Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (869)

701/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehellä ei ole mikään ongelma käyttää kondomia ehkäisynä. Pari kertaa se jäi pois, mutta sitten häntä ahdisti se, että täytyy keskeyttää.

Minusta taas alkoi tuntua pahalta, että raskaus on 10 vuoden suhteessa ja kihloissa hänestä niin kauhea riski, ettei kaksi päivää ennen menkkojakaan voi olla ilman ehkäisyä.

Nyt sitten ei ole seksiä ollenkaan ja mies kokee että painostan häntä! Entä se, että hän roikottaa minua vuosia löysässä hirressä ja keksii koko ajan syitä minussa ja minun elämäntavassani (työssäkäyvä, hyvinvoiva, päihteetön, mutta jotenkin kuitenkin väärä) sille miksi lasta, jonka hänkin kuulemma haluaa, ei voi vieläkään oikeasti hankkia.

Hän ei halua lasta SINUN kanssasi.

Lähde.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
702/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen "Ei ikinä lapsia"-mies. Mutta siinä kolmannen vuosikymmenen loppupuolella kun omaisuuttakin alkoi jo kertyä, alkoi vituttamaan ajatus että omaisuuteni menisi kuoleman jälkeen valtiolle tai jollekin kaukaiselle sukulaiselle. Nyt on 2 perillistä ja vasektomia tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun parisuhde on asumissuhde ja ystävyyssuhde

Kämppis

T. suomalainen munallinen

Vierailija
704/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämä(kin) nyt sellainen, missä se mies sanoo kaiken, mitä haluat kuulla, ja sä uskoit? Koska on niin ihqu/tjsp. Naisilla tuo "tutka" taitaa olla pysyvästi epäkunnossa.

Vierailija
705/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kolmasti naimisissa yksikään ei halunnut lapsia rahaa ja omaisuuutta kyllä, asiat selvisi papin aamenen jälkeen.Nyt olen tehnyt omaisuudestani testamentin n.s vieraalle kun omaisiakaan ei enää elossa.Että näinkin päin meni.

Vierailija
706/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen miehet eivät halua 

sitoutua avioliittoon, 

mennä naimisiin, 

saada (huom saada) lapsia,

saada/perustaa perhettä,

olla

Mies

Aviopuoliso

Perheenisä

Paras täydentää lista loppuun:
Äiti
Tasa-arvoinen

Eipä siinä mitään. Vain parikymmentä vuotta tällä tavalla niin Suomen geenit kuolevat sukupuuttoon.

Vierailija
707/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimi meillä käytännössä: Sanoin sisuuntuneena parin tunnustelevan keskustelun jälkeen, että haluan lapsen nyt heti, ja jos et ole mukana, niin teen jonkun muun kanssa. Saat kuukauden aikaa miettiä. Parin päivän jälkeen mies oli ihan mukana ja on edelleen vuosien jälkeen, lapsia on. Olisin lähtenyt, jos ei olisi ollut mukana, sen verran vahva oli vauvakuume.

Oliko tässä nyt terve parisuhde, jossa ollaan tasa-arvoisia kumppaneita ja päätetään asioista yhdessä, vai toksinen, manipuloiva ja jopa uhkaileva? 

Olisiko hyvä ja rakastava parisuhde jos menisi toisinpäin, että mies painostaa näillä lauseilla naista lisääntymään? "Joko tulet raskaaksi tai eroamme ja teen jonkun toisen kanssa"?

Vierailija
708/869 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin toimi meillä käytännössä: Sanoin sisuuntuneena parin tunnustelevan keskustelun jälkeen, että haluan lapsen nyt heti, ja jos et ole mukana, niin teen jonkun muun kanssa. Saat kuukauden aikaa miettiä. Parin päivän jälkeen mies oli ihan mukana ja on edelleen vuosien jälkeen, lapsia on. Olisin lähtenyt, jos ei olisi ollut mukana, sen verran vahva oli vauvakuume.

Oliko tässä nyt terve parisuhde, jossa ollaan tasa-arvoisia kumppaneita ja päätetään asioista yhdessä, vai toksinen, manipuloiva ja jopa uhkaileva? 

Olisiko hyvä ja rakastava parisuhde jos menisi toisinpäin, että mies painostaa näillä lauseilla naista lisääntymään? "Joko tulet raskaaksi tai eroamme ja teen jonkun toisen kanssa"?

Sanavalinnat eivät olleet parhaat mahdolliset, mutta kyllä mielestäni parisuhteen onnistumiselle yksi tärkeimmistä asioista on samantapaiset arvot. Ei pitäisi muuttaa yhteen, jos näin tärkeässä ja isossa asiassa ollaan eri mieltä. Itse en olisi mennyt yhteen miehen kanssa, joka ei olisi halunnut lapsia. 

Vierailija
709/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen mies ja kolmasti naimisissa yksikään ei halunnut lapsia rahaa ja omaisuuutta kyllä, asiat selvisi papin aamenen jälkeen"

No kai se selvisi kun sinua ei kiinnostanut tutustua niihin naisii kunnolla ennen naimisiin menoa.

Vierailija
710/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuullostaako hyvälle, että nainen painostetaan lapsettomaksi?

Virhe. Väärin. 

Se on kuulostaa.

Hiillostaa kahdellä ällällä.

Vierailija
711/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ehdotatte keinohedelmöitystä, niin unohdatte että silloin jää elatusmaksutkin saamatta, eikä ole mahdollisuutta lapsen vuoroviikkohoitoon. Elatusmaksut voi olla vähävaraiselle naiselle todella tärkeät. Samoin toinen ihminen jolla lapsi on jokatoinen viikko. Työpaikallakaan ei katsota hyvällä että äiti on kokoajan pois lapsen takia ja siten ei ikinä saa vakituista työsuhdetta.

Eli lyhyesti: Miehen pitää tehdä lapsi vastentahtoisesti ja olla lompakko. Aika kylmää touhua.

Vierailija
712/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on reippaasti yli 40 ja takana useita parisuhteita, joista ei yhtään lasta, on aika epätodennäköistä, että haluaa lapsen. Eiköhän edelliset suhteet ole kaatuneet siihen, ettei halua. Lähinnä seksi, läheisyys ja seikkailut kiinnostavat sen ikäisiä.

Ala katsella nuorempia, niistä löytyy halukkaita.

Vierailija
713/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa vaan reippaasti pöydälle ja toimintaa. Ei miehet näissä asioissa ymmärrä olla aloitteellisia. Kosit tai ehdotat lapsen teon harjoittelun aloittamista tomerasti itse. Pari viikkoa on miehelle hyvä antaa henkistä pohtimis- ja valmistumisaikaa, mutta tämän jälkeen pitää olla valmis toimimaan. Jos ei ole, niin ero se sitten on seuraava etappi.

Vierailija
714/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja rakastava parisuhde on sellainen että kunnioittaa toisen haaveita kuten lapsihaavetta eikä hukkaa toisen aikaa ja näin vaaranna lapsihaavetta. Tossa oli miehellä vapaus tehdä päätös että okei erotaan sitten kun tulevaisuudentoiveet ei kohtaa.

Vierailija
715/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh meni noin että ei erota mikä on mun ja mikä on se jota lainaan... Mut laitan tän mun uudestaan:

Hyvä ja rakastava parisuhde on sellainen että kunnioittaa toisen haaveita kuten lapsihaavetta eikä hukkaa toisen aikaa ja näin vaaranna lapsihaavetta. Tossa oli miehellä vapaus tehdä päätös että okei erotaan sitten kun tulevaisuudentoiveet ei kohtaa.

Vierailija
716/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nähnyt sinussa jotain sellaisia piirteitä, jonka vuoksi epäilee joko sinun soveltuvuuttasi vanhemmaksi, tai sitten menettäyt uskonsa parisuhteeseenne syystä tai toisesta

Vierailija
717/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa luopua lapsihaaveestasi ja keskittyä mieheesi, hän lähtee lätkimään jos tuo kakaravouhotus ei lopu.

Vierailija
718/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa luopua lapsihaaveestasi ja keskittyä mieheesi, hän lähtee lätkimään jos tuo kakaravouhotus ei lopu.

Ei vaan toisinpäin.

Vierailija
719/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä hetki kumpi tekee isomman työn lapsen saamiseksi. Miehellä menee kolme minuuttia, naisella vähintään vuosi. 

Vierailija
720/869 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä haaveilla kakaroiden hankkimisesta tähän maailmaan, lähitulevaisuudessa luvassa vain lisää tuhoa ja kärsimystä. Pura suurin hoivaviettisi mieheesi ja vaikka nukkeleikkeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi