Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2420)
Vierailija kirjoitti:
Curacaon maalivahti sai myös kunnon buustin näkyvyydelleen somessa. Ennen peliä Equadoria vastaan 95 t. Instagram seuraajaa. Nyt 880 t.
Se voi näiden kisojen jälkeen elättää ittensä puhujakeikoilla minkälaista on olla maalivahtina mm-kisoissa
No, Saudit saa ns koko rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Curacaon maalivahti sai myös kunnon buustin näkyvyydelleen somessa. Ennen peliä Equadoria vastaan 95 t. Instagram seuraajaa. Nyt 880 t.
Se voi näiden kisojen jälkeen elättää ittensä puhujakeikoilla minkälaista on olla maalivahtina mm-kisoissa
Legenda omassa maassaan ainakin 😃.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Espanja vauhdissa.
Kap Verde voittaa toisessa Uruguayn 1-0 !!
Tuo oyza.. ei minun mielestä ollut euroissa, mutta olympialaisissa oli joukkueessa.
No tämä Curacaon maalivahti on pelannut pian pari vuosikymmentä Hollannin liigassa ja Yhdysvaltain pääsarjassa ja tienannut miljoonia dollareita niin tuskin tarvitsee enää päivääkään töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Espanja vauhdissa.
Kap Verde voittaa toisessa Uruguayn 1-0 !!
Ihme mediahässäkkä piti tehdä sen maalivahdin äidin tuomisesta Amerikkaan. Toivottavasti ei sotke keskittymistä. Se Kap Verden maalivahti on lentopallovalmentaja, oletan, että rantalentiksen.
New York Times -lehti väittää korkea-arvoisten saudivirkamiesten rahoittaneen syyskuun 2001 terrori-iskuja New Yorkiin ja Washingtoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan.
Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu.
Kuinka monta senttiä sen paitsioviivan saisi sitten ylittää jo 5 cm ei ole kerran mitään merkitystä? Ja miksi sellainen viiva pitäisi sinne laittaa jos ei sen ylittämisellä kuitenkaan ole mitään merkitystä? Sulla ei vissiin tuo hissi nouse ihan vintille asti?
Flfklf
Hei hissivintteilijä, kato joskus vaikka peli oikeeta urheilua eli jääkiekkoa ja miten siinä on paitsio järjestetty.
Mieti kuinka typerää ois et vois olla paitsiossa ku on vaan 2m maaliviivaan 😂
Vierailija kirjoitti:
No tämä Curacaon maalivahti on pelannut pian pari vuosikymmentä Hollannin liigassa ja Yhdysvaltain pääsarjassa ja tienannut miljoonia dollareita niin tuskin tarvitsee enää päivääkään töitä tehdä.
Taisi olla siinä joukkueessa vain yksi Curacaossa syntynyt.
Yamal viettää 18-vuotispäiväänsä juhlimalla ”monumentaalista” jatkosopimusta, joka sisältää peräti miljardin euron ulosostopykälän. Myös Yamalin aiemmassa sopimuksessa on tietojen mukaan samanlainen ehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.
Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.
Miten sun logiikan mukaan sitten jaat pelaajat, joilla useampaa etnistä taustaa itsellään? Kuten vaikka Virgil?
Sekasikiöt vois jättää osallistumatta. Kyllä Ranskasta löytys joukkueellinen jalkapalloilijoita jotka on ihan oikeesti ja kiistatta ranskalaisia niinku Hugo Lloris ja Oliver Giroud.
Kumpikaan noista ei ole täysin ranskalainen taustaltaan.
Pedro Porrokaan ei ole minulle tuttu. Muutmassa vuodessa on aika paljon tullut muutoksia joukkueeseen. Mutta näyttää toimivan.
Toivottavasti Japani voittaa koko kisan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan.
Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu.
Juujuu mennyvittuun jo
Ei tarvi kiroilla ku ei se mun vika oo että tässä pelissä on tyhmät säännöt jotka tekee tästä pelistä entistä tylsemmän
Sun vika on päässäsi jos katsot tylsää peliä jossa on tyhmät säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.
Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.
Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin. Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää.
Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon
Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan. Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja.
Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.
En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan.
Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu.
Juujuu mennyvittuun jo
Ei tarvi kiroilla ku ei se mun vika oo että tässä pelissä on tyhmät säännöt jotka tekee tästä pelistä entistä tylsemmän
Sun vika on päässäsi jos katsot tylsää peliä jossa on tyhmät säännöt.
En mä kato näitä kisoja.
Infantinolla Espanjan pelissä hymy naamalla 😅. Tosi aito.
2024 pelasi kyllä koko EM-kisat. Ihmeteinit yhdessä.