Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?
Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, ja nykyaikana kieliä opiskelevat eivät olisi aikoinaan olleet edes kansakoulussa."
Opiskeletko siis kieliä vai miten tiedät noin hyvin keitä siellä opiskelee?
Mutta ohitit siis näköjään aika lailla vaivihkaa sen faktan että tämän hetken tuottavimmaksi arvioitu tekninen kehitys ei olisi mahdollista ilman humanistisia tieteitä.
Hah! Tämän hetken suurin kupla!
Vierailija kirjoitti:
"Uusi tieto tietenkin rakennetaan vanhan päälle ja alat tukevat toisiaan. Nykyään tarvitaan vain paljon enemmän insinöörejä kuin filosofeja tai kielitutkijoita. Ei se meinaa, että jälkimmäisten työ olisi jotenkin huonompaa kuin taloudelliselta kannattavuudeltaan nykyisessä talousjärjestelmässä. Siksi se ihmisten ja yhteiskunnankin arvostus on siirtynyt sieltä niihin koviin tieteisiin. Ei sen takia, että siellä olisi enemmän naisia."
Se ei selitä kuitenkaan sitä miksi nimenomaan miehet tuntuvat nykyään halveksuvan juuri humanistisia aloja. Naisilla en ole havainnut ollenkaan samanlaista trendiä. Ja siksi se kyllä minusta viittaa vahvasti siihen että miehet eivät enää vain tunne humanistisia aloja kun niissä on lähinnä naisia ja siksi niiden arvostus miesten keskuudessa on laskenut. Se mitä ei tunne alkaa tuntua turhalta vaikka se ei olisikaan.
No kyllähän monet miehet halveksuvat tiettyjä kovien tieteiden alojen tuotoksia kanssa. Esim. tuuli- ja aurinkovoima on jotain noituutta ja taikuutta. Se on vain ihan siitä kiinni, että mitä asiasta ajattelee ja tuntee sitä kohtaan ja tämä ei ole pelkästään miesten ominaisuus.
'Jos jumala haluaisi ihmisille loputtomasti energiaa niin hän loisi taivaalle fuusioreaktorin'
Tuo viimeinen lauseesi voisi hyvin kuvata ihan yleisesti tässä nykyajan sukupuolien välisessä 'sodassa'. Naiset ja miehet eivät enää tunne toisiaan ---> toisen tekemä työ ja olemus tuntuu turhalta.
"Hah! Tämän hetken suurin kupla!"
Aika moni mies sitä ihan tosissaan vääntää ja ajattelee olevansa hyvinkin tarpeellinen ja tuottava.
Vierailija kirjoitti:
Ap anteeksi suoruuteni, mutta onko mahdollista, että olet kirjolla? Kirjoituksestasi paistaa se, että pidät älykkyyttäsi ylivoimaisena ja ainoana totuutena ja jonkinlaisena loukkauksena, jos tätä ei nähdä ja ymmärretä. Tosielämässä nämä asiat ovat sivuroolissa, ja ihmissuhteet eivät pyöri sen ympärillä tuolla lailla kuin uskot. On tietynlaista älykkyyttä myös osata kuunnella muiden asioita, vaikka ne eivät sinun kuvaasi sopisi tai tietäisit niistä enemmän, se on ihan normaalia kohteliaisuutta.
Jestas mikä keittiöpsykologin vastaus. Eli kun nainen huomaa toistuvasti, että miehet eivät pidä siitä jos nainen tietää enemmän jostain asiasta, mitä miehet eivät välttämättä ymmärrä, että nainenkin voi tietää enemmän. Niin aletaan puhua autismista ja siitä ettei nainen halua kuulla eikä nähdä miestä? Anna mun kaikki kestää. Ihme oletuksia ja räikein, että tämä aloittaja pitäisi itseään jotenkin yläpuolella. Mikä on perustelusi tähän?
En ole kokenut naisen älykkyyttä mitenkään ongelmaksi suuntaan tai toiseen. Toiseeltä lähipiiristä en tunnista ketään miestä tai naista, joka olisi mitenkään poikkeuksellisen älykäs. Eri ihmiset osaavat eri juttuja ja sitten on toki niitä joka alan erityisasiantuntijoita, jotka osaavat kaikesta kaiken :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän itseäsi tyhmemmät sitä paremmin itse voit. Se on raskasta vastustaa kaikkea.
Tieto lisää tuskaa. Lasten kaltaisten on taivaann valtakunta.
Keski-iän kynnyksellä aloin oivaltamaan, että aikuisuus on yli arvostettua. Aikuisuudessa pitäisi jaksaa näytellä paremmin kuin Teatterikorkeakoulussa.
Nainen? Älykäs?
Onko tämä joku huono vitsi vai?
Vierailija kirjoitti:
"Kultapieni, en mä täällä ala sulle esittelemään koko maailmassa olevaa todistusaineistoa aiheesta."
Älä sinä kullittele keski-ikäistä miestä. Et väheksymällä pääse yli etkä ympäri sitä että yrität epätoivoisesti muutamalla raflaavalla esimerkillä väittää koko humanistisen tieteen hömpäksi. Tuo on juuri paraatiesimerkki nykyisestä populistisesta epä-älyllisyydestä jossa kuvitellaan että kauhistelemalla jotain yksittöäistä asiaa olisi todistettu koko oman kanta oikeaksi.
"Tutustu noihin mitä esittelin, niillä oli pointti."
Jos sinulla on alkeellisinkaan käsitys tilastotieteestä niin menet nyt nurkkaan häpeämään sitä että yrität kahdella tapauksella perustella jotain todella laajaa asiaa.
Sukupuolentutkijalla meni tunteisiin.
Kyllä kyllä, sulla on oikeus määritellä itse mitä sukupuolta olet, aivan kuten ihonväri ja ikäkin on vain tunne.
"No kyllähän monet miehet halveksuvat tiettyjä kovien tieteiden alojen tuotoksia kanssa. Esim. tuuli- ja aurinkovoima on jotain noituutta ja taikuutta. "
Varmaan mutta silti minusta on olemassa ihan vahva trendi jossa nimenomaan miehet halveksuvat opiskelualoina humanistisa aloja ja pitävät teknisiä aloja ainoina tärkeinä. Ja vastaavaa ei naisilla ainakaan näin laajasti ole.
"Tuo viimeinen lauseesi voisi hyvin kuvata ihan yleisesti tässä nykyajan sukupuolien välisessä 'sodassa'. Naiset ja miehet eivät enää tunne toisiaan ---> toisen tekemä työ ja olemus tuntuu turhalta."
Tästä olen ihan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
"Hah! Tämän hetken suurin kupla!"
Aika moni mies sitä ihan tosissaan vääntää ja ajattelee olevansa hyvinkin tarpeellinen ja tuottava.
Tottakai kun sijoittajat lapioivat valtavasti rahaa. Tuottoja ei tule kuin hyvin rajallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap anteeksi suoruuteni, mutta onko mahdollista, että olet kirjolla? Kirjoituksestasi paistaa se, että pidät älykkyyttäsi ylivoimaisena ja ainoana totuutena ja jonkinlaisena loukkauksena, jos tätä ei nähdä ja ymmärretä. Tosielämässä nämä asiat ovat sivuroolissa, ja ihmissuhteet eivät pyöri sen ympärillä tuolla lailla kuin uskot. On tietynlaista älykkyyttä myös osata kuunnella muiden asioita, vaikka ne eivät sinun kuvaasi sopisi tai tietäisit niistä enemmän, se on ihan normaalia kohteliaisuutta.
Jestas mikä keittiöpsykologin vastaus. Eli kun nainen huomaa toistuvasti, että miehet eivät pidä siitä jos nainen tietää enemmän jostain asiasta, mitä miehet eivät välttämättä ymmärrä, että nainenkin voi tietää enemmän. Niin aletaan puhua autismista ja siitä ettei nainen halua kuulla eikä nähdä miestä? Anna mun kaikki kestää. Ihme ol
Perusteluni on se, että olin itse ennen tuollainen, mutta asperger-diagnoosin jälkeen opettelin kohtaamaan ihmiset sillä tasolla millä he haluaa kohdata, enkä sillä tasolla millä minä yksin olisin halunnut kohdata. Tosin lopputulos oli että menin toisen aspergerin kanssa naimisiin, niin voidaan jankata toisillemme ihan loputtomasti ja taistella tietotaidossa ilman, että kukaan loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, ja nykyaikana kieliä opiskelevat eivät olisi aikoinaan olleet edes kansakoulussa."
Mutta ohitit siis näköjään aika lailla vaivihkaa sen faktan että tämän hetken tuottavimmaksi arvioitu tekninen kehitys ei olisi mahdollista ilman humanistisia tieteitä.
"ei olisi mahdollista"
En edelleen väitä että olisi mahdollista ilman. Tiedän oikein hyvin että humanisteihin kuuluu esimerkiksi opettajat.
Huomautan vain, että jos ihmiskunnan kerma oli aikanaan, kun tuolla tehtiin läpimurtoja, humanisteja, se ei kanna tänä päivänä enää.
Vähän sama kun "miehet ovat tehneet maailman tärkeimmät keksinnöt"
Sitä ei kukaan täysjärkinen kiistä, mutta niitä ei keskiverto nykymies tekisi.
Älykkäät eivät nykyään hakeudu humanisteiksi.
"Sukupuolentutkijalla meni tunteisiin. Kyllä kyllä, sulla on oikeus määritellä itse mitä sukupuolta olet, aivan kuten ihonväri ja ikäkin on vain tunne."
Eli myönnät että kahdella tarkoitushakuisella kommentilla et pysty mitenkään todistamaan koko humanismia hömpäksi? No sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä keittiöpsykologin vastaus. Eli kun nainen huomaa toistuvasti, että miehet eivät pidä siitä jos nainen tietää enemmän jostain asiasta, mitä miehet eivät välttämättä ymmärrä, että nainenkin voi tietää enemmän. Niin aletaan puhua autismista ja siitä ettei nainen halua kuulla eikä nähdä miestä? Anna mun kaikki kestää. Ihme oletuksia ja räikein, että tämä aloittaja pitäisi itseään jotenkin yläpuolella. Mikä on perustelusi tähän?
Mies, ei miehet.
Miehiä vihaavana spermaviemärinä et tunnu tunnistavan eroa.
O, tunnen alemmuutta ja säikähdän pois.
"Tottakai kun sijoittajat lapioivat valtavasti rahaa. Tuottoja ei tule kuin hyvin rajallisesti."
Saimme siis itse asiassa humanistit syyllisiksi siihenkin että tämäkin turhuus tuli luotua?
Olen kohdannut aika monen miehen kanssa saman, että heti kun avaa suun ja kertoo faktoja, joita he eivät tienneet, toisinsanoen tiedät enemmän, keskustelu loppuu kuin seinään. Ei siis haluta kysyä enempää tai miettiä asiaa enempää, vaan mieluummin poistutaan takavasempaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sukupuolentutkijalla meni tunteisiin. Kyllä kyllä, sulla on oikeus määritellä itse mitä sukupuolta olet, aivan kuten ihonväri ja ikäkin on vain tunne."
Eli myönnät että kahdella tarkoitushakuisella kommentilla et pysty mitenkään todistamaan koko humanismia hömpäksi? No sitähän minäkin.
En ole todistamassa "koko humanismia hämpäksi"
Tuo on sun oma olkiukkosi
Googlaa mitä se tarkoittaa
Googlaa samalla pulushakki, luuletko etten tunnista kun pelaat sitä?