Tytär 15v ja poikaystävä 19v
Ollut riitaa tyttären kanssa aiheesta, koska mieheni ja minun mielestä ei ole soveliasta. Enkä pysty edes ymmärtämään, mitä jo ilmeisesti työssä käyvä nuorimies voi nähdä 9-luokkalaisessa? Eihän siinä pitäisi olla edes henkisesti samalla tasolla. Ollaan sanottu tyttärellä, että suhdetta ei saa jatkaa, mutta tästä on syntynyt kunnon riidat. Mieheni haluaisi ilmoittaa asiasta poliisille, mutta toistaiseksi olen tämmöisen saanut estettyä. Mitä tehdä, jotta suhde päättyisi, mutta välit tyttäreen säilyisivät?
Kommentit (36)
Anna miehesi käydä pieni keskustelutuokio tämän poikaystävän kanssa. Ehkä poikaystävä tajuaa, että on tekemisissä suojaiän alapuolella olevan tytön kanssa. Tuskin enää sen jälkeen nurkissa pyörii.
Kyllähän nuo seurustella saavat, kunhan pitävät housut jalassa.
Kerro idiootti miehellesi, ettei poliisi voi tehdä asialle yhtään mitään.
19-vuotias poika voi olla ihan yhtä kypsymätön vielä kuin 15 vuotias tyttökin. Tämä ei tarkoita että seurustelu olisi ok mutta heillä ei omasta näkökulmastaan ole ollenkaan sellainen henkinen ero kuin mitä te näette. Tämä on hyvä ottaa huomioon kun keskustette oman tyttärenne kanssa. Ei siis ehkä ole paras taktiikka leimata mies joksikin lapsia hyväksikäyttäväksi pedoksi koska tyttö ei asiaa noin näe. Ennemmin voi kertoa että vaikka omasta mielestään kumpikaan ei näe asiassa mitään ongelmaa, siinä voi niitä silti olla vaikka kukaan ei tietoisesti haluaisi mitään pahaa tehdä. Ihan jo juridisesti ongelmia on ja se laki on tehty nimenomaan suojelemaan sitä nuorta, ei kiusan takia.
"Anna miehesi käydä pieni keskustelutuokio tämän poikaystävän kanssa. Ehkä poikaystävä tajuaa, että on tekemisissä suojaiän alapuolella olevan tytön kanssa. Tuskin enää sen jälkeen nurkissa pyörii."
Nuorilla hormonit hyrrää niin nuo keskustelut unohtuu kyllä liian helposti.
Ottakaa rennosti. Jos tytär haluaa jotain tehdä, niin hän tekee, kuten itsekin olet aikoinaan tehnyt. Oli poikaystävä sitten 19v tai joku 15v moporassaaja. Yritä käydä joku keskustelu ehkäisystä, jne, ettei tule mitään yllätyksiä. Ja omien kokemusteni perusteella, 15v lapsen seurustelusuhteet loppuvat usein yhtä nopeasti, kuin alkoivatkin.
T. Äiti 42v
Vierailija kirjoitti:
Kerro idiootti miehellesi, ettei poliisi voi tehdä asialle yhtään mitään.
Kyllä poliisi halutessaan voi tehdä. Poikaystävä on iän puolesta aikuinen, mutta tyttö on alle suojaiän. Ikäero kuitenkin niin pieni, että tuskin mitään tekee. Ehkä suurin asia tässä tapauksessa olisi "pelote" pojalle. Henkisesti voivat kyllä olla ihan samalla tasolla, joten ei todennäköisesti johtaisi poliisin näkökulmasta mihinkään. Eri asia olisi, jos olisi joku selvästi 20+ mies.
Mulla on 19v poika.. hän toisi tänne meille jonkun 15v kesäisen tyttiksen, niin kyllä sekä minä, että isänsä että isoveljensä (25v ja 22v) pidettäisiin kaikki jonkun sortin puhuttelu. Veljet todennäköisesti aika kovasanaisenkin
Ei tuossa ole paljoa tehtävissä. Hyväksy se, että tyttärelläsi on seksielämä, vaikka onkin vielä nuori. Muutamat autoajelut metsäteille ja syrjäisille parkkipaikoille, ja poika jatkaa matkaa.
Olin 15 kun aloin seurustella 21 vuotiaan kanssa. Meillä oli yhteinen harrastus, sitä kautta tutustuttiin. Kaksi vuotta seurusteltiin, että ei se kovin äkkiä loppunut, kuten joku täällä väitti, että nopeasti loppuu 15 vuotiaan seurustelu.
Nykyisen aviopuolison kanssa ikäero on vielä suurempi.
Maailmassa kaikki ei aina mene niin, että ikäeroa maksimissaan kaksi vuotta. Ennemmin tuo teidän suhtautuminen asiaan on aika radikaali, kannattaa kuunnella oman lapsen ajatukset ja pyytää poikaystävä näytille.
Minun 24 vuotias poikani on täysin kokematon, ei ole edes pitänyt ketään tyttöä kädestä. Todella kiltti, lainkuuliainen ja tolkku poika. Että ei pelkän iän perusteella voi mitään sanoa. Mutta ei rikkoisi lakia tuossa suojaikä asiassakaan.
Kutsutte pojan kylään, kehuttu maasta taivaaseen ja sanotte tytölle, että kelpo saalis!
Alatte höpöttää nuorten yhteisestä kodinsisustuksesta ja lastenlapsista.
Eiköhän tokene...
Vierailija kirjoitti:
Minun 24 vuotias poikani on täysin kokematon, ei ole edes pitänyt ketään tyttöä kädestä. Todella kiltti, lainkuuliainen ja tolkku poika. Että ei pelkän iän perusteella voi mitään sanoa. Mutta ei rikkoisi lakia tuossa suojaikä asiassakaan.
Niin, ei meidän Jori-Uolevi tekisi pahaa edes kärpäsellekään.
Se, että sinun poikasi on a-seksuaali, ei tarkoita, etteikö normaaleilla teineille ja nuorilla miehillä hormoonit hyrräisi ja jatkuvasti pielessä pyörii päällimmäisenä naisen jalkoväli.
Vierailija kirjoitti:
Olin 15 kun aloin seurustella 21 vuotiaan kanssa. Meillä oli yhteinen harrastus, sitä kautta tutustuttiin. Kaksi vuotta seurusteltiin, että ei se kovin äkkiä loppunut, kuten joku täällä väitti, että nopeasti loppuu 15 vuotiaan seurustelu.
Maailmassa kaikki ei aina mene niin, että ikäeroa maksimissaan kaksi vuotta. Ennemmin tuo teidän suhtautuminen asiaan on aika radikaali, kannattaa kuunnella oman lapsen ajatukset ja pyytää poikaystävä näytille.
Onko sulla joku daddy issue?
Minäkin tulin raskaaksi kun olin tuossa iässä. Ette voi estää seurustelua.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on pakko puuttua. Miksi ihmeessä, siis aikuisten oikeasti, 20+ mies haluaa alkaa seurustelemaan lapsen kanssa? Ei ole normaalia tai siinä on mies ollut henkisesti lapsen tasolla. Eikä selitykseksi kelpaa mikään sama harrastus tai mielenkiinnon kohde.
Myöhemmin elämässä ikäero alkaa menettämään merkityksensä, mutta tuossa iässä puhutaan lapsesta ja aikuisesta!
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vanhempi haluaa uskoa lapsestaan hyvää. Mistä tiedät, ettei poikasi tee vaikka only fansia tai tarjoa suuhoitoja moottoriteiden levähdyspaikoilla? Niin, et mistään, mutta haluat uskoa, että hän on kiltti ja lainkuuliainen veronmaksaja. Vai asuuko hän vielä äiteen nurkissa? Jos asuu, niin on jo korkea aika päästää hänet itsenäistymään.
Kiellätte kategorisesti nuoren seurustelun ja isä vielä on ilmoittamassa poliisille ja sitten ihmettelette että tilanne teinin kanssa kärjistyy?
Ehkäpä olisi nyt syytä laskea kymmeneen ja rauhoittua. Sitten aloitatte asian käsittelyn puhtaalta pöydältä niin että kuuntelette tytärtä ja sitä miten hän näkee asiat. Lisäksi olisi hyvä vähän tutustua tuohon nuoreen mieheen vaikka se voisikin tuntua vaikealta.
Sitten selitättä ihan rauhallisesti sen miksi teidän näkökulmastanne asia herättää huolta ja että ette sinällään halua olla nuoren seurustelun tiellä mutta ikäero herättää teissä huolta ja että tuossa on ihan juridisia asioita jos seurustelu muuttuu fyysiseksi.