IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (394)
Vähän aikaa sitten oli juttu naisesta, jota luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Katsoin kuvaa ja totesin, että näyttää suunnilleen 45-vuotiaalta, joten on sitten varmaan 55.
Avasin jutun. Oli kolmikymppinen. Ei ollut erityisen onnistunut juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän kahjon artikkelin idea?
Haukkua taas kerran naisten ulkonäköä,muut naiset sas tuntea "paremmuutta" kun ovat piiaa "paremman näköisiä" ja miehet taas muuten vaan tykkäävät solvata naisia joilla ei pidennyksiä,vahvaa pakkelia naamassa,irtokynsiä/ripsiä eivätkä ole mallin näköisiä ja kokoisia.
Tämä!
Puolet täällä olevista viesteistä onkin näitä joissa kehutaan itseä tyyliin "mut kun mä näytän niin nuorelta ja kun mulla on niin hyvä ihokin, olen siro ja hoikka ja ikänäkökin leikattu silmistä jne jne". Taas näillä itsekehujilla oli hyvä sauma tulla tuomaan itseään esiin kun joku aloitti tämän ketjun.
niin? onko siinä että kertoo hyviä puolia itsestään , ehkä yhden kehunkin, jotain pahaa? ei se automaattisesti tarkoita mitään vääränlaista itsekehua,tyyliin omakehu haisee-tyyppistä. ai niin mutta kun suomalainen ei saa tehdä sitä tai katsotaan vinoon. pitäisi aina vain haukkua itseään.
ihme meininki.
minäkin näytän nuorelta ikäisekseni enkä hyvällä tahdollakaan näe siinä mitään väärää jos heitän itsestäni vihdoinkin yhden, kahden kehun. on tässä jo moitittukin itseä ja kärsitty huonosta itsetunnosta teinistä lähtien niin noin yleisestikin: auta armias jos ihminen sanoo jotain positiivista itsestä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 62 ja minua luullaan 10 v nuoremmaksi. Se on fakta, ei mitään omakehua. Sisareni on vuotta nuorempi ja häntä luullaan aina minua vanhemmaksi, mikä ärsyttää häntä. Ylipaino, lyhyet hiukset ja tätimäiset vaatteet vanhentavat ketä tahansa.
sama homma täällä. minuakin luullaan aina 10 vuotta nuoremmaksi. ihme ettei tällaista saa kirjoittaa täällä ilman että sanotaan että omakehu haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vähän aikaa sitten oli juttu naisesta, jota luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Katsoin kuvaa ja totesin, että näyttää suunnilleen 45-vuotiaalta, joten on sitten varmaan 55.
Avasin jutun. Oli kolmikymppinen. Ei ollut erityisen onnistunut juttu.
Minäkin luin tuon jutun jossa 35-vuotiasta luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi, minä luulin 45-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 62 ja minua luullaan 10 v nuoremmaksi. Se on fakta, ei mitään omakehua. Sisareni on vuotta nuorempi ja häntä luullaan aina minua vanhemmaksi, mikä ärsyttää häntä. Ylipaino, lyhyet hiukset ja tätimäiset vaatteet vanhentavat ketä tahansa.
sama homma täällä. minuakin luullaan aina 10 vuotta nuoremmaksi. ihme ettei tällaista saa kirjoittaa täällä ilman että sanotaan että omakehu haisee.
Yleensä kun on hyvin iäkäs vanhus, niin luullaan nuoremmaksi. Ihmiset muistavat ja vertaavat omiin isovanhempiinsa, jotka silloin lapsen silmissä näyttivät hyvin vanhoilta. Toki ennen oli myös vanhusten tyyli erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen artikkeli. Miksi se on edes tehty?
Miten niin?
Ihan hyvähän että on vaihteeksi näinpäin eikä aina joku 50v akka joka omasta mielestään näyttää 25v kun "kaverit sanoo" ja "alkossakin kysytään paperit ihan JOKA kerta".
Sitten kun vielä tehtäisiin miehistä tämmöisiä samanlaisia artikkeleita. Mutta ei, aina vaan ruoditaan naisten ulkonäköä. Ihan hirvee artikkeli. Ja te jatkatte samaa tällä palstalla. Antakaa naisten näyttää rauhassa siltä miltä näyttää.
Palstavalaathan aina kehuvat, kuinka jurriset baariukot kertovat, että ovat AINAKIN 10 v nuoremman näköisiä!
Minä olen ollut aina ikäistäni nuoremman näköinen. Ihmiset ovat kateelllisia kauniille, nuorekkaille ihmisille.
silmälasit vaihtoon niin tyyli raikastuu heti
Mummelit 30-60 v käyvät kuumana, ellei kerrota että ovat paljon nuoremman näköisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän kahjon artikkelin idea?
Haukkua taas kerran naisten ulkonäköä,muut naiset sas tuntea "paremmuutta" kun ovat piiaa "paremman näköisiä" ja miehet taas muuten vaan tykkäävät solvata naisia joilla ei pidennyksiä,vahvaa pakkelia naamassa,irtokynsiä/ripsiä eivätkä ole mallin näköisiä ja kokoisia.
Tämä!
Puolet täällä olevista viesteistä onkin näitä joissa kehutaan itseä tyyliin "mut kun mä näytän niin nuorelta ja kun mulla on niin hyvä ihokin, olen siro ja hoikka ja ikänäkökin leikattu silmistä jne jne". Taas näillä itsekehujilla oli hyvä sauma tulla tuomaan itseään esiin kun joku aloitti tämän ketjun.
mitä vikaa? eikö itsestä saa puhua positiivisesti ollenkaan ilman että se on omakehua?
Oikeasti suurin osa ihmisistä näyttää ihan ikäisiltään.
Koska kuitenkin nuorekkuus on tavoiteltavaa ja täältäkin huomaa miten ihmiset ovat valtavan ylpeitä siitä että "kaikki aina arvaavat että olen 10 vuotta nuorempi" niin toisten ikää arvaillessa on turvallisempaa kasvokkain veikata reilusti alakanttiin. Erityisesti niille jotka pyytävät sitä arvaamaan niin yritän aina olla kohtelias ja sanon oikeasta arviosta sen miinus kympin.