Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL
Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026.
Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.
Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!
Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.
Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.Mousse on kyllä hauska sana suomen kielessä, olen kuullut ihmisten sanovan suomenkielisessä lauseessa mousse, muusse, musse ja musee 😃
Tämä oli ensimmäinen masterchef-kausi, jonka katsoin. Tykkäsin! Ihania persoonia kilpailijat ja kiinnostavia masterclasseja.
Paras masterclass oli se, jossa käsiteltiin sisäelimiä. Niitä ihmisten pitäisi käyttää enemmän, eikä pelkkää eläimen lihasta.
Yäk. En.
Nyt ei voi olla aivan varma viittaako ilmaisu sisäelimiin vai kauteen osallistujineen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana. Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä on kunnon kokit???
Tää oli kyllä aivan tän kauden näköinen finaali, aivan käsittämättömän lussu kausi vailla mitään kohokohtia ja täynnä kokkeja jotka ei tiedä mikä on huhmar.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Henri on todella miellyttävän oloinen kokiksi. Jonkin verran keittiöissä työskennelleenä, kokit ovat yleensä aikamoisia ilkimyksiä. Harvinaisen ystävällisen oloinen mies kokiksi. En sitten tiedä minkälainen on ammattikeittiössä.
Liian kiltti. Jos olisi sanottavaa, tulisi sanoa, vaikka sitten kiltisti.
Jarihan tunki punajuurta koko kauden joka kerta, joten ei vaikea tietää kenelle kuuluu punajuurijäätelö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.
Kuka haluaa raakapihvin edes alkuruuaksi? Ihmeen paljon, omaan makuun ihan liiaksi, olen törmännyt viime aikoina tähän listoilla. Noussut jotenkin uudelleen muotiin, ja kun joku on trendissä, sitä on sitten vähän joka paikassa. Esimerkiksi Suomen kymmenen parhaan ravintolan joukkoon rankatun ravintolan yllätysmenussa. Siitä olisi voinut etukäteen esittää toiveitakin, mutta eipä tullut mieleen, että eteen tulee raakaa nautaa.
Mä tilaan aina alkupalaksi tartaria, jos meen ravintolaan ja sitä on listalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.
Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.Mousse on kyllä hauska sana suomen kielessä, olen kuullut ihmisten sanovan suomenkielisessä lauseessa mousse, muusse, musse ja musee 😃
Tämä oli ensimmäinen masterchef-kausi, jonka katsoin. Tykkäsin! Ihania persoonia kilpailijat ja kiinnostavia masterclasseja.
Paras masterclass oli se, jossa käsiteltiin sisäelimiä. Niitä ihmisten pitäisi käyttää enemmän, eikä pelkkää eläimen lihasta.
Yäk. En.
Nyt ei voi olla aivan varma viittaako ilmaisu sisäelimiin vai kauteen osallistujineen.
Vastuu lukijalla. T. Savolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.
Kuka haluaa raakapihvin edes alkuruuaksi? Ihmeen paljon, omaan makuun ihan liiaksi, olen törmännyt viime aikoina tähän listoilla. Noussut jotenkin uudelleen muotiin, ja kun joku on trendissä, sitä on sitten vähän joka paikassa. Esimerkiksi Suomen kymmenen parhaan ravintolan joukkoon rankatun ravintolan yllätysmenussa. Siitä olisi voinut etukäteen esittää toiveitakin, mutta eipä tullut mieleen, että eteen tulee raakaa nautaa.
Entä tartarien hintakin. Kaiketi kun on jotain ihme hifistelyä ja käsityötä (jos onkaan). Esimerkiksi (tämä ei ole mainos) "naudanlihatartar, luuydintä
ja togarashi-limemajoneesia" 20 €. Maksaisinko 20 €: Tosiaankaan en (toiste). Ei, vaikka sen jakaisi eikä pitäisi itsellään alkuruokana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana. Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä on kunnon kokit???
Tää oli kyllä aivan tän kauden näköinen finaali, aivan käsittämättömän lussu kausi vailla mitään kohokohtia ja täynnä kokkeja jotka ei tiedä mikä on huhmar.
Minäkin tiedän ja en osaa tehdä ruokaa. Tai en viitsi. Ehkä haen ensi kaudelle :D
Röyhkeys ja sikailu voittivat. Mari oli koko kauden se, joka hamstrasi, sikaili ja oli muutenkin epäreilu! Osoittaa sen, että Suomessa kannattaa sikailla. Täysin epäreilu ratkaisu!
Vierailija kirjoitti:
Jarihan tunki punajuurta koko kauden joka kerta, joten ei vaikea tietää kenelle kuuluu punajuurijäätelö
Mieluummin söisin sitä punajuurijäätelöä kuin verijäätelöä. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.
Kuka haluaa raakapihvin edes alkuruuaksi? Ihmeen paljon, omaan makuun ihan liiaksi, olen törmännyt viime aikoina tähän listoilla. Noussut jotenkin uudelleen muotiin, ja kun joku on trendissä, sitä on sitten vähän joka paikassa. Esimerkiksi Suomen kymmenen parhaan ravintolan joukkoon rankatun ravintolan yllätysmenussa. Siitä olisi voinut etukäteen esittää toiveitakin, mutta eipä tullut mieleen, että eteen tulee raakaa nautaa.
Mä tilaan aina alkupalaksi tartaria, jos meen ravintolaan ja sitä on listalla.
Tilaisin koirilleni tartarin. Ite ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Röyhkeys ja sikailu voittivat. Mari oli koko kauden se, joka hamstrasi, sikaili ja oli muutenkin epäreilu! Osoittaa sen, että Suomessa kannattaa sikailla. Täysin epäreilu ratkaisu!
Hä?
Vierailija kirjoitti:
Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana. Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä on kunnon kokit???
Heikko taso kaikenkaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauden hyödyllisin master class oli ratatouille.
Siis kuka ei sitä muka osaa tehdä? En pidä sitä minään fine dining ruokana edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.
Kuka haluaa raakapihvin edes alkuruuaksi? Ihmeen paljon, omaan makuun ihan liiaksi, olen törmännyt viime aikoina tähän listoilla. Noussut jotenkin uudelleen muotiin, ja kun joku on trendissä, sitä on sitten vähän joka paikassa. Esimerkiksi Suomen kymmenen parhaan ravintolan joukkoon rankatun ravintolan yllätysmenussa. Siitä olisi voinut etukäteen esittää toiveitakin, mutta eipä tullut mieleen, että eteen tulee raakaa nautaa.
Mä tilaan aina alkupalaksi tartaria, jos meen ravintolaan ja sitä on listalla.
Miksi (tilaat aina alkupalaksi tartaria, jos mahdollista)?
Lohi- tai pihvitartar lienee rakastettu hienostuneiden ruokailun harrastajien, kokkien ja ruoan ystävien keskuudessa. Kuulunet johonkin näistä (tai sitten et). Eikö se ole erityisen suosittu ranskalaisissa bistroissa ja Euroopassa, jossa annosta ihaillaan sen aitouden, rohkeiden makujen ja tyylikkään yksinkertaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko Pimiä alussa Jarille että oot kollega kun Jari teki jonku rakkausmenun
Käsitin niin, että ovat molemmat Amorin asialla, Vappu maajusseille ja Jari rakkausmenunsa kanssa.
Finaalissa olisi pitänyt jonkun valmistaa mykykeittoa! Kun oli se elinjaksokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun finaalissa tarjotaan kalafile, parsaa, sipulia ja vähän kastiketta pääruokana. Ja tällä mennään. Siis mitä? Jopa itse osaisin nuo tehdä. Missä on kunnon kokit???
Tää oli kyllä aivan tän kauden näköinen finaali, aivan käsittämättömän lussu kausi vailla mitään kohokohtia ja täynnä kokkeja jotka ei tiedä mikä on huhmar.
Kuka ei tienny mikä huhmar on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauden hyödyllisin master class oli ratatouille.
Siis kuka ei sitä muka osaa tehdä? En pidä sitä minään fine dining ruokana edes.
Pataruoat eivät tosiaan kuulosta kovin haastavilta. Mahtoiko oppitunnilla olla olennaista se miten ratatuin kesäkurpitsa, munakoiso ja muut kasvikset pilkotaan, eri tavalla jokainen. Tai siinä, että suomalaiset voisivat edelleen karsastaa juuri kesäkurpitsaa ja munakoisoa, joista kypsennetyistä mielikuva voi olla löllö, ikävä suutuntuma.
Ratatouille [ratatuj].
Mun mielestä Henri on todella miellyttävän oloinen kokiksi. Jonkin verran keittiöissä työskennelleenä, kokit ovat yleensä aikamoisia ilkimyksiä. Harvinaisen ystävällisen oloinen mies kokiksi. En sitten tiedä minkälainen on ammattikeittiössä.