Voisitteko auttaa minua? Kyse on syöpäsairaan puolisoni tilanteesta
Hän on jo tilanteessa palliatiivinen. Miten minä toimin? Puhelinnumeroita löytyy kyllä, mutta kukaan ei osaa neuvoa.
Kommentit (48)
Samassa tilanteessa olen ja yhtä neuvoton.
Esitä jokin kysymys. Eihän tuohon toteamukseen puolison palkiatiivisesta hoidosta mitään voi kommentoida.
Mitä sä haluaisit tietää? Hän kuolee pian, kysy hänen toiveensa hautajaisiin. Vietä hänen kanssaan aikaa. Muut asiat hoidat sitten, kun aika on.
Itseasiassa sairaalan sosiaalityöntekijä on sellainen, joka voi auttaa monessa. Keskusteluapua hakisin sairaalapastorilta, heitä on kehuttu.
Jos noin ympäripyöreitä kysymyksiä esität, niin vaikea on vastata.
Rukoilen teidän puolesta. Sairaalapapin kanssa voi keskustella ja rukoilla ja hän voi antaa halutessa viimeisen ehtoollisen. Myös tajuttoman huulia voi kostuttaa ehtoollisviinillä, jos niin toivotaan.
Mitä apua toivoisit? Neuvoja, tukea, tietoa, ohjeita, vertaistukea vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä haluaisit tietää? Hän kuolee pian, kysy hänen toiveensa hautajaisiin. Vietä hänen kanssaan aikaa. Muut asiat hoidat sitten, kun aika on.
Itseasiassa sairaalan sosiaalityöntekijä on sellainen, joka voi auttaa monessa. Keskusteluapua hakisin sairaalapastorilta, heitä on kehuttu.
Kyse on kaikkien paperiasioiden hoidosta. Hoitotahtoa hän ei edes halua ajatella.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Samassa tilanteessa olen ja yhtä neuvoton.
Mitä vittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kaikkien paperiasioiden hoidosta. Hoitotahtoa hän ei edes halua ajatella.
- ap
Onko sinulla valtuus hoitaa asioita?
Hautausjärjestelyjä vaan hoitamaan. Ja joku firma tekemään perunkirjoitusta. Hautaustoimistot osaa neuvoa
Ei kai elossa olevan asioita sentään noin pitkälle hoideta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkeen tarvitsisin apua, kun olen tässä aika yksin. Joskus olin sairaalassa töissä ja silloin siellä oli sosiaalityöntekijä, jolta saattoi kysyä neuvoja.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Sairaalan sosiaalityöntekijältä saa neuvoja paperiasioiden hoitoon. Varaa hänelle aika. Hoidosta saa tietoa lääkäriltä ja hoitajilta.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilen teidän puolesta. Sairaalapapin kanssa voi keskustella ja rukoilla ja hän voi antaa halutessa viimeisen ehtoollisen. Myös tajuttoman huulia voi kostuttaa ehtoollisviinillä, jos niin toivotaan.
Hyi hemmetti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai elossa olevan asioita sentään noin pitkälle hoideta?
Kyllä pitää hoitaa, jos hän ei itse pysty.
Siellä on edelleen ja voit pyytää tapaamista ja neuvoja häneltä.Pyydä hoitajilta numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Kaikki ajallaan, opit kyllä kysymään ja ottamaan selvää kun sen aika on. Keskity nyt palliatiiviseen eli oireenmukaiseen hoitoon. Nimim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikkeen tarvitsisin apua, kun olen tässä aika yksin. Joskus olin sairaalassa töissä ja silloin siellä oli sosiaalityöntekijä, jolta saattoi kysyä neuvoja.
- ap
On siellä vieläkin. Kysyt sieltä palliatiiviselta osastolta, älä täältä.
Sairastuin itse parantumattomaan syöpään ja sain heti ensikäynnillä käteeni kaiken maailman psykososiaalisen avun puhelinnumeroita ja yhteystietoja.
Saan kyllä kiksejä tästä tilanteesta. Se valta ja kaikki.
Ap