Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?
Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.
Kommentit (319)
""No ihan objektiivisesti tekniset alat ovat yhteiskunnalle tuottavampia ja kannattavampia kuin humanistiset alat.""
Tiesitkö että nykyiset tekoälyn mahdollistamat kielimallit perustuvat nimenonaan siihen tietoon jota yleisen kielitieteen tutkimukset ja sen kehittämät tavat analysoida tieteellisesti kieliä ovat mahdollistaneet? Ja että esim. puheentunnistus ei olisi mahdollista ilman kielitieteen oppeja?
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät niin miehet kuin naisetkin ovat jo hylänneet Tinderin.
Viisaat eivät koskaan tuollaisiin ole liittyneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap:lla on päällä kilpa-asetelma. Hän haluaa näyttää miehille, että on älykkäämpi kuin he tietämällä enemmän teknisistä asioista.
Tuolla asenteella kannattaa lähteä tietovisaan, mutta ei treffeille.
Miksi koet että on kilpa-asema? Naisena en näe tuosta aloituksesta sellaista. Vai johtuuko siitä että olet mies ja näet heti kilapiluna sen jos nainen tietää enemmän jostakin "miehisestä" asiasta, kuten tekniikasta?
Eli nainen SAA tietää, mutta EI SAA näyttää sitä. Huoh.... te miehet otatte kaiken aina kilpailuna, se on koodattuna teihin.
Monesti töissä on niin, että jos joudut tuntemattoman kanssa tekemisiin niin on aika mahdotonta ajatuksia lukemalla tai papereita silmäilemällä tietää mitä se toinen ymmärtää kokonaisuudesta.
Jos toinen on sen osaamisensa kanssa niin vereslihalla, että et voi lainkaan varmistella ja keskustella, että ollaan samalla sivulla vaan se tulkinta on "Sinä oletat, että en tiedä koska olen nainen", "Sinä oletat xxx" niin tuo jos mikä on toksista ja siinä oletetaan aika helvetin paljon toisen motiiveista vaivautumatta edes varmistelemaan. Itsetunnon parantaminen-, olettamien välttäminen ja asioista suoraan puhuminen tekee hyvää sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
"No ihan objektiivisesti tekniset alat ovat yhteiskunnalle tuottavampia ja kannattavampia kuin humanistiset alat."
Jos mittaat kannattavuuden puhtaasti rahassa niin ihan varmasti. Miten älyllinen lähestymistapa asioiden tärkeyteen se sitten on niin sitä kannattaa pohtia. Tietenkin rahalla on myös arvo yhteiskunnassa mutta se ei ole ainoa joka maailmaa rakentaa.
"Siihen ei mitään aikakauden subjektiivista arvostusta tarvita teollistumisen jälkeen."
Sivilisaatiot kautta historian ovat viisastuneet juuri siksi että ne ovat halunneet panna niitä tekniikan kehityksen tulosten mahdollistamia resursseja niihin vähemmän tärkeisiin tutkimuskohteisiin joista ei ole vaikuttanut aina olevan suoraa hyötyä. Se että joku on saanut härän valjastettua metalliauran eteen on vapauttanut toisen tiirailemaan taivaalle ja laskemaan tähtien liikkeitä ja laatimaan sitten kalentereita ja joskus mahdollistamaan navigoinnin. Niin se
Uusi tieto tietenkin rakennetaan vanhan päälle ja alat tukevat toisiaan. Nykyään tarvitaan vain paljon enemmän insinöörejä kuin filosofeja tai kielitutkijoita. Ei se meinaa, että jälkimmäisten työ olisi jotenkin huonompaa kuin taloudelliselta kannattavuudeltaan nykyisessä talousjärjestelmässä. Siksi se ihmisten ja yhteiskunnankin arvostus on siirtynyt sieltä niihin koviin tieteisiin. Ei sen takia, että siellä olisi enemmän naisia.
Miten se, että tietää paljon jostain aihealueesta liittyy älykkyyteen? Tämä olis ihan ensimmäinen kysymykseni tähän aiheeseen.
"Kultapieni, en mä täällä ala sulle esittelemään koko maailmassa olevaa todistusaineistoa aiheesta."
Älä sinä kullittele keski-ikäistä miestä. Et väheksymällä pääse yli etkä ympäri sitä että yrität epätoivoisesti muutamalla raflaavalla esimerkillä väittää koko humanistisen tieteen hömpäksi. Tuo on juuri paraatiesimerkki nykyisestä populistisesta epä-älyllisyydestä jossa kuvitellaan että kauhistelemalla jotain yksittöäistä asiaa olisi todistettu koko oman kanta oikeaksi.
"Tutustu noihin mitä esittelin, niillä oli pointti."
Jos sinulla on alkeellisinkaan käsitys tilastotieteestä niin menet nyt nurkkaan häpeämään sitä että yrität kahdella tapauksella perustella jotain todella laajaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katso keskivertoa Seiskan lukijaa ja vertaa häntä Naturen tai Physical Review Letters säännöllisesti lukevaan."
Ääripäiden vertailu ei juuri todista mitään. Sen sijaan älykäs ihminen saattaa välillä haluta rentoutua lukemalla ns. hömppää eikä se vielä vaikuta hänen älyynsä. Jos ihminen lukee vain ja ainoastaan hömppää niin se saattaa sitten kertoa muuta.
Siksi "keskiverto lukija"
Jotenkin teillä on tuossa luetun ymmärtämisessä melkoisia haasteita.
Ei se silti kerro miten älykkäitä he ovat. Luen Seiskaa aina silloin tällöin, koska siellä on hauskempia juttuja kuin jossain ns. paremmissa lehdissä, enkä ajatellut vaihtaa muuhun vain näyttääkseni muiden silmissä älykkäältä.
Niin,
Tai sitten ymmärrän, en vain ole kiinnostunut. Uskottele toki mitä haluat.
Jotenkin vaikea uskoa, että yksinkertaisia sukupuolittavia väittämiä tekevä ihminen olisi liian älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.
Kuten yksinkertaiselle miesvihaajalle sopiikin
En mä tiedä, olenko älykäs, en varmaan erityisen. Mutta olen nelikymppinen nainen, johtavassa asemassa vaativassa työssä ja pidän itseäni sivistyneenä eli luen paljon ja harrastan laajalti kulttuurimenoja. Ei ole minunkaan helppo löytää mies. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mikään kuuskymppinen talousjohtaja ja ihmiset, joilla usein on sellainen arvomaailma kuin heillä tuppaa olemaan, mutta lähinnä tuollaiset miehet mua uskaltaa lähestyä.
Mitä enemmän itseäsi tyhmemmät sitä paremmin itse voit. Se on raskasta vastustaa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
""No ihan objektiivisesti tekniset alat ovat yhteiskunnalle tuottavampia ja kannattavampia kuin humanistiset alat.""
Tiesitkö että nykyiset tekoälyn mahdollistamat kielimallit perustuvat nimenonaan siihen tietoon jota yleisen kielitieteen tutkimukset ja sen kehittämät tavat analysoida tieteellisesti kieliä ovat mahdollistaneet? Ja että esim. puheentunnistus ei olisi mahdollista ilman kielitieteen oppeja?
Kyllä, ja nykyaikana kieliä opiskelevat eivät olisi aikoinaan olleet edes kansakoulussa.
"Uusi tieto tietenkin rakennetaan vanhan päälle ja alat tukevat toisiaan. Nykyään tarvitaan vain paljon enemmän insinöörejä kuin filosofeja tai kielitutkijoita. Ei se meinaa, että jälkimmäisten työ olisi jotenkin huonompaa kuin taloudelliselta kannattavuudeltaan nykyisessä talousjärjestelmässä. Siksi se ihmisten ja yhteiskunnankin arvostus on siirtynyt sieltä niihin koviin tieteisiin. Ei sen takia, että siellä olisi enemmän naisia."
Se ei selitä kuitenkaan sitä miksi nimenomaan miehet tuntuvat nykyään halveksuvan juuri humanistisia aloja. Naisilla en ole havainnut ollenkaan samanlaista trendiä. Ja siksi se kyllä minusta viittaa vahvasti siihen että miehet eivät enää vain tunne humanistisia aloja kun niissä on lähinnä naisia ja siksi niiden arvostus miesten keskuudessa on laskenut. Se mitä ei tunne alkaa tuntua turhalta vaikka se ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap:lla on päällä kilpa-asetelma. Hän haluaa näyttää miehille, että on älykkäämpi kuin he tietämällä enemmän teknisistä asioista.
Tuolla asenteella kannattaa lähteä tietovisaan, mutta ei treffeille.
Miksi koet että on kilpa-asema? Naisena en näe tuosta aloituksesta sellaista. Vai johtuuko siitä että olet mies ja näet heti kilapiluna sen jos nainen tietää enemmän jostakin "miehisestä" asiasta, kuten tekniikasta?
Eli nainen SAA tietää, mutta EI SAA näyttää sitä. Huoh.... te miehet otatte kaiken aina kilpailuna, se on koodattuna teihin.
Et näe sitä kilpailua koska et halua nähdä.
Haluat vain haukkua miehiä.
Te miehet... just just.
Te spermaviemärit olette just tuollaisia.
Mitään järkeä vastauksessasi. Ottiko vain miehiseen egoosi?
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, olenko älykäs, en varmaan erityisen. Mutta olen nelikymppinen nainen, johtavassa asemassa vaativassa työssä ja pidän itseäni sivistyneenä eli luen paljon ja harrastan laajalti kulttuurimenoja. Ei ole minunkaan helppo löytää mies. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mikään kuuskymppinen talousjohtaja ja ihmiset, joilla usein on sellainen arvomaailma kuin heillä tuppaa olemaan, mutta lähinnä tuollaiset miehet mua uskaltaa lähestyä.
Kannattaa varmaan etsiä niistä kulttuuripiireistä sitä miestä.
Harvassa on älykkäät naiset, tai en ainakaan ole vielä tavannut.
Ap anteeksi suoruuteni, mutta onko mahdollista, että olet kirjolla? Kirjoituksestasi paistaa se, että pidät älykkyyttäsi ylivoimaisena ja ainoana totuutena ja jonkinlaisena loukkauksena, jos tätä ei nähdä ja ymmärretä. Tosielämässä nämä asiat ovat sivuroolissa, ja ihmissuhteet eivät pyöri sen ympärillä tuolla lailla kuin uskot. On tietynlaista älykkyyttä myös osata kuunnella muiden asioita, vaikka ne eivät sinun kuvaasi sopisi tai tietäisit niistä enemmän, se on ihan normaalia kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän itseäsi tyhmemmät sitä paremmin itse voit. Se on raskasta vastustaa kaikkea.
Tieto lisää tuskaa. Lasten kaltaisten on taivaann valtakunta.
"No ihan objektiivisesti tekniset alat ovat yhteiskunnalle tuottavampia ja kannattavampia kuin humanistiset alat."
Jos mittaat kannattavuuden puhtaasti rahassa niin ihan varmasti. Miten älyllinen lähestymistapa asioiden tärkeyteen se sitten on niin sitä kannattaa pohtia. Tietenkin rahalla on myös arvo yhteiskunnassa mutta se ei ole ainoa joka maailmaa rakentaa.
"Siihen ei mitään aikakauden subjektiivista arvostusta tarvita teollistumisen jälkeen."
Sivilisaatiot kautta historian ovat viisastuneet juuri siksi että ne ovat halunneet panna niitä tekniikan kehityksen tulosten mahdollistamia resursseja niihin vähemmän tärkeisiin tutkimuskohteisiin joista ei ole vaikuttanut aina olevan suoraa hyötyä. Se että joku on saanut härän valjastettua metalliauran eteen on vapauttanut toisen tiirailemaan taivaalle ja laskemaan tähtien liikkeitä ja laatimaan sitten kalentereita ja joskus mahdollistamaan navigoinnin. Niin se tieto karttuu että eri alat tukevat toisiaan. Ne eivät ole mitään vihollisia jossa yksi on ainoa tärkeä ja tuottava ja toinen turha.