Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia
Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.
En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.
Kommentit (869)
no ei ne sitä nyt lapsentekotarkoituksessa kylläkään yleensä etsi, kaikkea muuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita mies joka oma-aloitteisesti haluaa puhua lapsista ja kertoo kuinka haluaa isäksi. Koska ne miehet jotka ovat hyviä isiä, haluavat olla isiä.
Itse tajusin tämän vasta vastikään 2 epäonnistuneen loismiehen suhteen jälkeen eräältä seksuaaliterapeurilta. Käänteentekevä neuvo mahtui pariin lauseeseen "Tutkitusti 70 prosenttia romanttisista suhteista päättyy eroon ennen ensimmäistä vuotta. Jos mies ei itse, omasta aloitteestaan puhu sinulle yhteisestä tulevaisuudestanne, se tarkoittaa, että hän ei näe teillä yhteistä tulevaisuutta." Tämä kirkasti minulle täydellisesti, miksi kaksi suhdettani loismiesten kanssa menivät mönkään. Olen niin kiitollinen, että löysin nuo lauseet edes tässä vaiheessa elämääni.
Suomen miehet eivät halua
sitoutua avioliittoon,
mennä naimisiin,
saada (huom saada) lapsia,
saada/perustaa perhettä,
olla
Mies
Aviopuoliso
Perheenisä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.
Vihervasemmisto on tuottanut lähi-idästä valtavan määrän sosiaalipumpeaumme ja maahan etkö voi käyttää niitä hyväksesi
Muutama vuosi sitten olin suhteessa, jossa mies halusi edetä nopeasti, puhuttiin yhteenmuuttamisesta, yhteisestä lapsesta, ei käytetty ehkäisyä ja kun tulin 2kk sisällä raskaaksi se olikin hänen mielestään liian pian ja alkoi katumaan. Syy oli täysin minussa, koska olin jotenkin "valinnut" tulla raskaaksi nopeasti vaikka kyllähän hän tiesi miten lapsia tehdään...
No, onneksi se raskaus meni kesken rv6 vaikka olinkin todella surullinen. Myös suhde päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten olin suhteessa, jossa mies halusi edetä nopeasti, puhuttiin yhteenmuuttamisesta, yhteisestä lapsesta, ei käytetty ehkäisyä ja kun tulin 2kk sisällä raskaaksi se olikin hänen mielestään liian pian ja alkoi katumaan. Syy oli täysin minussa, koska olin jotenkin "valinnut" tulla raskaaksi nopeasti vaikka kyllähän hän tiesi miten lapsia tehdään...
No, onneksi se raskaus meni kesken rv6 vaikka olinkin todella surullinen. Myös suhde päättyi.
Minkä ikäisiä? Siä ja tää munamiäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jouduin myös haaveista puhumaan paljon ja lopulta toistamaan, myös usea kaverinikin, lopulta kaikki suostuneet kun on puhunut järkeä iästä ja tulevaisuudesta. Kellään mies ei ole ollut kiivaasti halukas lapsiin tai naimisiin, mutta lopputulokseen ovat lopulta olleet erittäin tyytyväsiä. Se on joku jäätävä turha pelko ja siihen autta vain jatkuva puhuminen.
Ei kuullosta hyvälle että mies painostetaan perheelliseksi.
Kuullostaako hyvälle, että nainen painostetaan lapsettomaksi?
Ihanaa, että aikoinaan painostin ja sain lapsia. Nyt koko perhe tykkäämme toisistamme ja meillä on kivaa yhdessä. Olisi kauheaa ikääntyä kun sukuakaan ei juuri ole, saati sitten omia lapsia!
Suomen miehet eivät halua
sitoutua avioliittoon,
mennä naimisiin,
saada (huom saada) lapsia,
saada/perustaa perhettä,
olla
Mies
Aviopuoliso
Perheenisä
Niitä on sellaisiakin miehiä, joille kukaan ei kelpaa. Tunnen hyvännäköisen, varakkaan, hyvin koulutetun, joka ei yli 6-kymppisenä ole vieläkään löytänyt sopivaa. Nyt sitten pitäisi löytyä se prinsessa, kun hätä on jo niin suuri, että mies on ryhtynyt oikein etsimään. Älkää, hyvät naiset haksahtako näihin! Tällaiset eivät ikinä pysty päättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä? Siä ja tää munamiäs.
Olin silloin 37v ja mies 40v Vaasan läheltä.
"Kuullostaako hyvälle, että nainen painostetaan lapsettomaksi?
Ihanaa, että aikoinaan painostin ja sain lapsia. Nyt koko perhe tykkäämme toisistamme ja meillä on kivaa yhdessä. Olisi kauheaa ikääntyä kun sukuakaan ei juuri ole, saati sitten omia lapsia!"
Parempi painostaa ihminen lapsettomaksi kuin lisääntymään. Ekassa skenaariossa ei kärsi kuin yksi ihminen, tokassa potentiaalisesti ainakin kaksi, helposti enemmänkin.
Onneksi teillä kaikki meni hyvin.
Miehesi on oikeassa, ei tähän maailmaan enää kannata lapsia tehdä.
Sain ainokaiseni 38-v. Sitä ennen 7 vuotta lapsettomuutta. En tiedä mikä kommunikaatiossa mättää sun suhteissa mutta muuttaa sitä täytyy. Ilmeisesti puhutte jotenkin huolimattomasti, ehkä pinnallisesti tai toistenne ohi. Jos sinulla on kirkas toive, niin se ei voi jäädä usvaiseksi toiselle, ja päinvastoin. Muistan itse, että nuorempana puhuin aivan liian epämääräisesti enkä osannut ajatella riittävän syvääluotaavasti omia asioitani. Olisi ollut hyvä laittaa ihan paperille omia tärkeitä asioita, yhdessä poikaystävän kanssa. Siinä tulee pysähdyttyä, eikä sitten katkerassa erossa. Mielestäni olemme niin biologisia olentoja, että senkin vuoksi on osattava päättää mitä kaipaa.
Loppujen lopuksi asia on aika yksinkertainen sille joka haluaa lapsia: Biologia asettaa aikarajan eikä mikään mies tai muu puoliso. Voi olla että joudut luopumaan kahden vanhemman ideaalista, mutta siihen perhemalli on jo muutenkin menossa. Eli toimeen. Nuorena ei todellakaan kannata kiltteyteen sairastua, antaa miesten jahkailla, mutta siihen ei voi mennä mukaan. Osa heistä löytää itsensä sitten ansaitusta yksinäisestä vanhuudesta, mutta sulla voi äitinä olla vuosikymmenien onni ja ilo seuranasi.
Nuo poikaystäväsi eivät osaa ajatella kauas. Mukavuudenhalu on ykkösenä, ja toisteinen elämä viehättää. Ristus että käy sääliksi tollasia reissusuunnittelijoita ja autorassaajia.
Itseäni kaduttaa että uskoin miehen valheisiin, tein lapsia hänen kanssaan nopeasti suhteen alettua. Yksin jäin pienten lasten kanssa ja todella raskasta on ollut. Että ei se yksin lasten tekeminen ja kasvattaminen aina ole se onni ja autuus. Mies päätyi siihen ettei ollutkaan valmis isäksi eikä ole lapsiaan nähnyt sitten vauva-ajan.
Toivottavasti saat kaipaamasi perheen; lapsia ja hyvän toimivat suhteen sekä kaiken muun mistä haaveilet.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen vitkuttelevan miehen pitäisi kustantaa naiselle munasolujen pakastaminen ja sitten jos miehen vilkuttelu jatkuu niin hoidot luovutetulla munasolulla maksaa alkaen 10 000e että kannattaa alkaa puhua rahasta jos mies haluaa edelleen odotella.
Tuollainen kiristäminen ja pakottaminen on sairasta, hanki apua
Vierailija kirjoitti:
Ota tiukasti puheeksi, sillä se selviää. Aika outoa, että mies ei halua lapsia, olen mies, kaksi aikuista poikaa.
Ap on jo eronnut tästä ukostaan, kertoi asiasta pari sivua taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä ei ole mikään ongelma käyttää kondomia ehkäisynä. Pari kertaa se jäi pois, mutta sitten häntä ahdisti se, että täytyy keskeyttää.
Minusta taas alkoi tuntua pahalta, että raskaus on 10 vuoden suhteessa ja kihloissa hänestä niin kauhea riski, ettei kaksi päivää ennen menkkojakaan voi olla ilman ehkäisyä.
Nyt sitten ei ole seksiä ollenkaan ja mies kokee että painostan häntä! Entä se, että hän roikottaa minua vuosia löysässä hirressä ja keksii koko ajan syitä minussa ja minun elämäntavassani (työssäkäyvä, hyvinvoiva, päihteetön, mutta jotenkin kuitenkin väärä) sille miksi lasta, jonka hänkin kuulemma haluaa, ei voi vieläkään oikeasti hankkia.
Miksi olet tuossa suhteessa? Mies ei halua sinua lapsensa äidiksi. Teille tulee ero, kun mies löytää uuden.
Mitä outoa siinä on?