Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

🚂🚃 Keskustellaan junamatkustamisesta Suomessa ja ulkomailla

Vierailija
27.09.2025 |

🚂🚃 Omia kokemuksiasi Suomessa ja ulkomailla?

MistÀ minne matkustit? MinkÀlaisen paikan varasit? Makuuhytti, ekstra rento, ekstra hiljainen, ekoluokka tai lemmikkipaikka.

Onko junaliput edullisia mielestÀsi?

Kuinka usein matkustat?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomessa jonkin verran ja ulkomailla yhdesti. Ovat halpoja mielestÀni ja tasanen ja turvallinen vaikka vÀhÀn tylsÀ matkustusmuoto. En kaipaa extroja, kuunteleen kiinnostavia podcasteja niin aika sujuu rattoisasti.

Vierailija
2/3 |
27.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiva aihe :)

Suomessa matkustin junalla varsin opiskeluaikoina paljon. Ulkomailla oon matkustanut pÀÀasiassa Saksassa ja Ranskassa junilla. NykyÀÀn tulee reissattua junalla vÀhemmÀn, vaikka se on mun lempparimatkustusmuoto.

YleensĂ€ varaan tavallisen paikan, mutta katson aina onko ekstra- tai ykkösluokkaan saatavilla tarjouksia tms. Junaliput on mun mielestĂ€ liian kalliita ja inhoan  kaukojunien dynaamista hinnoittelua. Olisi kiva mennĂ€ Keski-Eurooppaan junalla, mutta lentĂ€minen on yleensĂ€ halvempaa, varsinkin jos vertaa matka-aika ja hinta -suhdetta.

Suomessa en kauheesti tykkÀÀ Vr:n junien ulkoasusta ja sisustuksesta, mun mielestÀ esim. Ranskassa junat on tyylikkÀÀmpiÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.09.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuopiosta Helsinkiin extra rennossa. Erillinen istumapaikka houkutteli. PÀÀsin kuuntelemaan koko matkan ravintolavaunun nousuhumalaista rÀkÀtystÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn yhdeksÀn yhdeksÀn