Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista
Ja luulevat, että se on hienoa.
Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?
Kommentit (349)
Aloituksessa jo mainittiin sana jotkut, ei ap tarkoittanut koskemaan väitettään jokaista jolla merkkilaukkuja on vaan niitä jotka ostelevat niitä vain siksi että luulevat niiden olevan hienoja (yritys tehdä vaikutus muihin), ei siksi että he itse pitäisivät niistä. Siksi en ymmärrä tätä aiheesta puhujien kimppuun hyökkimistä. Luetun ymmärtäminen on niin heikkoa nykyään monella.
Vierailija kirjoitti:
Surullista? No ei kyllä yhtään kiinnosta jos joku randomi ei tykkää mun laukusta ::DD
"Surullista? No ei kyllä yhtään kiinnosta jos joku randomi ei tykkää mun laukusta :DVD"
Jos huomaan jonkun kantavan mukanaan esimerkiksi Chanelin, Hermesin tai Diorin laukkua, jota mulla ei vielä ole, hakeudun välittömästi juttusille. Minusta on ihana jutella ihmisten kanssa, joilla on sama intohimo kuin mulla:)
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhjää on elämä jos tuijottaa vihamielisesti tai ivallisesti toisten laukkuja.
E kait kukaan tuijota. Ehkä vilkaisee ja hymähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia tekee iloiseksi, eikä siitä ole haittaa, niin miksi ei? Elämä on loppujen lopuksi lyhyt, ja aina jos vain löytää keinoja siitä nauttimiseen, niin se kannattaa tehdä.
Kyllä. Juuri näin. Mutta jos joku ostaa merkkilaukun tms niin tuleeko hän aidosti iloiseksi tai onnelliseksi jos sillä yrittää ns pönkittää itseään ja arvoaan? Jokaisen oma asia joka tapauksessa.
Mitä tai ketä se haittaa jos jonkun itsetunto saa vähän potkua hienosta laukusta? Eihän se ole sulta pois. Ettet vain olisi kuitenkin kateellinen?
Ei varmaan haittaakaan. Mutta miksi asiasta ei saisi puhua? Tottahan se on että jotkut yrittävät hoitaa itseään shoppailemalla ja osa vielä nimenomaan tunnistettavilla merkkituotteilla. Mikä siinä on että keskustelu torpataan heti, oletko kenties itse sellainen etkä kestä kuulla totuutta?
Miksi ei saisi omia rahojaan käyttää vaikka laukkuihin? Miehet ostaa autoja, kelloja ja kaikenlaisia vempeleitä mutta ei heitä paheksuta samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista? No ei kyllä yhtään kiinnosta jos joku randomi ei tykkää mun laukusta ::DD
"Surullista? No ei kyllä yhtään kiinnosta jos joku randomi ei tykkää mun laukusta :DVD"
Jos huomaan jonkun kantavan mukanaan esimerkiksi Chanelin, Hermesin tai Diorin laukkua, jota mulla ei vielä ole, hakeudun välittömästi juttusille. Minusta on ihana jutella ihmisten kanssa, joilla on sama intohimo kuin mulla:)
😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin asia tekee iloiseksi, eikä siitä ole haittaa, niin miksi ei? Elämä on loppujen lopuksi lyhyt, ja aina jos vain löytää keinoja siitä nauttimiseen, niin se kannattaa tehdä.
Kyllä. Juuri näin. Mutta jos joku ostaa merkkilaukun tms niin tuleeko hän aidosti iloiseksi tai onnelliseksi jos sillä yrittää ns pönkittää itseään ja arvoaan? Jokaisen oma asia joka tapauksessa.
Mitä tai ketä se haittaa jos jonkun itsetunto saa vähän potkua hienosta laukusta? Eihän se ole sulta pois. Ettet vain olisi kuitenkin kateellinen?
Ei varmaan haittaakaan. Mutta miksi asiasta ei saisi puhua? Tottahan se on että jotkut yrittävät hoitaa itseään shoppailemalla ja osa vielä nimenomaan tunnistettavilla merkkituotteilla. Mikä siinä on että keskustelu torpataan heti, oletko kenties itse sellainen etkä kestä kuulla totuutta?
Miksi ei saisi omia rahojaan käyttää vaikka laukkuihin? Miehet ostaa autoja, kelloja ja kaikenlaisia vempeleitä mutta ei heitä paheksuta samoin.
Muuten vaan munaskujenjatkeiksi sanotaan. Ihan samalla tavalla ne näyttämisen halusta kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa jo mainittiin sana jotkut, ei ap tarkoittanut koskemaan väitettään jokaista jolla merkkilaukkuja on vaan niitä jotka ostelevat niitä vain siksi että luulevat niiden olevan hienoja (yritys tehdä vaikutus muihin), ei siksi että he itse pitäisivät niistä. Siksi en ymmärrä tätä aiheesta puhujien kimppuun hyökkimistä. Luetun ymmärtäminen on niin heikkoa nykyään monella.
Mitä motiivilla on väliä? Ostaa jos ostaa, taivaan tähden!
Minua ei kiinnosta muiden laukut, en arvota ihmisiä niiden perusteella. Muuten olen sitä mieltä että laukku on huono investointi.
Onhan tuollaisen huippulaukun käytettävyys varmasti parempi kuin halpislaukun. Ei se hinta tyhjästä tule. Preemium tuotteella on preemiun tuotteen hinta sekä mukavuus, käytettävyys, materiaalit ja laatu. Itse en käsilaukkuja käytä, koska olen mies, mutta ihan kaikessa huomaa eron laatutuotteen ja halpiksen välillä. Tämäkin ketju on täynnä kateellisia. Jos sulla ei oo pötykkää tai halua ostaa priimaa, niin älä osta, mutta älä myöskään uskottele itsellesi että se halpistuote ois yhtä hyvä kuin kallis tuote. Se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta muiden laukut, en arvota ihmisiä niiden perusteella. Muuten olen sitä mieltä että laukku on huono investointi.
Ostin Hermes Birkin 25 -laukun heidän liikkeestään vähän yli 10000 punnalla. Muutamia kuukausia sitten myin sen eteenpäin 24000 punnalla. Mun mielestä se oli loistava investointi. 😄
ap käyttää tölkkien palautus kaljaista muovi kassia. mitähän hänelle kuuluu mihin muut rahansa sijoittavat. VOI VOI IHAN OMA VALINTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Hermes Birkin 25 -laukun heidän liikkeestään vähän yli 10000 punnalla. Muutamia kuukausia sitten myin sen eteenpäin 24000 punnalla. Mun mielestä se oli loistava investointi. 😄
Onnittelut. Monellakaan keskiverto palkansaajalla ei kuitenkaan ole laittaa tuollaisia summia laukkuun tai laukkuihin. Prioriteetit, nääs.
Vierailija kirjoitti:
Koomista se, kun Lidlissä jotkut kantaa Korsin tai Marimekon laukkuja niin. että logot näkyy. Vaatteet on heillä Prisman tasoisia. Mitä ihmettä näiden muikkelien päässä liikkuu, tyhjää täynnä.
Siis pitääkö Lidliin tullessa ostoksille vaihtaa laukku johonkin huonompaan vai mikä tässä on pointtina?
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors ja marc jacobs oli aikansa merkkilaukku suosikkeja. Nykyään muut merkit.
Marimekko on ihan peruslaukku.
Kors ja Jacobs on kyllä ihan lähiölaukkuja. Marimekon yhdistän aina opettajiin ja kirjaston täteihin. Chanelin ja Rown instawannabeihin. Vuittonin vuoteen 2010, furlan ja guessin vuoteen 2002. Celinen pariisilaiseen mummoon. Diorin, Pinel & Pinelin ja Pradan espoolaiseen tätitukkaan. Mielikuvia, mielikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinusta. Olen ostanut mm 2 laukkua, toisen 18v sitten, toisen 16v sitten. Molemmista saan tänä päivänä enemmän kuin mitä maksoin, ja olen käyttänyt näitä molempia paljon. Kulumisen merkit ovat edelleen vähäisiä. Minusta eivät olleet huono investointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoo - Nyk saapui keslusteluun. Jei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä motiivilla on väliä? Ostaa jos ostaa, taivaan tähden!
Saahan sitä motiiveista keskustella. Ihmisten ostokäyttäytymistä tutkitaan ihan yliopistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut. Monellakaan keskiverto palkansaajalla ei kuitenkaan ole laittaa tuollaisia summia laukkuun tai laukkuihin. Prioriteetit, nääs.
Et siis voi myöntää tuon olleen hyvä investointi, vaan käännät aiheen johonkin mistä ei nyt puhuttu. Eri kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuollaisen huippulaukun käytettävyys varmasti parempi kuin halpislaukun. Ei se hinta tyhjästä tule. Preemium tuotteella on preemiun tuotteen hinta sekä mukavuus, käytettävyys, materiaalit ja laatu. Itse en käsilaukkuja käytä, koska olen mies, mutta ihan kaikessa huomaa eron laatutuotteen ja halpiksen välillä. Tämäkin ketju on täynnä kateellisia. Jos sulla ei oo pötykkää tai halua ostaa priimaa, niin älä osta, mutta älä myöskään uskottele itsellesi että se halpistuote ois yhtä hyvä kuin kallis tuote. Se ei ole.
Ei kyllå ole. Hermesin Kelly on epäkäytännöllisin laukku ikinä. Siksi kaikki roikottaa sitä auki, kun se on niin vaikea laittaa kiinni. 😆
Kyllä, tosin jotkut tässäkin ketjussa kertoo tuijottavansa.