Parhaat voileipäkakun täytteet
Rakastan voileipäkakkuja ja nyt tuli inspiraatio itse tekaista voikkarikakku. Mitkä on parhaat täytteet? Kaikki käy, syön kalaa ja lihaa ja kasvisversio käy yhtä hyvin. Olen maistanut mm. ihanaa kreikkalaista voileipäkakkua, missä oli fetamousse ja tzatsikitäytteet. Skagen on myös herkkua!
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli uutinen, että voileipäkakku on suomalaisten inhokki, joten miksi pitää väkisin yrittää pitää sitä tarjolla?
Tarkoittaa vaan, että ihmiset eivät ole saaneet kunnollista voileipäkakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli uutinen, että voileipäkakku on suomalaisten inhokki, joten miksi pitää väkisin yrittää pitää sitä tarjolla?
Aloittaja kertoo rakastavansa voileipäkakkuja, joten todennäköisesti hän syö sen ihan itse. Minä tykkään kans itsetehdyistä voileipäkakuista. Kaupan kakussa ei ollut makua, niin en osta sieltä.
En tarjoa sitä voileipäkakkua muille kuin puolisolleni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ap maininnut, että aikoisi sitä kenellekään tarjoilla, vaan tekee koska itse tykkää. Enkä ole kuullut, että missään olisi väkisin syötetty voileipäkakkua niille, jotka eivät tykkää.
Omaan kakkuuni laittaisin graavilohta. Remoulandea väliin. Päälle tillimajoneesi
Taidan tehdä savustettu paahtopaistisiivuista seuraavan. Siivuja myydään kypsänä kilon paketeissa. Maksaa jotain 27 euroa kilo
-eri
Vierailija kirjoitti:
Omaan kakkuuni laittaisin graavilohta. Remoulandea väliin. Päälle tillimajoneesi
Tuorejuusto ruohosipulilla käy myös päällysteeksi
Inhokkikakut syntyvät hapanleivästä. Kun tekee kakut mietoon leipään, niin onnistuu varmasti. Etenkin skagen- ja lohikakut tulevat Tanskalaisittain vaaleaan leipään tehtynä mehukkaiksi ja maukkaiksi. Vähemmällä suolalla vieläpä.
Kuten aloittaja myös minä syön mitä haluan 'uutisista' piittaamatta. Myös voileipäkakkua.
Harmi kun creme bonjour pilattiin. Sen sijasta kotimaiset tuorejuustot käyvät hyvin. Meillä täytteessä on aina lämminsavukalaa, ei koskaan kurkkua eikä paprikaa.
Olen mielelläni juntti, jos muut ei saa voileipäkakkua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan suosikki joka ekana aina loppuu tarjoilupöydästä. Mistä lie olet oman juttusi keksinyt.
Voileipäkakut on parhaita! Tuossa ylhäällä olikin yksi idea, eli lohi + remoulade ja sitten tietty klassikko eli paahtopaisti+ piparjuuri. Itse tykkään ehkä kuitenkin eniten kinkkukakuista, jos ei ole liikaa savun makua ja siihen pariksi jotain etikkaista ja jotain makeaa, vaikka päälle viinirypäleitä yms. Ennen tehtiin, ainakin meillä päin, joka toinen kerros ruista ja joka toinen valkoista leipää. Kyllä pelkästä valkoisestakin tulee hyvä, just söin kahvilassa sellaista, oli ihanaa. Sitten joskus sata vuotta sitten oli Pirkka-lehdessä ohje, että voi kostuttaa vissyllä, taisin jonkun kakun tehdäkin niin, en sitten tiedä, mitä lisäarvoa se toi, mutta kakku oli hyvää joka tapauksessa. Noissa on vaikea epäonnistua.
Lämminsavulohi ja tuorejuusto, päälle voi tulla tuorejuusto lisäksi salaattia
Jospa kakkuun hakisi uutta ulottuvuutta vaihtamalla täytteiden sijaan pohjan? Perinteisen leivän tilalla voisi käyttää vaikka pastalevyjä tai kasviksia kuten munakoisoa ja kesäkurpitsaa.
Meillä ylppärijuhlissa meni voileipäkakut loppuun vaikka tarjolla oli muutakin pikkusuolaista. Ollaan juntteja koko suku, mutta ei haittaa. Voileipäkakkuja teen toisenkin lapsen ylppäreihin, nyt vaan ainakin yhden enemmän.