Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut

Vierailija
07.06.2026 |

Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?

Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaivettiin vuosia vanhat kipulääkemääräykset ja epäiltiin riippuvuutta

Vierailija
2/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis saanut sektion jälkeen kipulääkettä, burana riittää sinulle sanoi hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä erittäin  suuri ongelma. 

Mt-potklaita ei oteta vakavasti. 

Vierailija
4/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis saanut sektion jälkeen kipulääkettä, burana riittää sinulle sanoi hoitaja.

Isälleni tehtiin avanteeseen johtanut syöpäleikkaus ja hän ei saanut kuin Panadolia. Saattaisi tulla riippuvaiseksi toimivista kipulääkkeistä.

Vierailija
5/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullut paaliin. 

Vierailija
6/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on varmaan käytössä joku sosiaalinen pisteytys järjestelmä mutta luonnollisesti vielä Kiinaakin tehokkaampi systeemi kun populaatio on niin pieni. Näin pysyy hommat homogeenisenä

Vierailija
7/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on näitä alentuvia, ilkeitä naisia sotealalla pilvin pimein. Tottakai hän kaivoi ja etsi jonkin sinulle epäedullisen jutun tiedoistasi. Oli varmaan kiirekin jo kahvi- tai lounastauolle ja olit ärsyttävä este siinä välissä.

Vierailija
8/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin siivoan töissä hitaasti ja jos pomo valittaa sanon, että kun on näitä sairauksia.

Vierailija
9/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä välillä on. 

Minun oli hankala saada aikaa kun puhelimessa haluttiin olettaa että mulla on vaan tamponi sisällä. Enkä tietysti tarvitse mitään aikaa. Voinhan itse ottaa sen pois sieltä. Sain kuitenkin ajan ja kolmen päivän sisällä olin gynellä, joka poisti sen "tamponin" (lue polyypin).

Vierailija
10/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani käytän omia vanhojakin diagnoosejani aseena aina kun mahdollista etten joutuisi töihin.

Vierailija
11/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en milloinkaan mene psyykkisten vaivojen takia terveydenhuoltoon. Sieltä saa leiman, joka ei kulu kuolleessakaan.

Vierailija
12/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani käytän omia vanhojakin diagnoosejani aseena aina kun mahdollista etten joutuisi töihin.

Juu, laitoshuoltajana pyyhkii pytystä vaan tahra kohdan. Kun on tota masennusta eikä jaksa.

Vierailija
13/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, laitoshuoltajana pyyhkii pytystä vaan tahra kohdan. Kun on tota masennusta eikä jaksa.

Antaa koko sairaalan olla noro viruksessa. Ei haluta sitä tk-eläkettä kirjoittaa.

Vierailija
14/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin muodollinen syy pitää olla työnantajalle. Nivelkulumat eivät ennakoi hyvää. Ap on naiivi. 

Vierailija
15/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Vierailija
16/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta jos hakisit eläkettä, niin ahdistus katoaisi kuin taikaiskusta.

Vierailija
17/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Sain uuden työpaikan isohkosta firmasta kotiseudultani ja piti uuden pitkäaikaisen uran aueta seudulla, jossa läheiset ihmiset myös asuvat. Kuinka ollakaan, firmassa oli sama työterveysfirma, kuin nuoruuden työpaikassani eteläisessä Suomessa, jossa olin töissä 14 vuotta tuntematta yhtään ketään koko seudulla. Elämä oli yhtä kuin työura, eikä vapaa-ajalla ollut keskusteluseuraa. Yksi vuosi noista neljästätoista tuli sitten masennusoiereita, joista kävin työterveydessä keskustelemassa. Kuinka ollakaan, kotiseudulla työhöntulotarkastus jumiintui noihin 20 vuotta sitten läpikäytyihin masennusoireisiin ja siitä jankkaamiseen, mitään muuta ei sitten tutkittukaan. Työsuhde päättyi koeajan jälkeen. Sellaiset kokemukset työn perässä muuttamisesta täällä.

Vierailija
18/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän on näitä alentuvia, ilkeitä naisia sotealalla pilvin pimein. Tottakai hän kaivoi ja etsi jonkin sinulle epäedullisen jutun tiedoistasi. Oli varmaan kiirekin jo kahvi- tai lounastauolle ja olit ärsyttävä este siinä välissä.

Meinaatko, että ihan nöyristelevät potilaiden edessä? Kun opettelet uusia hienoja sanoja käyttämään, opettele ne oikein äläkä lässytä turhia. Tuo, mitä tarkoitat, on alentavaa käytöstä.

Vierailija
19/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Sain uuden työpaikan isohkosta firmasta kotiseudultani ja piti uuden pitkäaikaisen uran aueta seudulla, jossa läheiset ihmiset myös asuvat. Kuinka ollakaan, firmassa oli sama työterveysfirma, kuin nuoruuden työpaikassani eteläisessä Suomessa, jossa olin töissä 14 vuotta tuntematta yhtään ketään koko seudulla. Elämä oli yhtä kuin työura, eikä vapaa-ajalla ollut keskusteluseuraa. Yksi vuosi noista neljästätoista tuli sitten masennusoiereita, joista kävin työterveydessä keskustelemassa. Kuinka ollakaan, kotiseudulla työhöntulotarkastus jumiintui noihin 20 vuotta sitten läpikäytyihin masennusoireisiin ja siitä jankkaamiseen, mitään muuta ei sitten tutkittukaan. Työsuhde päättyi koeajan jälkeen. Sellaiset kokemukset työn perässä muuttamisesta täällä.

Aika karua. Koetetaan luottamusta, mutta myöhemmin ikivanhat jutut saattavat kääntyä sinua vastaan.

Oma ongelmani on jännitysverenpaine. Jännitän mittausta niin paljon, että siellä vastaanotolla tulee tosikorkeita lukemia. Ei auta, vaikka kerron asiasta. Hätääntynyt hoitaja saattaa sitten mitata verenpaineen jopa 10-12 kertaa peräkkäin. Olen ollut tilanteessa liian monesti. Erään kerran sanoin hoitajalle, että annetaan jo asian olla. Hän totesi, että sitten hän kirjoittaa työhöntulotarkastukseen minulle, että en sovi työhön ja tulen menettämään työni. Se oli kiristystä! Se  jos mikä stressaa entistä enemmän. Kotona mitattaessa tulokset ovat normaalit. 

Vierailija
20/70 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS MITÄ?!!! Voiko tuo olla laillista. Näin ulkosuomalaisena (jonka terveystietoja ei löydy mistään rekistereistä - tai no eri lääkäriasemilla käyn, kai ne aina jotain kirjaavat, mutta eivät näe toisten lääkäriasemien tietoja) kuulostaa aivan uskomattoman epäoikeudenmukaiselta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi