Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas parisuhteessa jossa mies ei haluakaan lapsia

Vierailija
08.02.2026 |

Ei ole trolli tai minkään sortin miehet vastaan naiset -aloitus. Haen kohtalotovereita ja keskustelua samassa veneessä olleilta tai olevilta. Olen siis 35v nainen jolla on ollut aikuisiässä muutama pidempi vakava parisuhde suunnilleen ikäisteni tai max. 5 vuotta vanhemman miehen kanssa. Jokaisessa näistä suhteista olen ollut alusta asti avoin siitä miten avioliitto ja perhe ovat minulle tärkeitä asioita ja jokainen poikaystävä on alkuun myötäillyt vieressä. Suhdetta kuluu pari vuotta ja asustellaan yhdessä, mutta mies ei ota aiheita koskaan omatoimisesti puheeksi ja on vallan ahdistuneen ja välttelevän oloinen jos yritän viritellä keskustelua, oli se sitten vähemmän suoraan tai ihan suoraankin. Ja kappas, olen taas suhteessa jossa suhde on vakiintunut ja tasainen mutta mies ei halua keskustella tulevaisuudesta ellei suunnittelu koske valleusmatkaa Norjaan tai jotain kivaa puuhastelua. On kova suunnittelemaan projekteja autoonsa tai kavereiden kanssa, mutta ne perhepuheet lentää automaattisesti johonkin epämääräiseen tulevaisuudessa sitten -kansioon.

En vaan enää jaksa. Ikää on sen verran ettei huvita aloittaa koko rumbaa uudestaan ja mahdollisesti vaan löytää itsensä samasta tilanteesta toisen miehen kanssa. Olen kateellinen niille naisille jotka menevät kivuttomasti naimisiin ja saavat lapsia muutaman vuoden sisään kun omalla kohdallani tuntui olevan mahdoton tehtävä.

Kommentit (869)

Vierailija
741/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi 35-vuotiaana päästä moniin parisuhteisiin? Itse olen 45 vuotias ja olen yhteen päässyt ja siitä jo aikoja sitten eronnut. En pääse edes treffeille tai saa seksisuhteita. Olen urheilullinen hyvännäköinen vaalea nainen. Korkeakoulutettu. No pärjään minä yksinkin :D

Vierailija
742/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin aina lapsia, mutta yh-perheessä kasvaneena halusin edes lähtökohtaisesti perustaa perheen rakastavaan ydinperheeseen sekä avioliittoon. Lapsettomaksi jääminen surettaa, mutta olen nähnyt äidin stressin ja kärsimyksen yksinhuoltajana ilman turvaverkkoja ja rahan ollessa paikoin tiukalla enkä halua laittaa itseäni tai lasta sellaiseen tilanteeseen. Olen ainoa lapsi, joten ilman sitä isää mitään turvaverkkojakaan ei ole joten kaikki olisi täysin omilla niskoilla. Se ettei mies halua naimisiin saa myös minut tuntemaan oloni epävarmaksi suhteessa. Eikä mies halua lapsia joten minkäs teet. -Aloittaja

Voisiko olla niin että lähestyt asiaa sellaisella pelokkaalla, takertuvalla, pakottavalla ja kaikkea muuta kuin tämä on ihana ja iloinen asia -asenteella. Ja siksi kukaan ei innostu siihen kanssasi ryhtymään. Että jos ryhdyt niin sinun on ihan ihan pakko pysyä hengissä ja kanssani loppuelämäsi ja kaikki omat tarpeesi tulevat sen jälkeen. Vähän sama kuin minulla 18v. yksi samanikäinen nuorimies sanoi, että jos hänen kanssaan alkaa seurustella, niin häntä ei saa koskaan jättää, koska hänellä on niin iso trauma aikaisemmasta jätetyksitulemisesta. Tuollaisella asenteella ikäänkuin manifestoi sen, että tulee jätetyksi. Koska se siitä asenteesta puuttuu ilo. Eikä kukaan halua sitoutua johonkin josta puuttuu ilo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan lapsia jollain aikajänteellä haluavat miehet on pariutuneet alta kolmikymppisinä. Jäljelle jää näitä, jotka sanovat mitä nainen haluaa kuulla eli "ehkä mömmömm...". Oikeasti mies ei halua, koska ei usko jostain syystä pystyvänsä isäksi ja vaikka saattaisi kaivatakin perhettä. Sitten seurustellaan ja mies pelaa aikaa, koska onhan teillä mukavaa kahdestaankin. Lopputuloksen tiedätkin. 

Itse olen nyt jäänyt lapsettomaksi. Tuolla tuo "ehkä joskus" -mies istuu pelaamassa tiekkarilla ja vihjaisi tässä viisikymppistensä alla, että ois voinut haluta lapsia. Sen verran älliä hänellä on, ettei ole lähtenyt etsimään nuorempaa. 

Tilanteessasi laittaisin toivon jo isiksi tulleisiin.

Minkä ikäinen olet?

Vaikka todennäköisyyden onnistua on huonot, lähtisin reippaasti yli 40-vuotiaana vielä yrittämään.  Itse onnistuin ja useat ystävänikin.

Vierailija
744/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomattoman itsekeskeisiä ja materialistisia nuo kommentit, joissa vedotaan rahan ja naisen kropan menemiseen, jos "kersoja" tekee.

Mitään luonnollista lisääntymis- tai suojeluvaistoa ei näytä olevan. Säälittävä, köyhä (vaikka sitä rahaa olisi) elämä.

On todella hyvä, että nämä kommentoijat ovat päättäneet olla lisääntymättä. Oikea valinta!

Vierailija
745/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot hyvännäköinen ja muuten mukava niin voin pumpata sinut paksuksi. Mies

Vierailija
746/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen päätät että saatko lapsen miehen kanssa kun varmaankin jättää ehkäisyn sinun vastuulle. Voit tarvittaessa hankkia sen lapsen vaikka yksinkin.

Nämä tällaiset ehdotukset ovat varmaan trollikommentteja, mutta en tosiaan halua hankkia lasta vastentahtoisen miehen kanssa salaa. Enkä halua lapselleni isää joka ei ole lapsesta edes innoissaan. Haaveilin juurikin parisuhteesta joka etenee yhdessä tuumin päätetysti perheenperustamiseen. Mutta tuntuu että se on käytännössä mahdotonta. -Aloittaja

No kuule kun kaikki ei nyt aina ole just super optimaalisesti elämässä. Jostain pitää joustaa vähän, esim. hankit sen lapsen miehen kanssa joka nyt ei oo niin innoissaan...

Voi herramun jee mitä 1st world problems. Kehitysmaalaiset naiset nauraa sulle 10 lapsen kanssa

T. Sirpa Köyliöstä ja 3 "vahinkoa" maailmalla

Vierailija
747/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde menee. Kuumal kattilal merkki otsaa.

Vierailija
748/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suuttui ensin, kun sanoin, että haluan vauvan. Oltiin oltu yhdessä noin vuosi. No, tämä tapahtui kesällä. En puhunut sen jälkeen asiasta. Keväällä halusi ilman ehkäisyä kokeilla. Toki en tullut heti raskaaksi. Nyt toinen tulossa ja sitäkin piti tovi hänen miettiä. Asia oli vaikea ja muuta reaktiota ei ollut kuin viha. Mutta onneksi odotin ja olin kärsivällinen. Iloitsemme lapsistamme, taaperosta ja tulevasta, yhdes valtavasti Toki jos mies on ihan ehdoton, mieli ei välttämättä muutu. 

Vierailija
749/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, vielä ehtii kyllä. Minä ottaisin sinuna ihan reippaasti puheeksi että lapsia on toiveissa ja pian ja uusi mies sitten joko tulee mukaan tai ei tule. Lapsihaaveesta ei kannata kompromissata.

Vierailija
750/869 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastakaa peppuseksiä loppuelämän, niin ei tarvitse miettiä niitä lapsia!

Vierailija
751/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ihan puhtaasti omasta kokemuksesta. Aikoinaan tapasin tuollaisen naisen joka oli sitä mieltä että haluaa lapset ja perheen jne.

Syy siihen miksi minä aloin vältellä häntä oli kuitenkin ihan jokin muu. Meidän seksielämä ei toiminut lainkaan. Häntä ei haluttanut ja silloin kun häntä "halutti", hän vain suostui seksiin eikä oikeasti halunnut minua. Sperma tietenkin kelpasi ja siksi loppuaikoina seksimme olikin sitä että siitä puuttui täysin nautinto kun hän yritti saada minua laukemaan välittömästi jotta seksimme olisi äkkiä ohi. Hän ei ottanut kuuleviin korviinsa sitä kun yritin hänelle sanoa että haluaisin nauttia enkä vain tulla ja sitten taas kuukauden päästä yrittää uudestaan.

Lopulta en enää kestänyt sitä kun seksiä oli vain silloin kun hän ovuloi ja se oli silloin pelkästään yhdyntää, ei mitään muuta. Mutta sitten kun yritin hänelle selittää että minä kaipaan seksielämää joka on pyhitetty seksille, eikä lapsenteolle, hän väitti etten muka halua lasta ja että jätän hänet sen vuoksi kun hän haluaa lasta ja minä en. Hän ei siis edes silloin suostunut kuuntelemaan minua ja sitä mitä sanoin hänelle vaan hän vain uskoi sitä omaa totuuttaan!

Onneksi pääsin hänestä eroon koska loppuajasta minusta tuntui siltä etten ole mitään muuta kuin lusikallinen spermaa.

Vierailija
752/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten asemaa tulisi laissa nostaa, jotta miehet tekisi enemmänkin lapsia.

Vierailija
753/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan lapsia jollain aikajänteellä haluavat miehet on pariutuneet alta kolmikymppisinä. Jäljelle jää näitä, jotka sanovat mitä nainen haluaa kuulla eli "ehkä mömmömm...". Oikeasti mies ei halua, koska ei usko jostain syystä pystyvänsä isäksi ja vaikka saattaisi kaivatakin perhettä. Sitten seurustellaan ja mies pelaa aikaa, koska onhan teillä mukavaa kahdestaankin. Lopputuloksen tiedätkin. 

Itse olen nyt jäänyt lapsettomaksi. Tuolla tuo "ehkä joskus" -mies istuu pelaamassa tiekkarilla ja vihjaisi tässä viisikymppistensä alla, että ois voinut haluta lapsia. Sen verran älliä hänellä on, ettei ole lähtenyt etsimään nuorempaa. 

Tilanteessasi laittaisin toivon jo isiksi tulleisiin.

Minkä ikäinen olet?

Vaikka todennäköisyyden onnistua on huonot, lähtisin reippaasti yli 40-vuotiaana vielä yrittämään.  Itse onnist

En jäisi odottelemaan yrittämistä 40v asti koska noin puolet naisista on jo poissa pelistä hedelmällisuuden suhteen siinä vaiheessa. Ikinä ei tiedä kumpaan puolikkaaseen kuuluu. Itse en saanut enää kolmatta 40v jälkeen kun mies päätti odottaa tuohon asti. 

Vierailija
754/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ei ole ainakaan mitään kysyntää miehelle, joka haluaa perustaa perheen, on taloudellisesti toimeen tuleva, urheilullinen, tasapainoinen ja ihan ok näköinenkin. Liekö naiset etsii sitten jotakin roikulipoikaa, jonka voivat pelastaa ja kasvattaa lapsensa isäksi. No, sitä odotellessa elän itselleni, teen itselleni mielekkäitä asioita ja kasvatan niin henkistä, fyysistä kuin taloudellistakin pääomaa. Jos ei kukaan siihen kelkkaan halua matkaan niin sitten ei halua.

Niin ja jos toinen osapuoli myötäilee ihan kaikessa, se on punainen lippu eikä "jes löytyipä hyvä tyyppi".

Vierailija
755/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näköjään käynyt säkä. Oma mieheni sanoi heti suhteen alussa vaikka oltiin alle 20 v, että tehdään lapsi. Itse en halunnut, mutta kun ikää vähän tuli lisää niin sitten olin valmis ja homma eteni melkoista vauhtia. Lapset ovat hänelle todella tärkeitä ja lapset saivat hyvän isän (ja minä miehen) Tajuan nyt olla todella kiitollinen, kun luen tätä palstaa. nimimerkki: Yhteiseloa yli 40 vuotta.

Vierailija
756/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on näköjään käynyt säkä. Oma mieheni sanoi heti suhteen alussa vaikka oltiin alle 20 v, että tehdään lapsi. Itse en halunnut, mutta kun ikää vähän tuli lisää niin sitten olin valmis ja homma eteni melkoista vauhtia. Lapset ovat hänelle todella tärkeitä ja lapset saivat hyvän isän (ja minä miehen) Tajuan nyt olla todella kiitollinen, kun luen tätä palstaa. nimimerkki: Yhteiseloa yli 40 vuotta.

Olet sitä ikäluokkaa kun mentiin vielä naimisiin ja saatiin lapsia. Nykyajan pojat haluavat elää ikuista nuoruutta sillä seurauksella, että moni jääkin lapsettomaksi. 

Vierailija
757/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun ratkaisu oli: ei seksiä ennen kosintaa. Toimi, edelleen onnellisesti naimisissa, ja oikein hyvä tuli seksielämästäkin"

Onnelliseksi voi tulla montaa reittiä eikä se aina ole oikeasti kiinni siitä tavasta vaan että tapaa sen oikean ihmisen.

Oma ratkaisu oli: seksiä ekana iltana. Toimi, edelleen onnellisesti naimisissa ja miehestä tuli upea isä kahdelle lapsellemme. Ja hyvä tuli seksielämästäkin.

Mutta onnea sinulle, pääasia että olet tyytyväinen.

Vierailija
758/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitä ikäluokkaa kun mentiin vielä naimisiin ja saatiin lapsia. Nykyajan pojat haluavat elää ikuista nuoruutta sillä seurauksella, että moni jääkin lapsettomaksi. 

Naisetkin haluaa elää ikuista nuoruutta ja loputonta hedonismia. Naisilla vain biologinen seinä tulee aikaisemmin vastaan kuin miehillä

Vierailija
759/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tinderissä ei ole ainakaan mitään kysyntää miehelle, joka haluaa perustaa perheen,"

Tuo ilmoittaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Siinä voi tulla helposti naiselle se olo että mies etsii lapselleen äitiä eikä niinkään itselleen kumppania.

Ymmärrän myös sinun näkökulmasi mutta sinun kannattaa miettä että tuot selvästi esiin sen että etsin ensisijassa naista johon rakastua ja ne lapset voivat tulla sitten myöhemmin jos kaikki muu menee ensin hyvin. Parisuhde on aina ensin niiden aikuisten välinen tunnesuhde ja vasta sitten se mahdollinen vanhemmuus.

Vierailija
760/869 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tinderissä ei ole ainakaan mitään kysyntää miehelle, joka haluaa perustaa perheen,"

Tuo ilmoittaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Siinä voi tulla helposti naiselle se olo että mies etsii lapselleen äitiä eikä niinkään itselleen kumppania.

Ymmärrän myös sinun näkökulmasi mutta sinun kannattaa miettä että tuot selvästi esiin sen että etsin ensisijassa naista johon rakastua ja ne lapset voivat tulla sitten myöhemmin jos kaikki muu menee ensin hyvin. Parisuhde on aina ensin niiden aikuisten välinen tunnesuhde ja vasta sitten se mahdollinen vanhemmuus.

ei siis kannata laittaa profiiliin "i want children" ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi