Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)

Vierailija
05.03.2026 |

Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.

Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.

Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.

60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.

Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.

Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.

Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.

Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.

Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piialla on näköjään ruusufinni, ja nenässä sen muoto rinofyyma, joka saa nenän muuttumaan isoksi ja muhkuraiseksi. Nämäkin vanhentuvat häntä, tai saavat ainakin näyttämään huonommalta.

Katsottiinko me samaa kuvaa? Sen nenä on ihan normaali.

Kyllä siinä lievää rinofyymaa saattaa olla. Ei paha kuitenkaan.

-Eri

Vierailija
202/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piialla on näköjään ruusufinni, ja nenässä sen muoto rinofyyma, joka saa nenän muuttumaan isoksi ja muhkuraiseksi. Nämäkin vanhentuvat häntä, tai saavat ainakin näyttämään huonommalta.

Katsottiinko me samaa kuvaa? Sen nenä on ihan normaali.

Kyllä siinä lievää rinofyymaa saattaa olla. Ei paha kuitenkaan.

-Eri

Höpsis. Normaali pyöreäpäinen nenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaako nää Piiat itse lehteen, tehkää musta tämmönen juttu? Varmaankin näin on, kyllä on pokkaa. 

Mitkä nämä piiat? Eipä ole aiemmin vastaavaa juttua tullut vastaan.

Ethän sinä ymmärtänyt tietenkään, mikä oli pointi. 

Vierailija
204/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on saman verran ryppyjä, ikäni on 58. Ihoni on kyllä muutenkin parempi. 

Ihan sama sun perteiän rypyt. Ei ketään  kiinosta.

No kuule kun tässä nimenomaan pyydettiin arvioiman tuon naisen ikää.

Ethän sinä arvioinut, vaan puhuit itsestäsi.

Vierailija
205/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaako nää Piiat itse lehteen, tehkää musta tämmönen juttu? Varmaankin näin on, kyllä on pokkaa. 

Mitkä nämä piiat? Eipä ole aiemmin vastaavaa juttua tullut vastaan.

Ethän sinä ymmärtänyt tietenkään, mikä oli pointi. 

Sulla mitään pointtia ollut. Kunhan ilkeilet.

Vierailija
206/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun urakalla haukutaan jonkun ihmisen ulkonäköä. On tämä maailma pinnallinen. Tällä ihmisellä on varmasti kauniimpi sydän kuin monella ns. nuorekkaalla

Itsehän se huomionkipeydessään lehteen änkesi. Ulkonäöllään, kun ei muuhun rahkeet riitä.

Kaunissieluiset ihmiset harvoin ovat huomionhakuisia sen enempää kuin roikkuvat av:lla.

Vierailija
207/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän itse vaikuttaa olevan asian kanssa sinut. Vaikuttaa tasapainoiselta tyypiltä, jolta jutun perusteella löytyy myös itsetuntemusta.

Totta. Toisin kuin suurin osa tähän ketjuun kirjoittavista.

Vierailija
208/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.

Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.

Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.

Oli kyllä aika erikoinen juttu. Miksi kirjoitettu?

Vierailija
209/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun urakalla haukutaan jonkun ihmisen ulkonäköä. On tämä maailma pinnallinen. Tällä ihmisellä on varmasti kauniimpi sydän kuin monella ns. nuorekkaalla

Itsehän se huomionkipeydessään lehteen änkesi. Ulkonäöllään, kun ei muuhun rahkeet riitä.

Kaunissieluiset ihmiset harvoin ovat huomionhakuisia sen enempää kuin roikkuvat av:lla.

Aikaansaava nainenhan hän selkeästi on.

Vierailija
210/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneille ei mitään voi, pääasia, että hän on itse sinut asian kanssa ja onnellinen.

Vierailija
211/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan iäisensä näköinen on. Upea suomalainen nainen, kuten me kaikki. Ulkona on varmasti ollut pakkasta, kun kuvat on otettu. Siksi punoitusta.

Hänellä on oma pukeutumistyyli, joka poikkeaa kuitenkin ehkä yleisestä kolmekymppisten nykytyylistä, joka on vaalennetut pitkät hiukset, melko paksut kulmat, nudemeikki ja urheiluvaatteet ja monilla varmasti piilolasit. Minusta on kivaa. että ihmisillä on nimenomaan oma tyyli! 

Minun mies valokuvaa. Kyllä näytän aivan erilaiselta hänen ammattilaiskäyttöön tarkoitetulla kameralla otetuissa kuvissa kuin kännykällä otetuissa selfieissä. Kuin eri ihminen. Ulkovalo pakkasella on myös se kovin valo, jossa ihmisen voi kuvata. 

Piti vielä lisätä, että varmasti monikin voisi järkyttyä siitä miltä näyttää, kun otettaisiin kuvat pakkasella ulkovalossa hyvällä kameralla.

t. sama valokuvaajan vaimo 

Minä näytän paremmalta pakkas- ja ulkokuvissa. Olen se, jolla on kumma naama ja näytän silmälaseissakin paremmalta. Naamani muuttuu terveemmän näköiseksi kun alan vähän punottaa ja talven kylmät värir sopii minulle. 

Ja ei, en väitä että kovin hyvältä näyttäsin silloinkaam mutta paremmalta kumminkin. 

Vierailija
212/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut kertoa iän. 

Vierailija
213/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvoista ihan ikäisensä näköinen.

Kyllä mun täytyy sanoa, että luulin 55-60v siitä lähikuvasta. Kauempaa otettu kuva oli armollisempi ja siinä olis mennyt ehkä 45v.

Oon ite jo vanhempi ihminen ja yleensä katon tommoset 30v vielä ihan lapsiksi ja ihmettelen, että kyllä ne lääkäritkin on nykyään ihan lapsia :D

Ennen kuin olin nähnyt kuvaa, ajattelin että onpas  laitettu nuorelle ihmiselle 70-lukulainen nimi, mutta kun näin kuvan ajattelin, että no onhan tuo ihminenkin jo iäkäs.  Olin kyllä todella yllättänyt, kun luin sitten, että on 35v. 

Mutta joo, ihminen on mitä on ja sille ei hirveästi voi, eikä tarvitsekaan voida mitään.  On niitä muitakin, jotka on huomattavasti nuorempia, kuin mitä ulkonäkö antaa ymmärtää. Tapasin kerran naisen jota kyllä itsekin katsoin aika vanhaksi, mutta hänellä oli ihan pienet lapset ja hän sanoi, että ihmiset aina luulee, että hän on niiden lasten isovanhempi, mutta minkäs teet.  

Semmosta se on. 

Minä olen 35v. ja ajattelin hänen olevan joku 40v. Ei kyllä mikään 60v. tule mieleen... Silmälasit, vaatetyyli ja ylipaino tekee vanhemman oloisen.

Vierailija
214/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ono toimittajalla joku mt ongelma vai miksi tästä on kirjoitettu noin pitkä juttu kun ei ole aihetta mihinkään juttuun?

Vierailija
215/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
216/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on saattanut jo ottaa tämän asian esille (tai ainakin toivottavasti, etteivät kaikki 8 sivua ole pelkkää ulkonäköjankkausta...), mutta itselläni pisti silmään eniten tämä sivuhuomio:

"Piiaa on muokannut myös nuorena tapahtunut menetys: Piia oli 16, kun hänen äitinsä kuoli syöpään. ...

Äitinsä kuoleman aikoihin Piia tapasi nykyisen puolisonsa. ...

Piian puoliso on Piiaa kahdeksan vuotta vanhempi."

16v ja 24v...

Voi olla ettei nuorempia kundeja kiinnostanut parisuhde äitinsä näköisen naisen kanssa. Siksi Piia otti vanhemman miehen.

Vierailija
217/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, laajeneeko tuo Iranin sota minne asti?

Uskaltaako Iran iskeä Israelin ydinlaitoksiin?

Luulen että samanlainen pitkä kulutussota kuten Ukrainassa 

Vierailija
218/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä aikaa, ja naisvihaa mediassa. 

Tyylijutut vielä menettelevät. 

Vierailija
219/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ulkonäköä enemmän silmääni pisti se, että hän oli 16-vuotias ja miehensä 24-vuotias, kun he tapasivat.

Ja mitä väliä sillä muka on? Kyllä 16v saa harrastaa seksiä aikuisten kanssa. Eli mitään lakia ei rikottu.

Vierailija
220/261 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 arvasin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan