Vaimostani on tullut öyhöttäjä
Rakastuin vaimoni empaattiseen luonteeseen sekä älyyn. Monissa asioissa hän on minua fiksumpi ja tuo tuntui mukavalle.
Olemme olleet pitkään parisuhteessa ja viimeisen kymmenen vuoden aikana empaattisuus toisia kohtaan on lähes hävinnyt. Hän seuraa myös uutisia pääsääntöisesti somen tarjoamien linkkien kautta, joten hänen maailmankuvansa on muuttunut erikoiseksi ja fiksu, argumentointi on muuttunut tunnepitoiseksi öyhötykseksi.
Eivät nuo kuitenkaan eron ajavia asioita ole, mutta sinällään harmittaa.
Onko kotalotovereita?
Kommentit (111)
"Hän kirjoitti: "Hänen asenteensa kaikkea yhteiskunnan heikompiosaisia kohtaan muuttui täysin ja puheissa vilahteli jopa avoimen rasistisia kommentteja, mitä en ikinä olisi uskonut siitä miehestä, johon aikoinani rakastuin."
Eli muuttui ihmisiä vihaavaksi."
Tuo on sinun tulkintasi. Petteri Orpo tokaisin 2015 että kaikki ovat rasisteja, jotka kyseenalaistavat maahantulijoiden motiivit. Väittäisin että kaikki eivät kuitenkaan olleet ihmiä vihaavia, vaikka heitä rasisteiksi kutsuttiin johtajienkin toimesta. Lähihistoriaa ja nykypäivää katsoen nuo "rasistit" taisivat vain olla fiksumpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.
Miten yhteiskuntatieteilijän titteli kertoo mitään medianlukutaidosta? Eikös valtamedia ole ollut rummuttamassa lähes kaikissa kiistanalaisissa asioissa sitä näkökulmaa, joka on myöhemmin todettu vääräksi?
Sieltähän se ap:n vaimo ilmestyi ketjuun :D
Yhteinen arvopohja on ainakin minulle tärkeä asia suhteessa. Jos se katoaa, ero voi olla paras ratkaisu.
Onko liittynyt SDP:n, tai vasemmistoliittoon ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.
Miten yhteiskuntatieteilijän titteli kertoo mitään medianlukutaidosta? Eikös valtamedia ole ollut rummuttamassa lähes kaikissa kiistanalaisissa asioissa sitä näkökulmaa, joka on myöhemmin todettu vääräksi?
Sieltähän se ap:n vaimo ilmestyi ketjuun :D
Yhteinen arvopohja on ainakin minulle tärkeä asia suhteessa. Jos se katoaa, ero voi olla paras ratkaisu.
Tarvitset siis pönkittäjää jonka tuella voit pitää pystyssä huteraa arvokulissiasi?
Toiset oppivat iän myötä elämän realiteetit ja karisee se nuoruuden ideologisuus, naivius ja sinisilmäisyys. Naiset ovat usein hyväuskoisempia ja hoivavietillä varustettuja, ehkä siksi itsepintaisemmin pyrkivät uskomaan vain hyvää kaikista. On poikkeuksiakin, kuten ap puolisosi. Olisin vain tyytyväinen jos puolisoni ei olisi aivan höynäytettävä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset oppivat iän myötä elämän realiteetit ja karisee se nuoruuden ideologisuus, naivius ja sinisilmäisyys. Naiset ovat usein hyväuskoisempia ja hoivavietillä varustettuja, ehkä siksi itsepintaisemmin pyrkivät uskomaan vain hyvää kaikista. On poikkeuksiakin, kuten ap puolisosi. Olisin vain tyytyväinen jos puolisoni ei olisi aivan höynäytettävä.
Vaimoni uskoo juuri populistisiin väittämiin, mustavalkoiseen ajatteluun mitä nykyään viljellään. Väittää olevansa hyvien puolella, mutta maalaa lähes puolet kansalaisista pahoiksi.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni uskoo juuri populistisiin väittämiin, mustavalkoiseen ajatteluun mitä nykyään viljellään. Väittää olevansa hyvien puolella, mutta maalaa lähes puolet kansalaisista pahoiksi.
t. Ap
Niin. Kun jaetaan kansa kahtia, puolet on keskimääistä tyhmempää porukkaa. Hyvin suuri osa suorastaan yksinkertaista. Sen tunnistaminen vasta kyynistymään saakin. Osalle tuntuu olevan hyvin hyvin vaikeaa esimerkiksi päätellä miksei rahat riitä yhtä hyvin kuin ennen jos samalla tänne heidän hyväksynnällään haalitaan kymmentuhatpäin uusia elätettäviä. Sama määrä rahaa tai vähemmän pitäisi jakaa yhä useamman kesken ilman, että kullekin annettava määrä saa muuttua. Se on todellakin hyvin mustavalkoista, ei onnistu. Sitä oikein millään selittelyllä muuksi voi muuttaa. Tottakai se suututtaa niitä, jotka lystin maksavat ja niitä, joilta viedään tuet, vaikka eivät itse tätä vieraanvaraisuutta halunneet.
Hankala tilanne kun rakkaalla ihmisellä kääntyy kelkka erisuuntaan ajatusten myötä. Oletko ap keskustellut asiasta nätisti hänen kanssaan (ei syyllistävästi) ja kuunnellut kunnola myös hänen mielipiteitä?
"Niin. Kun jaetaan kansa kahtia, puolet on keskimääistä tyhmempää porukkaa."
Tuo ei kyllä täysin pidä paikkaansa. Todennäköisesti jos jaetaan ihmiset oikeisto-vasemmisto akselilla ryhmiin, ei toinen porukka ole tyhmää ja toinen fiksua. On vain kaksi toisiaan vihaavaa porukkaa jossa on sekä tyhmiä että fiksuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne kun rakkaalla ihmisellä kääntyy kelkka erisuuntaan ajatusten myötä. Oletko ap keskustellut asiasta nätisti hänen kanssaan (ei syyllistävästi) ja kuunnellut kunnola myös hänen mielipiteitä?
Kyllä olemme keskustelleet. Ei ole merkittävää ongelmaa kun puhumme asioista yksilötasolla tai perhetasolla. Kun keskustelu siirtyy laajempiin kokonaisuuksiin, siirtyy vaimo populistisiin hokemiin, vihaan jne.
t. Ap
Persut ovat syyllisiä kun jenkit eivät kuluta. Mahtavaa logiikkaa.