Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (2420)

Vierailija
1681/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän ei peluuta Nico Williamsia 

Ei halua peluuttaa baskia. Siis koutsi.

2024 pelasi kyllä koko EM-kisat. Ihmeteinit yhdessä. 

Vierailija
1682/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Espanja vauhdissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Curacaon maalivahti sai myös kunnon buustin näkyvyydelleen somessa.  Ennen peliä Equadoria vastaan 95 t. Instagram seuraajaa. Nyt 880 t.

Se voi näiden kisojen jälkeen elättää ittensä puhujakeikoilla minkälaista on olla maalivahtina mm-kisoissa

Vierailija
1684/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Saudit saa ns koko rahan edestä.

Vierailija
1685/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Curacaon maalivahti sai myös kunnon buustin näkyvyydelleen somessa.  Ennen peliä Equadoria vastaan 95 t. Instagram seuraajaa. Nyt 880 t.

Se voi näiden kisojen jälkeen elättää ittensä puhujakeikoilla minkälaista on olla maalivahtina mm-kisoissa

Legenda omassa maassaan ainakin 😃. 

Vierailija
1686/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Espanja vauhdissa.

Kap Verde voittaa toisessa Uruguayn 1-0 !! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1687/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oyza.. ei minun mielestä ollut euroissa, mutta olympialaisissa oli joukkueessa.

Vierailija
1688/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä Curacaon maalivahti on pelannut pian pari vuosikymmentä Hollannin liigassa ja Yhdysvaltain pääsarjassa ja tienannut miljoonia dollareita niin tuskin tarvitsee enää päivääkään töitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1689/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Espanja vauhdissa.

Kap Verde voittaa toisessa Uruguayn 1-0 !! 

Ihme mediahässäkkä piti tehdä sen maalivahdin äidin tuomisesta Amerikkaan. Toivottavasti ei sotke keskittymistä. Se Kap Verden maalivahti on lentopallovalmentaja, oletan, että rantalentiksen.

Vierailija
1690/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York Times -lehti väittää korkea-arvoisten saudivirkamiesten rahoittaneen syyskuun 2001 terrori-iskuja New Yorkiin ja Washingtoniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1691/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.

Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.

 

 Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin.  Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää. 

Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon

Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan.  Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja. 

 

Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.

En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan. 

 

Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu. 

Kuinka monta senttiä sen paitsioviivan saisi sitten ylittää jo 5 cm ei ole kerran mitään merkitystä? Ja miksi sellainen viiva pitäisi sinne laittaa jos ei sen ylittämisellä kuitenkaan ole mitään merkitystä? Sulla ei vissiin tuo hissi nouse ihan vintille asti?

Flfklf

Hei hissivintteilijä, kato joskus vaikka peli oikeeta urheilua eli jääkiekkoa ja miten siinä on paitsio järjestetty.

Mieti kuinka typerää ois et vois olla paitsiossa ku on vaan 2m maaliviivaan 😂

Vierailija
1692/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä Curacaon maalivahti on pelannut pian pari vuosikymmentä Hollannin liigassa ja Yhdysvaltain pääsarjassa ja tienannut miljoonia dollareita niin tuskin tarvitsee enää päivääkään töitä tehdä.

Taisi olla siinä joukkueessa vain yksi Curacaossa syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1693/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamal viettää 18-vuotispäiväänsä juhlimalla ”monumentaalista” jatkosopimusta, joka sisältää peräti miljardin euron ulosostopykälän. Myös Yamalin aiemmassa sopimuksessa on tietojen mukaan samanlainen ehto.

Vierailija
1694/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma tuokin on? Joukkueessa olisi pelkkiä kantahollantilaisia, jos olisivat parempia pelaajia kuin nyt joukkueeseen valitut. Aika sairasta, kun vihataan ihmisiä, jotka käyvät töissä erittäin halutussa duunissa ja ovat taatusti tulleet valituksi siihen, koska ovat niin hyviä.

Maajoukkuekisojen pitäs olla et kansakunnat kisaa keskenään, ei et afrikasta kotosin olevien halpatyösiirtolaisten lapset kisaa.

Miten sun logiikan mukaan sitten jaat pelaajat, joilla useampaa etnistä taustaa itsellään? Kuten vaikka Virgil? 

Sekasikiöt vois jättää osallistumatta. Kyllä Ranskasta löytys joukkueellinen jalkapalloilijoita jotka on ihan oikeesti ja kiistatta ranskalaisia niinku Hugo Lloris ja Oliver Giroud.

Kumpikaan noista ei ole täysin ranskalainen taustaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1695/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedro Porrokaan ei ole minulle tuttu. Muutmassa vuodessa on aika paljon tullut muutoksia joukkueeseen. Mutta näyttää toimivan.

Vierailija
1696/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Japani voittaa koko kisan. 

Vierailija
1697/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudot vaatteet studiossa

Vierailija
1698/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.

Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.

 

 Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin.  Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää. 

Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon

Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan.  Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja. 

 

Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.

En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan. 

 

Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu. 

Juujuu mennyvittuun jo

Ei tarvi kiroilla ku ei se mun vika oo että tässä pelissä on tyhmät säännöt jotka tekee tästä pelistä entistä tylsemmän

Sun vika on päässäsi jos katsot tylsää peliä jossa on tyhmät säännöt. 

Vierailija
1699/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän tää jalkapallon paitsiosääntö on typerä ja tää on typerä laji. Miksi tuo ei sais olla maali? Mitataan onko joku ollu 5cm liian edessä niinku sil ois mitään vaikutusta.

Kannattaa lähteä ajattelemaan sitä vaikka niin, että miten jalkapallo muuttuisi, jos paitsiosääntöä ei noudateta, kun ei huvita tai oli vaan ihan vähän tai kun mä en halua.

 

 Tai jos poistettaisiin koko paitsio pois? Siellä seisoisi aina joku hyökkääjä maalivahdin vieressä odottamassa syöttöä, että pääsee puskemaan maalin.  Sama kuin jääkiekossa. Se olisi silloin ihan joku muu peli kuin jalkapallo. En tiedä katsoisiko sitä kukaan, olisi se varmaan niin tylsää. 

Jääkiekko on just siitä järkevämpi laji ku siinä on se paitsioviiva. Miksei sitä voi ottaa jalkapalloon

Ei helvata, ei kukaan voi olla ...OK. No, se paitsioviiva on sen puolustavan joukkueen alimman (siis lähimpänä omaa maalia) olevan pelaajan kohdalla. Maalivahti ei lasketa mukaan.  Sen takia jalkapallossa on 2 sivutuomaria, joka liikkuu aina sen valvomansa joukkueen alimman pelaajan mukana ja liputtaa ne paitsiot. Eli kun syöttö lähtee (pallo potkaistaan liikkeeseen) ei alimpana pelaajana saa olla hyökkäävän joukkueen pelaaja. 

 

Näistä tulee aina tulkintoja, ja se on yksi jalkapallopelin ominaispiirteitä. Ennen muinoin liputettiin joka ainoa paitsio, sitten tuli sääntö (josta itkettiin aikoinaan ihan hirveästi) että paitsio vihelletään silloin, jos pelaaja 'osallistuu peliin'. Eli siis jos syöttö on hänelle tarkoitettu tai hän on niin lähellä, että saa paitsiosta hyötyä (eli itkettiin sitä, että herrajestas onko kentällä pelaajia jotka eivät osallistu peliin). Tällä säännöllä pyrittiin (ja onnistuttiinkin) nopeuttamaan peliä pääsemällä eroon turhista, hyödyttömistä paitsiopuhalluksista. Mutta silloin paitsiossa olevan pelaajan pitää olla kaukana pallosta, jotta ei saa hyötyä. Taitavat pelaajat älyävät tulla pois paitsiosta ja käyttävät hyväksi tätä sääntöä ei paitsiosta. Niistä on suurimmat rähinät tulleet, että hyötyikö vai ei. Niistä on veivattu minuuttitolkulla videopätkää.

En jaksanu lukea tätä sun pitkää höpötystäs nyt ollenkaan. 

 

Mut jos ois paitsioviiva niinku jääkiekos vaikka 75% kentän kohalla nii ei tarvis hylätä turhaan paitsioina maalia niinku se ruotsin vaparimaali jossa mitään hyötyä siitä 5cm edempänä olosta ei ollu. 

Juujuu mennyvittuun jo

Ei tarvi kiroilla ku ei se mun vika oo että tässä pelissä on tyhmät säännöt jotka tekee tästä pelistä entistä tylsemmän

Sun vika on päässäsi jos katsot tylsää peliä jossa on tyhmät säännöt. 

En mä kato näitä kisoja.

Vierailija
1700/2420 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infantinolla Espanjan pelissä hymy naamalla 😅. Tosi aito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän