Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista

Vierailija
25.03.2026 |

Ja luulevat, että se on hienoa.

Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?

Kommentit (430)

Vierailija
421/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kuulkaas kannata pönkittää enää jo valmiiksi miljonäärejä. Ostakaa pienyrittäjiltä ja tukekaa omaa aluettanne. Verotuskin laskisi. Miksi syydätte rahaa niille, jotka eivät niitä tarvitse?  
Me kuluttajat voimme muuttaa maailmaa.

Vierailija
422/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää lue julkimoista, katsele TV ohjelmia, joissa ne samat naamat on aina mukana. Minä en ainakaan elätä sitä joukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä merkkituotteet on vaan paremmista materiaaleista paremmin tehty joten kestävät aikaa ja kulutusta. Ihan olen todennut tämän käytännössä.  

Ihmiset ostavat sellaisia laukkuja, joista pitävät. Jotkut pitävät halvoista laukuista, jotkut pitävät kalliimmista. Ei se ole keneltäkään pois, jos ostaa kalliin laukun.

Typerää arvostella ihmisiä laukkuvalintojen takia.

Vierailija
424/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa, ettei vois vähempää kiinnostaa paljonko muiden laukut maksaa. Sen lisäksi, maailmassa on toki monta surullista asiaa, mutta kalliit laukut ei mielestäni ole sitä.

Ei ne laukut itsessään olekaan eikä niiden omistaminen. Mutta se mistä osa kommentoijista puhuu on surullista, jos niiden hankkimisen motiivina on huono itsetunto tai jotain vastaavaa.

Jaa joku on sitä mieltä ettei ole yhtään surullista jos jotkut yrittävät korjata alemmuudentunteitaan kalliilla merkkituotteilla.

Sitä mieltä, että laukun perusteella et voi diagnosoida kenellekään alemmuudentuntoa, josta voisit olla 'surullinen'

Vierailija
425/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis varaa ostaa merkkilaukku, mutta en tarvitse laukkuja oikein mihinkään, pieni halpa juhlalaukku on Käytössä juhlissa että saa hiusharjan yms. mahtumaan. Olkut sana jotain yli 10 vuotta. Töihin mennessä, lyhyehkö kävelymatka, avaimet on kaulassa ja kännykkä taskussa talvella, kesällä kädessä jos ei ole taskullista takkia. Kauppaan mennessä tarttee lompakon, sekin taskuun. Mahtuu housujenkin taskuun. Muutoin käytän hyväntekeväisyydestä ostettua kangaskassia jos kuljetan jotain tavaraa. 

Italiassa tehdyt merkkilaikut on tehty sinne tuodulla halpatyövoimalla. Tästä oli kerran dokumentti. 

Vierailija
426/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs surullista siinä on. Jotkut pitävät laadukkaista laukuista ja vaatteista, jotka ei heti hajoa. Jotkut myös keräilevät kalliita laukkuja. Samapa se mihin joku rahansa tunkee.

Vierailija
427/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla Artekkia ja joskus halusin jonkun merkkilaukun sellaisen kalliimman. Uusin iphone oli. Nykyään renttukassi ja vanhempi malli kännykästä silti iphone.

Mieli muuttui kun tuli noi katuryöstäjät. Haluan näyttää köyhältä.

Vierailija
428/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko täällä vatvotaan noita merkkilaukkuja? Eikös ihan äskettäin ollut jo tällainen kilometrin pituinen ketju. Hassua, mikä niissä niin kiihottaa?

Vierailija
429/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään osaa katua, että ostin esimerkiksi Kaliforniasta tosi kauan sitten mustan Chanelin laukun. Maksoi siellä silloin noin 2200 eur. Nykyisin tuon laukun arvo on noin 9000 eur. Olen pitänyt laukun tosi hyvin. Periytyy tyttörelle aikanaan. Jokainen asu on tyylikäs, kun heitän tuon olalleni. Laatu ja klassisuus maksaa, mutta kestää aikaa ja arvo vaan nousee rahan arvon alenemisen myötä. Muistan, kun joku kateellinen pyöritteli joskus silmiään, että onko tuo sun laukku todella.  Itselle ei tulisi mieleenkään puuttua toisten asuateisiin tms. Inhoan kontrollointia, hyvesignalointia, kateutta yms. Ei oo multa pois, jos jollakin on jotain hienoa, kallista tms.

Vierailija
430/430 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkkilaukkufani  tönäisi täällä kestokassien kanssa kulkijoita. Tästä jäi minulle vähän ihmetys muhimaan - ihanko oikeasti kuljetat maito-ja jogurttipurkkeja siinä hienossa Chanel laukussasi.  Vai kulkeeko edelläsi tai mahdollisesti takanasi se ostosten kantaja - ja sinä sitten sen merkkikassisi kanssa. Tällaistakin näkee - ihan aiottiin minulta viime lauantaina ostoskassi siepata ja kuljettaa autooni - mutta minä olinkin tullut jalkapatikassa kauppaan. Kestokassi ojennettiin mulle toki takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi