Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)

Vierailija
05.03.2026 |

Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.

Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.

Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.

60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.

Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.

Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.

Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.

Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.

Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa.  

"Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa."

Itse silmälaseja käyttävänä totean, että ihan kaikki silmälasimallit vanhentaa, ellei ole todella voittanut geenilotossa kasvojenmuodoltaan.

Mutta itselläni vahvuutta kun on -5, niin ei voi oikein valita olla käyttämättä silmälaseja. Piilolinssien käyttäminen jatkuvalla käytöllä pilaa silmät, ja niitä kun ei sitten saa uusittua, niin eipä ole ratkaisu sekään.

Minä olen aina näyttänyt paremmalta lasit päässä, vaikka pahimmillaam oli ennen laserointia -8. Eli silmät ei juuri näy lasiem takaa. 

Naamani on jotenkin outo, joten nörttilook sopii minulle. Muistan kun sain ekat piilarit ja ajattelin kaunistuvani ja peilistä näkyikin ihan hirveä rumilus!

Lasit päässä voin edes kuvitella näyttäväni menneiden aikojen ankaralta kirjastonhoitajalta. Sellaiselta joka antaa ääneen puhuville asiakkaille remmiä.

Mäkin näytän paremmalta silmälaseilla kuin ilman, kun mulla on jotenkin tyhjännäköiset, lättänät silmänaluset/posket. Kehykset katkaisevat kivasti tuon linjan ja tuovat ryhtiä kasvoille. Pilottimallisia en ikinä hankkisi, koska niissä on alaspäin vetävä linja.

Vierailija
162/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiseksi olisin veikannut. Iho on sileä ja rypytön eikä harmaita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viiskymppiseksi. Olen itse 46v ja mielestäni en kyllä ihan noin vanhalta vielä näytä. 

Vierailija
164/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoista ihan ikäisensä näköinen.

Samaa mieltä. Se Lempäälän Playboy äiti oli ikäistään nuoremman näköinen, tämän jutun nainen on ihan täsmälleen ikäisensä näköinen ja se on ihan fine.

Vierailija
165/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä stailaamaan Piian! Hiukset ja muu tyyli uusiksi, vähän meikkiä naamaan ym. Olisi hauska nähdä, miten hän muuttuisi ihan jo pelkästään erilaisilla hiuksilla.

Vierailija
166/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä päivääkään yli 55-vuotiaalta 🤗

Vierailija
167/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn paperit kaupassa kaikilta miehiltä joille ei näytä parta kasvavan ja naisilta jotka ovat kauniita mielestäni, M39.

Eli jos parta on ajettu pois se tarkoittaa ettei parta kasva?

Vierailija
168/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä kuinka naiset rupsahtavat miehiä nopeammin. Meikillä tehty naamio pois ja vanhalta näyttää jo melko nuorena. M55

Vierailija
169/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan iäisensä näköinen on. Upea suomalainen nainen, kuten me kaikki. Ulkona on varmasti ollut pakkasta, kun kuvat on otettu. Siksi punoitusta.

Hänellä on oma pukeutumistyyli, joka poikkeaa kuitenkin ehkä yleisestä kolmekymppisten nykytyylistä, joka on vaalennetut pitkät hiukset, melko paksut kulmat, nudemeikki ja urheiluvaatteet ja monilla varmasti piilolasit. Minusta on kivaa. että ihmisillä on nimenomaan oma tyyli! 

Minun mies valokuvaa. Kyllä näytän aivan erilaiselta hänen ammattilaiskäyttöön tarkoitetulla kameralla otetuissa kuvissa kuin kännykällä otetuissa selfieissä. Kuin eri ihminen. Ulkovalo pakkasella on myös se kovin valo, jossa ihmisen voi kuvata. 

Vierailija
170/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse vaikuttaa olevan asian kanssa sinut. Vaikuttaa tasapainoiselta tyypiltä, jolta jutun perusteella löytyy myös itsetuntemusta.

Vierailija
171/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä kannattaisi heittää nuo mummolasit helvettiin. Putoaa jo monta vuotta pois.

Heitä sinä läski ensin painostasi 70kg pois . 

Vierailija
172/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun urakalla haukutaan jonkun ihmisen ulkonäköä. On tämä maailma pinnallinen. Tällä ihmisellä on varmasti kauniimpi sydän kuin monella ns. nuorekkaalla

Maailma on pinnallinen ja paha paikka täällä jokainen saa osansa ihmisten häijyydestä ja pahuudesta,tuskinpa tuo Piiakaan mikää enkeli on julkisen ulostulon tuolla puolen, moni ihminen niin sinä kuin minäkin ollaan jollain tapaa pinnallisia,moni ihminen valitettavasti arvioi ulkonäön perusteella. Toisaalta on hyvä että tuo esiin senkin puolen että ihan taviksia tässä ollaan,ärsyttää itseånikin tämä kilpailu kuinka nuorekkaalta näyttää ja vaikuttaa.

Vierailija
173/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin päästä stailaamaan Piian! Hiukset ja muu tyyli uusiksi, vähän meikkiä naamaan ym. Olisi hauska nähdä, miten hän muuttuisi ihan jo pelkästään erilaisilla hiuksilla.

Miksi ihmeessä? Piiahan on ihan muodin huipulla! Hänellähän on hyvin trendikäs makuupussitakkikin!🤭

Vierailija
174/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä kuinka naiset rupsahtavat miehiä nopeammin. Meikillä tehty naamio pois ja vanhalta näyttää jo melko nuorena. M55

Kuitenkin hänellä on omat hampaat tallessa toisin kuin ton ikäisten miesten ja vanhempien miesten,aivan järkyttävässä kunnossa jopa alle 30 vuotiaiden miesten hampaat! Osalla on tippunut jo muutama hammas pois,loput onkin tupakan ja alkon aiheuttamaa tuhoa,pahaa hammaskiveä/hammasmätää yms.

Kukaan ei siis kukaan pidä niin huonossa kunnossa suuhygieniastaan kuin suomalainen mies.

Vierailija
175/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan iäisensä näköinen on. Upea suomalainen nainen, kuten me kaikki. Ulkona on varmasti ollut pakkasta, kun kuvat on otettu. Siksi punoitusta.

Hänellä on oma pukeutumistyyli, joka poikkeaa kuitenkin ehkä yleisestä kolmekymppisten nykytyylistä, joka on vaalennetut pitkät hiukset, melko paksut kulmat, nudemeikki ja urheiluvaatteet ja monilla varmasti piilolasit. Minusta on kivaa. että ihmisillä on nimenomaan oma tyyli! 

Minun mies valokuvaa. Kyllä näytän aivan erilaiselta hänen ammattilaiskäyttöön tarkoitetulla kameralla otetuissa kuvissa kuin kännykällä otetuissa selfieissä. Kuin eri ihminen. Ulkovalo pakkasella on myös se kovin valo, jossa ihmisen voi kuvata. 

Piti vielä lisätä, että varmasti monikin voisi järkyttyä siitä miltä näyttää, kun otettaisiin kuvat pakkasella ulkovalossa hyvällä kameralla.

t. sama valokuvaajan vaimo 

Vierailija
176/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian tummaksi värjätty tukka ja hoitamaton, epätasainen iho. Niistä tulee 10 vuotta lisää.

Onko sinusta tosiaan kivaa tällä haukkua ja arvostella ihmisiä???  Sivistymätön olet. 👍🏻👍🏻

Vierailija
177/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin hänellä on omat hampaat tallessa toisin kuin ton ikäisten miesten ja vanhempien miesten,aivan järkyttävässä kunnossa jopa alle 30 vuotiaiden miesten hampaat! Osalla on tippunut jo muutama hammas pois,loput onkin tupakan ja alkon aiheuttamaa tuhoa,pahaa hammaskiveä/hammasmätää yms.

Kukaan ei siis kukaan pidä niin huonossa kunnossa suuhygieniastaan kuin suomalainen mies.

Paskapuhetta.

Vierailija
178/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun urakalla haukutaan jonkun ihmisen ulkonäköä. On tämä maailma pinnallinen. Tällä ihmisellä on varmasti kauniimpi sydän kuin monella ns. nuorekkaalla

Maailma on pinnallinen ja paha paikka täällä jokainen saa osansa ihmisten häijyydestä ja pahuudesta,tuskinpa tuo Piiakaan mikää enkeli on julkisen ulostulon tuolla puolen, moni ihminen niin sinä kuin minäkin ollaan jollain tapaa pinnallisia,moni ihminen valitettavasti arvioi ulkonäön perusteella. Toisaalta on hyvä että tuo esiin senkin puolen että ihan taviksia tässä ollaan,ärsyttää itseånikin tämä kilpailu kuinka nuorekkaalta näyttää ja vaikuttaa.

Sinä se veit haukkumisen vielä astetta pitemmälle. Arvostelet jopa hänen luonnettaan, vaikka et edes tunne häntä.

Vierailija
179/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäiselltään näyttää, naiset rupsahtavat miehiä nopeammin.

Vierailija
180/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

59v? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä