Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista

Vierailija
25.03.2026 |

Ja luulevat, että se on hienoa.

Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?

Kommentit (360)

Vierailija
281/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuollaisen huippulaukun käytettävyys varmasti parempi kuin halpislaukun. Ei se hinta tyhjästä tule. Preemium tuotteella on preemiun tuotteen hinta sekä mukavuus, käytettävyys, materiaalit ja laatu. Itse en käsilaukkuja käytä, koska olen mies, mutta ihan kaikessa huomaa eron laatutuotteen ja halpiksen välillä. Tämäkin ketju on täynnä kateellisia. Jos sulla ei oo pötykkää tai halua ostaa priimaa, niin älä osta, mutta älä myöskään uskottele itsellesi että se halpistuote ois yhtä hyvä kuin kallis tuote. Se ei ole.

Huippulaukun? Noin kuvailee merkkilaukkuja mies?

Vierailija
282/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomista se, kun Lidlissä jotkut kantaa Korsin tai Marimekon laukkuja niin. että logot näkyy. Vaatteet on heillä Prisman tasoisia. Mitä ihmettä näiden muikkelien päässä liikkuu, tyhjää täynnä.

No, ei kyllä Marimekko ole mikään merkkilaukku, jota ostetaan logon takia. 

Marmekko on hyvä käytännöllisen nätti suomalainen brändi niin kuin Finlayson tai Iittala. 

Itse olet tyhjäpää, kun tällaisia kirjoittelet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko joutuu ostamaan hyväksyntää kaveripiiriltään näillä merkkituotteilla tai pitämään yllä menestyneen ihmisen kulissia?

Ei ne halua myöntää sitä, siksi ovat niin kärkkäinä ketjussa.

Vierailija
284/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko joutuu ostamaan hyväksyntää kaveripiiriltään näillä merkkituotteilla tai pitämään yllä menestyneen ihmisen kulissia?

Keittiöpsykologit vauhdissa. 

Vierailija
285/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aidosta huolenpidosta hyvää tarkoittaen kyselet? Ja itse olet syvällinen ja sisäisesti kaunis, ja aidosti surullinen heidän puolestaan? 

Tämä nyt on Aihe vapaa-keskustelupalsta ja täällä on ihan pimeitä ja sairaitakin ketjuja ja aiheita, ap:n aloitus ei sellainen ole. Älä osallistu jos et osaa/halua aiheesta mitään sanoa etkä kestä muiden, omista mielipiteistäsi poikkeavia ajatuksia.

Vierailija
286/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos Suomesta lopetetaan sosiaaliturva ja jos olen silloinkin töissä, niin rupean avustamaan vähävaraisia. Sitä ennen ostan mm merkkilaukkuja ja -vaatteita, koskapa mitä muutakaan rahalla tekisin? Jos tuntisin nyt vähävaraisia joilla ei ruokaa tai muita perustarpeita, niin auttaisin heitä mutta en tunne. Mitä on siis se hyödyllinen mitä tekisin nyt rahoillani? Sijoittaisin eli harjoittaisin uhkapelejä? Säästäisin samalla kun inflaatio syö varat? Eli kerro nyt mitä hyödyllistä sinä teet jos sinulla on ylimääräistä rahaa?

Vierailija
287/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin asia tekee iloiseksi, eikä siitä ole haittaa, niin miksi ei? Elämä on loppujen lopuksi lyhyt, ja aina jos vain löytää keinoja siitä nauttimiseen, niin se kannattaa tehdä.

Kyllä. Juuri näin. Mutta jos joku ostaa merkkilaukun tms niin tuleeko hän aidosti iloiseksi tai onnelliseksi jos sillä yrittää ns pönkittää itseään ja arvoaan? Jokaisen oma asia joka tapauksessa.

Mitä tai ketä se haittaa jos jonkun itsetunto saa vähän potkua hienosta laukusta? Eihän se ole sulta pois. Ettet vain olisi kuitenkin kateellinen?

Ei varmaan haittaakaan. Mutta miksi asiasta ei saisi puhua? Tottahan se on että jotkut yrittävät hoitaa itseään shoppailemalla ja osa vielä nimenomaan tunnistettavilla merkkituotteilla. Mikä siinä on että keskustelu torpataan heti, oletko kenties itse sellainen etkä kestä kuulla totuutta?

Miksi ei saisi omia rahojaan käyttää vaikka laukkuihin? Miehet ostaa autoja, kelloja ja kaikenlaisia vempeleitä mutta ei heitä paheksuta samoin. 

Onko kukaan sanonut että ei saisi? Olisiko jotain kommentoitavaa tuohon mitä se kommentoija kirjoitti jonka kommenttiin "vastasit"? Yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä, mahdoton siinä on aitoa keskustelua saada aikaan.

Miksi pitäisi olla joku syy tai alkaa perustella omia hankintojaan? Ei kuulu muille. Tuollainen selittely jonkun vieraan vaatimuksesta on outoa, koska tuntuu siltä, että ei ole lupa ostaa mitä haluaa ja mihin on rahat, ihan itse työllä tienatut. Saa toki puhua, ei haittaa.

Vierailija
288/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kysyy moniko, ei väitä että jokainen. Eikö olekin jännä että tuota ostokäyttäytymistä on tutkittu akateemisissa piireissä ja tuo mitä ko kommentoija sanoi(kysyi) on ihan todellista.

Vierailija
289/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää. Työkaveri osti Diorin laukun. Sanoi, ettei sen hinnassa ollut mitään järjeä, mutta kun hänen paremman piirin kavereillakin on, niin hänkin nyt itsensä sillä palkitsi. Sanoin, että nätti on, ilman mitään kateutta. Mutt kyllä se hänen selitys vähän korvaan särähti. 

Vierailija
290/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne joidenki vastaus kaikkeen on "olet vain kateellinen", minkäs huoneen psykologi se sellainen on?

Vierailija
291/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halua myöntää sitä, siksi ovat niin kärkkäinä ketjussa.

Mulla ei oo yhtäkään merkkilaukkua, mutta ärsyynnyin, koska  kommentit on ikävää koulukiusaustasoa. 

Vierailija
292/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kysyy moniko, ei väitä että jokainen. Eikö olekin jännä että tuota ostokäyttäytymistä on tutkittu akateemisissa piireissä ja tuo mitä ko kommentoija sanoi(kysyi) on ihan todellista.

Harwaldin keittiöpsykologit on tutkinut tätä, mutta vauvalla kerrotaan totuus. 😁 aijai.

Vierailija
293/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin asia tekee iloiseksi, eikä siitä ole haittaa, niin miksi ei? Elämä on loppujen lopuksi lyhyt, ja aina jos vain löytää keinoja siitä nauttimiseen, niin se kannattaa tehdä.

Kyllä. Juuri näin. Mutta jos joku ostaa merkkilaukun tms niin tuleeko hän aidosti iloiseksi tai onnelliseksi jos sillä yrittää ns pönkittää itseään ja arvoaan? Jokaisen oma asia joka tapauksessa.

Mitä tai ketä se haittaa jos jonkun itsetunto saa vähän potkua hienosta laukusta? Eihän se ole sulta pois. Ettet vain olisi kuitenkin kateellinen?

Ei varmaan haittaakaan. Mutta miksi asiasta ei saisi puhua? Tottahan se on että jotkut yrittävät hoitaa itseään shoppailemalla ja osa vielä nimenomaan tunnistettavilla merkkituotteilla. Mikä siinä on että keskustelu torpataan heti, oletko kenties itse sellainen etkä kestä kuulla totuutta?

Miksi ei saisi omia rahojaan käyttää vaikka laukkuihin? Miehet ostaa autoja, kelloja ja kaikenlaisia vempeleitä mutta ei heitä paheksuta samoin. 

Onko kukaan sanonut että ei saisi? Olisiko jotain kommentoitavaa tuohon mitä se kommentoija kirjoitti jonka kommenttiin "vastasit"? Yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä, mahdoton siinä on aitoa keskustelua saada aikaan.

Miksi pitäisi olla joku syy tai alkaa perustella omia hankintojaan? Ei kuulu muille. Tuollainen selittely jonkun vieraan vaatimuksesta on outoa, koska tuntuu siltä, että ei ole lupa ostaa mitä haluaa ja mihin on rahat, ihan itse työllä tienatut. Saa toki puhua, ei haittaa.

Omaa toimintaansa on ihan hyvä pohtia. Ei sitä toki tarvi muille selittää, jos ei tahdo.

Vierailija
294/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne joidenki vastaus kaikkeen on "olet vain kateellinen", minkäs huoneen psykologi se sellainen on?

Palstalla muita haukkuvat ja siitä iloa saavat, mitä se sellainen on? 

Vierailija
295/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma sisäistä tyhjyyttä sillä yleensä yritetään täyttää . Omaa epävarmuutta peitellään ja kuvitellaan että muut kadehtii . Kokemuksesta tiedän mistä puhun . Lopulta täysin turhaa. Ei tuonut merkkilaukut onnea elämään . Nykyään on nätti koti ja hyvä auto mutta muun ökyilyn jätän muille. 

N44"

Vaikka se oli tilanne sun kohdalla, kaikki eivät ole sun kaltaisia ihmisiä. Mulla on useita Hermesin laukkuja, mutta eivät ne määritä mua ihmisenä. Jos joku kertoisi kadehtivansa mun laukkuja, sanoisin hänelle, että "Ne ovat kuitenkin pelkkiä laukkuja, ei mitään elämää suurempaa. Olen hankkinut niitä siksi, koska ne tuottavat mulle iloa". 🥹 

Vierailija
296/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti käsilaukkua tai muuta laukkua käytetään tavaroiden kuljettamiseen!

Kunhan on omaan tarpeeseen tilava ja kätevä kantaa. Kestävä ja omaan silmään kiva.

Minä ostin kirpparilta ihanan pinkin laukun kirpparilta n.vuosi sitten eurolla. Ilmeisesti "menetin" rahaa koska oli joskus ollut yvesrocherin "kylkiäinen".

Olen tyytyväinen, koska on juuri sitä mihin käsilaukkua käytän! On jopa kestänyt hyvin, ei ole vetoketju hajonnut tms.

Satoja euroja käsilaukkuun ON VAIN leveilyä. Kestäviä ja toimivia laukkuja löytyy ihan normaalissa hintaluokassa: YR:n ja Luivittoineiden välillä!

Vierailija
297/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään jos ostaa, mut en tajua että ne luxus ostot pitää tuoda julki kaikelle kansalle. Se on mautonta itsekehua. 

Niinpä. Kuten Vappu Pimiä joka osti Paakkasen jäämistöstä luxustuotteita. Mimsi piti tuoda julki?

Miksi tuota ei voi kertoa? Ei maksanut edes paljon. Oli vaan iloinen, että sai Kirstin laukun.

Vierailija
298/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa. Se mikä saa merkkilaukkujen ostajat näin takajaloilleen. Jos heille on yksi hailee mitä muut ajattelevat niin siihen nähden ovat kovin kiihkeitä puolustamaan ostojansa.

Vierailija
299/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. On hassua miten itse olin teininä tietyssä iässä todella merkkitietoinen ja hyvä ystäväni taas kaikkea muuta. Aikuisina roolimme on kääntyneet. Hän keräilee kalliita design/merkkilaukkuja ja minä ostan omat sopivasti sisäänajetut nahkalaukkuni kirppikseltä. Ei siksi etteikö minulla olisi varaa ostaa kallista designlaukkua, mutta en näe siinä mitään järkeä eikä edes kiinnosta. Kierrätyslaukuissa on kivaa löytämisen ilo ja se ettei kovin monella vastaantulijalla ole samanlaista veskaa.

Hauskinta on, että kun menemme yhdessä kauppaan, niin myyjät aina lähestyvät kieli suupielestä valuen kaveriani ja hyörivät ympärillä tyrkyttäen kaikkea. Minä saan sievän rauhan. En kestäisi sellaista ympärillä matelua.

Vierailija
300/360 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa. Se mikä saa merkkilaukkujen ostajat näin takajaloilleen. Jos heille on yksi hailee mitä muut ajattelevat niin siihen nähden ovat kovin kiihkeitä puolustamaan ostojansa.

Pelko, ettei se kallis sijoitus tuokaan sitä lisäarvoa, mitä lähdettiin rahalla hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan