Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimostani on tullut öyhöttäjä

Vierailija
09.02.2026 |

Rakastuin vaimoni empaattiseen luonteeseen sekä älyyn. Monissa asioissa hän on minua fiksumpi ja tuo tuntui mukavalle. 

Olemme olleet pitkään parisuhteessa ja viimeisen kymmenen vuoden aikana empaattisuus toisia kohtaan on lähes hävinnyt. Hän seuraa myös uutisia pääsääntöisesti somen tarjoamien linkkien kautta, joten hänen maailmankuvansa on muuttunut erikoiseksi ja fiksu, argumentointi on muuttunut tunnepitoiseksi öyhötykseksi.

Eivät nuo kuitenkaan eron ajavia asioita ole, mutta sinällään harmittaa.

Onko kotalotovereita?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh?

Vierailija
2/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etkö ymmärrä, jos jotain on kirjoitettu vähän väärin tai etiketistä irronnut osa kirjaimista? Ei susta tulisi koodin purkajaa. Luulen, että sulla on joku aivovaurio. Normaalit aivot osaa lukea tekstiä vaikka vain emsiänmiset kirjaimet paikallaan. Mene lääkäriin.

Vierailija
4/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Vierailija
5/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kokemusta vastaavasta miehestä, nykyään jo ex. Edelleen rummuttaa Trumpin erinomaisuutta ja uskoo tietävänsä kaiken minua paremmin ja minun olevan valtamedioiden aivopesemä, vaikka olenkin koulutukseltani yhteuskuntatieteilijä. Lähde sinäkin, ei parane.

Miten yhteiskuntatieteilijän titteli kertoo mitään medianlukutaidosta? Eikös valtamedia ole ollut rummuttamassa lähes kaikissa kiistanalaisissa asioissa sitä näkökulmaa, joka on myöhemmin todettu vääräksi?

Vierailija
6/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, etkö ymmärrä, jos jotain on kirjoitettu vähän väärin tai etiketistä irronnut osa kirjaimista? Ei susta tulisi koodin purkajaa. Luulen, että sulla on joku aivovaurio. Normaalit aivot osaa lukea tekstiä vaikka vain emsiänmiset kirjaimet paikallaan. Mene lääkäriin.

En käsitä lukemaani. 

t. Ap

Vierailija
7/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisitko missä isoissa kysymyksissä Trump on ollut väärässä. Normaalissa argumentaatiossa argumentoidaa asiaa, eikä hyökätä persoonaan. Nyt en siis tarvitse mitää tulevaisuuden skenarioita, joita joku hörhö on maalannut, vaan ihan sellaisia jotka nyt näkyy.

Vierailija
8/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yhteiskuntatieteilijän titteli kertoo mitään medianlukutaidosta? Eikös valtamedia ole ollut rummuttamassa lähes kaikissa kiistanalaisissa asioissa sitä näkökulmaa, joka on myöhemmin todettu vääräksi?

Pitkä koulutus yhteiskuntatieteestä saa kyllä ymmärtämään yhteiskunnan toimintaa paljon maallikkoa selkeämmin. Eikä ole niin altis somen öyhötyksille, kun pystyy näkemään väitteiden onttouden.

Vierailija
9/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisitko missä isoissa kysymyksissä Trump on ollut väärässä. Normaalissa argumentaatiossa argumentoidaa asiaa, eikä hyökätä persoonaan. Nyt en siis tarvitse mitää tulevaisuuden skenarioita, joita joku hörhö on maalannut, vaan ihan sellaisia jotka nyt näkyy.

Lähdetäänkö vaikka siitä, että on väittänyt muiden valtioiden maksaman asettamansa tullit, vaikka oikeasti niiden maksajiksi joutuu yhdysvaltalaiset ostaessaan tuotteita.

Vierailija
10/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä koulutus yhteiskuntatieteestä saa kyllä ymmärtämään yhteiskunnan toimintaa paljon maallikkoa selkeämmin. Eikä ole niin altis somen öyhötyksille, kun pystyy näkemään väitteiden onttouden.

Tuo on kiva teoria, mutta argumentoinnin tasosi on kuin roskakuskilla. Noista hienoista teorioista et näköjään enää mitään muista, tai et halua niitä käyttää.

Vierailija
11/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öyhötät. 

Vierailija
12/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko se feminatsin öyhötystä vai persun öyhötystä. 

Vierailija
13/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetäänkö vaikka siitä, että on väittänyt muiden valtioiden maksaman asettamansa tullit, vaikka oikeasti niiden maksajiksi joutuu yhdysvaltalaiset ostaessaan tuotteita.

Haluatko tietää mikä on yhdysvaltojen inflaatio nyt verrattuna Bidenin aikaan? Tuontitullit on pistetty päälle ja silti elinkustannukset kallistuvat merkittävästi vähemmän kuin Bidenin kaudella. Nykyisin ollaan lähes EUn tavoiteinflaatiossa.

Tiesitkö tuota? Yksinkertainen tilastollinen statistiikka josta ei vain täällä kauheasti kirjoiteta.

Vierailija
14/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä muka valveutuneita ( kauhea sana) naisia on putkahtanut kuin sieniä sateella. Vasentuneet toimittelijat lannoittavat maaperää näille lisää. Mikä voisikaan olla lopputulos. 

Vierailija
15/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa päinvastoin.  Yhteiskuntatieteilijään on indoktrinoitu intersektionaalinen feminismi ajattelun lähtökohdaksi.

Vierailija
16/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tietäväni mitä AP tarkoitat. Minulla samanlainen kaveri. Ennen niin empaattinen ja ihanaa seuraa ja oli hauskaa yhdessä. 

Nykyään en enää tiedä mitä on. Kiihtyy nollasta sataan somea selatessa vähän väliä ja muutenkin mistä tahansa asiasta joka ei mene kuten ajatteli. Lisäksi katastrofiajattelu tullut mukaan, kaikki ajatellaan pahimman skenaarion kautta.

Niin, ennen oli hauskaa ja syvällisiä keskusteluja, nyt varpaillaan oloa kun ei tiedä milloin räjähtää. Surullista.

Vierailija
17/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siis ap aloituksesi tarkoitus päästä öyhöttämään magap*skaa käyttäen sanoja, joita et ymmärrä?

Vierailija
18/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko tietää mikä on yhdys

Aika hyvin tuo esiin sen kuinka meidän media sylkee ihan järjetöntä tarinaa ja osaan tuo uppoaa kuin neuvostoliittolaiseen. Tuo asia kun on helposti tarkastettavissa ihan virallisista lähteistä. Meillä öyhöttäjät kuvittelevat asian olevan täysin toinen, eivätkä vaivaudu edes perehtymään asioihin, vaan ainoastaan maalittaa ihmisiä.

Vierailija
19/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä muka valveutuneita ( kauhea sana) naisia on putkahtanut kuin sieniä sateella. Vasentuneet toimittelijat lannoittavat maaperää näille lisää. Mikä voisikaan olla lopputulos. 

Ei ainakaan väkivaltaa, rasismia ja naisvihaa kuten "loogisilla ja rationaalisilla" magamiehillä.

Vierailija
20/100 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis ap aloituksesi tarkoitus päästä öyhöttämään magap*skaa käyttäen sanoja, joita et ymmärrä?

Voisitko kertoa vähän enemmän, kun selkeästi sinulla on joku mahtava visio minusta jota en vaan ymmärrä.

t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän