HS, Seksuaali ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat edelleen syrjintää
Voisiko joku kertoa konkreettisen esimerkin syrjinnästä, kiitos.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.
Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.
En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.
Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin?
Onko sanonta "lukee kuin piru raamattua" sulle tuttu?
Olen eläkeikäinen heteronainen.
Minun puolestani jokainen saa olla mitä on. Tunnen seksuaalivähemmistön edustajia ja meillä on kivaa ja luontevaa yhdessä.
Ainoa traumaattinen kokemus oli nuorena, kun luokkakaverini iltalukiossa kutsui minut heille saunaan, syömään ja sitten lähdettäisiin jonnekin baariin. Ekana saunaan. Istuin alasti lauteilla kun tämä alkoi lähennellä. Sanoin olevani hetero mutta hän oli sitä mieltä, että olen lesbo, en vaan tiedä sitä. Syöksyin ulos saunasta ja vedin illan loppuun suunnitellusti. En koskaan kertonut koulussa kenellekään.
Terveisiä vaan Päiville, se oli ahdistavaa. T. Sari
Eksyin vähän aiheesta. Tulin sanomaan, että ainoa mikä minua välillä ärsyttää on vähemmistöjen aggressiivinen suhtautuminen heteroihin. Asiat väännetään ja käännetään, jotta voidaan syyttää syrjinnästä.
Oikeasti minua ainakaan ei yhtään kiinnosta toisten suuntautuminen. Kunhan minua ei lähennellä tai syyllistetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se, mitä ihminen kokee, ei ole oikein.
Mun mieli ja kroppa vastustaa täpöllä...
-Maanantaina töihin menemistä, ja ylipäätään töissä raatamista. Mun mieli ja keho on sitä mieltä, että mut on tehty lojumaan kännykkä kourassa niin, että raha vain mystisesti kilahtaa tilille, ilman efforttia
-Ikääntymistä! En koe olevani vielä kypsässä iässä!
-Kaikenlaista malttia: rahankäyttö, makean välttäminen, laihdutus, juoruilemattomuus, kärsivällisyys puolisoa kohtaan, SIIVOAMINEN ei kuulu mulle, vaan muille.
Nämä vaikuttaa mun joka päivään takuulla enemmän kuin seta-ihmisellä sen jutut.
.....silti tsemppaan lähes joka hetki (ainaki oari kertaa tunnissa :D) elääkseni kunnon ihmisen elämää.
Jatkan: normaali elämä voi tuntua tylsän ankealta, mutta silti siten pitää elää. Tääkin elämä on kivaa!
Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa, mutta on ihana mennä suoraa tietä.
"Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa..."
ööö, ai kokisit? ...miksi...?
Kirjoituksessasi tuntuu olevan muutenkin kauttaaltaan joku kieltäymyksen ja itsensä "kurissa pitämisen" ,väkisin suorittamisenkin teema. Varmaan sitten veetuttaa, jos joku toinen on enemmän sinut jokapäiväisen elämänsä kanssa, eikä tarvi taistella noin kovin itsensä kanssa.
Ei moni muutenkaan hinku tuollai jotain "paheellisuutta" tai erikoisuutta, mässäilyä tms. niinkuin kuvailit asioita, joiden kanssa sinä painiskelet. Tai tykkää vaan lojua....
Onkos nyt käynyt niin, että "syytellään" muita omista taipumuksista?
Tuo on setaporukalla aina se perinteinen heitto: mitäs salaisia ja tukahdutettuja viettejä kritisoijalla on, varmasti olisit onnellisempi kun leväyttäisit himosi levälleen! Ei pidäkkeitä! Olet angstinen ja ahdistunut!
Ei. Olen onnellisempi suoralla tiellä, kiitos kysymästä. :) Tiedän kyllä sen toisenkin tien, en halua niihin mutkiin ja miljoonaan kiemuraan enää.
Minusta saat tietenkin olla ja elää elämääsi miten parhaaksi näet. Mutta samalla tulee antaa muiden elää omaansa myös. Ja ymmärttää, että he voivat olla hyvinkin erilaisia ihmisiä kuin itse olet. On niin paljon useampia teitä kuin vain kaksi omaa kokemustasi. Sinulla on sinun tiesi, toisilla omansa.
Itse sinä kirjoitit, että "Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa..." en minä.
Itse sinä kirjoitit, että "tsemppaan lähes joka hetki (ainaki pari kertaa tunnissa :D) elääkseni kunnon ihmisen elämää. " En minä.
ja aloitit aika vahvasti seksuaalivähemmistöjä koskevaan aloitukseen, että: "Aina se, mitä ihminen kokee, ei ole oikein."
Verrokiksi, minulla itselläni on jokapäiväisessä elämässäni ja ajatuksissasi hyvin erilaiset teemat kuin sinulla, vaikken mitään hurjaa elämää eläkään. Enkä ajattele myöskään, että "Kai mä kokisin vaikka mitä ihmeellisimpiä tuntemuksia ja kukerrusta jossain homobaarissa". Vaikka miksei voisi olla ihan kiva joskus käydä. Tai olen minä varmaan joskus 15 vuotta sitten pyörähtänyt, eipä ollut sen ihmeellisempää. (Hetero olen, jos sillä on nyt jotain merkitystä.) Enkä minä koe, että mun tarvitsisi joka hetki jotenkin erikseen tsempata ollakseni "kunnon ihminen", vaikka mielestäni kohtelen muita hyvin, eikä ole mitään isoja "paheitakaan" tms.
En ole myöskään mukana Setan toiminnassa. Olisi ylipäätään mielestäni asiallista vastata kommentissa esitettyihin asioihin, ei mahdollisesti joidenkin muiden muualla esitettyihin ajatuksiin.
Itse nimenomaan kirjoitit asioista kieltäytymisen teemasta ja itsensä kunnollisena tms. pitämisenä ja siinä tsempaamisessa, homobaarin näkemisenä jonain huimana kokemuksena, johon kommentoin.
Lisäksi nyt kerrot aika selvästi, että et ole aina elänyt heterona/seks. enemmistöön kuuluvana.
Kirjoituksestasi tulee siis kuva, ettei homoseksuaalisuus / biseksuaalisuus yms. ole sinusta oikein. Jos, niin miksei ole?
Kyllä minä ajattelen yleisesti ottaen niin, että jos on sinut oman elämänä kanssa, niin suo toisillekin paremmin heidän omat polkunsa ja elämänvalintansa. Tarkoitan tällä ihan kaikenlaisia asioita ja valintoja elämässä, en vain seks.suuntautumista tms.
Koitan sanoa myös sitä, että ainakaan minun elämäni ei ole kieltäytymistä ja jatkuvaa tsemppaamista, enkä silti mitenkään "hurjastele" tai ole "huono ihminen". Uskoisin, että monilla on näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.
Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.
En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.
Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin?
Kyllähän Raamatussa nyt rakkaudesta puhutaan. Ja se onkin iso tärkeä teema.
Nyt ensihätään, miten se, usko, toivo ja rakkaus tms. menikään...
"Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus."
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä... Rakkaus ei koskaan katoa." (Tätä luetaan usein häissä, mutta sen alkuperäinen yhteys on seurakunnan elämä ja ihmisten keskinäiset suhteet. Ensimmäinen korinttilaiskirje.)
"Rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä..." (Johanneksen evankeliumi, Jeesuksen mukaan opetuslapset tunnetaan keskinäisestä rakkaudestaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Aika vähän muuten tuo 5-6 kertaa negatiivisesti mainittuna... Ja millaisessa kokonaisuudessa ja kontektissa näitä sitten tarkastellaan, ja kuka kirjoitti ja missä yhteydessä.
Monet antaa paljon isomman painoarvon näiden ristiriitaisuukien kohdalla esimerkiksi rakkauden paljon kokonaisvaltaisemmalle ja suurelle sanomalle.
En nyt ala kuitenkaan teologiasta väittelemään. Näkemyksiä on toki monia. Sinun on vain yksi. Raamatussa on pajon ristiriitaisuuksia sekä muitakin asioita, joita kirkko ei allekirjoita ja kelpuuta ajatusmalleikseen.
Suomen ev.lut kirkko näyttää ottaneen aika toisenlaisen kannan mitä sinä, mikä on mielestäni erittäin hyvä.
Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin?
Tässä uskovalle ohjeeksi Raamatusta:
"Vaikka minulla olisi uskoa niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään."
Rekrytoinnissa. Palkataan hetero, vaikka homo olisi parempi. Homon työhakemus lentää roskiin, koska homo. Työvuorosuunnittelussa: annetaan kaikki työvuorot heterolle, vaikka homolla kuuluisi antaa työsopparin mukaan työvuoroja. Työhaastattelussa: vihjaillaan kautta rantain homoudesta.
Homot yms yksinkertaisesti "mainostaa" itseään niin jumalattoman huonosti, että on hämmentävää, että meteli on jäänyt näinkin pieneksi.
Jos kasaa mielikuvansa noista vähemmistöistä jonkun setan ulosannin pohjalta, niin sehän on joku parafilioiden sävyttämä friikkiryhmä ketä ne edustaa. Eturintamassa on kaikenlaista naamiasasuihin pukeutunutta hippiäistä ja niiden elämä on vain seksin ympärillä pyörivää karnevaalia ympäri vuoden.
Näinhän ei tietenkään ole, mutta vaikea siitä on luoda kuvaa jostain tavallisten ihmisten ryhmästä, vaikka niitähän valtaosa homoista yms onkin.
Voisi ihan perustellusti epäillä, että Seta on yksinkertaisesti joku trolliryhmä, joka katsoo kuinka pitkälle voivat "jekkunsa" viedä.
Alapeukuttaja päivystää palstalla klo 7-23 7 päivää viikossa. Alapeukuttaa kaikkea mitä tietty homoseksuaali kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seksuaalivähemmistöä ja en ole kertaakaan kokenut syrjintää, toisaalta en myöskään julkisesti puhu kenen kanssa seurustelen/harrastan seksiä koska ei ne asiat kuulu kenellekään.
Oletteko te aina kotona piilossa ettei kukaan näe teitä yhdessä?
Ei olla, miksi pitäisi olla? Elämme ihan tavallista elämää.
Sanoit, ettei seksuaalisuutenne kuulu kenellekään. Varmasti vaikeaa kulkea tuolla peitellen sitä, samalla kun me heterot kuljetaan käsi kädessä ja osoitetaan rakkauttamme eri tavoin. Meidän seksuaalisuus saa näkyä ja kuulua. Miksei sun?
Saatikka sitten Susanna Penttilän heterorakkaus....
Iltapäivälehdissä on nykyään jatkuvasti etusivulla heteroiden seksisuosituksia ja paljasta pintaa joka puolella. Pöyristys iskee vasta sitten, kun on kerran joku sateenkaarivähemmistöön liittyvä juttu.
Joo, silloin se muuttuu yhtäkkiä seksuaalisuusen naamaan hieromiseksi,mutta voimaantuneet heterot saa kaikessa rauhassa poseerata iltapäivälehdissä bangbusseineen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Missä tuossa on se syrjintä? Mielipiteet eivät ole syrjintää.
Syrjivien haventavien tms. mielipiteiden ilmaisu jotain ihmisryhmää kohtaan tavalla tai toisella, todellakin on kyllä syrjintää.
Tällaistako syrjintää täällä nyt joku koittaa jotenkin normalisoida?! Ja motiivi on?
- Mikä on syrjintää?
- Syrjivien ja halventavien mielipiteiden ilmaisu?
- Eli siis mikä? Tuo on kehäpäätelmä.
Ole hyvä ja lue kommentit, joihin vastattiin....
Esimerkkeinä syrjivästä kommentoinnista oli mainittu siis homojen nimittely sairaiksi tms. ja ettei hyväksy homoutta raamattuun vedoten.
Ei, syrjintää on se että kohtelee ihmisiä eriarvoisesti. Jos tasaisesti nimittelee muitakin ihmisiä heidän ominaisuuksien vuoksi se on toki huonoa käytöstä, mutta ei syrjivää.
Ai että kun syrjii kaikkia jotka eivät itseä miellytä niin syrjintä on ok😂
Hesarin jutussa sanotaan, että ihmisoikeuksien puolustajia tarvitaan.
Mitä oikeuksia pride-väeltä siis puuttuu?
Onko asioita joita he eivät saa tehdä, paikkoja jonne eivät saa mennä?
Vai haluavatko he kuitenkin jotakin erityisoikeuksia.
Tätä keskustelua lukiessa on helppo uskoa, että ihmisten älykkyysosamäärä on laskussa. Voi herranjestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään "syrjintää". Sama ulina jatkuu oli asiat miten hyvin tahansa. Alkaa jo vituttamaan.
Vituttaa se jo näemmä muissakin maissa:
-Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat Suomessa edelleen syrjintää. Asenteet ovat koventuneet muuallakin.- HS
Meillä on "melkein presidenttinä" homo, ollut mm. ulkoministerinä, kansanedustajina on useita homoja, muusikkoina ja kapellimestarina on homo, näyttelijöinä on homoja, pormestarina on homo jne. Siis mitä syrjintää ja missä? Mitä v.tun ininää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi homojen nimittely sairaiksi tms., mitä esiintyy tälläkin foorumilla. Eräs kollegani nimitti homoja sairaiksi ja toinen ilmoitti, ettei hyväksy homoutta vedoten raamattuun.
Luen miesvihakommentteja netistä päivittäin. Olwnko syrjitty? Mistälähtien jonninjoutavat kommentit netissä ovat olleet suurin ongelma.
Kristittyjen ei kuulukaan hyväksyä homoseksuaalisia tekoja. Muussa tapauksessa ollaan hylätty sekä oppi että Kristus. Outoa ajattelua.
No Tampereen seurakunta on ainakin eri mieltä kanssasi.
Raamattu ja Jumala on sitten eri mieltä Tampereen seurakuntien kanssa.
Sinä olet eri mieltä.
Sinä et ole Jumala, eikä oma tai lahkosi tulkinta Raamatusta mikään - se totuus.
Mihin lahkoon muuten kuulut?
Lue ihan selvää suomea Raamatusta, homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään tai esitetään negatiivisessa valossa 5-6 kertaa, sekä VT:n ja UT:n puolella. Raamatun seksuaalijutut ei lievene UT:iin tultaessa, pikemminkin kovenevat. Sieltä et löydä yhden yhtäkään homoseksiin tai -parisuhteeseen myönteisesti viittaavaa lausetta.
En kuulu mihinkään seurakuntaan, ennen kuuluin luterilaiseen. Mutta Jumala johdattakoon seurakunta-asiassa.
Raamattua on muokattu vuosien varrella joka käännökseen siten kuin on sen ajan vallapitäjille ja "uskon isille" ollut mieleen. Kristillisistä arvoissa on ihan hyviä arvoja. Ne vaan ovat ihan yleismaailmallisia inhimillisiä arvoja kuten rakasta lähimmäistäsi ja ne ovat olemassa ilman ainuttakaan uskontoa. Jostain syystä nuo on vaikeimpia juuri kristityille noudattaa.
Sitten on ihan valtavasti 2000 vuotta vanhaa sekä vuosien varrella muunneltua elämänohjetta ja joku haluaa niitä tänäkin päivänä noudattaa ja toisillekin tuputtaa. Ymmärrätkö miksi se tuntuu hieman hölmöltä?
Et sitten muista sitä, että tuhansia vuosia on ihmiskunta ollut suurimmaksi osaksi heteronormatiivinen, ja homokulttuurit vain pieni osa?
Et osaa irrottautua vuoden 2026 ulkopuolelle?
Kyllä on homoiltu ihan reippaasti ennenkin. Kristinusko sitä yrittää rajoittaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_antiikin_Kreikassa
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukiessa on helppo uskoa, että ihmisten älykkyysosamäärä on laskussa. Voi herranjestas.
Jep ja helppo uskoa myös että syrjintää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.... Kun saan työkaveriksi jonkun, jota en tunnista mieheksi, naiseksi tms millä nimellä häntä kutsun loukkaamatta häntä rouva, herra, neiti! Onneksi Suomessa on neutraali hän.
Etunimi ei paljasta, Runo, Oras, Sade, mitä näitä nyt onkaan.
Mutta, käykö miesten vai naisten vessassa kun työpaikalla ei ole muuta.
Mutta tottahan toki, tänne rakennetaan sukupuolineutraali vessa!!!!!
Tämä sekalainen seurakunta saa aivan liikaa huomiota!
Itse korostavat tätä nakki, lihapiirakka, kalakukko, sikanauta-linjaa.
Ovatko tällä viikolla nakkeja ja seuraavalla jotain muuta?
"Tämä sekalainen seurakunta saa aivan liikaa huomiota!"
Onko se heidän saamansa huomio jotenkin sinulta sitten pois?
Mutta harmillista, jos sinä, hetereoutesi ja ne iänikuiset nakkipiilot, olette jääneet nyt vähemmälle huomiolle siellä töissä, kun uusi mielenkiintoinen sihteeri-Runo pyyhälsi niin näyttävästi paikalle... ja missä vessasakin se käy...
Onneksi voit vapaa-ajallasi lohduttautua katsomalailla lempisajaasi.... Istuudut mukavasti pehmoiselle sohvalle nakkipiilot lautasella valmiina ja sihautat olusen auki, tuttu tunnari soi, voi tätä rentoutta.... mmm mutta mitäsmitäs! Uusi hahmo pyyhältää ruutuun...nainen..eiku mikä.. eiku mieskö...eiku, sielläkin!! kaikki ooooonn nyyyyyyt piilaaaalllllaaaaaa!!
Monet homot, myöntävät, että asiat ovat Suomessa parantuneet valtavasti niistä päivistä, jolloin homoseksuaalisuus oli rikos. Yksittäisten ennakkoluuloisten ihmisten huonoa käytöstä esiintyy. Sitä on mahdoton saada loppumaan muutamassa vuosikymmenessä. Transkultin aktivistit ja heidän tukijansa mediassa ja politiikassa antavat kuitenkin ymmärtää että asiat ovat koko ajan pahenemassa. Tällä he tarkoittavat etenkin asiallista keskustelua gender-ideologian aiheuttamista ongelmista, esimerkiksi sitä, että sukupuolen "korjausta" hakevien taspainottomien nuorten määrä on parsissakymmenessä vuodessa noussut monikymmenkertaiseksi johtuen kultin ja median harjoittamasta propagandasta ja groomaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään "syrjintää". Sama ulina jatkuu oli asiat miten hyvin tahansa. Alkaa jo vituttamaan.
Vituttaa se jo näemmä muissakin maissa:
-Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt kohtaavat Suomessa edelleen syrjintää. Asenteet ovat koventuneet muuallakin.- HSMeillä on "melkein presidenttinä" homo, ollut mm. ulkoministerinä, kansanedustajina on useita homoja, muusikkoina ja kapellimestarina on homo, näyttelijöinä on homoja, pormestarina on homo jne. Siis mitä syrjintää ja missä? Mitä v.tun ininää?
Turhaa kitinää.
Ei se paranna tavallisten kansalaisten tasa-arvoa yhtään jos presidenttinä on homo tai melkein-homo jos tavallisten kansalaisten elämässä on jatkuvaa syrjintää esimerkiksi työelämässä eikä siihen mitenkään puututa vaan lakaistaan kaikki maton alle tai vedetään matto alta kokonaan.
Raamattu sanoo vain 1 kerran että "Jumala on rakkaus", jae jota homoseksuaalit suosii. Hmmm, miksi niin harvoin, sehän varoittaa homoudesta useammin?