Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut
Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?
Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?
Kommentit (90)
Jos aikoo koskaan enää saada hoitoa mihinkään vaivaan, niin ei pidä mennä aukaisemaan päätään ahdistuksesta tai muistakaan mielenterveyden haasteista. Kun kerran mainitset niistä niin sen jälkeen kaikki vaivasi tulee olemaan päänsisäisiä. Jos vaivasi on selvästi näkyviä, kuten avomurtuma, niin silti juurisyynä on nämä ongelma, eli olet itse tarkoituksella murtanut luun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on näitä alentuvia, ilkeitä naisia sotealalla pilvin pimein. Tottakai hän kaivoi ja etsi jonkin sinulle epäedullisen jutun tiedoistasi. Oli varmaan kiirekin jo kahvi- tai lounastauolle ja olit ärsyttävä este siinä välissä.
Meinaatko, että ihan nöyristelevät potilaiden edessä? Kun opettelet uusia hienoja sanoja käyttämään, opettele ne oikein äläkä lässytä turhia. Tuo, mitä tarkoitat, on alentavaa käytöstä.
Onpa vihamielinen kommentti. Ei se ole niin selvää https://kielikello.fi/alentuva-vai-alentava-käytös-tai-kohtelu/
-eriTuossa sanassa voi käyttää ihan omaa järkeään ilman mitään Kielikelloa. Alentuva käytös toisen edessä on nöyristelyä, väniset sinä mitä hyvänsä. Jos haluat nöyryyttää toista, sinä alennat häntä. Ymmärrätkö sinä edes mitä nöyryys, nöyristely ja nöyryyttäminen on?
Vihamielisyys jatkuu. Oletko syönyt karttakepin?
En, vaan haluan ymmärtää kerrasta oikein, mitä kirjoittaja haluaa sanoa. Tämä kirjoittaja vesitti koko ajatuksensa heti ensimmäisellä lauseella. Koko muu teksti päinvastaista tuubaa, mitä tuo kyseinen sana tarkoittaa.
Tosiasia kuitenkin on, että monet käyttävät sanaa noin, vaikka se olisikin väärin. Kyllä se pitäisi ymmärtää, vaikkei miellytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Siksi en milloinkaan mene psyykkisten vaivojen takia terveydenhuoltoon. Sieltä saa leiman, joka ei kulu kuolleessakaan.
Minä olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Psykoottisen masennuksen takia ja aina saanut apua ja kaikki somaattisen puolen sairaudet on hoidettu hyvin. Sydänleikkaus, ym. muut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on varmaan käytössä joku sosiaalinen pisteytys järjestelmä mutta luonnollisesti vielä Kiinaakin tehokkaampi systeemi kun populaatio on niin pieni. Näin pysyy hommat homogeenisenä
Varmaan kiinalaiset ottaneet Suomesta mallia mutta tehneet omasta mallistaan heikomman kun ajatelleet et Suomen malli on täysin epäinhimillinen.
Minulla paha paniikkihäiriö ja ahdistus. Työterveydessä vähäteltiin myös muita sairauksia. Olen syönyt kauan lääkkeitä, jotka auttavat. Viimeksi lääkäri tokaisi"syötkö ihan turhaan näitä lääkkeitä? ". On nöyryyttävää ollut kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on näitä alentuvia, ilkeitä naisia sotealalla pilvin pimein. Tottakai hän kaivoi ja etsi jonkin sinulle epäedullisen jutun tiedoistasi. Oli varmaan kiirekin jo kahvi- tai lounastauolle ja olit ärsyttävä este siinä välissä.
Meinaatko, että ihan nöyristelevät potilaiden edessä? Kun opettelet uusia hienoja sanoja käyttämään, opettele ne oikein äläkä lässytä turhia. Tuo, mitä tarkoitat, on alentavaa käytöstä.
Onpa vihamielinen kommentti. Ei se ole niin selvää https://kielikello.fi/alentuva-vai-alentava-käytös-tai-kohtelu/
-eriTuossa sanassa voi käyttää ihan omaa järkeään ilman mitään Kielikelloa. Alentuva käytös toisen edessä on nöyristelyä, väniset sinä mitä hyvänsä. Jos haluat nöyryyttää toista, sinä alennat häntä. Ymmärrätkö sinä edes mitä nöyryys, nöyristely ja nöyryyttäminen on?
Näin on, olen lukenut satoja kirjoja ja monissa niistä termiä alentuva on käytetty juuri siinä tarkoituksessa, että kokee olevansa toisen yläpuolella.
Mä en jotenkin ymmärrä näitä kuvioita. Itselläni on pahimman luokan hoitohistoria psyk. puolella huumeiden käyttöineen ja skitsofrenioineen, pitkä lista muitakin diagnooseja ja tuhansia kirjauksia sekopäisyydestäni. Koen saavani aina hyvää kohtelua kaikkialla terveydenhuollossa ja pienetkin jutut otetaan todella vakavasti, vaikka sanon, että pärjään kyllä ja saan itse hoidettua. Henkilökunta on usein ihan yltiömukavaa ja auttavaista.
Tervetuloa Suomeen, missä freudilainen psykohömppä kuuluu edelleen lääkärien koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan haluan ymmärtää kerrasta oikein, mitä kirjoittaja haluaa sanoa. Tämä kirjoittaja vesitti koko ajatuksensa heti ensimmäisellä lauseella. Koko muu teksti päinvastaista tuubaa, mitä tuo kyseinen sana tarkoittaa.
Tosiasia kuitenkin on, että monet käyttävät sanaa noin, vaikka se olisikin väärin. Kyllä se pitäisi ymmärtää, vaikkei miellytäkään.
Eikä pidä ymmärtää sanoja, mitkä kääntää asian päinvastaiseksi. Kirjoittajan pitää älytä ilmaista asia niin, että se todella tarkoittaa sitä, mitä on pitänytkin sanoa.
Kantajärjestelmä ei ollut 15 vuotta sitten käytössä
Mistä lähtien työterveyshoitajat ovat diagnosoineet yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Siksi en milloinkaan mene psyykkisten vaivojen takia terveydenhuoltoon. Sieltä saa leiman, joka ei kulu kuolleessakaan.
Mistä päivästä/ajankohdasta /kuinka pitkältä ajalta lähtien sinne Kantaan on päivitetty potilaan tietoja?
Se pitää vaan kääntää niin että luulit aikoinaan olleen raskaan olon muista syistä mutta olikin vain fyysisesti rankkaa kun kaikki on niin kuormittavaa niveltesi ja muiden pehmytkudostesi kanssa. Ellet silloin seikkaperäisesti availlut kaikkien muiden ihmisten asenteita sun muita. Jos näin niin no, älä mene täkyihin kun kysellään. Voi olla useampi asia ihmisellä.. varsinkin pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Kantajärjestelmä ei ollut 15 vuotta sitten käytössä
Eli sinne on päivitetty tietoja alkaen 15 v sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Psykoottisen masennuksen takia ja aina saanut apua ja kaikki somaattisen puolen sairaudet on hoidettu hyvin. Sydänleikkaus, ym. muut.
Minä en ole. Masentuneena siivoan sairaalassa vain tahrakohdat.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoo koskaan enää saada hoitoa mihinkään vaivaan, niin ei pidä mennä aukaisemaan päätään ahdistuksesta tai muistakaan mielenterveyden haasteista. Kun kerran mainitset niistä niin sen jälkeen kaikki vaivasi tulee olemaan päänsisäisiä. Jos vaivasi on selvästi näkyviä, kuten avomurtuma, niin silti juurisyynä on nämä ongelma, eli olet itse tarkoituksella murtanut luun.
Itse siivoan vuokra-asunnon kerran vuodessa. Jos ei pääse tk-eläkkeelle niin käydään masentuneena töissä. Suihkussa ei jaksa käydä eikä siivota vuokra-asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on erittäin paha nivelreuma. Hänelle kokeiltiin pienellä annostuksella kipukynnystä nostavaa mielialääkettä - lääke ei sopinut ja se lopetettiin heti alkuunsa, mutta tieto lääkkeestä jäi kummittelemaan järjestelmään ja summa summarum - punkteerausta vaativa nestekertymä polvessa on masennusta, koska sinullahan on mielialalääkitys ja tätä rataa...
No se nestekertymä kyllä näkyy polvessa ulospäinpullustumana jopa ilman mitään röntgenkuvaakin. Miksihän sitä olisi pitänyt selitellä?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jotenkin ymmärrä näitä kuvioita. Itselläni on pahimman luokan hoitohistoria psyk. puolella huumeiden käyttöineen ja skitsofrenioineen, pitkä lista muitakin diagnooseja ja tuhansia kirjauksia sekopäisyydestäni. Koen saavani aina hyvää kohtelua kaikkialla terveydenhuollossa ja pienetkin jutut otetaan todella vakavasti, vaikka sanon, että pärjään kyllä ja saan itse hoidettua. Henkilökunta on usein ihan yltiömukavaa ja auttavaista.
Sinulle on varmaan selviö, että hoitohistoriasi tulee jotenkin mainittua vastaanotolla tai ainakin kirjauksissa. Ihmiselle, joka on tottunut olemaan ns. terve ja yhtäkkiä puhutaan jostain kenties vuosien takaisesta diagnoosista, se tulee vähän puskista.
Onko työterveyshoitajalla lupa tonkia vanhoja tekstejä. Olen eläkkeellä, 10 v sitten tehdyt työterveyshoitajan/lääkärin tekstit eivät näy Omakannassa. Kyseessä Helsingin kaupungin tth. Rokotustiedot haluaisin nähdä.
Et voi kenenkään toisen puolesta puhua. Puhut omasta kokemuksesta.