Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut

Vierailija
07.06.2026 |

Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?

Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lääkäri ei myönnä tk-eläkettä. Vuokra-asunto on sitten siivoamatta. Ei ole ystäviä eikä kylässä käy ketään, joten mitä väliä.

Vierailija
62/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan lääkäri ei myönnä tk-eläkettä. Vuokra-asunto on sitten siivoamatta. Ei ole ystäviä eikä kylässä käy ketään, joten mitä väliä.

En jaksaisi tavata ystäviä enkä niitä halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantajärjestelmä ei ollut 15 vuotta sitten käytössä

Eli sinne on päivitetty tietoja alkaen 15 v sitten? 

Käsittääkseni niitä on viety sinne pidemmältä ajalta, mutta en tiedä, en ole tilannut tietojani. 

Mutta eihän hoitohenkilökunta varmaan edes katso tietoja kannasta vaan omasta järjestelmästään. 

Vierailija
64/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kärsin silloin ahdistuksesta ja olen siitä ajat sitten toipunut. Koetko siis että tämä kaivamasi ikivanha ahdistusdiagnoosi liittyy jotenkin nivelrikkooni?"

Neutraalisti ja jämäkästi. Opetelkaa pitämään puolenne.

Ei se aina toimi. Toisten lääkärien sanomisiin ei haluta puuttua, vaikka niistä olisi aikaa.

Tai vaikka se olisi virheellinen diagnoosi. Lääkäri voi aina vedota siihen, että "se olisi voinut olla näin".

Virheellistä diagnoosia ei poisteta. Siihen pitäisi laittaa kirjaus, että tämä osoittautui myöhemmin vääräksi, mutta niinkään ei tehdä. Tietenkään.

Se olisi voinut olla näin!

Virheelliset diagnoosit ovat pahimpia. Miten todistat, ettet ole hullu? (Täälläkin tulisi joku heti sanomaan, että kyseessä  sairaudentunnottomuus hähhähhää).

Vierailija
65/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluapteekin myyjä ei kannata ostaa särkylääkettä kun niissä on niin paljon sivuvaikutuksia .  Joku arabiblondattu nainen. 

Vierailija
66/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkivut on myös vaihdevuosi kipuja kun hormonivajetta . 

Vierailija
67/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko se Kanta-palvelu on ollut olemassa?

Vierailija
68/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt samoin. Olin 35+, kaivettiin esiin potilastietoja ajalta kun olin 13. Jos ihmisen kaikki solut ovat uusiutuneet 7 vuoden ajassa niin tuossa olin ehtinyt uusiutua yli kolme kertaa ja henkisestikään en tietenkään ole enää sama ihminen, koska olin kasvanut lapsesta aikuiseksi, aivoni olivat kehittyneet täysin, olin saanut elämänkokemuksia jne. Silti minut tuomittiin sen mukaan mitä varhaisteiniajan potilaskertomuksissani luki. Ihan oikeasti, moniko meistä muka on lähes nelikymppisenä sama henkilö kuin varhaisteininä? Kertooko tuo siitä, että terveydenhoitohenkilökunta itse ei ole kehittynyt yhtään?

Vierailija
69/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella pääsevät kyllä käsiksi vanhempiinkin kertomuksiin. 

Vierailija
70/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kaivettiin vuosia vanhat kipulääkemääräykset ja epäiltiin riippuvuutta

En siis saanut sektion jälkeen kipulääkettä, burana riittää sinulle sanoi hoitaja.

Onko Burana halvempaa?

Vierailija
71/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis saanut sektion jälkeen kipulääkettä, burana riittää sinulle sanoi hoitaja.

Täysin sairasta. Ihan mielisairasta. Kenenkään ei pitäisi tehdä töikseen tuollaista ihmisten kituttamista että katsotaan vierestä kiimoissaan kum potilas kärsii kovissa kivuissa. Lääkettä on, mutta sitä ei anneta. Aivan sairas tuollaisen hoitohenkilökunnan mieli.

Vierailija
72/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isälleni tehtiin avanteeseen johtanut syöpäleikkaus ja hän ei saanut kuin Panadolia. Saattaisi tulla riippuvaiseksi toimivista kipulääkkeistä.

Onko Panadol halvempaa?

Vierailija
73/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä olen kieltänyt kaikki tietojen luovutukset eri paikkojen välillä ja käyn milloin missäkin. Välillä lääkärit huomauttavat etteivät pääse lukemaan aiempia tietojani Kannasta, hymähtelen siihen jotain ja pidän luovutuskiellon voimassa edelleen. Saavat luottaa siihen mitä itse kerron ja mieluummin vaikka tutkia joka kerran alusta asti uudestaan kuin että otan riskin ja esiin kaivetaan joku vuosikymmenen takainen masennus (on tapahtunut). 

Vierailija
74/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi en milloinkaan mene psyykkisten vaivojen takia terveydenhuoltoon. Sieltä saa leiman, joka ei kulu kuolleessakaan.

Minä olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Psykoottisen masennuksen takia ja aina saanut apua ja kaikki somaattisen puolen sairaudet on hoidettu hyvin. Sydänleikkaus, ym. muut. 

Minä myös työkyvyttömyyseläkkeellä mt-syistä, eikä ole ikinä tullut vastaan sellaista, että se vaikuttaisi muihin hoitoihin tai suhtautumiseen.

Vierailija
75/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo sitten, että ahdistaa ihan sikana, ja pari kuukautta pitäisi saada saikkua. Ei kai ne nivelet tiedä, minkä vaivan vuoksi on saikulla. 

Vierailija
76/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella pääsevät kyllä käsiksi vanhempiinkin kertomuksiin. 

Näitä kertomuksia myös kerrataan. On minullakin 20v vanhoja ilmaisuja sähköiseksi kirjattuna. Vaikkei asia pitänyt enää paikkansa ja organisaatio oli eri (yksityinen kopioi julkisen tekstiä). Olen sattunut joskus tilaamaan paperikopiot eli ihan niistä virallisista papereista voin todistaa asian. 

Vierailija
77/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoo koskaan enää saada hoitoa mihinkään vaivaan, niin ei pidä mennä aukaisemaan päätään ahdistuksesta tai muistakaan mielenterveyden haasteista. Kun kerran mainitset niistä niin sen jälkeen kaikki vaivasi tulee olemaan päänsisäisiä. Jos vaivasi on selvästi näkyviä, kuten avomurtuma, niin silti juurisyynä on nämä ongelma, eli olet itse tarkoituksella murtanut luun.

Lapseni ajoi ajoneuvolla vahingossa puuhun. Lääkäritekstit alkoivat jokainen litanialla siit että kyseessä henkilö jolla masennusta ja ptsd jne. Yritettiin siis vihjata että puuhun ajo olisi ollut im yritys. Ei tosiaan ollut sitä. Tämän lisäksi sai sairaalassa todella huonoa kohtelua. Luulisi että kohtelu olisi ollut hyvää kerta kaikki olivat lukeneet mitä ongelmia lapsella oli ollut yli 5 v aiemmin. 

Vierailija
78/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Tarkoitin siis sanoa että tämä puuhunajo-onnettomuuskin johtui lääkärin mielestä  ilmeisesti jo parantuneista pääasioista.

Vierailija
79/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantarekisterin merkintöjä voi lukea vuodesta 2013 eteenpäin, eli viimeisiltä 13 vuodelta ei sen pidemmältä ajalta. Joten ap'n oireilua on väkisinkin käsitelty uudemman kerran koska 15 vuoden takaiset tekstit eivät siellä näy. Ihan vaan tiedoksi.

Vierailija
80/90 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko se Kanta-palvelu on ollut olemassa?

Ei sillä ole väliä. Jos lääkärillä on edessään paperi 15v takaa ja hän haluaa laittaa sieltä jotain nyt kirjoitettavaan tekstiin, niin hän sen sinne kyllä laittaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme