus ovat ikävästi transsujen ja vihervassujen sukupuolivallankumouksen tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukiessa on helppo uskoa, että ihmisten älykkyysosamäärä on laskussa. Voi herranjestas.
Tehdään testi:
- määrittele nainen
- monta sukupuolta on
- kohdistuuko seksuaalinen suuntautuminen identiteettiin vai kehon sukupuoleen?
Näistä ne ristiriidat muodostuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamattua on muokattu vuosien varrella joka käännökseen siten kuin on sen ajan vallapitäjille ja "uskon isille" ollut mieleen. Kristillisistä arvoissa on ihan hyviä arvoja. Ne vaan ovat ihan yleismaailmallisia inhimillisiä arvoja kuten rakasta lähimmäistäsi ja ne ovat olemassa ilman ainuttakaan uskontoa. Jostain syystä nuo on vaikeimpia juuri kristityille noudattaa.
Sitten on ihan valtavasti 2000 vuotta vanhaa sekä vuosien varrella muunneltua elämänohjetta ja joku haluaa niitä tänäkin päivänä noudattaa ja toisillekin tuputtaa. Ymmärrätkö miksi se tuntuu hieman hölmöltä?
Et sitten muista sitä, että tuhansia vuosia on ihmiskunta ollut suurimmaksi osaksi heteronormatiivinen, ja homokulttuurit vain pieni osa?
Et osaa irrottautua vuoden 2026 ulkopuolelle?
Kyllä on homoiltu ihan reippaasti ennenkin. Kristinusko sitä yrittää rajoittaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_antiikin_Kreikassa
Antiikin Kreikassa homoseksuaaliset teot hyväksyttiin vain tarkasti rajatussa kontekstissa. Homoseksuaalisuutta on epäilemättä aina ilmennyt, mutta laajempi yhteiskunnallinen hyväksyntä on tuore ilmiö.
NIIN ! Minua ja miniporsastani, Turea, ei huolita edes SETAan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukiessa on helppo uskoa, että ihmisten älykkyysosamäärä on laskussa. Voi herranjestas.
Jep ja helppo uskoa myös että syrjintää riittää.
Miten ajattelet, että vastakkainasetteluun pyrkivä ja ehdoton transaktivisminne on vähentänyt syrjintää?
Vierailija kirjoitti:
Ei se paranna myöskään tasa-arvoa jos prresidentin poika valitaan työhön vaan sen takia, että on presidentin poika.
Ajatteletko, että DEI-rekryt parantavat tasa-arvoa, jos valitaan vammaisuuden, ihonvärin, sukupuolen tai transsuuden perusteella, eikä meritoituneinta hakijaa?
Pride ja seta ovat vieraannuttaneet minut asiastaan olemalla ällöttävän militantteja, syrjiviä ja hyökkääviä. Ennen pidin tavallisina ihmisinä. Nyt koen pelkkinä huomionhakuisina, säälipisteitä keräävinä friikkeinä. Kysymykseen vastaten, jos olisin palkkaava osapuoli niin katsoisin tarkkaan onko edes siedettävä ihminen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
NIIN ! Minua ja miniporsastani, Turea, ei huolita edes SETAan :(
Just nii ! Rekku-koira ja tyttäremme häädettiin oikein joukolla helluntaiseurakunnasta :( Olivat kivittää kuoliaiksi vaikka ne hihhulit itse huutava orgioissaan ettei saisi tuomita ettei itse joutuisi tuomittavaksi. PYH !
Sukupuolispessujen uhrivirren veisaaminen saa valtavasti näkyvyyttä Hesarissa. Milloin uhriutumisesta tuli sateenkaariaktivismin valtavirtaa ja miksi nämä aktivistit eivät huomaa, että nimenomaan heidän aktivisminsa on asenteiden nuivistumisen taustalla? Suurinta osaa ei kiinnosta se, onko joku trans tai mitä sukupuolta työkaverin puoliso on. Vastustusta herättää tapa tehdä aktivismia ja aktivismin sisältö, kuten itsemäärittely ja lasten transiuttaminen. Nämä tavoitteet ovat transien / aktivistien tavoitteita, mutta pakkoavioliiton vuoksi ne leimaavat myös homoseksuaaleja. Setakin mielletään vahvasti homojärjestöksi, vaikka transit ovat olleet toiminnan keskiössä jo vuosikymmenen.
Jännä. Olen lesbo ja ainoat Suomessa, jotka "katsovat mua karsaasti" ovat maahanmuuttajat. Mutta siitähän ei saa puhua.
Kissa Koskista on joku katsonut ihan väärällä tavalla, ja nyt hän kokee 'vähemmistöstressiä'. Etusivun 'uutinen' Helsingin Sanomissa.
Vierailija kirjoitti:
Kissa Koskista on joku katsonut ihan väärällä tavalla, ja nyt hän kokee 'vähemmistöstressiä'. Etusivun 'uutinen' Helsingin Sanomissa.
Tottakai jos pukeutuu pelleksi niin ihmiset "katsovat karsaasti". Jos näytät räikeältä friikiltä, se herättää huomiota, kuten kenties salaa toivotkin. Tuttu juttu punk-muumion nuoruusvuosilta.
On aina kannattavaa uhriutua nyky-yhteiskunnassa, uhriutumisella saa intersektionaalista pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamattua on muokattu vuosien varrella joka käännökseen siten kuin on sen ajan vallapitäjille ja "uskon isille" ollut mieleen. Kristillisistä arvoissa on ihan hyviä arvoja. Ne vaan ovat ihan yleismaailmallisia inhimillisiä arvoja kuten rakasta lähimmäistäsi ja ne ovat olemassa ilman ainuttakaan uskontoa. Jostain syystä nuo on vaikeimpia juuri kristityille noudattaa.
Sitten on ihan valtavasti 2000 vuotta vanhaa sekä vuosien varrella muunneltua elämänohjetta ja joku haluaa niitä tänäkin päivänä noudattaa ja toisillekin tuputtaa. Ymmärrätkö miksi se tuntuu hieman hölmöltä?
Et sitten muista sitä, että tuhansia vuosia on ihmiskunta ollut suurimmaksi osaksi heteronormatiivinen, ja homokulttuurit vain pieni osa?
Et osaa irrottautua vuoden 2026 ulkopuolelle?
Kyllä on homoiltu ihan reippaasti ennenkin. Kristinusko sitä yrittää rajoittaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_antiikin_Kreikassa
Antiikin Kreikassa homoseksuaaliset teot hyväksyttiin vain tarkasti rajatussa kontekstissa. Homoseksuaalisuutta on epäilemättä aina ilmennyt, mutta laajempi yhteiskunnallinen hyväksyntä on tuore ilmiö.
Kyllä. Kyseessä oli nuoren pojan suhde vanhempaan mieheen, jolla saattoi olla vaimokin. Nimitys tälle suhteelle olo "pederastia". Koostuu sanoista "lapsi" ja "rakastaa".
Ei se paranna myöskään tasa-arvoa jos prresidentin poika valitaan työhön vaan sen takia, että on presidentin poika.