Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?

Vierailija
27.02.2026 |

Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.

Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin? 

Kommentit (366)

Vierailija
161/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että kukaan ei ole kuvitellut että Pia suunnittelee itse jokaisen vaatteen tai että ne valmistettaisiin Suomessa.

Juuri näin. Olen ostanut noita netistä, eikä minulle ole ostaessani syntynyt mielikuvaa, että ne olisivat Suomessa valmistettuja tai tuon itse suunnittelemia. Miksi kukaan kuvittelisi, että olisi.

Koska Pia on mainostanut somessaan että suunnittelee itse ja että on kotimaisia. Myös verkkosivun vastuullisuusosiossa korostetaan että suurinosa kotimaista, mutta kukaan ei näytä tietävän missäpäin Suomea kyseinen ompelimo sijaitsee, minkä luulisi olevan helppo löytyä kun Suomessa ei ole kovin montaa. Herää epäilys että se Suomen toimipiste tarkoittaa Bypiasin takahuoneessa johtajan käskystä hikipajaräteistä lappuja leikkaavia ja lisääviä työntekijöitä.

Vierailija
162/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että kukaan ei ole kuvitellut että Pia suunnittelee itse jokaisen vaatteen tai että ne valmistettaisiin Suomessa.

No onko hän väittänyt että suunnittelee tai että valmistettaisiin? Harhaanjohtava mainostaminen on laitona.

Kyllä, kyllä ja kyllä!

Missä ja milloin? Ei minulle asiakkaana ole tuollaisia väitteitä tullut vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi nämä väitteet eivät pitäisi paikkansa?"

Koska niitä vastuullisuus väitteitä ei ole todennettu oikeaksi luotettavalla sertifikaatilla, ja on paljastunut että se Italian ompelimo on itseasiassa Italian huonomaineisin hikipaja alihankkija. Et voi väittää että yrityksesi on vastuullinen jos se ei sitä ole.

Vierailija
164/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko hän väittänyt että suunnittelee tai että valmistettaisiin? Harhaanjohtava mainostaminen on laitona.

Kyllä, kyllä ja kyllä!

Missä ja milloin? Ei minulle asiakkaana ole tuollaisia väitteitä tullut vastaan.

Se että sinä ostat sokkona ei tarkoita etteikö valheellista markkinointia olisi tapahtunut ja muut sitä todistaneet ja jotkut jopa tehneet ostopäätöksiä sen perusteella.

Vierailija
165/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipiasissa on kuulemma ovi käynytkin tiuhaan tahtiin. Et silti voi vaatia ex-työntekijöitäsi olemaan hiljaa laittomista toimistasi ja huonoista työoloista. Siitä kertominen ei ole ainoastaan heidän oikeutensa vaan sanoisin jopa että velvollisuus, asiakkaita ja yhteiskuntaa kohtaan, sekä mahdollisia tulevia työntekijöitä kohtaan jotta ns. lisäuhreilta säästytään.

Huonosti johdetut ja epärehellistä bisnestä pyörittävät yritykset ansaitseekin mennä konkkaan. Suomi tarvitsee hyvää johtamista ja hyviä työpaikkoja, jotka myy hyviä tuotteita/palveluja. Siinä ilmaiseksi menestysresepti.

=> olen samaa mieltä. Mutta silti minusta tässä lähinnä haiskahtaa jonkun ex-työntekijän kostonhalu. 

Meinaat että sieltä Italian hikipajalta joku kiinalainen ollut yhteydessä Suomen mediaan ja satuillut?

Tässä on jo trollailun makua. Kuulostaa siltä, että tässä on vasemmiston maalituskampanja käynnissä. Tätä samaa hallitus/ Espoo / kokoomus/persut-vastaista puhetta on tällä palstalla paljon vasemmiston taholta.

Katsoin vaatteiden hinnat ja ovat ihan tavallisia hintoja tuollaisista vaatteista. Ei mitään luxus-hintoja. Tuotteissa luki, että on valmistettu EU:ssa, ei Suomessa, kuten joku tuossa väitti, että mainostettaisiin kotimaisuutta. Luulisi monen ymmärtävän, että hinta olisi silloin paljon kalliimpi.

Vierailija
166/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on jo trollailun makua. Kuulostaa siltä, että tässä on vasemmiston maalituskampanja käynnissä. Tätä samaa hallitus/ Espoo / kokoomus/persut-vastaista puhetta on tällä palstalla paljon vasemmiston taholta.

Katsoin vaatteiden hinnat ja ovat ihan tavallisia hintoja tuollaisista vaatteista. Ei mitään luxus-hintoja. Tuotteissa luki, että on valmistettu EU:ssa, ei Suomessa, kuten joku tuossa väitti, että mainostettaisiin kotimaisuutta. Luulisi monen ymmärtävän, että hinta olisi silloin paljon kalliimpi."

Ahaa, eli koet tarvetta puolustella poliittisista syistä. Kannattaisi edes lukea ne uutiset että olet perehtynyt mistä täällä edes puhutaan, ettet nolaa itseäsi noin.

Pahin ongelma ei ole edes se että paskaa myydään ylihintaan, vaan se että sitä paskaa myydään valheellisin väittein: väittää että itse suunnittelee jotain vaikka tämä väite on joutunut kyseenalaiseen valoon kun selvisi millä tavalla niitä vaatteita tilataan tehtailta, nettisivuilla ja somessaan väittää että suurinosa kotimaista tuotantoa mihin liittyy epäselvyyksiä kun kukaan ei osaa nimetä ompelimoa, ja se pahin eli väittää olevan vastuullista mutta eipä olekaan koska tulevat pahimmalta hikipajalta ja vastuullisuusauditionti on hyvin puutteellinen.

Vierailija
167/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan niitä ylihinnoiteltuja rytkyjä ostanut mutta ihmettelen suuresti tätä lykkausta. Missä on väitetty että kaikki tuotteet olisi valmistettu Suomessa?

Tai missä on todennettu, että vaatteet on valmistettu ns. hikipajassa? Edes ylen uutisessa ei väitetty, että näin todellisuudessa olisi.

Se että täällä keskustelupalstalla tuota toistetaan viestistä toiseen, ei tee siitä totta.

Vierailija
168/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan niitä ylihinnoiteltuja rytkyjä ostanut mutta ihmettelen suuresti tätä lykkausta. Missä on väitetty että kaikki tuotteet olisi valmistettu Suomessa?

Ei missään, mutta on väitetty että vastuullisissa oloissa valmistettu - mikä ainakin italian alihankkijan kohdalla on paljastunut kaikeksi muuksi.

Missä ja milloin on paljastunut? Tämä on mennyt minulta ohi.

Vierailija
169/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma taitaa olla tämä lause

"BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa ja lähialueella pienissä ompelimoissa. "

Kuitenkin tuotantoa kuvaillaan olevan Virossa ja Italiassa eli eikö kuitenkaan suureksi osin Suomessa? 

Vierailija
170/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tyyppiä voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllät yhtään, että muutama puolustaja löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita ja itsekkäitä ihmisiä. Piankin lähipiiri ( joista moni näköjään täällä MOI! ) on oletettavasti samanlaista rahat edellä porukkaa.

Tätä lynkkaamista voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllätä yhtään, että puolustajia löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita, itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
171/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika vakavaa jos yritys valkopesee itseään vastuulliseksi, vaikka oikeasti tuo vaatteita hikipajoilta, kuten ilmeisesti on käynyt.

Vierailija
172/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tyyppiä voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllät yhtään, että muutama puolustaja löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita ja itsekkäitä ihmisiä. Piankin lähipiiri ( joista moni näköjään täällä MOI! ) on oletettavasti samanlaista rahat edellä porukkaa.

Minä puolustan, vaikka en ole lähipiiriä. Koska en näe oikein muuta ongelmaa kuin se, että ihmisten mielikuva on murentunut. Missään ei ole sanottu, että kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa. 

Minua ärsyttää se, että ihmiset lynkataan mustavalkoisesti, vaikka todellisuus on monimutkaisempi. Puolustan palstalla aureia, aarniota ja piaa.

Nettisivuilla sanotaan Vastuullisuus osiossa että suurinosa kotimaassa tuotettua (ei kerrota missä) ja vakuutellaan pilipali auditionti systeemin turvin (SM

Ei sanota, että suurin osa Suomessa tuotettu. Luepa tarkemmin. Ja jos sen jälkeenvieläkin kuvitteket, että siinä sanotaan niin, niin mene koulun penkille opettelemaan suomen kieltä.

Vierailija
173/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipiasissa on kuulemma ovi käynytkin tiuhaan tahtiin. Et silti voi vaatia ex-työntekijöitäsi olemaan hiljaa laittomista toimistasi ja huonoista työoloista. Siitä kertominen ei ole ainoastaan heidän oikeutensa vaan sanoisin jopa että velvollisuus, asiakkaita ja yhteiskuntaa kohtaan, sekä mahdollisia tulevia työntekijöitä kohtaan jotta ns. lisäuhreilta säästytään.

Huonosti johdetut ja epärehellistä bisnestä pyörittävät yritykset ansaitseekin mennä konkkaan. Suomi tarvitsee hyvää johtamista ja hyviä työpaikkoja, jotka myy hyviä tuotteita/palveluja. Siinä ilmaiseksi menestysresepti.

=> olen samaa mieltä. Mutta silti minusta tässä lähinnä haiskahtaa jonkun ex-työntekijän kostonhalu. 

Meinaat että sieltä Italian hikipajalta joku kiinalainen ollut yhteydessä Suomen mediaan ja satuillut?

Viittaan tuohon ämpäriin ja lappujen ompelimisiin.

Vierailija
174/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään tarkoituksellinen huijaaminen ei ole ok, vaan ihmettelen kohun suuruutta. Ihan hyvä, että yritykset laitetaan ruotuun, mutta en ymmärrä, miksi nykyaikana lynkataan ihmiset.

Ja mitä tulee tuotteen hintaan, niin eikö kaikki ns merkkituotteetkin ole tehty halpamaissa. Ostan ganttia ja poloa, niin kova on hinta, mutta samasta tehtaasta ne tulee kuin halvatkin merkit. 

Ei, en ole persu. Olen vain ihminen, joka ei vedä joka asiasta hernettä nenään.

Ap

No on kyl käsittämätön tuo gant myös. Oon aina ihmetellyt, miten merkin nimi merkkaa toisille niin paljon, et maksavat mitä vaan. Lähes kakskyt vuotta sitten Hulluilla päivillä oli vauvan t-paita tarjouksessa. Vaalean sininen, ohutta puuvillaa. Edessä luki valkoisella GANT. Hinta (tarjouksessa siis) 54.90€. Tämä avasi silmäni ihmisten hulluudelle. 

Ohis

Vierailija
175/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu ei sun mielestä ole vakavaa? Huivi Temusta 2,5 eurolla ja myyntiin 49 e, omaa tuotantoa? 

Onko hän siis tehnyt noin? Vai epäiletkö vain?

Samanlainen huivi on kaupan temussa, mutta voi tietenkin olla että Pia kopioi temun tuotantoa monimutkaisin kuiviointeineen, ja valmistaa samat tuotteet itse silkistä. 

Vai olisiko Temu kopioinut? Yrität kovasti maalittaa pienyrittäjää, mistä vihasi kumpuaa? Oletko entinen työntekijä? Vai kilpailija?

Vierailija
176/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohu osoittaa, kuinka ihmiset on mielensäpahoittajia. Joku ei hoida asioitaan, tai ei osaa hoitaa, kaikkea by the book, niin aletaan kitisemään.

Tämä ketju osoittaa, että on yllättävän paljon ihmisiä, joiden mielestä rikkaan ei todellakaan tarvitse noudattaa mitään sääntöjä.

Ei, vaan tässä ketjussa on paljon ihmisiä, jotka katsovat, että jokaisella ihmisellä on oma vastuunsa. Siinä, missä bypiaksen vastuulla on rehellinen toiminta, niin työntekijän vastuulla on äänestää jaloillaan ja lähteä firmasta, jos ei tykkää. 

Bipiasissa on kuulemma ovi käynytkin tiuhaan tahtiin. Et silti voi vaatia ex-työntekijöitäsi olemaan hiljaa laittomista toimistasi ja huonoista työoloista. Siitä kert

Jos työoloissa olisi ollut laittomuutta, niin työntekijät olisivat kyllä tehneet ilmoituksen työsuojelupiiriin. Ja työsuojelupiiri olisi hoitanut asian.

Kukaan ei ole tällaisesta puhunut, joten selvästikään mitään laittomuuksia ei ole ollut. Siksi sellaisen väittäminen on vain pahantahtoista mustamaalaamista.

Vierailija
177/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään, mutta on väitetty että vastuullisissa oloissa valmistettu - mikä ainakin italian alihankkijan kohdalla on paljastunut kaikeksi muuksi.

Missä ja milloin on paljastunut? Tämä on mennyt minulta ohi.

YLE:

"Osa Bypiasin vaatteista tuotetaan Italian Pratossa.

Kansainvälisten medioiden mukaan Prato on vaateteollisuudesta tunnettu alue Italiassa, jossa työskentelee tuhansia kiinalaisia työntekijöitä. Paikallisen ammattiliiton mukaan osa tekee siellä töitä jopa 84 tuntia viikossa tienaten 800 euroa kuukaudessa.

Kyllä me tiedetään, että vaatteet tulevat sieltä Praton kiinalaisomisteisista hikipajoista, eräs lähde sanoo."

Vierailija
178/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskoin ensin uutisointia, mutta en enää: joku väitti, ettei myymälässä ollut vessaa, vaan piti käydä ämpärillä.

Yritys vahvisti, että ei ollut omaa vessaa, mutta naapurin liiketilassa oli sovittu heitä varten. 

Tämän jälkeen koko uutinen alkoi kuulostaa ajojahdilta. Jos Pia valehtelee, niin joku työntekijä valehtelee enemmän.

Vessa on naapurirakennuksen kahvilassa, mutta se ei ole aina auki, ja auki ollessaan se on varattu, ja jono on pitkä. Olen itse jonottanut tuon kahvilan asiakkaana vessaan. Ei ole mikään lyhyt tauko, jos vaatemyyjä lähtee yrittämään samaa, ja epäilemättä työnjohdolta on tullut noottia. 

Paskalafka, sekä tuoteväärennösten että työolojen puolesta. 

no, Sitten vessatauosta tulee pitkä. Se on yrittäjän ongelm

Ikävä kyllä helposti kääntyy työntekijän ongelmaksi. Nythän monet työntekijät ovat kertoneet saaneen potkut eimistäänsyystä.

Vierailija
179/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki epäkohdat eivät todellakaan päädy työsuojeluun asti. Olen itsekin joutunut epäasiallisen kohtelun ja jopa ihan (palkka)rikoksen uhriksi työntekijänä työnantajan toimesta, kun olin teini-ikäinen kesätyöntekijä. Vasta vuosien päästä aikuisena ymmärsin mitä niissä tilanteissa tapahtui, että se oli tarkoituksellista ja ettei se ole ok. Sehän se siinä onkin että moraalittomat työnantajat käyttävät hyväksi esim. työntekijän alisteista asemaa, nuorta ikää/kokemattomuutta/tietämättömyyttä, jotta voivat esim. asiallisista työoloista pihistelemällä maksimoida voittonsa. Tai ihan vain vaikka pönkittää egoaan.

Vierailija
180/366 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentti 139 (AV ei anna lainata viestiäsi)

1. Yrityksen epärehellisestä bisneksestä julkisesti puhuminen ei ole maalittamista.

Onko Bypiasin bisneksistä todistettavasti löytynyt jotain epärehellisyyttä?

Tässä on puhuttu vain työntekijän väitteistä, jotka koskevat vain hänen henkilökohtaista stressinsietokykyään ja työssäviihtymistään. Niiden heikkous ei tee työnantajasta epärehellistä.

Lisäksi on ollut arvailuja vaatteiden alkuperästä, mutta ei kuitenkaan mitään näyttöjä epärehellisyydestä.

Kolmanneksi on puhuttu markkinoinnista ja vastuullisuudesta, josta ei siitäkään ole mitään epärehellistä osoitettu. Se, että ihmiset luovat päässään omia mielikuviaan, ei ole yrittäjän vastuulla.

Joten kyllä minä aloittajan tavoin ihmettelen, että mistä tässä kohistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi