Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhdemysteeri ratkaistavaksi!!! Yksipuoliset teot parisuhteessa??

Vierailija
21.03.2026 |

Aloimme seurustella muutama vuosi sitten. Kuten usein, alku oli helppo: rakkaus kantoi ja arki jäi taka-alalle. Molemmilla oli omat kodit, mökit, aikuiset lapset ja vaativat työt.

Ajan myötä huomasin, että suhteemme alkoi rakentua pitkälti minun joustamiseni varaan. Vietimme aikaa lähes aina hänen luonaan tai hänen mökillään. Tein mielelläni niin sanottuja miesten töitä korjasin, kannoin, huolsin. Hänen kotonaan hoidin arjen pieniä asioita: tiskejä, kahvit, pieniä fiksauksia. Elin kuin yhteisessä kodissa. Keittelin meille usein kahvit, tein molemmille aamiaiset, tein pääosin meidän yhteiset ruoat, suunnittelin ja toteutin yhteiset reissut, ajelin autolla hänen luokseen, jne jne. 

Hiljalleen aloin toivoa vastavuoroisuutta. En suuria asioita pieniä eleitä. Että joskus hänkin tekisi jotain minun luonani vaikka keittiössä. Tekisi vaikka joskus minullekin aamiaisleivät.

Keskusteluja käytiin monta. Vastauksia tuli laidasta laitaan: en osaa, en pysty, koen sen pakottamisena. Tai ei vastausta lainkaan. Samaan aikaan sain viesteissä paljon rakkautta ja kauniita sanoja.

Minulle aamiaisleivistä tuli symboli koko keskustelulle. Ei siksi, että se itsessään olisi maailman tärkein asia vaan siksi, että kaipaan tunnetta, että toinen haluaa tehdä minulle jotain pientä, ilman pyyntöä. Aamupalan tekeminen oli keskustelussa helppo esimerkki, koska kukaan ei voi sanoa että se on liian raskas asia pyydetty. Halusin että rakkaus näkyy myös teoissa, ei vain sanoissa.

Olen alkanut miettiä: voiko suhde toimia, jos arki ei ole vastavuoroista? Jos toinen rakastaa sanoilla, mutta ei teoilla? En siis ole saanut vastausta kysymykseen "Miksi et tee tai halua tehdä minulle aamiaista joskus" ja se häiritsee todella paljon. 

Kommentit (442)

Vierailija
441/442 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rakkautta sinun puoleltasi jos laskeskelet omia "uhrautumisia" ja olet tyytymätön kun toinen ei muka anna yhtä paljon. 

Vierailija
442/442 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista luettavaa mutta todennäköisesti AP:n nainen on vain laiska, mukavuudenhaluinen, itsekäs ja /tai tottunut olemaan edellisissä suhteissaan prinsessa/kuningatar. Veljeni aikoinaan meni naimisiin tällaisen prinsessan kanssa jota isänsä oli kohdellut kultakäsinein ja ettei tyttärensä tarvinnut tehdä yhtään mitään itse. Veljeni sitten alistui tähän ja teki siinä huushollissa kaiken, ihan kaiken, myös lasten eteen. Kaiken lisäksi eukko oli ilkeä ja paha suustaan, täytyy sanoa että ihme kauan sitä kesti  ennenkuin loppui. Että kyllä sellaisiakin on.

No tämäkin on tietysti mahdollista, mutta tässä ei taida olla kyse ilkeästä akasta. Lusmusta kylläkin. Jos aloittaja ja naisystävänsä ovat ollleet yhdessä jo hyvän aikaa, varmaan lapsuuden perhe on tiedossa ja tavattu. Minkälaisia käytösmalleja sieltä näyttäisi periytyvän, tai sisaruussuhteista. Onko kyse hemmptellusta kuopuksesta, joka on elänyt turvattua elämää ja saanut paljon elämässään jo lähtökohtaisesti. Ap kuvasi, että naisystävä on aktiivinen ja aikaansaava. Voi liittyä kunnianhimoon, mutta kotityöt ja velvollisuudet ihmissuhteissa vaativat muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla