Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut
Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?
Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?
Kommentit (285)
Tiatohoitajat nuo tietäjät urkkijat oireisiin saada kuriin. Kaikkia tietoja ei ole kaikkien silmille tarkoitettu nähtävöksi. Ei, vaikka potilas on omanarvontuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti ”Että sitten jos sulla on joku mt polin käynti niin sinua ei enää oteta vakavasti”
Näin oli varmaan joskus 90-luvulla, muttei enää nykyään, kun niin monella on mt-käyntejä, terapioita ja lääkityksiä jossain vaiheessa elämää. Turha niistä on tehdä numeroa missään jos joku kysyy, myöntää vaan että joo olin silloin ahdistunut tms. mutta ei vaivaa enää.
Joo mutta ei se ole asiallista eikä kivaa että jotain 20 vuotta vanhoja tai 15 vuotta vanhoja mt asioita enää muistutellaan ja kaivellaan? Nyt on jo ihan uudet ongelmat kuin nuorena joten ymmärrän ap:n asian. Mulla ei ole enää mitään nuoruuden mt juttuja kuten ahdistuksia ja muuta mitkä vähän kuuluukiin nuoruuteen vaan nyt on jo keski-ikäisen naisen huolet kuten vaihdevuosi oireet ja muut joten en jaksaisikaan mitään kaivelua nuoruudesta saati että pitäisi niitä selitellä enää.
Vierailija kirjoitti:
Tiatohoitajat nuo tietäjät urkkijat oireisiin saada kuriin. Kaikkia tietoja ei ole kaikkien silmille tarkoitettu nähtävöksi. Ei, vaikka potilas on omanarvontuntoinen.
Onhan tuo nyt hälyttävää, että miksi se hoitaja ylipäätään jotain 15 vuotta vanhoja tietoja kaivellut...tainnut uteliaisuuttaan lueskella. Mitä väliä sillä on nivelkipujen kannalta mitä mt merkintöjä on. Todella outoa hoitajan käytös.
Muutama vuosi aiemmin jouduin menemään lääkäriin kun olin itse alkanut kärsimään pahasta unettomuudesta ja pyysin unilääkettä jota sainkin. Unettomuuteni johtui suurimmaksi osaksi perheen jäsenen pahasta alkoholin käytöstä josta olin todella uupunut ja peloissanikin jo kun jatkuvasti jotain todella kauheaa hänelle sattui aina päihtyneenä. Sitten muutaman vuoden kuluttua menin terveysasemalle tulehduksellisen sairauden vuoksi. Lääkäri luki kokoajan kiireesti tietokoneeltaan tekstejä ja kirjoitti minulle siinä lähetteen keskussairaalaan arvioon tarvitaanko antibiootti tiputus. Tästä on jo monta vuotta ehkä 13 vuotta niin silloin oli vielä käytössä paperinen lähete jonka lääkäri minulle tulosti ja käski mennä suoraan sairaalalle. Luin sitten matkalla vasta tuon paperin ja siinä luki ne korkeat tulehdus arvot ja lisäksi että minulla on alkoholi ongelma. Kun menin sairaalaan sanoin ilmoittautuessani heti että tähän lähetteeseen on kirjattu väärin että minulla on alkoholiongelma, että olen käynyt puhumassa lääkärissä kun omaisellani on niin paha alkoholiongelma joka on saanut minut unettomaksi jatkuvan huolen vuoksi että lääkäri on nyt varmaan kiireessä lukenut tuon päihde tiedon virheellisesti koskevankin minua. Hoitaja sanoi että ei sitä voi muuttaa mitä lääkäri on kirjannut. Ei auttanut minun selitys. Sitten kun pääsin lääkärin vastaan otolle huoneeseen sanoin heti saman virheen ja että ongelma on perheenjäsenellä mistä olen valittanut lääkärille. Nyt tässä virhe että onkin minulla. Lääkäri oli sen oloinen että ei uskonut ja eikä sanonut mitään edes. Tutki minun vatsan painelemalla ja määräsi 2 antibiootti kuuria ja sitten kun nousin tutkimuspöydältä niin sanoi minulle että jääkää kuuntelemaan sanelu. Istuin alas ja kuuntelin kun hän vatsavaivan saneli nauhalle. Tarkoitti käsittääkseni että nyt kun kuuntelet heti niin et ainakaan valita sitten jälkeenpäin.
Oli oireilevia työntekijöitä. Vakaviakin oireita. Mitään toimenpiteitä ei tehty. Väki vaan sairasteli ja vaihtui. Työterveydenhoitaja vaan kirjasi oireita yli kymmenen vuotta " me kerätään tiatoo!". Olisin saanut hankalan ihmisen leiman jos olisin kyseenalaistanut homman että mihin tota "tiatoo" sitten käytetään.