Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa miesystävän omakotitaloon. Ei kai minun vuokraa tarvi maksaa?

Vierailija
23.03.2026 |

Ajattelin itse, että jos 100€ kuukaudessa antaisin vesi- ja sähkömaksuihin. Tietysti elintarvikkeet puoliksi. Mitään muuta minun ei mielestäni pidä maksaa. Vai miten te ajattelette?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi.  Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin  ja sinä teet kotityöt oman  työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle.                                      terv. nainen 70v

Yksiön vuokra on helposti 800€/kk. Sekö on sinusta hyvä summa?

Vierailija
42/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ongelmia joka riitatilanteessa jos mies maksaa sun elämisen. Ja muutenkin. Tehkää joku virallinen paperi.

Itse en uskaltaisi.

Ei meille tullut ongelmia asumiseen liittyen, vaikka ero tulikin. Asuin siis avomiehen talossa josta maksoin karkeasti puolet vedestä ja sähköstä. Ruuista ym käyttötavaroista vastasin sitten häntä enemmän. Eron tullen toki olin automaattisesti se joka muuttaa pois, mutta niinhän se erossa menee muutenkin, eipähän tarvinnut siitä vääntää mitään, ja tämä osio meni ihan reilusti molemmille koska enhän yhtään lyhennystäkään joutunut hänen talostaan maksamaan. Jos niitä menee maksamaan ilman nimeä papereissa niin sit voi vähän hampaat kirskuakin eron tullen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi ette maksaisi kaikkia puoliksi? Tai sinä kaikki ruuat ja puoliso taloon liittyvät kulut?

Taas joku 50/50 luuseri.

Vierailija
44/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tarjoaa sinulle kalustetun kodin, sinä tarjoat teille kaiken ravinnon. Mies maksaa talonsa vakiokulut. Jos jotain yllättävää tulee, siitä sovitaan erikseen. 

Kaljatkin?

Vierailija
45/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, kun annat pari kertaa viikossa pilluasi.

Aika pieni on vuokraksi,min 4- kertaa

Vierailija
46/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa? 

En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?

Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.

Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?

Sama ajatus. Ongelmani on, etten ole vielä tavannut miestä, joka olisi halukas asumaan kanssani, ja vaikka olen ilmoittanut olevani valmis kattamaan kulut, se ei vaikuta kovin houkuttelevalta. Eikö sen pitäisi olla kilpailuetu?

Nainen noin 30v

Vierailija
47/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän se paremmin tiedetäänkin kuin itse kysymällä.

Vierailija
48/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PASI PERSUN ELÄMÄNTYÖ: 

MISOGYNISTISEN PASKAN KEKSIMINEN MIESVAUVA.FIHIN.

Poikaparka ei tajua olevansa h o m o.

Vierailija
49/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa osuuden talosta, niin että molemmat omistavat sitten puolet. 

Vierailija
50/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka."

Kertoo lähinnä siitä että lähihoitajan palkka ei oikeasti riitä useiden lasten elättämiseen yksinhuoltajana.

Päinvastoin, jo se, että tuet ovat niin hyvät, on itse asiassa saanut nämä yksinhuoltajaäidit, jotka käyttävät lastenhoitoa tekosyynä, menettämään motivaation ottaa vastaan pienipalkkaisia töitä.

Vierailija
51/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian huomaat, että joudut tekemään vuokrasi eteen kaikki kodinhoito- ym. työt.

Vierailija
52/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Lapsia ei omisteta.

Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka.

T. Kelan käsittelija

Esimerkkiä laskelmasta, kiitos. Kiinnostaa.

Vierailija
53/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi.  Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin  ja sinä teet kotityöt oman  työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle.                                      terv. nainen 70v

Ei tuo yksiön vuokra ole asiallinen jos asumismenot lasketaan puoliksi. Siihen yksiön vuokraan sisältyy lämmitys,  mutta  pitäisikö vielä maksaa lisäksi yhteisen asunnon lämmityskuluja, jos kulut jaetaan puoliksi. En maksaisi tuolla perusteella. Hoitovastike, ym. muut kulut, ( ei mitään lainakorkoja ja lyhennyksiä, ne kuuluu omistajalle yksin ) tai  omassa asunnossa lämmitys, sähkö puoliksi ja ruoka suhteessa syömisen  määrään. Miehet syövät usein enemmän. Kotitatouden työt  arvotetaan myös rahalla, tehdäänkö puoliksi, vai toinen tekee

Mummeli ei nyt ajatellut  kaikkea.

Vierailija
54/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku vielä uskoo ton trollisössön. 

Vierailija
55/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää maksaa puolet sähkö-, vesi- ja vakuutuslaskuista. Toki jos miehellä asuu lapsia kotona, niin sitten sun osuus on pienempi.

Vierailija
56/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollilta kuulostat. Asumiskulujen jakaminen on ihan pariskunnan keskinäisesti sovittava asia. Aika outoa, jos olisi muuttamassa toisen taloon ilman että tuollaisesta on puhuttu. 

Siipisirkkoja-ja veikkoja on hyvin erilaisia. ap voisi miettiä järjestelyä toisin päin kun mies asuu talossa satasen kk vuokralla ja sinä maksat kaikki muut juoksevat menot. Lainanlyhennyt, yhtiövastike,  kiinteistövero tv-kanavamaksut,  vesi-sähkö- ruoka jne.

Vierailija
57/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa? 

En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?

Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.

Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?

Sama ajatus. Ongelmani on, etten ole vielä tavannut miestä, joka olisi halukas asumaan kanssani, ja vaikka olen ilmoittanut olevani valmis kattamaan kulut, se ei vaikuta kovin houkuttelevalta. Eikö sen pitäisi olla kilpailuetu?

Nainen noin 30v

Missä ongelma siis oli?😂

Vierailija
58/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Lapsia ei omisteta.

Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka.

T. Kelan käsittelija

Useiden lasten kasvattamisessa yksin on myös isompi työ kuin lähihoitajan työssä normaalilla työajalla.

kukaan ei käske porsimaan.

koirien ja hevostenhoidossakin on kova vaiva, mutta ei sossu niistä maksa senttiäkään. miksi lapsista pitäisi maksaa?

Vierailija
59/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Tuokin on jo paljon että maksat omat ruokasi ja vedet, yleensä jos talossa asuu käyttöpillu niin mies elättää täysin. Muista että jokaisella panolla on vähintään 200e markkinahinta, mistään synnyttelystä puhumattakaan.

Vierailija
60/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?

Avoliittolaiset eivät ole vastuussa toistensa elatuksesta

Helposti tule ap.n tilanteessa se että joutuu ilmaiseksi  piiaksi, siivous, kokkaus ym. jätetään arvottamatta  kustannuksista  päätettäessä

Avoliitossa huomioidaan kaikki talouden käytössä olevat varat ja omaisuus.  Ovat vastuussa toistensa elatuksesta. Eli jos toinen jää työttömäksi, hän ei saa täydentävää tai tarveharkintaista toimeentulotukea esim. sairaanhoitokuluihin tms. vaan puoliso on velvollinen maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän