Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa miesystävän omakotitaloon. Ei kai minun vuokraa tarvi maksaa?

Vierailija
23.03.2026 |

Ajattelin itse, että jos 100€ kuukaudessa antaisin vesi- ja sähkömaksuihin. Tietysti elintarvikkeet puoliksi. Mitään muuta minun ei mielestäni pidä maksaa. Vai miten te ajattelette?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmityskuluista varmaan kannattaa sopia myös. Lisäksi suosittelisin kotitöistä sopimista, ettei miehesi odota saavansa maksavaa piikaa.

Ruuat puoliksi, sähkölaskusta puolet, vesi ja roskalakut puoliksi.  Ym kaikki yhteiset menot.  Kumpikin kustantaa omat harrastuksensa vaatteensa ym henkilökohtaisesti.   Kumokin osaltaan siivoaa, tiskaa, laitta ruokaa , käy kaupassa ym. Ym... 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
22/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoaa sinulle kalustetun kodin, sinä tarjoat teille kaiken ravinnon. Mies maksaa talonsa vakiokulut. Jos jotain yllättävää tulee, siitä sovitaan erikseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun ja miehesi sovittava keskenänne. Muiden tavat ei aina sovi kaikille.

Me asutaan minun omistamassani talossa, minä maksan ihan kaikki asumisen kulut. Mies taas maksaa remonttilainan, jonka otimme. Meille tämä on helpoin ja järkevin ratkaisu.

Vierailija
24/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko kerta tää on kun pistät tämän saman kuluneen aloituksen tänne?

Vierailija
25/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.

Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.

T. Kelan käsittelija

Lapsia ei omisteta.

Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka.

T. Kelan käsittelija

Useiden lasten kasvattamisessa yksin on myös isompi työ kuin lähihoitajan työssä normaalilla työajalla.

Kirjoittaja kuvittelee myös, ettei lapsista ole kuluja, vaikka ihan ihmisiä tarpeineen ovat.

Vierailija
26/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?

silloin erotaan, jos mies ei enää nosta naisen elintasoa

AP:n kaltaiset teot, joissa aloitetaan keskusteluja verkossa keskustelematta poikaystävänsä kanssa, voivat estää häntä koskaan muuttamasta miehensä taloon.

Vierailija
27/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin sähkön ja oman osuuden vesi-, jäte- ja tiemaksuista (ne oli henkilömäärän mukaan) sekä puolet ruuasta. Lisäksi hoidin pihan täysin yksin, koska rakastan puutarhanhoitoa :D

Mies maksoi lainan, omakotitalon hoitomenot, kiinteistöveron, vakuutuksen, remontit jne.

Vierailija
28/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan poikkeus, mutta en perisi puolisolta vuokraa, vaan odottaisin hänen maksavan kuluja. Vaikka kaiken ruoan vastineeksi. 

Parisuhteen ei kuulu olla hyväksikäyttösuhde, mutta ei myöskään alivuokralaissuhde.

Et hyväksy että puoliso maksaa  esim. 400 asumisesta tai puolet todellisten juoksevien kulujen mukaan ja sinä 400 ruuasta / todellisten kulujen mukaan. Mutta on jaloa, kun puoliso saa asua ilman. Mitä nyt  maksaa ja passaa sinulle ruuat pöytään, pesee pyykit ja siivoaa. Voit sitten ohimennen arvostella, että tykkäät sakeammasta kastikkeesta ja tavarat ovat väärissä paikoissa.

Vierailija
29/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä miten te keskenään asiat sovitte. Meillä mies on varakkaampi ja minun ei tarvitse maksaa penniäkään asumisesta ja silti omistan 50%. Pitkä suhde ja 2 aikuista lasta. 

Vierailija
30/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa? 

En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?

Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.

Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?

Oletko sinkku? Onko sinulla poikaystävää? Asutko yksin? Olisin valmis antamaan kaltaisesi naisen muuttaa asuntooni. Ota yhteyttä nyt!

M50+

Vierailija
31/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka."

Kertoo lähinnä siitä että lähihoitajan palkka ei oikeasti riitä useiden lasten elättämiseen yksinhuoltajana.

Vierailija
32/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miesystäväni maksaa vuokransa luonnossa.

M42

Vierailija
33/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ei  makseta vuokraa toiselle.   Mutta sinä  voisit kai osallistua   lämmityskulujen maksamiseen. Minun mieheni   asui  aluksi minun omistamassa  perheasunnossa  kalliilla alueella  Helsingissä ja hän maksoi  puolet yhtiövastikkeesta sillloin. Minulla  ei  ollut enä asuntolainaa.  Muutaman vuoden  kuluttua  ostimme  yhdessä  rivitalon. Rahat on olleet aina yhteiset.

Vierailija
34/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen sopimus menojen maksuista ja paljonko maksat. Tehkää se ennen yhteenmuuttoa. Älä luovu heti sun asunnosta.

Vierailija
35/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi.  Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin  ja sinä teet kotityöt oman  työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle.                                      terv. nainen 70v

Vierailija
36/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?

Avoliittolaiset eivät ole vastuussa toistensa elatuksesta

Helposti tule ap.n tilanteessa se että joutuu ilmaiseksi  piiaksi, siivous, kokkaus ym. jätetään arvottamatta  kustannuksista  päätettäessä

Vierailija
37/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesko kerta tää on kun pistät tämän saman kuluneen aloituksen tänne?

Hänellä ei ole poikaystävää, eikä kukaan mies ole halukas antamaan hänen muuttaa yhteen hänen kanssaan. Katkera, mustasukkainen provokaatio.

Vierailija
38/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun tulee ero, niin alkaa takaisin penääminen. 

En kyllä tiedä miten toi on sullekaan ok.

Vaikeuksia tulossa.

Siinähän penaa. Jos ei mitään paperia ole olemassa niin ei tarvitse takautuvasti maksaa mitään.

Vierailija
39/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi.  Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin  ja sinä teet kotityöt oman  työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle.                                      terv. nainen 70v

Oho, Onnellinen nainen tuli antamaan ohjausta.

Vierailija
40/86 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, kun annat pari kertaa viikossa pilluasi.

Pari kertaa, ei taida tuommoiselle lokille riittää pari kertaa viikossa. Kunpa mies nyt osais katsoa mikä suvun 935 lokki on kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän