Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)

Vierailija
05.03.2026 |

Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.

Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.

Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.

60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.

Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.

Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.

Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.

Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.

Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Piia näyttää vanhalta, jopa 50-vuotiaaksi voisin luulla häntä.

Vierailija
122/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 asiaa, mitkä tekee hänestä vanhemman näköisen:

- ylipaino + sirot kasvonpiirteet, tarkoittaa että kasvoissa oleva liikarasva roikkuu erityisesti leukalinjasta tavalla, joka useimmiten alkaa vasta 45 ikävuoden jälkeen 

- tyyli yhdistettynä ylipainoon, tekee tätimäisen vaikutelman, tulee mieleen 45-55 v ikäinen nainen

Kyllä monet 35v naiset näyttävät tuolta. Ongelmana on ettei viitsitä huolehtia itsestään enää, sitten rupsahtetaan kunnolla. Jälkikäteen sitä on enää vaikea korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi ihan nähdä, miten ikinuoria raikkaita av-mammoja täältä löytyykään kommentoimasta...

Vierailija
124/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen pönäkkä nainen ja mielestäni ihan ikäiseni näköinen (55v)

Mulla ei kuitenkaan posket roiku, ehkä se on jotenkin geneettistä tai johtuuko se siitä, että nauran paljon(?) mene ja tiedä. Huolehdin kulmakarvoistani ja käytän kosteuttavia kasvovoiteita. Silmäpusseja ei ole, mutta yläluomien huomaan huonosti nukutun yön jälkeen turpoavan enemmän. Menee ohi parissa tunnissa. Harakanvarpaat näkyy silmissä ja silmien alla muutamat rypyt. Minulla on rasvainen iho, josta olen ihan tyytyväinen. Siksi varmaan ei rypyt niin Loista. Pieni ylipaino tai tukevuus kyllä takaa sen ettei tässä iässä näytä niin karmealta. Yli viiskymppisenä laihuus on kyllä paha kirosana( ilman botoxeja) 

Piia voisi huollattaa kulmansa ja valita uudet kivannäköiset lasit, ehkä uusi kampaus, hiukset voisivat olla vaikka vapaina, pehmeämpi sävy niihin. Ystävällisen , luotettavan näköinen ihminen ja ehkä hieman tarvitseekin freesausta <3 .Vyötärö esiin ja sääret näkyviin.

Vierailija
125/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä päivääkään yli 60-vuotiaalta

Vierailija
126/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikoinaan yhdessä menneessä työssäni joutunut arvioimaan ihmisten ikäryhmiä pikaisen tapaamisen perusteella. Opin siinä aika hyväksi tuhansien toistojen myötä.

Tästä työstä opin sen, että ikäistään nuoremmalta näyttää oikeasti ehkä yksi tuhannesta, se on aidosti todella harvinaista. Sen sijaan monelle tulee hyvä mieli, jos heidät arvioi ensin nuorempaan ikäryhmään, tahallaan ja taktisesti väärin. :)

Näillä eväillä hyvää keskiviikkoa kaikille!

"Tästä työstä opin sen, että ikäistään nuoremmalta näyttää oikeasti ehkä yksi tuhannesta, se on aidosti todella harvinaista. Sen sijaan monelle tulee hyvä mieli, jos heidät arvioi ensin nuorempaan ikäryhmään, tahallaan ja taktisesti väärin. :)"

Pakko sanoa,  että itseltäni tulee lähes pakonomaisesti lause "näytät nuoremmalta" / arvioin iän alakanttiin. Se vaan tulee kohteliaisuutena, samaan tapaan kuin esim. "kiitos" jonkun avatessa minulle oven.

Yhden kerran elämäni aikana olen tavannut henkilön, joka näytti oikeasti vähintään 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. 

Vierailija
127/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin nelikymppiseksi olisin arvannut eli hieman ikäistään vanhemmaksi. Tyyli vähän vanhahtava ja myös ryhtiä parantamalla saisi vuosia pois. Mutta ei se ulkonäkö maailman tärkein asia ole eikä saisi olla.

Vierailija
128/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi ihan nähdä, miten ikinuoria raikkaita av-mammoja täältä löytyykään kommentoimasta...

Ei sille voi mitään jos jotkut ovat niin rumia että oksat pois. Me kauniit mimmit sen sijaan voidaan nauttia elämästä sekä miesten huomiosta

Vierailija
129/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle on näköjään Big Mac maistunut hyvin.

Vierailija
130/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäiseni näköinen .Olen nuorekas 53v.

Vierailija
131/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Piia näyttää vanhalta, jopa 50-vuotiaaksi voisin luulla häntä.

Millainenkohan tussu Piialla on?

Vierailija
132/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein nuoremmaksi mitä olen. Olen siis myös 35v. 

Olen arvioinut syyksi pyöreät kasvot, mutta normaalipaino, sekä akneihoni. Jos laitan hieman "lapsellisia" vaatteita (vaikka usein käyttämäni pipon, jossa on kissan kuva) niin minua helposti pidetään parikymppisenä.

Sitten jännästi se oletus muuttuu, jos olen liikenteessä kahden lapseni kanssa. Silloin minua pidetään heti kolmekymppisenä. 

Ihmiset tekevät olettamuksia iästä "monesta lähteestä". 

Vierailija
133/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoani luullaan usein n. kymmenen vuotta nuoremmaksi. Monet ovat hämmästyneet, kun oikea ikä alkaa jo nelosella.

Jos mietin syitä tähän, niin varmaankin tähän vaikuttavat pieni koko (hän on 155 cm pitkä), pirteä ja värikäs pukeutumistyyli sekä käytös, hän on aina todella positiivinen ja helposti lähestyttävä.

Minuahan taas luullaan oikeaa ikääni vanhemmaksi. :)

Vierailija
134/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä monet 35v naiset näyttävät tuolta. Ongelmana on ettei viitsitä huolehtia itsestään enää, sitten rupsahtetaan kunnolla. Jälkikäteen sitä on enää vaikea korjata."

Vastaan omasta puolestani, että ruuhkavuosina sitä aikaa ja energiaa ei vaan riitä ulkonäölle, kuten nuorempana.

Kun hoidettavana on 100pros työaika, lapsi/lapset, koti, jotain mielekästä pitäisi keretä harrastaa jne jne.

Niin siinä alkaa tärkeydessään mennä aika jonon viimeiseksi se, että kuinka silmää miellyttävältä näytän muiden silmissä.

Vierailija
135/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan raikkaat ja hyvännäköiset ihmiset saavat arvioida muiden ikää? 

Vierailija
136/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan usein nuoremmaksi mitä olen. Olen siis myös 35v. 

Olen arvioinut syyksi pyöreät kasvot, mutta normaalipaino, sekä akneihoni. Jos laitan hieman "lapsellisia" vaatteita (vaikka usein käyttämäni pipon, jossa on kissan kuva) niin minua helposti pidetään parikymppisenä.

Sitten jännästi se oletus muuttuu, jos olen liikenteessä kahden lapseni kanssa. Silloin minua pidetään heti kolmekymppisenä. 

Ihmiset tekevät olettamuksia iästä "monesta lähteestä". 

Joo, tää on hyvä analyysi. Yksittäiset asiat, kuten vaikka kissapipo, vaikuttavat ihmeen paljon.

Tässäkin ketjussa esim. noihin Pian silmälaseihin on takerruttu eri tavoin. Joku kutsui "vanhanaikaisiksi lukutoukkalaseiksi". Itse pidän noita laseja neutraaleina, koska tuo pilottimalli ollut trendi jo jonkin aikaa ja niitä näkee monen ikäisillä.

Vierailija
137/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan raikkaat ja hyvännäköiset ihmiset saavat arvioida muiden ikää? 

Niinhän ei kukaan ole väittänyt?

Vierailija
138/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan virkistävää, että kerrankin näin! Eli nainen haluaa tulla julkisuuteen sen vuoksi, että näyttää ikäistään vanhemmalta, eikä aina sitä pakkomiellettä nuorelta näyttämiseen. Piialla selvästi hyvä itsetunto, ja on sillä tavalla sigma ettei välitä naisten ulkonäköpaineista ja nuoruusvouhotuksesta. 

Itse olen 33v, ja arvelisin Piian iäksi ehkä 43v? Ylipaino ja tyyli vaikuttaa tuohon myös paljon, ei pelkästään luontaiset piirteet. Lähikuvasta huomaa, ettei hänen ihonsa ole vielä sillä tavalla vanhentunut kuin viiskymppisillä, joten en viiskymppiseksi luulisi. 40+.

Vierailija
139/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää naapurin 54v tädiltä. Ihan samanlaisen näköinen sekä pukeutumistyyli.

Vierailija
140/156 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun urakalla haukutaan jonkun ihmisen ulkonäköä. On tämä maailma pinnallinen. Tällä ihmisellä on varmasti kauniimpi sydän kuin monella ns. nuorekkaalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän