Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1521/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finaalin ruokataso oli saamaa luokkaa kun Australia versiossa norm annos,ei mitenkään ihmeellinen ja huippu.

Vierailija
1522/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana.  Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä  on kunnon kokit???

Tää oli kyllä aivan tän kauden näköinen finaali, aivan käsittämättömän lussu kausi vailla mitään kohokohtia ja täynnä kokkeja jotka ei tiedä mikä on huhmar.

Kuka ei tienny mikä huhmar on??

Survinastiat sentään. Olisiko tiennyt (kivisenä) morttelinakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finaalissa olisi pitänyt jonkun valmistaa mykykeittoa! Kun oli se elinjaksokin.

Niinpä! Tarkoitat mykyrokkaa. Mutta olisiko ollut sitä (Millan) verta siihen hätään.

Vierailija
1524/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä

Sai sai kun teki sen itse tai joutui tekemään itse. Siihen meni liikaa aikaa. Enpä tiedä olisiko tuolla menulla silti voittanut vaikka kaikki olis mennyt nappiin. Ei ollut milla ihan parhaimmillaan finaalissa kokonaisuuden suunnittelussa mun mielestä. Harmi.

Nii se voi olla ettei se karitsa ois ollu sen kypsempää

Pitikö se ottaa liian aikaisin uunista, jos aika oli loppumassa, vai unohtuikö lämpömittari. Eikö karitsankaretta olisi voinut nopeammin grillata. Miten se aika olisi voinut loppua kesken, oliko väärä uunin lämpötila, kun eihän se olisi vaatinut kuin 10–12 minuuttia (+ 10 minuuttia lepäämiseen ennen kyljyksiksi leikkaamista).

Hiukan outo pääruoan lihavalinta, kun nyt ei mikään pääsiäisjakso ollut eikä Australiankaan (lampaineen) sarja.

Minä syön tuota pitkin vuotta enkä pelkästään pääsiäisenä. Minusta ei ollut yhtään outo valinta.

Vierailija
1525/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finaalissa olisi pitänyt jonkun valmistaa mykykeittoa! Kun oli se elinjaksokin.

Niinpä! Tarkoitat mykyrokkaa. Mutta olisiko ollut sitä (Millan) verta siihen hätään.

Joo mykyrokka/mykykeitto. Jos siihen ois riittänyt maksa ja munuaiset yms. Sovellettu versio. Itse en pysty sitä syömään.

Vierailija
1526/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi osoitti, että Suomessa pärjää sabotoimalla muita muun muassa rohmuamalla parhaat raaka aineet, yrtit yms, niin että kanssakilpailijoilleen ei jää mahdollisuutta toteuttaa annettua tehtävää. Kuka tarvitsee esim kahta kokonaista kahden kilon kalaa annokseensa, paitsi tämä voittaja, joka käytti nistä säälittävän palan ja senkin huonosti. No ehkä todistaa sen, että voittaja asunut kauan muissa kuin luterilaisen kulttuurin maissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1527/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon Jarin hirvijuttuun olisi sopinut jokin kirkas valkosipuli-voi-yrttikastike (esim ruskistettu voi , vs, persilja) ja hummerin päälle tuo terästettynä esim persilja -tilli-emulsiolla. Perunaa ei ollenkaan vaan esim vaikkapa jotain haudutettua paksoita tai lehtikaalta . Ei olisi ollut niin raskas. Muuten fanitin Jaria kyllä ihann kympillä. Ihana mies.

Vierailija
1528/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi tekee paluun all stars kaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1529/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi uskonut finaaliruoiksi tuomareiden palautteiden perusteella. Yllättäen antoivat silti hyvät pisteet, kun jopa raaka liha-annos sai 7. Helenan puheissa häiritsee toi ammattisanojen viljely, kun ei niitä tälläset tavikset ymmärrä. Monille noista sanoista löytyisi varmasti myös ihan suomenkielinen vastine. Mutta kai hän on niin hieno maailmaa nähnyt kokki, kun hänen tittelinsäkin on sitä (se joka lukee nimen alla, kun hänen nimi näytetään ruudussa).

 

Ikävää, että kilpailijoille ei oltu varattu tarvittavia raaka-aineita valmiiksi, vaan piti mennä sillä mitä oli tarjolla ja minkä ehti ottaa.

Vierailija
1530/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kukaan ei valinnut seppää apukokikseen? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1531/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon Jarin hirvijuttuun olisi sopinut jokin kirkas valkosipuli-voi-yrttikastike (esim ruskistettu voi , vs, persilja) ja hummerin päälle tuo terästettynä esim persilja -tilli-emulsiolla. Perunaa ei ollenkaan vaan esim vaikkapa jotain haudutettua paksoita tai lehtikaalta . Ei olisi ollut niin raskas. Muuten fanitin Jaria kyllä ihann kympillä. Ihana mies.

Jarin ruoka oli minulle mieluisin, olisin toivonut voiton hänelle. 

Vierailija
1532/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

Sanovat, ettei olisi ainakaan kokki Toni Toivanen (Mari on siis Toivanen). "Mari on pitänyt yksityiselämänsä poissa julkisuudesta, eikä hänen mahdollista puolisoaan ole tuotu esille ohjelmassa tai mediassa" joka tietysti ei siis pidä paikkaansa, kun joku sinne oli rahdattu suutelemaan aivan suulle.

Marin mies on näyttelijä Jari Virman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1533/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun tuomarit heti sanovat miten itse olisivat ruuan tehneet ja maustaneet...

Voisivat vain ensin ihan maistella kokkien tekemiset ja sitten vasta sanoa kommenttinsa, nämähän vasta ovat polun alkupäässä kokkiuraansa!!

Vierailija
1534/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä

Sai sai kun teki sen itse tai joutui tekemään itse. Siihen meni liikaa aikaa. Enpä tiedä olisiko tuolla menulla silti voittanut vaikka kaikki olis mennyt nappiin. Ei ollut milla ihan parhaimmillaan finaalissa kokonaisuuden suunnittelussa mun mielestä. Harmi.

Nii se voi olla ettei se karitsa ois ollu sen kypsempää

Pitikö se ottaa liian aikaisin uunista, jos aika oli loppumassa, vai unohtuikö lämpömittari. Eikö karitsankaretta olisi voinut nopeammin grillata. Miten se aika olisi voinut loppua kesken, oliko väärä uunin lämpötila, kun eihän se olisi vaatinut kuin 10–12 minuuttia (+ 10 minuuttia lepäämiseen ennen kyljyksiksi leikkaamista).

Hiukan outo pääruoan lihavalinta, kun nyt ei mikään pääsiäisjakso ollut eikä Australiankaan (lampaineen) sarja.

Minä syön tuota pitkin vuotta enkä pelkästään pääsiäisenä. Minusta ei ollut yhtään outo valinta.

Jos vain (tuoreen) saatavuutta on (kaikkialla Suomessa ympäri vuoden; Savossa ennen vanhaan paljon paremmin lammastakin kuin Etelä-Suomessa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1535/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.

Kuka haluaa raakapihvin edes alkuruuaksi? Ihmeen paljon, omaan makuun ihan liiaksi, olen törmännyt viime aikoina tähän listoilla. Noussut jotenkin uudelleen muotiin, ja kun joku on trendissä, sitä on sitten vähän joka paikassa. Esimerkiksi Suomen kymmenen parhaan ravintolan joukkoon rankatun ravintolan yllätysmenussa. Siitä olisi voinut etukäteen esittää toiveitakin, mutta eipä tullut mieleen, että eteen tulee raakaa nautaa.

Mä tilaan aina alkupalaksi tartaria, jos meen ravintolaan ja sitä on listalla. 

Aina on aika voimallinen ilmaisu, ellei viittaa vain siihen, että sitä sittenkin on sen verran harvoin valittavissakaan. Millä sitten jatkaa, jos jatkaa pääruokaan, kalaa vai lihaa.

Vierailija
1536/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

Johan se piti paljastaa ja alkaa markkinoida medioissa, nyyhkytarinoineen Marin rintasyöpineen, maku meni, < www.nayttelijaliitto.fi/nayttelijahaku/jari-virman > (toivottavasti ei olisi ainakaan perheensä jättäjä ja uusperhe).

Vierailija
1537/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

Johan se piti paljastaa ja alkaa markkinoida medioissa, nyyhkytarinoineen Marin rintasyöpineen, maku meni, < www.nayttelijaliitto.fi/nayttelijahaku/jari-virman > (toivottavasti ei olisi ainakaan perheensä jättäjä ja uusperhe).

Hauskaa, Mari on Lieksasta ja mies "itämurteet luontaisesti". Marilta vaan on murre kadonnut, vaikka omiensa joukossa palaisi. Kas, jos hirvi/metsällä ovat tavanneet, ettei Mari kiihkeämmin valinnut riistaa, aina kun sitä oli tarjolla. Eikö se ollut päinvastoin Milla, joka kertoili, että heidän perheensä käyttää paljon riistaa ja Jarikin kun tuossa valitsi finaalissa hirven.

Tietysti Mari oli ennalta suunnitellut, kuten muutkin, mitä tekee, jos vain tehtävänanto ja ruokavarasto mahdollistaa. Ei siinä mitään.

Vierailija
1538/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apukokin valinnalla merkitystä. Mari valitsi parhaiten vaikka sai valita viimeisenä. Juuli olisi ollut parempi valinta kuin Roosa tai Outi.

Minusta Milla ei oikein onnistunut suunnittelussakaan, vähän hölmöä että lihaa on sekä alkuruuassa että pääruuassa.

Vierailija
1539/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon Jarin hirvijuttuun olisi sopinut jokin kirkas valkosipuli-voi-yrttikastike (esim ruskistettu voi , vs, persilja) ja hummerin päälle tuo terästettynä esim persilja -tilli-emulsiolla. Perunaa ei ollenkaan vaan esim vaikkapa jotain haudutettua paksoita tai lehtikaalta . Ei olisi ollut niin raskas. Muuten fanitin Jaria kyllä ihann kympillä. Ihana mies.

Jarin ruoka oli minulle mieluisin, olisin toivonut voiton hänelle. 

Juurikin niin. Jos ruokaravintolassa olisi mahdollisuus valita noista kolmesta kokonaisuudesta, niin ehdoton ei raa'an lihan tartarille ja trendikkäälle vuohenjuustolle (sitä tungetaan niin moniin ruoka-annoksiin ja  -listoille), tomaattitartar ja kuhapala nyt ei ainakaan liioin houkuttele (vaikka ei pystyisi ennustamaan, että tomaattitartar on jopa mautonta), vaikka hirveäkin vierastaisi, niin kaikesta huolimatta Jarin kokonaisuus.

Jogurttijäätelö kyllä houkuttelisi, mutta pitäisi olla jollain maustettua, ei tuoreita marjoja kyljessä.

Surf 'n' turfin takia Jarin kokonaisuus ehdottomastikaan, vaikka ei ehkä olekaan niin hienostunut kuin kahden muun pääruoka-annokset. Luova, jos mikä. Punajuurijäätelökin olisi kiinnostava uutuus (ja sopii varmaan suklaaleivonnaisen kanssa, etenkin jos leivonnainen olisi lämmin; olisipa ehtinyt tehdä pehmeäsisuksisen suklaafondantin jäätelölleen).

Vierailija
1540/1639 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apukokin valinnalla merkitystä. Mari valitsi parhaiten vaikka sai valita viimeisenä. Juuli olisi ollut parempi valinta kuin Roosa tai Outi.

Minusta Milla ei oikein onnistunut suunnittelussakaan, vähän hölmöä että lihaa on sekä alkuruuassa että pääruuassa.

Aivan. Jotenkin pisti silmään, ettei tuomaristo kommentoinut mitenkään sitä, että sekä alku- että pääruoka oli noin tuhdin lihaisa. Tietysti eivät voineetkaan kommentoida, koska jokainen osio arvioitiin itsenäisesti. Jotenkin jäi puolitiehen se näkökulma, kun piti tehdä kokonaisuus. Kokonaisuudelle olisi voinut antaa omat pisteensä, nollasta/ko kymmeneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä