Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saan tukia 1750€ työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen muodossa, niin mikä järki minun on ottaa vastaan "paskaduunia"

Vierailija
13.05.2026 |

Jossa palkka 1600€/kk brutto? 

Työmatkoihin menee myös 100€/kk + työlounaat ...eli miinukselle mennään paljon.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
2/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sitten ota vastaan koulutustasi vastaavaa kovapalkkaista duunia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noussut tiskarista ravintolaklusterin markkinointikoordinaattoriksi. Tienaan tällä hetkellä 4500 e. Jos sulla on ansioluettelossa pitkä työttömyys taustalla, turha edes kuvitellakaan työllistyvänsä. 

Vierailija
4/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen ottanut vastaan "paskaduunia" ja tienannut vain 1200-1800 e kuukaudessa joskus vain 300e ja saanut soviteltua päivärahaa. Nyt olen Yliopistossa ja tiedän muitakin "paskaduunilla" aloittaneita joita on siunattu vanhemmalla iällä mm. autoilla, taloilla yms. Kaikki ei saa kaikkea nuorena. Kannattaa tehdä töitä. 

Vierailija
5/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, ihan varmasti saat noin paljon tuollaisia tukia.

Vierailija
6/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet.  Toimeentulotuen perusosa on 579€ ja maksumi kohtuuhintainen asunto on joku 700€. Eli voit saada tukia yhteensä maksimissaan noin 1279€ kuukaudessa, jos saat toimeentulotukea ylipäätään.

Vierailija
7/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva ei voi saada 1750e/kk Kelan etuuksia. Sulla täytyy olla lapsia, että saisit noin paljon. Työssäkäynti ei vaikuta elatusmaksuihin eikä lapsilisään, eli jäät plussalle, kun menet töihin. 

Vierailija
8/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.  Toimeentulotuen perusosa on 579€ ja maksumi kohtuuhintainen asunto on joku 700€. Eli voit saada tukia yhteensä maksimissaan noin 1279€ kuukaudessa, jos saat toimeentulotukea ylipäätään.

Ja tuon 700e voi saada asumiseen Helsingissä. Muualla maassa se maksimivuokra on n. 540e.

Vierailija
9/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noussut tiskarista ravintolaklusterin markkinointikoordinaattoriksi. Tienaan tällä hetkellä 4500 e. Jos sulla on ansioluettelossa pitkä työttömyys taustalla, turha edes kuvitellakaan työllistyvänsä. 

Et ole noussut. Et tienaa.

Vierailija
10/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö työttömänä syö mitään päivisin? Ei se töissä syöminen maksa sen enempää kuin kotonakaan...

Vierailija
11/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis syö kotona päivällä mitään mutta työssä pitää syödä ne "työlounaat"?

Vierailija
12/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka jää noin pieneksi, saat edelleen asumistukea lisäksi. Sitä paitsi, kyllä sinulla se kk-lippu olisi joka tapauksessa, ja työlounaaksi voi kokata kotona eväitä, niin siitä ei tule kuluja yhtään lisää. Kannattaa. Kokemuksesta sanon. 

Vierailija
13/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa ilmeisesti jotain ylimääräistä tukea, jota muut työttömät eivät ole hoksanneet hakea.

Vierailija
14/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Suurin osa työssäkäyvistä tekee lounaat itse ja ottaa eväät mukaan. Varsinkin jos on perhettä ja tekee illallisen joka tapauksessa lapsille, voi helposti tehdä samalla sen verran enemmän, että siitä jää itselle seuraavaksi päiväksi evästä. 

Vierailija
15/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa silti epäillä nykymenoa edes sen verta et saakohan sitä "takuueläkettä" enää sitten kun olet siinä iässä? Mitäs jos Kelan typykkä vuonna 2076 sanoo et mutta hei, et sää olekaa tehnyt töitä missää, näytäppä sitä CVtä vielä, tiesikkökkään nää et tämä meidän uusi takuueläke alkaa vasta 95 vuotiaille, voi ottaa rahana tai lääkkeinä. Mut ei hättää, minulla on sinulle työharjoittelupaikka tuossa meijän toimiston edessä. Viemärit on menossa vaihtoon! 

Vierailija
16/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea ei menetä kokonaan. Se pienenee kyllä kun palkka tulee, mutta kyllä noin pienellä palkalla saa vielä asumistukea. Yhteensä jää siis rahaa käteen enemmän kuin pelkillä tuilla. 

Vierailija
17/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin aikoinaan sikäli 9e päivä harjoittelurahalla liikkeelle, jotta saisin jalan oven väliin työelämään, kun muuten näytti huonolta. Etsin itse harjoittelupaikan soittelemalla ympäriinsä alan firmoja.

Se kannatti ja työllistyin suoraan harjoittelusta samaan firmaan ja olen nyt varsin hyvillä tienesteillä.

Se sohvanpohjalle jääminen on varma keino jäädä kaikista mahdollisuuksista jälkeen.

Vierailija
18/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäuskottava aloitus taas kerran. 

Mä täällä työttömänä odottelen missä ne työt on joita voin OTTAA VASTAAN. Ei ole näkynyt. 

Lisäksi voit kertoa mitä nää tuet on joita voin saada. EI OLE NÄKYNYT! 

Vierailija
19/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päiväkö pitää sama aloitus tehdä? Selvästikään ei tee kupolille hyvää tuo sohvalla makoilu.

Vierailija
20/35 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Suurin osa työssäkäyvistä tekee lounaat itse ja ottaa eväät mukaan. Varsinkin jos on perhettä ja tekee illallisen joka tapauksessa lapsille, voi helposti tehdä samalla sen verran enemmän, että siitä jää itselle seuraavaksi päiväksi evästä. 

Ennen tätä hauskahkoa e-passivillitystä aika moni söi omia eväitään töissä. Ei tullut mieleenkään mennä syömään kesken päivän jotain 14.90 maksavaa. Nykypäivänä lähes 1 miljoona totutetaan syömään ulkona.....Saapa nahdä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä