Onko muita, joilla on puolison kanssa täysin yhteiset rahat?
Jotenkin tuntuu, että lähes kaikki riitelevät rahasta (minkä myös tutkimukset osoittavat) ja kokevat jonkinlaista epäreiluutta. Meillä on pelkästään yhteinen tili, johon menevät kummankin palkat, lapsilisät yms. Kaikki on yhteistä. Ei tarvitse riidellä. Kumpikaan ei kyttää toisen rahankäyttöä eikä tuhlaile. Miehellä on paljon suurempi palkka kuin minulla, mutta verotuksen jälkeen käteen tietysti vain puolet palkasta.
Kommentit (846)
Täällä kyllä kuukautisside-keskustelu alkoi juuri siitä, että voiko niitä mies omalla rahalla ostaa. Eli se mies oli vähän olennainen joo keskustelun kannalta.
Edelleen mua hämmästyttää todella paljon, miksi noin paljon kiinnostaa/harmittaa naisia, ja nyt vielä sinkkunaisia se, että jotkut miehet ostavat ja osaavat ostaa puolisolleen siteitä!
Mitenkä sinkku sinusta tämä on kiinnostava aihe?
Sinkkuna tämä on konaisuudessaan kiinnostava aihe. Hämmästyttää, kummastuttaa kun on tottunut omiin rahoihin, olemaan itsenäinen ihminen, itse hoitamaan asiansa ja varsinkin intiimipuolen hankintansa. Kiinnostavaa todeta sinkkuna kuinka paljon onkaan nykyään ihmisiä jotka heittäytyvät kovin epäitsenäisiksi kun elävät parisuhteessa.
No, ilmeisesti koska he voivat.
Meillä oli exän kanssa yhteiset rahat, mutta omat tilit. Ei hirveesti kytätty, että kumpi maksoi mitäkin - vipattiin rahaa suuntaan ja toiseen tarpeen mukaan.
Yhteinen taloustili, johon siirtyy automatic kuukausittain tietty summa molemmilta. Sieltä maksellaan kodin menot, ruoka yms mitä yhteistä nyt onkaan. Molemmilla myös omat tilit ja rahansa saa mällätä miten haluaa, omista menee myös lahjat toiselle. Ois outoa ostaa puolisolle lahja yhteisistä rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna tämä on konaisuudessaan kiinnostava aihe. Hämmästyttää, kummastuttaa kun on tottunut omiin rahoihin, olemaan itsenäinen ihminen, itse hoitamaan asiansa ja varsinkin intiimipuolen hankintansa. Kiinnostavaa todeta sinkkuna kuinka paljon onkaan nykyään ihmisiä jotka heittäytyvät kovin epäitsenäisiksi kun elävät parisuhteessa.
No, ilmeisesti koska he voivat.
Niin, sinkkujen tuntuu joskus olevan vaikea ymmärtää epäitsenäisyyden ja normaalin jeesin välistä eroa. Miksi lähtisin kauppaan pelkkiä siteitä ostamaan, jos toinen on menossa sinne joka tapauksessa muita omia asioitaan ja yhteisiä varten? Etkö sinä koskaan voisi pyytää vaikka ystävältä, että toisi jotain tullessaan, jos se hänelle on helppoa ja sinulle olisi juuri sinä päivänä hankalaa?
Monella sinkulla on ystäviä, joilta saavat apua tarvitessaan, eikä se tee heistä epäitsenäisiä. Minulla on sinkkukavereita, joita autamme pariskuntana, viimeksi olimme sinkkunaisen mökillä viikonlopun tekemässä talkoilla kaikenlaista, jota yksin olisi ollut paljon hankalampaa tehdä. Pidän häntä, kuten itseänikin, itsenäisenä ihmisenä, mutta molemmat me arvostamme myös toisia ihmisiä ja iloitsemme siitä, että he ovat meidän elämässämme.
Käyttöoikeutettu ei omista tiliä.