Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa miesystävän omakotitaloon. Ei kai minun vuokraa tarvi maksaa?

Vierailija
23.03.2026 |

Ajattelin itse, että jos 100€ kuukaudessa antaisin vesi- ja sähkömaksuihin. Tietysti elintarvikkeet puoliksi. Mitään muuta minun ei mielestäni pidä maksaa. Vai miten te ajattelette?

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa? 

En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?

Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.

Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?

Sama ajatus. Ongelmani on, etten ole vielä tavannut miestä, joka olisi halukas asumaan kanssani, ja vaikka olen ilmoittanut olevani valmis kattamaan kulut, se ei vaikuta kovin houkuttelevalta. Eikö sen pitäisi olla kilpailuetu?

Nainen noin 30v

Älä unohda markkinoida itseäsi: tiukka vagina ja tarkkaavainen suuseksi.

Jos nämäkään eivät vieläkään tarjoa kilpailukykyistä vetovoimaa, mieti uudelleen: pitävätkö miehet tatuoinneistasi? Oletko harkinnut niiden poistamista? Jos poistaisit tatuoinnit, pystyisittekö elämään yhdessä?

Valitettavasti kaikkia näitä itsensä mainostamistaktiikoita on käytetty, enkä ole vieläkään löytänyt miestä, joka olisi halukas antamaan minun muuttaa taloonsa.

T. Sama Nainen noin 30v 

Se on sitten varmaan niin että avusi ovat miehille vähän liian laadukkaita, heihin vetoaa yleensä vain kaikenlainen alhainen toiminta. Sellaisille naisille, jotka ovat korkeampia ja parempia kuin miehet, yhteiskunta tarjoaa omat asunnot omilla sängyillä. Saa kunnon yöunetkin, ei tule syöpiä eikä spermamyrkkyjä

yhteiskunta tarjoaa omat asunnot omilla sängyillä.

Kyllä, mielisairaalat, päihdekuntoutuskeskukset, vankilat jne. voivat kaikki tarjota majoitusta vuodepaikoineen.

Vierailija
82/150 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutatko siksi, että haluat itsevsäästää rahaa? Vai siksi, että mies haluaa säästää rahaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on palstan vakiprovoaja mies vaki naiset on lokkeja ja miehistä hyötyviä huøria- ketjuineen. 

Vierailija
84/150 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja ja Kela voi puuttua asiaan. Varsinkin jos olet tuilla elävä. Liian pieni vuokra on veronalainen hyöty. Jos olisitte naimisissa, asia olisi eri. 

Vierailija
85/150 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan teidän välinen asia miten asiat hoidatte.

Se on juuri noin. Yhdessä sopii, niin ei ongelmaa. Minun veljelläni on omakotitalo. Veljelleni toinen suhde.  Veljeni sanoi ettei tarvitse maksaa taloon liiittyvistä asioista. Käyt kaupassa silloin tällöin, nin ok. Säästät palkastasi minkä säästät. Talo on minun ja säästöt on sinun. Eli saat säästöön rahaa ison summan aina. Ei tehdä asioita vaikeaksi. Yhdessä eletään jne eikä kauppalaskuja katsella, kunhan eletään. 

Hänen naiselle toio maailman paras diili. Jos nyt miettii, niin he ovat olleett 11v yhdessä. Ei se nainen tyhjä taskuksi jää, jos tulee ero. 

Vierailija
86/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokin päällä lokki

*KRAAK*

Vierailija
87/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Miten tämä liittyy aloitukseen?

Vierailija
88/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun tulee ero, niin alkaa takaisin penääminen. 

En kyllä tiedä miten toi on sullekaan ok.

Vaikeuksia tulossa.

Säästin kuitit. Sopimus oli että hän maksaa vuokran mä maksan kaikki ruoat ja sillä kuittaan osuuteni vuokrasta.

Alkoi erossa heti kitinä vuokrista. Näytin kuitit, hän oli mulle 500e velkaa.

Vierailija
89/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaisen parin keskenään sovittava asia. Mä esim. asun puolison omistamassa talossa, en maksa vuokraa, hänelle ei tulis mieleenkään sellaista edes esittää. Eikä ole tarvetta mun asumisellani tienata, samat kiinteistöverot sun muut hän maksais yksin asuessaankin ja niihin hänellä on varaa. Osallistun sähkölaskuun ja hoidan pääasiallisesti päivittäisostokset. 

Vierailija
90/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia tulossa.

Säästin kuitit. Sopimus oli että hän maksaa vuokran mä maksan kaikki ruoat ja sillä kuittaan osuuteni vuokrasta.

Miksi menette tuohon, ettå maksatte ruuat? Sehän on loputon suo ja mies syö aina enemmän. Yhteinen taloustili minne kumpikin laittaa rahaa tulojen suhteessa.

Vierailija
91/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asla  on yksin sinun ja miehen välinen ja teidän sovittavissa. Ei pidä kuulla kolmansia osapuolia.

Vierailija
92/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, kun annat pari kertaa viikossa pilluasi.

Ai ilmaiseksi vai?

Vierailija
93/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuksia tulossa.

Siinähän kitisee, jos sopimusta ei ole dokumentoitu. Jos kitinä on niitä vaikeuksia, niin pienellä erosta selviää.

Vierailija
94/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi.  Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin  ja sinä teet kotityöt oman  työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle.                                      terv. nainen 70v

Yksiön vuokra on helposti 800€/kk. Sekö on sinusta hyvä summa?

Aika harvassa paikassa yksiön vuokra on 800/kk. Mutta joo, jos sen verran pitäis maksaa niin samahan se on sitten jäädäkin sinne vuokrakämppään, helpommalla pääsee kun ei tule se mies siihen passuuttamista yrittämään. 

Vierailija
95/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten sovitte. Mun kaveri teki noin, ei maksanut kuin muutaman kympin vedestä ja sähköstä. Oli aika yllättynyt, kun miesystävä otti autonsa avaimet itselleen ja totesi, että kulkee se bussikin.

Reilua olisi maksaa puolet juoksevista kuluista, itse kiinteistöön kohdistuvat kulut kuuluvat omistajalle (laina korkoineen, kiinteistövero, palovakuutus jne.). Mutta kaikki on sovittavissa.

Vierailija
96/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ongelmia joka riitatilanteessa jos mies maksaa sun elämisen. Ja muutenkin. Tehkää joku virallinen paperi.

Itse en uskaltaisi.

Ei meille tullut ongelmia asumiseen liittyen, vaikka ero tulikin. Asuin siis avomiehen talossa josta maksoin karkeasti puolet vedestä ja sähköstä. Ruuista ym käyttötavaroista vastasin sitten häntä enemmän. Eron tullen toki olin automaattisesti se joka muuttaa pois, mutta niinhän se erossa menee muutenkin, eipähän tarvinnut siitä vääntää mitään, ja tämä osio meni ihan reilusti molemmille koska enhän yhtään lyhennystäkään joutunut hänen talostaan maksamaan. Jos niitä menee maksamaan ilman nimeä papereissa niin sit voi vähän hampaat kirskuakin eron tullen :D

Tämä meilläkin ihan selvä. Kun en ole latiakaan talosta maksanut niin tietysti muutan pois jos ero tulisi, tämähän on avioehdossakin ettei mulla ole mitään osuutta.  

Vierailija
97/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anus reijjällä makselet sitten

Vierailija
98/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa osuuden talosta, niin että molemmat omistavat sitten puolet. 

Kaikki vaan ei halua esim. ottaa isoa lainaa, eikä omistaa jotain omakotitaloa. Mua kauhistuttaa tilanne että puoliso kupsahtaa ja tää talo jää mulle käsiin. 

Vierailija
99/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoo ken tahtoo tämmöisiä aloituksia.

Mikä tässä on epäuskottavaa? 

Vierailija
100/150 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisit huippuhuvin kotityöt, todella hyviä ruokia, täydellistä siivousta vastaavasti rahaa vähemmän.

riippuu myös muista kuluista, avioparina vai avo- tuloerot. 

avioliitossa elatusvelvollisuus toistaan kohtaan.

huomioi- kiinteistövero, hulevesimaksu, jätekuljetusmaksut, onko lainaa, lämmityskulut, vakuutukset- joka kattaako sinun irtaimistoasikaan sitten.

sähkö, vesi,

aika paljon kuluja- eli taktikoiko- menet ilmaiseen asumiseen niukat ruokarahat mukanasi. säästyy omasi muuhun.

noissa avioliitoissa hieman eri ja jos tekee kotityötä vastaavasti- ikäänkuin avioliittoyhtiö jota molemmat hoitaa kykyjensä mukaan.

katsopa peiliin..mieti vähän. et taida tietää mitä taloasuminen maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä