Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?
Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.
Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin?
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin ensin uutisointia, mutta en enää: joku väitti, ettei myymälässä ollut vessaa, vaan piti käydä ämpärillä.
Yritys vahvisti, että ei ollut omaa vessaa, mutta naapurin liiketilassa oli sovittu heitä varten.
Tämän jälkeen koko uutinen alkoi kuulostaa ajojahdilta. Jos Pia valehtelee, niin joku työntekijä valehtelee enemmän.
Miten sinne menee jos on yksin työvuorossa? Ja näillä naapuriliikkeillä ei aina ollut edes yhtenäisiä aukioloaikoja. Haiskahdat omistajan lähipiiriltä. Omistajan haastatteluissa oli juuri samanlainen vähättelevä asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan niitä ylihinnoiteltuja rytkyjä ostanut mutta ihmettelen suuresti tätä lykkausta. Missä on väitetty että kaikki tuotteet olisi valmistettu Suomessa?
Ei missään, mutta on väitetty että vastuullisissa oloissa valmistettu - mikä ainakin italian alihankkijan kohdalla on paljastunut kaikeksi muuksi.
Mitä on paljastunut, eihän ns. faktaa ole missään, on vain työntekijän ämpäri. Jotain rajaa tähänkin lumipallovyöryyn.
Työntekijöiden vessoista. Nyt seuraa karmea paljastus: Helsingin keskustan alueella kauppakeskuksessa sijaitsevassa kahvilassa ei ole vessaa työntekijöille kahvilan tiloissa! On vain ruuhkainen asiakasvessa. Henkilökunnan sosiaalitilat sijaitsevat matkan päässä kauppakeskuksen kellarissa, ja sinnehän et voi mennä, jos olet yksin kahvilassa töissä. Etkä tietenkään asiakasvessaankaan.
Ja muuten, uskon, että wolt-kuskien työolot ovat huomattavasti karmeammat, en vain nää mammoja nousevan barrikaadeille heidän vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin ensin uutisointia, mutta en enää: joku väitti, ettei myymälässä ollut vessaa, vaan piti käydä ämpärillä.
Yritys vahvisti, että ei ollut omaa vessaa, mutta naapurin liiketilassa oli sovittu heitä varten.
Tämän jälkeen koko uutinen alkoi kuulostaa ajojahdilta. Jos Pia valehtelee, niin joku työntekijä valehtelee enemmän.
Miten sinne menee jos on yksin työvuorossa? Ja näillä naapuriliikkeillä ei aina ollut edes yhtenäisiä aukioloaikoja. Haiskahdat omistajan lähipiiriltä. Omistajan haastatteluissa oli juuri samanlainen vähättelevä asenne.
Ihan minne vaan. Laittaa lapun oveen, että palaan pian. Se on työnantajan ongelma, jos vessa pitää etsiä kilometrin päästä.
Työntekijän ongelmaksi se muuttuu, jos ei tykkää kilometrin vessamatkasta ja silti jatkaa töiden tekemistä ko firmassa.
Tätä tyyppiä voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllät yhtään, että muutama puolustaja löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita ja itsekkäitä ihmisiä. Piankin lähipiiri ( joista moni näköjään täällä MOI! ) on oletettavasti samanlaista rahat edellä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan niitä ylihinnoiteltuja rytkyjä ostanut mutta ihmettelen suuresti tätä lykkausta. Missä on väitetty että kaikki tuotteet olisi valmistettu Suomessa?
Ei missään, mutta on väitetty että vastuullisissa oloissa valmistettu - mikä ainakin italian alihankkijan kohdalla on paljastunut kaikeksi muuksi.Mitä on paljastunut, eihän ns. faktaa ole missään, on vain työntekijän ämpäri. Jotain rajaa tähänkin lumipallovyöryyn.
Työntekijöiden vessoista. Nyt seuraa karmea paljastus: Helsingin keskustan alueella kauppakeskuksessa sijaitsevassa kahvilassa ei ole vessaa työntekijöille kahvilan tiloissa! On vain ruuhkainen asiakasvessa. Henkilökunnan sosiaalitilat sijaitsevat matkan päässä kauppakeskuksen kellarissa, ja sinnehän et voi mennä, jos olet yksin kahvilassa töissä. Etkä tietenkään as
Wolt ei käsittääkseni ole markkinoinut itseään luksustuotteena ja yrityksenä jolla pyhimysmäisen korkeat moraaliset arvot? Toisin kuin tämä huijari.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tyyppiä voi puolustaa vain toinen yhtä moraaliton. Ei yllät yhtään, että muutama puolustaja löytyy. Onhan maailma pullollaan moraalittomia, ahneita ja itsekkäitä ihmisiä. Piankin lähipiiri ( joista moni näköjään täällä MOI! ) on oletettavasti samanlaista rahat edellä porukkaa.
Minä puolustan, vaikka en ole lähipiiriä. Koska en näe oikein muuta ongelmaa kuin se, että ihmisten mielikuva on murentunut. Missään ei ole sanottu, että kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa.
Minua ärsyttää se, että ihmiset lynkataan mustavalkoisesti, vaikka todellisuus on monimutkaisempi. Puolustan palstalla aureia, aarniota ja piaa.
Mikä ihmeen Bypias? Jos on muotikauppa, niin voi voi. Espoolais rouvakin jäi ilman kolttujaan, kun hienon merkin perässä juoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Pia,
Aika epätoivoista alkaa täällä mollaamaan omia työntekijöitään. Usko jo, jäit kiinni paskat housuissa.
Se, ettei työpaikalla ole wc-tiloja, on törkeää. Naapurin liiketilat eivät aina ole käytössä ja sitä paitsi yksin työskentelevä ei voi sinne aina rampata. Sen takia työntekijät ovat joutuneet hankkimaan ämpärin itselleen - ei sitä kukaan huvikseen käytä.
Edelleen työntekijäl
Edelleen, Suomessa työntekijöitä suojaa laki. Et yksinkertaisesti voi pyörittää bisnestä jossa työntekijöiden työolot ja -ehdot ja palkkaus on laittoman huono, ja vain koska kaikesta säästäminen näkyy oman lompakkosi paksuudessa. Ei Suomi vielä ole mikään Italian hikipaja sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolustan, vaikka en ole lähipiiriä. Koska en näe oikein muuta ongelmaa kuin se, että ihmisten mielikuva on murentunut. Missään ei ole sanottu, että kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa.
Minua ärsyttää se, että ihmiset lynkataan mustavalkoisesti, vaikka todellisuus on monimutkaisempi. Puolustan palstalla aureia, aarniota ja piaa.
Nettisivuilla sanotaan Vastuullisuus osiossa että suurinosa kotimaassa tuotettua (ei kerrota missä) ja vakuutellaan pilipali auditionti systeemin turvin (SMETA 4-Pillar audit täyttää minimivaatimukset, mutta ne on helppo kiertää) että alihankkijat ovat vastuullisia. No eipä ollut vaan Italian pahin hikipaja, jossa kiinalaiset ja pakistanilaiset ompelee hirveissä oloissa. Mitähän paljastuu siitä Viron pisteestä?
Lisäksi kyseinen henkilö on kuulemma somessa korostanut miten suunnittelee itse ja että on kotimainen tuote.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos ostan kalliin suomalaisen vaatteen niin oletan myös saavani sellaisen. Jos vaate osoittautuu hikipajassa ulkomailla tehdyksi niin koen tulleeni huijatuksi.
Maksaisitko sinä halpiskaupan paidasta saman hinnan kuin Marimekon paidasta jos sen halpispaidan lappu poistetaan ja laitetaan Marimekon lappu tilalle?
Ne merkkivaatteet tehdään kehitysmaissa samoissa hikipajoissa. Toiseen laitetaan merkki ja toiseen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettisivuilla sanotaan Vastuullisuus osiossa että suurinosa kotimaassa tuotettua (ei kerrota missä) ja vakuutellaan pilipali auditionti systeemin turvin (SM
Niin, hän on julkisesti sanonut, että yhden neljästä tuotteesta suunnittelee itse. Minulla on bohemia-merkkinen neule, ja se on distributed by bohemia, eikä bypiasta mainita missään.
95 prosenttisesti yritysten vastuullisuus on viherpesua. Niinhän ikeallakin on vastuullisuus strategiassa, vaikka tavaraa pitää myydä enemmän ja enemmän. Alkolla on vastuullisuus strategiassa, vaikka ihmiset yritetään saamaan huomaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohu osoittaa, kuinka ihmiset on mielensäpahoittajia. Joku ei hoida asioitaan, tai ei osaa hoitaa, kaikkea by the book, niin aletaan kitisemään.
Tämä ketju osoittaa, että on yllättävän paljon ihmisiä, joiden mielestä rikkaan ei todellakaan tarvitse noudattaa mitään sääntöjä.
Ei, vaan tässä ketjussa on paljon ihmisiä, jotka katsovat, että jokaisella ihmisellä on oma vastuunsa. Siinä, missä bypiaksen vastuulla on rehellinen toiminta, niin työntekijän vastuulla on äänestää jaloillaan ja lähteä firmasta, jos ei tykkää.
Bipiasissa on kuulemma ovi käynytkin tiuhaan tahtiin. Et silti voi vaatia ex-työntekijöitäsi olemaan hiljaa laittomista toimistasi ja huonoista työoloista. Siitä kertominen ei ole ainoastaan heidän oikeutensa vaan sanoisin jopa että velvollisuus, asiakkaita ja yhteiskuntaa kohtaan, sekä mahdollisia tulevia työntekijöitä kohtaan jotta ns. lisäuhreilta säästytään.
Huonosti johdetut ja epärehellistä bisnestä pyörittävät yritykset ansaitseekin mennä konkkaan. Suomi tarvitsee hyvää johtamista ja hyviä työpaikkoja, jotka myy hyviä tuotteita/palveluja. Siinä ilmaiseksi menestysresepti.
Valehtelu ei sun mielestä ole vakavaa? Huivi Temusta 2,5 eurolla ja myyntiin 49 e, omaa tuotantoa?
Bipiasissa on kuulemma ovi käynytkin tiuhaan tahtiin. Et silti voi vaatia ex-työntekijöitäsi olemaan hiljaa laittomista toimistasi ja huonoista työoloista. Siitä kertominen ei ole ainoastaan heidän oikeutensa vaan sanoisin jopa että velvollisuus, asiakkaita ja yhteiskuntaa kohtaan, sekä mahdollisia tulevia työntekijöitä kohtaan jotta ns. lisäuhreilta säästytään.
Huonosti johdetut ja epärehellistä bisnestä pyörittävät yritykset ansaitseekin mennä konkkaan. Suomi tarvitsee hyvää johtamista ja hyviä työpaikkoja, jotka myy hyviä tuotteita/palveluja. Siinä ilmaiseksi menestysresepti.
=> olen samaa mieltä. Mutta silti minusta tässä lähinnä haiskahtaa jonkun ex-työntekijän kostonhalu.
Kommentti 139 (AV ei anna lainata viestiäsi)
1. Yrityksen epärehellisestä bisneksestä julkisesti puhuminen ei ole maalittamista.
2. Syöpäkommentti oli vastaus siihen ettei sinua kiinnosta miten kurjissa oloissa hikipajoilla tehdään töitä. Hikipajat ovat oikeasti jopa kuolettavia työntekijöilleen/orjilleen.
3. Vassarit käy sit varmaan kirppuroteilla ja/tai ostaa oikeasti eettisiä vaatteita, mutta miten se liittyy tähän aiheeseen?
4. "kun ostaa mekon, ostaa myös muuta: ostaa ostokokemuksen ja siinä on By Pias onnistunut 110%", kiva myyntipuhe tohon väliin. Ihana ostokokemus kun joutuu asiakkaana höynäytetyksi, ja voi haistaa vaatteista orjan hien ja veren, ja puljun kiusaamisilmapiirin ja takahuoneen paskaämpärin. Ihan sika fantsuu!
5. Kaikkia vaatteita ei todellakaan valmisteta hikipajoilla, vaikka suurinosa valmistetaankin, koska kapitalismi. Kannattaa perehtyä vastuulliseen muotiin vaikka se vaatiikin vähän lukemista ja vaivaa.
6. Itse ompelu tai ompelijalla teetättäminen ei yhä vieläkään suojaa sinua epäeettisyydeltä, koska suurinosa kankaistakin tuotetaan niissä hikipajoissa. Tarpeeksi suurella yrityksellä on itseasiassa paremmat mahdollisuudet teetättää eettisiä materiaaleja, käyttämällä vain luotettavan sertifikaatin hyväksymiä tehtaita ja maksamalla sen reilun hinnan niille alihankkijoille. Bypiasin käyttämä SMETA 4-Pillar audit ei ole tällainen vaan täyttää minimivaatimukset, jotka on helppo kiertää. Jos myy tuotteitaan kovaan hintaan luksuksena ja nimenomaan vedoten niiden vastuullisuuteen (kilpailuetu) niin sitten sen kulun saa kyllä leivottua hintaan, kunhan ei omaa sitä ajattelutapaa että voitto täytyy maksimoida vaikka sitten epärehellisin keinoin.
7. Totta. Hinta ei ole tae laadusta. Kuten Bypias toiminnallaan osoittaa. Vastuullista vaatetta ei saa aivan polkuhintaan, mutta tuotteet joita myydään luksushinnoin brändi edellä tyypillisesti valmistaa ihan yhtä laadutonta ja huonoissa oloissa, koska koko bisneksen pointti on vain tehdä paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
=> olen samaa mieltä. Mutta silti minusta tässä lähinnä haiskahtaa jonkun ex-työntekijän kostonhalu.
Meinaat että sieltä Italian hikipajalta joku kiinalainen ollut yhteydessä Suomen mediaan ja satuillut?
Vierailija kirjoitti:
Väitän että kukaan ei ole kuvitellut että Pia suunnittelee itse jokaisen vaatteen tai että ne valmistettaisiin Suomessa.
Juuri näin. Olen ostanut noita netistä, eikä minulle ole ostaessani syntynyt mielikuvaa, että ne olisivat Suomessa valmistettuja tai tuon itse suunnittelemia. Miksi kukaan kuvittelisi, että olisi.
Vierailija kirjoitti:
Bypiasin sivuilta osiosta Vastuullisuus löytyy vaikka mitä jännää väitettä. Tässä lainaus yhdestä keskeisestä:
"VASTUULLINEN TUOTANTOKETJUBYPIASin tuotanto on kautta koko linjan kestävää ja vastuullista. Se tarkoittaa, että valmistajat eivät käytä ympäristölle haitallisia kemikaaleja ja valmistajien työolosuhteet ovat turvalliset ja heidän työntekijöidensä oikeuksia kunnioitetaan.
Meillä on pitkät ja kestävät yhteistyösuhteet jokaisen valmistajan kanssa. BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassaja lähialueella pienissä ompelimoissa. Virossa sijaitsevien ompelimoiden kanssa olemme tehneet yhteistyötä niiden perustamisesta lähtien. Olemme olleet mukana perustamassa pellavatuotteidemme ompelimot Viroon, joiden ompelimoiden kanssa olemme tehneet yhteistyötä niiden perustamisesta lähtien ja tämä yhteistyö on jatkunut siitä lähtien katkeamatta koko ajan.
Myös neulos- ja trikootuotteidemme kokoonpano tapah
Miksi nämä väitteet eivät pitäisi paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu ei sun mielestä ole vakavaa? Huivi Temusta 2,5 eurolla ja myyntiin 49 e, omaa tuotantoa?
Onko hän siis tehnyt noin? Vai epäiletkö vain?