Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestätte ihmisiä jotka saarnaavat loputtomasti politiikasta työpaikalla?

Vierailija
30.04.2025 |

Itse kohteliaasti sanon, että jos en johonkin asiaan voi vaikuttaa niin en ota siitä kierroksia. Mutta tämä ei osalle ihmisistä koskaan riitä vaan he tekevät esimerkiksi työlounaasta oman performanssinsa, jossa pitävät pitkiä saarnoja poliittisista mielipiteistään.

Sitten kohteliaasti olen hiljaa, nyökkäilen ja hymyilen, vastaamatta mihinkään.

Mutta tämäkään ei saa heitä lopettamaan.

Neuvoja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei politiikka kuulu työpaikalle.

Vierailija
2/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu sellaisiin hommiin, että voit tehdä etätöitä. Ihmiset ovat kyllä nykyään rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulahdus jostakin 70-luvulta. 

Vierailija
4/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkään jutella politiikasta, mutta saarnat eivät ole minun juttuni sen enempää puhujana kuin kuulijanakaan.

Järkevät ihmiset ymmärtävät, että lähes mistä tahansa päätöksestä on sekä negatiivisia että positiivisia seurauksia. Jos joku suu vaahdossa painottaa vain jompia kumpia, ei minua oikein kiinnosta edes kuunnella, eikä varsinkaan väitellä asiasta.

Vierailija
5/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei politiikka kuulu työpaikalle.

Täsmälleen tätä samaa mieltä. Joten miten saan kohteliaasti heidät lopettamaan? 

Ja kyllä, teen pääosin etätöitä mutta silti esimerkiksi työlounaat, tapaamiset yms. ovat pakollisia ja esimerkiksi juuri lounailla jotkut ihmiset ryhtyvät suu vaahdossa saarnaamaan poliittisia mielipiteitään.

Ja ei, työpaikkani ei ole millään tavalla politiikkaan liittyvä.

ap

Vierailija
6/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tykkään jutella politiikasta, mutta saarnat eivät ole minun juttuni sen enempää puhujana kuin kuulijanakaan.

Järkevät ihmiset ymmärtävät, että lähes mistä tahansa päätöksestä on sekä negatiivisia että positiivisia seurauksia. Jos joku suu vaahdossa painottaa vain jompia kumpia, ei minua oikein kiinnosta edes kuunnella, eikä varsinkaan väitellä asiasta.

Mutta nämä ihmiset eivät edes halua keskustella. Vaan saarnaavat vain suu vaahdossa omia mielipiteitään. Yritän saada tilanteen päättymään sillä, että en todellakaan lähde väittelemään, mutta silti joudun kuuntelemaan vastentahtoisesti näitä saarnoja.

ap

Vierailija
7/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutenkin juttelu työpaikalla on sellainen juttu että olisi kohteliasta kysyä toiselta.

Ja toisen korvaan kaatama meteli ja sanat on tunkeilua tämän ihmisen sisään kuten meetookin on. Ihan samasta asiasta on kyse. Mennään äänenä toisen sisään kysymättä haluaako hän kuulla ääntä.

Joku ruuan mössytys on pakollista kuultavaa, mutta ideologiset koodit tai muut aivopesu, joka vaihtaa kulkijaa on saastetta ja roskaa. Yleensäkin ihan tervehtimisestä lähtien olisi kohteliasta olla hiljaa.

Jokaisella on oikeus pitää sosiaalnen palomuuri.

Vierailija
8/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäivinä vietän tauot omalla paikallani tai vain sellaisten ihmisten seurassa joita jaksan. Jos lounaalla tulee paasaaja viereen niin nopeasti ruoka naamariin ja äkkiä pois.

Vierailija
9/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on muutenkin niin vastenmielistä olla, niin toi.

Vie voimia kuunnella. Ihan radiokin ottaa aivoon. Työpaikat pitäisi olla äänettömiä ja vain pakolliset äänet sallittuja.

Turhat huomenet ja muut rituaalit pois kiitos.

Oikeistopapukaijat on nykyään sellaisia että kaikki podcastit ja muut muiden keksimät jutut papatettaan työpaikalla omina aatteina ja ollaan ihan kiihkoissa niistä. Just ne nuoret pojat jotka on armeijaikäisiä ja innokkaita. Papattavat kuin papukaijat tyhjäsilmäsinä näitä älyttömiä vanhanaikaisia oikeistolaisia paskamölinöitään.

Tekisi mieli vetää hampaat kurkkuun kun se alkaa.

Vierailija
10/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punikkisakki on sellaista.

Vierailija
11/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa tylysti vaan puhua muista aiheista. Vähitellen tajuavat, ja jos eivät niin sitten aina toiseen pöytään istumaan.

Vierailija
12/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nämä ihmiset eivät edes halua keskustella. Vaan saarnaavat vain suu vaahdossa omia mielipiteitään. Yritän saada tilanteen päättymään sillä, että en todellakaan lähde väittelemään, mutta silti joudun kuuntelemaan vastentahtoisesti näitä saarnoja.

ap

Niinhän se välillä menee. Tuijota vaan saarnamiestä Heikki-Silvennoinen-katseella. Älä missään nimessä anna mitään positiivista kannustusta tyyliin "joo, niin, aivan".

Vierailija
13/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse olen niin kypsä tuollaiseen, että nykyään sanon suoraan etten halua kuunnella enkä käyttää lepohetkeäni mihinkään tuollaiseen. Pyydän siis vaihtamaan levyä. Joku loukkaantuu, joku ei.  Mulle aivan sama tässä tapauksessa.

Vierailija
14/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punikkisakki on sellaista.

Ennen oli kommunisteja työpaikoilla, nykyään ei ole. Työnteko ei ole kommareille enää maistunut vuosikymmeniin.

Nykyään vain oikeistolaisia näkee tekemsäsä töitä, jos se on kannattavaa. Jos ei ole ja vapaa-aika on arvokkaampaa, niin ovat hekin kommareiden tavoin työttöminä. Muut muualta tekee sitten hommat.

Vierailija
15/15 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan ruokaporukkaa.