Muuttamassa miesystävän omakotitaloon. Ei kai minun vuokraa tarvi maksaa?
Ajattelin itse, että jos 100€ kuukaudessa antaisin vesi- ja sähkömaksuihin. Tietysti elintarvikkeet puoliksi. Mitään muuta minun ei mielestäni pidä maksaa. Vai miten te ajattelette?
Kommentit (86)
Mies tarjoaa sinulle kalustetun kodin, sinä tarjoat teille kaiken ravinnon. Mies maksaa talonsa vakiokulut. Jos jotain yllättävää tulee, siitä sovitaan erikseen.
Se on sinun ja miehesi sovittava keskenänne. Muiden tavat ei aina sovi kaikille.
Me asutaan minun omistamassani talossa, minä maksan ihan kaikki asumisen kulut. Mies taas maksaa remonttilainan, jonka otimme. Meille tämä on helpoin ja järkevin ratkaisu.
Monesko kerta tää on kun pistät tämän saman kuluneen aloituksen tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkatyöntekijän ei pitäisi eikä hänen tarvitse muuttaa poikaystävänsä taloon.
Useiden lasten omistaminen mahdollistaa mukavan elämisen sosiaalituen varassa.
T. Kelan käsittelija
Lapsia ei omisteta.
Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka.
T. Kelan käsittelija
Useiden lasten kasvattamisessa yksin on myös isompi työ kuin lähihoitajan työssä normaalilla työajalla.
Kirjoittaja kuvittelee myös, ettei lapsista ole kuluja, vaikka ihan ihmisiä tarpeineen ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?
silloin erotaan, jos mies ei enää nosta naisen elintasoa
AP:n kaltaiset teot, joissa aloitetaan keskusteluja verkossa keskustelematta poikaystävänsä kanssa, voivat estää häntä koskaan muuttamasta miehensä taloon.
Minä maksoin sähkön ja oman osuuden vesi-, jäte- ja tiemaksuista (ne oli henkilömäärän mukaan) sekä puolet ruuasta. Lisäksi hoidin pihan täysin yksin, koska rakastan puutarhanhoitoa :D
Mies maksoi lainan, omakotitalon hoitomenot, kiinteistöveron, vakuutuksen, remontit jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan poikkeus, mutta en perisi puolisolta vuokraa, vaan odottaisin hänen maksavan kuluja. Vaikka kaiken ruoan vastineeksi.
Parisuhteen ei kuulu olla hyväksikäyttösuhde, mutta ei myöskään alivuokralaissuhde.
Et hyväksy että puoliso maksaa esim. 400 asumisesta tai puolet todellisten juoksevien kulujen mukaan ja sinä 400 ruuasta / todellisten kulujen mukaan. Mutta on jaloa, kun puoliso saa asua ilman. Mitä nyt maksaa ja passaa sinulle ruuat pöytään, pesee pyykit ja siivoaa. Voit sitten ohimennen arvostella, että tykkäät sakeammasta kastikkeesta ja tavarat ovat väärissä paikoissa.
Sehän riippuu ihan siitä miten te keskenään asiat sovitte. Meillä mies on varakkaampi ja minun ei tarvitse maksaa penniäkään asumisesta ja silti omistan 50%. Pitkä suhde ja 2 aikuista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella sun siis omasta mielestäsi ei tarvitse muuta maksaa?
En aina ihan ymmärrä tällaisia naisia. Ja siis sillä miehellä on taloudellinen ylivalta, eikö olisi kivempi olla tasavertaisia?
Muutenkin se on vähän niin ja näin, kun muuttaa toisen katon alle. Se on kuitenkin aina ollut hänen koti, jotkut sanoo että ovat aina vähän vieraana kuitenkin tuossa tilanteessa, mieluummin ihan oma kämppä jota maksetaan yhdessä. Itsestä ainakin tuntuisi, että on koko ajan kiitollisuuden velassa, mieluummin maksan tasapuolisesti ja oon ihan yhdenvertainen.
Miksi se ukko haluaisi kustantaa sun elämistä että itse saat säästettyä?
Oletko sinkku? Onko sinulla poikaystävää? Asutko yksin? Olisin valmis antamaan kaltaisesi naisen muuttaa asuntooni. Ota yhteyttä nyt!
M50+
"Kela maksaa tuen henkilöä kohden. Jos pystyt yksinhuoltajana kasvattamaan useita lapsia, kuukausittaiset etuudet voivat olla suuremmat kuin lähihoitajan palkka."
Kertoo lähinnä siitä että lähihoitajan palkka ei oikeasti riitä useiden lasten elättämiseen yksinhuoltajana.
Oma miesystäväni maksaa vuokransa luonnossa.
M42
Parisuhteessa ei makseta vuokraa toiselle. Mutta sinä voisit kai osallistua lämmityskulujen maksamiseen. Minun mieheni asui aluksi minun omistamassa perheasunnossa kalliilla alueella Helsingissä ja hän maksoi puolet yhtiövastikkeesta sillloin. Minulla ei ollut enä asuntolainaa. Muutaman vuoden kuluttua ostimme yhdessä rivitalon. Rahat on olleet aina yhteiset.
Kirjallinen sopimus menojen maksuista ja paljonko maksat. Tehkää se ennen yhteenmuuttoa. Älä luovu heti sun asunnosta.
Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi. Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin ja sinä teet kotityöt oman työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle. terv. nainen 70v
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te tajuatte, että olette elatusvelvollisia sit toista kohtaan? Mites jos mies jää työttömäksi, sä maksat hänen elämisen ihan mielellään?
Avoliittolaiset eivät ole vastuussa toistensa elatuksesta
Helposti tule ap.n tilanteessa se että joutuu ilmaiseksi piiaksi, siivous, kokkaus ym. jätetään arvottamatta kustannuksista päätettäessä
Vierailija kirjoitti:
Monesko kerta tää on kun pistät tämän saman kuluneen aloituksen tänne?
Hänellä ei ole poikaystävää, eikä kukaan mies ole halukas antamaan hänen muuttaa yhteen hänen kanssaan. Katkera, mustasukkainen provokaatio.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun tulee ero, niin alkaa takaisin penääminen.
En kyllä tiedä miten toi on sullekaan ok.
Vaikeuksia tulossa.
Siinähän penaa. Jos ei mitään paperia ole olemassa niin ei tarvitse takautuvasti maksaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä maksat et kai sinä ole taas joku siipisirkka. Ainakin yksiön vuokra on hyvä aloitus. Ja muut menot puoliksi. Jos mies ei osallistu ollenkaan kotitöihin ja sinä teet kotityöt oman työpäiväsi päälle siitä voi neuvotella. Jos olet työtön niin kotityöt kuuluu sinulle. terv. nainen 70v
Oho, Onnellinen nainen tuli antamaan ohjausta.
Vierailija kirjoitti:
Riittää, kun annat pari kertaa viikossa pilluasi.
Pari kertaa, ei taida tuommoiselle lokille riittää pari kertaa viikossa. Kunpa mies nyt osais katsoa mikä suvun 935 lokki on kyseessä.
Ruuat puoliksi, sähkölaskusta puolet, vesi ja roskalakut puoliksi. Ym kaikki yhteiset menot. Kumpikin kustantaa omat harrastuksensa vaatteensa ym henkilökohtaisesti. Kumokin osaltaan siivoaa, tiskaa, laitta ruokaa , käy kaupassa ym. Ym... 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻