Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?
Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
"Hah! Tämän hetken suurin kupla!"
Aika moni mies sitä ihan tosissaan vääntää ja ajattelee olevansa hyvinkin tarpeellinen ja tuottava.
Minä olen myöntänyt tappion. Naiset on nyt vallassa. Kun mies syntyy sillä on nyrkit ja k*rpä. Kummakaan ei enää tarvita. Nyt on naisten vuoro. Minä muutin metsään ja teen niin kuin naiset pyytää ja pyrin kuluttamaan mahdollisemman vähän, jne.
Ei miehiä haittaa jos nainen on älykkäämpi. Haittaa on jos nainen on tosiaan tyhmä.
Aloittajan tapauksessa voi olla myös tietty narsistinen luonteenpiirre, tai jatkuva besserwisseröinti.
Jo pelkästään se, että aloittaja on nähnyt vaivaa ja tulee tänne purkautumaan asiasta antaa pahasti osviittaa siihen, miksi hänestä ei pidetä.
Liian usein tämä älykkyys on egoistista ja pätemistä. Itselle se taas on kunnioittavaa keskustelua ja tiedon vaihtamista. Ja mitä se viisaus sitten on? Ei pelkkä tiedon määrä tee viisaaksi. Sekin voi olla viisasta että tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Ja ihmisen ei kannata luulla ja pitää itseään erityisen viisaana.
"Huomautan vain, että jos ihmiskunnan kerma oli aikanaan, kun tuolla tehtiin läpimurtoja, humanisteja, se ei kanna tänä päivänä enää."
Miksi kuvittelet että yleisen kieliteiteen ne tekoälyn kielimallit mahdollistavat teoriat olisivat ensinnäkään kovin vanhoja tai että ne olisivat miesten tekemiä? Juuri tämä kielimallitutkimus on ollut yleisessä kielitieteessä varsin uusi asia ja kasvava sekä kehittyvä ala.
"Älykkäät eivät nykyään hakeudu humanisteiksi."
Tuo on pelkkä väite ilman ensimmäistäkään todistetta. Se että uskot asian olevan niin ei todista mitään.
En jaksa uskoa että minkään tieten alan huiput eivät olisi oikeasti erittäin älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap anteeksi suoruuteni, mutta onko mahdollista, että olet kirjolla? Kirjoituksestasi paistaa se, että pidät älykkyyttäsi ylivoimaisena ja ainoana totuutena ja jonkinlaisena loukkauksena, jos tätä ei nähdä ja ymmärretä. Tosielämässä nämä asiat ovat sivuroolissa, ja ihmissuhteet eivät pyöri sen ympärillä tuolla lailla kuin uskot. On tietynlaista älykkyyttä myös osata kuunnella muiden asioita, vaikka ne eivät sinun kuvaasi sopisi tai tietäisit niistä enemmän, se on ihan normaalia kohteliaisuutta.
Jestas mikä keittiöpsykologin vastaus. Eli kun nainen huomaa toistuvasti, että miehet eivät pidä siitä jos nainen tietää enemmän jostain asiasta, mitä miehet eivät välttämättä ymmärrä, että nainenkin voi tietää enemmän. Niin aletaan puhua autismista ja siitä ettei nainen halua kuulla eikä nähdä miestä? Anna mun kaikki kestää. Ihme oletuksia ja räikein, että tämä aloittaja pitäisi itseään jotenkin yläpuolella. Mikä on perustelusi tähän?
Tehdään helppo esimerkki.
Äitinsä kanssa asuva Pena, 42v joka on käynyt vain peruskoulun voi toki sanoa olevansa niin komea mies, että naiset eivät uskalla hänen kanssaan parisuhteeseen. Hän voisi hyvinkin haukkua naiset samalla tavalla kuin ap tekee miehille tässä aloituksessa ja esittää vähän väitteitä.
Veikkaan että naiset tietäisivät kyllä totuuden ja joku voisi jopa kertoa sen.
Oletko silloin Penan ja sen kanssa samaa mieltä olevien miesten puolella, vai niiden jotka toteavat "ei se nyt kuule ihan noin mene, emmeköhän me tiedä paremmin"
Vierailija kirjoitti:
"Huomautan vain, että jos ihmiskunnan kerma oli aikanaan, kun tuolla tehtiin läpimurtoja, humanisteja, se ei kanna tänä päivänä enää."
Miksi kuvittelet että yleisen kieliteiteen ne tekoälyn kielimallit mahdollistavat teoriat olisivat ensinnäkään kovin vanhoja tai että ne olisivat miesten tekemiä? Juuri tämä kielimallitutkimus on ollut yleisessä kielitieteessä varsin uusi asia ja kasvava sekä kehittyvä ala.
"Älykkäät eivät nykyään hakeudu humanisteiksi."
Tuo on pelkkä väite ilman ensimmäistäkään todistetta. Se että uskot asian olevan niin ei todista mitään.
En jaksa uskoa että minkään tieten alan huiput eivät olisi oikeasti erittäin älykkäitä.
Edelleen, vertaistutkimuksen taso kertoo siitä aika paljon.
Tutustu nyt siihen koirapuistojen rais kauskulttuuriin :)
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut aika monen miehen kanssa saman, että heti kun avaa suun ja kertoo faktoja, joita he eivät tienneet, toisinsanoen tiedät enemmän, keskustelu loppuu kuin seinään. Ei siis haluta kysyä enempää tai miettiä asiaa enempää, vaan mieluummin poistutaan takavasempaan.
Jaa, mulla ei ole koskaan ollut vaikeutta ottaa vastaan naiselta faktoja ja uutta tietoa. Mulle on ihan sama mistä värkeistä se mun siinä tilanteessa tarvitsema tieto on lähtöisin ja varmaan sen vuoksi asetelma kääntyykin lopulta useib niin päin, että oppipojasta tulee lopulta mentori. Tykkään myös siitä, että mua vähätellään ja aliarvioidaan, sillä sitä mojovammalta se tuntuu lopulta tipauttaa itseään täynnä oleva ääliö maanpinnalle oppimaan nöyryyttä ja samaa asennetta suosittelen myös muille uhriutumisen sijaan.
No joku alemmuuskompleksi ainakin usealla on, jos on menestyvä ja hyvä työssään. Edellinen miesystävä tuijotti mykkänä kun sain palkankorotuksen ja pääsin uralla eteenpäin ja kerroin asiasta. Siihen asti oltiin tienattu saman verran. Toki on myös työelämässä tullut vastaan kaikenmaailman latistajia mutta pääsääntöisesti miesten kanssa pärjää hyvin töiden merkeissä
"En ole todistamassa "koko humanismia hämpäksi""
Sitten pitäisi enää tietää että mitä yrität kahdella raflaavalla esimerkilläsi todistaa. Jos se ei ole asia joita on alle 10 kappaletta niin epäonnistut silti.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on älykkäät naiset, tai en ainakaan ole vielä tavannut.
Sama kokemus miehistä. Todella harvassa, myös akateemisten keskuudessa. Onneksi tapasin puolisoni, Mensan rajan huomattavasti ylittävän kaverin. Vaikka älykkyys on myös paljon muuta kuin joku testi, antaa se jotain osviittaa.
Älykäs ihminen ei leuhki älyllään, sitä tekee ainoastaan narsistit.
Älykkään tunnistaa aivan muista asioista kuin siitä että tämä kertoo sinulle olevansa älykäs.
Et sinä ole älykäs, olet vain v* ttumaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
No joku alemmuuskompleksi ainakin usealla on, jos on menestyvä ja hyvä työssään. Edellinen miesystävä tuijotti mykkänä kun sain palkankorotuksen ja pääsin uralla eteenpäin ja kerroin asiasta. Siihen asti oltiin tienattu saman verran. Toki on myös työelämässä tullut vastaan kaikenmaailman latistajia mutta pääsääntöisesti miesten kanssa pärjää hyvin töiden merkeissä
Moni nainen tappaa vastasyntyneen vauvansa.
Tehdään helppo esimerkki.
Äitinsä kanssa asuva Pena, 42v joka on käynyt vain peruskoulun voi toki sanoa olevansa niin komea mies, että naiset eivät uskalla hänen kanssaan parisuhteeseen. Hän voisi hyvinkin haukkua naiset samalla tavalla kuin ap tekee miehille tässä aloituksessa ja esittää vähän väitteitä.
Veikkaan että naiset tietäisivät kyllä totuuden ja joku voisi jopa kertoa sen.
Oletko silloin Penan ja sen kanssa samaa mieltä olevien miesten puolella, vai niiden jotka toteavat "ei se nyt kuule ihan noin mene, emmeköhän me tiedä paremmin"
Esimerkki kusee aloitukseen liittyen, vaikka ymmärrän kyllä mitä ajat takaa.
Mielestäni on ihan relevantti kysymys tuolla aloittajalla, itsekin kohdannut samaa ja ihmetellyt että mikä siinä on. Vastaukset vain miesten osalta tuntuu olevan ennemmin kiivaasta puolustautumisesta, miesvihasta syyttämisestä ja kaikenlaisesta, ei niin relevantista asiasta. Naurettavinta on se että syyttävät aloittajaa kaikesta mitä itse tekevät :D
"Edelleen, vertaistutkimuksen taso kertoo siitä aika paljon."
Tuo lauseesi ei kerro mitään eikä todista mitään. Pelkkiä tyhjiä sanoja.
"Tutustu nyt siihen koirapuistojen rais kauskulttuuriin :)"
Sinä varmasti olet siis itse lukenut sen tutkimuksen läpi ja tutustunut sen metodeihin ja johtopäätöksiin?
Vierailija kirjoitti:
"En ole todistamassa "koko humanismia hämpäksi""
Sitten pitäisi enää tietää että mitä yrität kahdella raflaavalla esimerkilläsi todistaa. Jos se ei ole asia joita on alle 10 kappaletta niin epäonnistut silti.
Voi kulta pieni, se että annan kahden esimerkin otannan laajemmasta kokonaisuudesta....
Tutustu aiheeseen. Selvästi älykkäänä kykenet siihen :)
Eihän akateemisuus tarkoita sinulle että kaikki kerrotaan sulle valmiiksi pureskeltuna vauva-palstalla?
"Moni nainen tappaa vastasyntyneen vauvansa."
Todella moni. Niitä saattaa olla jopa useita tapauksia vuodessa. Siis jopa 0.0001% kaikista naisista.
Tottakai älykäs nainen on miehelle uhka. Koska sellainen tajuaa pitää puolensa, ei onnistu taloudellinen hyväksikäyttö niin helposti kuin alemman äö omaavan puolison kohdalla.
Vtuttaahan se monia kun joku kävelee älyllään ylitsesi. Luulet tietäväsi ja toinen osoittaakin olevansa oikeassa. Joitain saattaa ärsyttää jopa se että sanot olleesi jonossa ennen häntä. Syö itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, olenko älykäs, en varmaan erityisen. Mutta olen nelikymppinen nainen, johtavassa asemassa vaativassa työssä ja pidän itseäni sivistyneenä eli luen paljon ja harrastan laajalti kulttuurimenoja. Ei ole minunkaan helppo löytää mies. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mikään kuuskymppinen talousjohtaja ja ihmiset, joilla usein on sellainen arvomaailma kuin heillä tuppaa olemaan, mutta lähinnä tuollaiset miehet mua uskaltaa lähestyä.
Edustat sitä helpoiten aivopestävää ryhmää. Kun maailman haluaa nähdä todella tietyllä tavalla, tulee samalla sulkeneeksi silmänsä kaikelta siltä, mikä ei omaan maailmankuvaamme mahdu. ihmissuhteet ja ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista. Kun siinä yrittää onnistua todella arvo- ja tunnelatautuneista lähtökohdista käsin, tulee siitä vieläkin vaikeampaa.
Tietysti on kova paikka jos toinen on selvästi älykkäämpi. Siksi onkin tärkeä löytää suunnilleen samalla älykkyystasolla oleva. Pätee kyllä muihinkin ihmissuhteisiin kuin puolisoon. Ärsyttäähän se puolin ja toisin jos toinen on huomattavasti älykkäämpi tai vastaavasti tyhmempi. Eroja ihmisten älykkyydessä todella löytyy.