Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätetäänkö vähävarainen jatkossa leikkaamatta jos ei löydy 257,20 €?

Vierailija
24.04.2026 |

"Lisäksi hallitus päätti asettaa uusia maksuja: 52 euron erityistutkimuksen asiakasmaksu ja 257 euron leikkaus- ja toimenpidemaksu.

– Tämähän on huima korotus, Tervola kommentoi leikkaus- ja toimenpidemaksuja.

Hän arvioi, että myös leikkaukset saattavat vähentyä, jos ihmisillä ei ole varaa maksuihin."

https://yle.fi/a/74-20222374

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti , kannattaa hävittää paperit .

Vierailija
2/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki ole pyytäneet leikkauksien lopettamista? Tässä ratkaisu ja tähänkään olla tyytyväisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ensin, sitten lasku ulosottoon. Näin pähkäilin.

Vierailija
4/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloinen. Olin 6kk sairauslomalla ja odotin leikkausta. Leikkaus tehtiin tammikuussa, paikallispuudutuksessa ja pääsin heti sen jälkeen lähtemään kotiin. Viikon päästä sain leikkauksesta laskun, 238 euroa. 

Vierailija
5/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne tulee pyytämään käteisenä ennen leikkausta.

Vierailija
6/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tutkitaan lompakko ennen kun aletaan elvyttää.

Vierailija
7/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei taida joutua ensin maksamaan, lasku tulee perässä. Sairastu tai joudu onnettomuuteen ja siitä suora liusu maksuhäiriömerkintöihin ja ulosottoon. Alkaa kuulostaa jenkeiltä, kokoomuksen unelma. 

Vierailija
8/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se lasku tulee vasta jälkeenpäin. Ulosottoa, luottotietojen menemistä tms. siitä kyllä sitten seuraa jos laskua ei pysty maksamaan.

Vierailija
9/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku tulee jälkikäteen, eli tietysti lääketieteellinen operaatio suoritetaan, mutta jos ei laskua pysty maksamaan, menee sitten ulosottoon. Tämäkin osuu pahiten juuri alempaan keskiluokkaan, joka Kokoomuksen tarkoitus on saada pudotettua köyhyyteen. Pahimmillaan ihmiset joutuvat myymään omaisuuttaan saadakseen hoitomaksuja tai esimerkiksi vainajan säilytysmaksuja maksettua. Ja tämä se juuri on Kokoomuksen tavoitekin. He haluan omaisuuden uusjakoa, ja kaikki, KAIKKI nykyisen hallituksen toimenpiteet ovat olleet luokkapolitiikkaa, kun on haluttu luoda Suomeen luokkayhteiskuntaa ja keskittää omaisuutta ja varallisuutta varakkaimmalle vähemmistölle. Tietenkin köyhät kärsivät hallituksen toimista eniten, koska heitä uhkaa pahimmillaan nälkäkuolema, mutta keskiluokka on saanut ja saa enemmän osumaa, mitä on edes tajuttu.

Vierailija
10/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pienituloinen. Olin 6kk sairauslomalla ja odotin leikkausta. Leikkaus tehtiin tammikuussa, paikallispuudutuksessa ja pääsin heti sen jälkeen lähtemään kotiin. Viikon päästä sain leikkauksesta laskun, 238 euroa. 

Haitko toimeentulotukea? Kyllä Kela tuon summan maksaa jos sinulla ei säästöjä ole.

Vierailija
11/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei taida joutua ensin maksamaan, lasku tulee perässä. Sairastu tai joudu onnettomuuteen ja siitä suora liusu maksuhäiriömerkintöihin ja ulosottoon. Alkaa kuulostaa jenkeiltä, kokoomuksen unelma. 

Juuri siihen Kokoomus on pyrkinyt: tehdä Suomesta pikku-Amerikan.

Vierailija
12/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ajettu konkurssiin,huippu verot ja kansa nääntyy sairauksiin ja nälkään.

Vierailija
13/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa voi hakea toimeentulotukea jos ei rahat riitä sairaalamaksuun. Kela kyllä maksaa eikä ihmisen tarvitse velkaantua tuollaisen takia.

Vierailija
14/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähävarainen on usein toimeentulotuella, joten sossu maksaa. He, jotka eivät ole, voivat hakea veronmaksukyvyn alentumisvähennystä sairaskulut perusteena

Vierailija
15/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän toimitaan nytkin.

Tuntemani monisairas työkyvyttömyyseläkeläinen on ulosotossa sairaalalaskujensa takia.

Vierailija
16/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs toimeentulotukihakemus? Onko käynyt mielessä? Suomessa on sellainen asia nimeltä toimeentulotuki joka kattaa esim tälläiset sairaalamaksut ihmiselle jos ei tuloja ole tarpeeksi itse maksaa terveydenhuoltomaksujaan.

Vierailija
17/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitko toimeentulotukea? Kyllä Kela tuon summan maksaa jos sinulla ei säästöjä ole.

No ei maksa.

Vierailija
18/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet johtuvat suurimmaksi osaksi omista valinnoista, joten ne pitäisi myös kustantaa itse.

Vierailija
19/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs toimeentulotukihakemus? Onko käynyt mielessä? Suomessa on sellainen asia nimeltä toimeentulotuki joka kattaa esim tälläiset sairaalamaksut ihmiselle jos ei tuloja ole tarpeeksi itse maksaa terveydenhuoltomaksujaan.

Ei korvaa. Kela laskee laskennalliset tulot ja menot monelta kuukaudelta ja sanoo, että kyllä sinulla on rahaa. Monia kuluja Ei hyväksytä. 

Ei kai Suomessa muuten olisi 500 000 ihmistä, jolla terveydenhuollon maksut on ulosotossa.

Nyt toki tulee taas paljon lisää, koska perskokkareet näin halusi.

Vierailija
20/78 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon asiakasmaksuja päätyy yhä enemmän ulosottoon

https://yle.fi/a/74-20141807

Suomen sosiaali- ja terveys ry SOSTE on kerännyt vuosien ajan tietoja ulosottoon joutuneista sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista. Ne ovat nousseet vuosi vuodelta. Viime vuonna ulosottomaksuja oli 524 000, ja ulosotossa olevia henkilöitä oli n. 90 000.

https://skpsote.fi/sosiaali-ja-terveydenhuollon-asiakasmaksut-ulosotoss…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi