Työterveyshoitaja nosti Kannasta esiin 15 vuotta vanhan ahdistuneisuusdiagnoosin kun asiani on nivelkivut
Olen siis ahdistunut hullu, joka teeskentelee vaivansa?
Minusta otetut magneettikuvat eivät siis merkitse mitään, sillä hulluudessani olen kuvitellut nivelet kuluneiksi sekä kipeiksi - onko asia siis näin...?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille tiedoksi että työvoimaviranomaiset pääsevät myös lukemaan omakannan tietoja. Minä olen ollut vuosia työkyvytön kipupotilas tapaturman jälkeen, siirryin aikoinaan työkkärin puhelinpalveluista kuntakokeiluun ja silloin mukaan tuli sosiaaliohjaaja, vastustuksestani huolimatta. Kuulemma laki velvoittaa. Sitten siirrettiin kaikki työvoimapalvelut kunnille ja edelleen samat sossut istua läsöttää tyhjää höpisemässä tapaamisissa (yhtään ainoaa neuvoa en ole saanut liki 10v aikana,ei osaa neuvoa missään asiassa). Kerran kysyin että näkevätkö he kannasta terveystietojani. Sanottiin että ei. Kuitenkin yhden käynnin jälkeen yksi sossu oli sinne kirjannut käynnistä haastattelussa. Eli muut ovat valehdelleet. Nämä sitten laativat jos jonkinlaista paperia lääkäreille kun sairautta tutkitaan ja lääkärit kohtelee sosiaalitapauksena (eli mt ongelma, alkoholismi jne) vaikka mitään noista ei ole koskaan ollut.
Ei pitäisi päästä. Olet todennäköisesti toimittanut työkkäriin B-todistuksen tai vastaavan. Sossu pääsee kyllä kirjaamaan sinne, mutta ei pitäisi päästä terveystietoihin.
Minkähän takia se sossu nyt aikuisen ihmisen tietoihin kirjaisi mitään ilman tietoa,että on edes minkään sosiaalityöntekijä asiakaskaan.
Jaatte väärää tietoa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse piilotin masennusdiagnoosit ja ei ongelmaa. Suosittelen.
Miten diagnoosit saa piiloon?
Tietojen käytön hallinta > Terveystietojen käytön hallinta > Potilastietojen luovutuskiellot
Ei piilota diagnooseja, eikä muutenkaan mitään saman palveluntarjoajan (esim. julkinen) sisällä.
Piilottaa kyllä. Pitää vaan jaksaa ruksia jokainen kohta. Tiedän koska kävin juuri lääkärissä ja totesi joo eipä sinulla täällä mitään näy.
Ja diagnooseja masennuksesta ahdistukseen ja paniikkihäiriöön yms ison kirjan verran:D
Olen ruksinut kaiken mitä ruksittavissa on, mutta kyllä ne vanhat diagnoosit nostetaan esiin.
Omituista. Oletko ruksinut sen hätätilanteessa jutun pois?
Olen ruksinut, ettei saa katsoa. Ei ole mitään diabetestä tms. mikä pitäisi jakaa.
Sitten on kyllä hyvin outoa. Ne kun oikeasti pitäisi saada pois.
Ei saa, tuo on vanhaa tietoa. Hyvinvointialue näkee aina omien työntekijöidensä kirjaukset. Vastaavasti yksityisellä sektorilla. Sielläkin pystyi ennen piilottamaan yksittäisiä käyntejä. Yllättäen huomasin, että vanhat merkinnät eivät enää olleetkaan piilotettuina. Olen tätä kysellyt monilta tahoilta. Kannassa voi kieltää eri yksiköiden välisen tiedon siirron, mutta ei voi piilottaa yksikön sisällä.
Tämän lisäksi parhaillaan HA:t kerää roboteilla tietoja vanhoista potilastietojärjestelmistä Kantaan. Eli Kannasta löytyy nyt ihan kaikki tiedot. Toki ne ovat olleet saatavilla THL:n kautta ja mm. Findatasta, jonka pääkäyttäjä on tuomion saanut huumehörhö. Sanna Marinin hallitus sääti toisiolain, jonka perusteella kenen tahansa ihan kaikki rekisteritiedot voidaan myydä.
- Eri
Kannattaa muuttaa toisen hyvinvointialueen puolelle jos ongelmia ilmenee. Siellähän on tyhjää taulua pelkästään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tulee käytyä nykyään vain hammaslääkärissä, mutta jokaikinen kerta kannassa heti ekassa lauseessa muistavat mainita mt-ongelmani vaikka kyse HAMMASLÄÄKÄRISTÄ!
Jokaisella lääkärikäynnillä kirjataan voimassa olevat diagnoosit, ihan sama onko sulla astma tai verenpainetauti. Ymmärrätkö, että näihin käytettyjen lääkkeiden vaikutuksilla voi olla merkitystä esim. hoitoon jota toisaalla saat? Mt-puolen lääkkeitä käytetään muuhunkin kuin masennukseen, mm. epilepsiaan. Mt-puolen tekstit eivät ole luettavissa muille kuin sinua hoitavalle psyk.lääkärille ja psyk.sairaanhoitajalle. Diagnoosit toki näkyy ja lääkelista on hoitohenkilökunnan nähtävillä, ihan sama, missä hoitoa milloinkin saat.
Psy-välilehti on siinä mielessä ihan samanlainen kuin muutkin välilehdet että laillistettu terveydenhuollon työntekijä pääsee sen kyllä lukemaan. Hänen tarvitsee vain hyväksyä ymmärtävänsä mitä on tekemässä. Ruksi ruutuun. Ei ne mitenkään salattuja ole siinä mielessä että se olisi fyysisesti estetty.
Ei saa lukea ja järjestelmä kysyy haluatko nähdä tiedot jotka on erikseen suojattu.
Pitää valita kyllä tai ei,
Kaikesta jää jälki. Lääkelistat, diagnoosit rajatusti saa katsoa jos peruste, sekä riskitiedot eli ne samat sivut jotka omakannassa näkyy asiakkaalle itselleen.
Hassuahan se on lukea kaikkien riskitietoja.
Useimmilla siellä on tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille tiedoksi että työvoimaviranomaiset pääsevät myös lukemaan omakannan tietoja. Minä olen ollut vuosia työkyvytön kipupotilas tapaturman jälkeen, siirryin aikoinaan työkkärin puhelinpalveluista kuntakokeiluun ja silloin mukaan tuli sosiaaliohjaaja, vastustuksestani huolimatta. Kuulemma laki velvoittaa. Sitten siirrettiin kaikki työvoimapalvelut kunnille ja edelleen samat sossut istua läsöttää tyhjää höpisemässä tapaamisissa (yhtään ainoaa neuvoa en ole saanut liki 10v aikana,ei osaa neuvoa missään asiassa). Kerran kysyin että näkevätkö he kannasta terveystietojani. Sanottiin että ei. Kuitenkin yhden käynnin jälkeen yksi sossu oli sinne kirjannut käynnistä haastattelussa. Eli muut ovat valehdelleet. Nämä sitten laativat jos jonkinlaista paperia lääkäreille kun sairautta tutkitaan ja lääkärit kohtelee sosiaalitapauksena (eli mt ongelma, alkoholismi jne) vaikka mitään noista ei ole koskaan ollut.
Kuntouttavassa työtoiminnassa on yhteistyötä Kelan, TE:n ja sosiaalitoimen kanssa. Yhteisessä tietokannassa on lääkäreiden lausunnot ym. ja sitä kautta sossu, TE-virkalijat ym. saavat tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse piilotin masennusdiagnoosit ja ei ongelmaa. Suosittelen.
Miten diagnoosit saa piiloon?
Tietojen käytön hallinta > Terveystietojen käytön hallinta > Potilastietojen luovutuskiellot
Ei piilota diagnooseja, eikä muutenkaan mitään saman palveluntarjoajan (esim. julkinen) sisällä.
Piilottaa kyllä. Pitää vaan jaksaa ruksia jokainen kohta. Tiedän koska kävin juuri lääkärissä ja totesi joo eipä sinulla täällä mitään näy.
Ja diagnooseja masennuksesta ahdistukseen ja paniikkihäiriöön yms ison kirjan verran:D
Olen ruksinut kaiken mitä ruksittavissa on, mutta kyllä ne vanhat diagnoosit nostetaan esiin.
Omituista. Oletko ruksinut sen hätätilanteessa jutun pois?
Olen ruksinut, ettei saa katsoa. Ei ole mitään diabetestä tms. mikä pitäisi jakaa.
Sitten on kyllä hyvin outoa. Ne kun oikeasti pitäisi saada pois.
Ei saa, tuo on vanhaa tietoa. Hyvinvointialue näkee aina omien työntekijöidensä kirjaukset. Vastaavasti yksityisellä sektorilla. Sielläkin pystyi ennen piilottamaan yksittäisiä käyntejä. Yllättäen huomasin, että vanhat merkinnät eivät enää olleetkaan piilotettuina. Olen tätä kysellyt monilta tahoilta. Kannassa voi kieltää eri yksiköiden välisen tiedon siirron, mutta ei voi piilottaa yksikön sisällä.
Tämän lisäksi parhaillaan HA:t kerää roboteilla tietoja vanhoista potilastietojärjestelmistä Kantaan. Eli Kannasta löytyy nyt ihan kaikki tiedot. Toki ne ovat olleet saatavilla THL:n kautta ja mm. Findatasta, jonka pääkäyttäjä on tuomion saanut huumehörhö. Sanna Marinin hallitus sääti toisiolain, jonka perusteella kenen tahansa ihan kaikki rekisteritiedot voidaan myydä.
- Eri
Kannattaa muuttaa toisen hyvinvointialueen puolelle jos ongelmia ilmenee. Siellähän on tyhjää taulua pelkästään...
Ei auta muutto. Tiedot kerätään kaikkialta Kantaan ja sitä ei voi vastustaa saati peittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoo koskaan enää saada hoitoa mihinkään vaivaan, niin ei pidä mennä aukaisemaan päätään ahdistuksesta tai muistakaan mielenterveyden haasteista. Kun kerran mainitset niistä niin sen jälkeen kaikki vaivasi tulee olemaan päänsisäisiä. Jos vaivasi on selvästi näkyviä, kuten avomurtuma, niin silti juurisyynä on nämä ongelma, eli olet itse tarkoituksella murtanut luun.
Älä jauha sitä itseään. Itse olen psykoosien takia eläkkeellä ja apua on aina saanut terveydenhuollosta. Ihan siitä kun oli ongelmia kiveksen kanssa mistä löytyi patti. Soitin terveyskeskukseen ja sanoi, että olen huomannut patin... No aika samana päivänä lääkärille ja 6 vrk olin yliopistollisessa sairaalassa kuvantamisessa ja nyt leikkaus heinäkuussa. Ja valitettavasti ole sairastellut aika paljon ja minut on otettu aina todesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakanta on saatanasta. Sitä ei aikanaan vastustettu tarpeeksi. Nyt sitten näkyy, miten epäasiallisesti sitä käytetään.
Hyvät puolet siinä on reseptien uusinta ja verikoe/mittaustulokset, mutta edes röntgenkuvia ei saa enää itselleen tai minnekään näkyviin. Tällainen kyttäys- ja juoruilujärjestelmä on kuin jostain itäblokista.
Mitä niillä kuvilla tekisit ? Et niiden päälle ymmärrä, pojalla oli peukalo murtunut juuresta, yleislääkäri oli sitä mieltä ettei ole mitään murtumia, onneksi lastoittivat kuitenkin, kun radiologin lausunto tuli seuraavana päivänä että murtuma siellä on
Minulla on oikeus kaikkiin omaa terveyttäni koskeviin kirjauksiin. Kävin läpi avosydänleikkauksen ja totta kai minä vaadin siitä tarkan kuvauksen kellonaikoineen mitä on tehty. Ja sain sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaivettiin vuosia vanhat kipulääkemääräykset ja epäiltiin riippuvuutta
En siis saanut sektion jälkeen kipulääkettä, burana riittää sinulle sanoi hoitaja.
Isälleni tehtiin avanteeseen johtanut syöpäleikkaus ja hän ei saanut kuin Panadolia. Saattaisi tulla riippuvaiseksi toimivista kipulääkkeistä.
Saattohoidossa olleelta syöpä sairaalta ystävältä evättiin kunnollinen kivunlievitys riippuvuussyistä. Mitä väliä kun ihminen on kuolemassa?!
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se elämä välillä on.
Minun oli hankala saada aikaa kun puhelimessa haluttiin olettaa että mulla on vaan tamponi sisällä. Enkä tietysti tarvitse mitään aikaa. Voinhan itse ottaa sen pois sieltä. Sain kuitenkin ajan ja kolmen päivän sisällä olin gynellä, joka poisti sen "tamponin" (lue polyypin).
Mitä helv*****?!? 🤯 Miettikää mies soittamassa aikaa jostain sukupuolielinten vaivasta, onko vastaanotto sama???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoo koskaan enää saada hoitoa mihinkään vaivaan, niin ei pidä mennä aukaisemaan päätään ahdistuksesta tai muistakaan mielenterveyden haasteista. Kun kerran mainitset niistä niin sen jälkeen kaikki vaivasi tulee olemaan päänsisäisiä. Jos vaivasi on selvästi näkyviä, kuten avomurtuma, niin silti juurisyynä on nämä ongelma, eli olet itse tarkoituksella murtanut luun.
Älä jauha sitä itseään. Itse olen psykoosien takia eläkkeellä ja apua on aina saanut terveydenhuollosta. Ihan siitä kun oli ongelmia kiveksen kanssa mistä löytyi patti. Soitin terveyskeskukseen ja sanoi, että olen huomannut patin... No aika samana päivänä lääkärille ja 6 vrk olin yliopistollisessa sairaalassa kuvantamisessa ja nyt leikkaus heinäkuussa. Ja valitettavasti ole sairastellut aika paljon ja minut on otettu aina todesta.
Joo, sinä oletkin mies. Ei siihen muuta tarvita. Lue tuo polyyppi/tamponi -viesti tuolta aiemmin. Noin naisia kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sinä oletkin mies. Ei siihen muuta tarvita. Lue tuo polyyppi/tamponi -viesti tuolta aiemmin. Noin naisia kohdellaan.
Edelleen naisten terveyteen kohdistetaan enemmän rahaa kuin miesten. Ja kyllä se olisi outo asia soittaa terveyskeskukseen ja sanoa, että minulla on tamponi sisälläni. Ja onko kyseinen kirjoittaja sanonut suoraan, ettei mitään tamponia ole missään aukossa!
Mitä niillä kuvilla tekisit ? Et niiden päälle ymmärrä, pojalla oli peukalo murtunut juuresta, yleislääkäri oli sitä mieltä ettei ole mitään murtumia, onneksi lastoittivat kuitenkin, kun radiologin lausunto tuli seuraavana päivänä että murtuma siellä on