Alemman keskiluokan perheissä on normaalia ettei jälkikasvua auteta mitenkään.
Wahlroosien, Herlinien ym. sosiaaliluokassa ostetaan omat asunnot 18-vuotiaille etteivät ne maksa vuokraa ventovieraille ja siirretään näille pikkuhiljaa osakkeita.
Vain vähämieliset ja tyhmät luulevat että joku kärvistely, kituuttelu ja ventovieraille vuokran maksaminen jotenkin karaisee tai tekee hyvää. Juuri niitä sukuja joissa on 100 vuoden elämisen jälkeen joku 20000€ ylisukupolvista varallisuutta jolla ei osta edes pientä sähköautoa.
Kommentit (83)
Persut on syöpä.
Kokoomus on aivosyöpä.
Meidän suvussa ei ole edes sitä 20 tonnia perittävää. Porukka on typerää kuin saapas ja ryypännyt, uhkapelannut tai ostellut jotain uusia taulutelkkareita vuosittain. Aina kun tulee perintöjä/kuolinpesiä ne ovat umpivelkaisia ja niistä luovutaan.
Yritän edes oman perheeni osalta tehdä muutosta ja indeksisijoittanut n. 21v:stä asti. Olen nyt 42.
Vierailija kirjoitti:
Et keksi mitään syytä miksi Herlinit ostaisi lapselle asunnon ja alempi keskiluokka ei?
En ole ap mutta itse ainakin sain lainaa 35000€ sijoitusasuntoon lapselleni vaikka lähihoitaja. Toki en saisi johonkin helsinkiläiseen asuntoon koska liian kalliita.
Lapsi maksoi minulle asumistuista vuokraa ja omistaa sen asunnon nykyään.
Ei ole mitään keskiluokkaa. On vain ne, joilta Orpo seuraavaksi varastaa.
Koska alemman keskiluokan tulotasolla ei kartuteta omaisuutta. Tätähän ei hyväosaiset ymmärrä, että koko palkka voi mennä vuokraan, laskuihin ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Et keksi mitään syytä miksi Herlinit ostaisi lapselle asunnon ja alempi keskiluokka ei?
Eihän se ostaja siinä mitään häviä jos lapsi tai lapsenlapsi saa asumistukea. Asunto on vakuutena ja vuokran kuittaa Kela. Suvun varallisuus siis nousee käytännössä ilmaiseksi jos ei ole älyllisesti kehítysvammainen.
Ketä noista tunnet? Et ketään. Eivät ole sun tyyppisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Tuolla vasta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska alemman keskiluokan tulotasolla ei kartuteta omaisuutta. Tätähän ei hyväosaiset ymmärrä, että koko palkka voi mennä vuokraan, laskuihin ja ruokaan.
Ei ehkä isoissa kaupungeissa, mutta etenkin paikkakunnilla jossa asunnot ovat pudonneet 10-50k hintaluokkaan on ihan idiotismia että lapsi asuu vieraan luona vuokralla ja kartuttaa vieraan asuntosijoittajan omaisuutta.
Jep. Mun umpityhmät alemman tason sukulaiset on haukkuneet ja syyllistyneet mua siitä, että äitini on auttanut mua lasten hoidossa. Kohta saavat ihmetellä, kun heidän lapset ei auta heitä vanhuuden päivinä. Minä toki autan omiani.
Kateus vie kalatkin vedestä. Maailmassa on köyhien lisäksi aina myös rikkaita. Tärkeintä kuitenkin on, mitä teet omalla elämälläsi. Suomessa ja monessa muussa maassa myös, on kuitenkin mahdollista kouluttautua ja työllistyä ilman rahallista tukea vanhemmilta. Tällä saavuttaa yleensä sen keskiluokan, mikä riittää jo ihan mukavaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ketä noista tunnet? Et ketään. Eivät ole sun tyyppisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Tuolla vasta vaaditaan.
En aloittajan olosuhteita tiedä mutta itsellä äiti opettaja ja isä koneinsinööri. Eli ei mitään rikkaita. Ne ostivat asunnon Helsingistä läheltä opiskelupaikkaa kun olin 22 ja maksoin vuokraa 710€ kuussa siihen asti että laina oli maksettu pankille takaisin. Nyt asunnon arvo on n. 280 tuhatta.
Eli ei se ole vain jotain miljardöörien touhua.
Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi!
Oppii nuoret, että mitään ei saa ilmaiseksi ja laiskottelemalla.
Omat lapset korkeakoulut etuja ja vakituiset työt kaikilla.
Fiksuja rahankäytössä myös.
Miten sinä sitten pärjäät, kun ei ole iskä ja äiskä makselemassa ja perinnöt tuhlattu merkkivaatteisiin ja muuhun humpuukiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla vasta vaaditaan.
En aloittajan olosuhteita tiedä mutta itsellä äiti opettaja ja isä koneinsinööri. Eli ei mitään rikkaita. Ne ostivat asunnon Helsingistä läheltä opiskelupaikkaa kun olin 22 ja maksoin vuokraa 710€ kuussa siihen asti että laina oli maksettu pankille takaisin. Nyt asunnon arvo on n. 280 tuhatta.
Eli ei se ole vain jotain miljardöörien touhua.
Sun vanhemmat on ylempää keskiluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mun umpityhmät alemman tason sukulaiset on haukkuneet ja syyllistyneet mua siitä, että äitini on auttanut mua lasten hoidossa. Kohta saavat ihmetellä, kun heidän lapset ei auta heitä vanhuuden päivinä. Minä toki autan omiani.
"Jokainen pärjää omillaan" on aivokuolleiden tyhmien olmien retoriikkaa. Vahvoissa dynastisissa suvuissa perhe ja jopa suku auttaa toisiaan ei vain bisneksissä vaan juuri tuollaisissa arkisissakin asioissa ja tarpeen tullen asumisjärjestelyissä.
Kukaan ihminen ei ole maailmassa mikään itsenäinen saareke tai muista ihmisistä erillinen desperado. Sen larppaaminen on naurettava osoitus tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Oppii nuoret, että mitään ei saa ilmaiseksi ja laiskottelemalla.
Omat lapset korkeakoulut etuja ja vakituiset työt kaikilla.
Fiksuja rahankäytössä myös.
Miten sinä sitten pärjäät, kun ei ole iskä ja äiskä makselemassa ja perinnöt tuhlattu merkkivaatteisiin ja muuhun humpuukiin?
Koska ÄO:ni ei ole alle 80, en ostele merkkivaatteita tai tee muitakaan stereotyyppisiä kuvittelemiasi aktiviteettejä vaan pidän pääoman visusti sijoitettuna, ainoastaan tuotoilla joskus ostan esim. ravintolaillallisen.
Vierailija kirjoitti:
Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi! Rikas on syyllinen ongelmiisi!
Nerokasta vasemmistopropagandaa joka on uponnut kansaan joka on tunnetusti tyhmää jo vuosikymmeniä.
Hyvinvointivaltio tuottaa oma tuhonsa siemenet. Sen tarkoitus on ollut pohjoismaissa katkaista ihmisiltä siteet perheeseen. Ennen perhe oli se paikka josta haettiin taloudellista ja muuta apua ongelmiin tulotasosta huolimatta, mutta nykyään ihmiset on opetettu hakemaan se apu valtiolta.
Pohjoismainen sosiaalidemokratia/kapitalismi on tehnyt ihmisestä kylmän. Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa.
Entä mistä ihminen hakee apua, kun valtiokaan ei enää pysty auttamaan?
Käytöstapoja ei saa rahalla näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ostaja siinä mitään häviä jos lapsi tai lapsenlapsi saa asumistukea. Asunto on vakuutena ja vuokran kuittaa Kela. Suvun varallisuus siis nousee käytännössä ilmaiseksi jos ei ole älyllisesti kehítysvammainen.
Teoriassa totta, mutta käytännössä ihmiselle jolla ei jo entuudestaan ole varallisuutta tai käsirahaa ei tulla koskaan tarjoamaan sijoitusasuntoon lainaa millään ehdoilla missään päin Suomea.
Kyseessä on aika valtava maksumuuri jonka ylittäminen ei ole kiinni ahkeruudesta tai säästäväisyydestä jos esim 1600€ palkka menee kokonaisuudessaan perheen menoihin.