Vasemmisto haluaa tehdä Orwellin eläinfaabelista poliittisen
Kyseessä on siis Orwellin klassikkoteos Animal Farm (suomeksi Eläinten vallankumous) johon vasemmisto haluaa nyt tunkea väkisiin politiikkaa vaikka kyseessä on varoittava tarina sosialismista ja hauska eläinfaabeli lapsille jonka ei ole tarkoitus olla "that deeb" eli syvällinen. Kirjasta on äskettäin tehty uusi animaatiosovitus jossa selkeäsi kritisoidaan Muskia ja Trumppia ja sen levittäjänä toimii Amerikassa woke-vasemmistolainen Angel Studios.
Kommentit (17)
Sehän on nimenomaan proletariaatin diktatuuria käsittelevä teos.
Ei se ole varoittava tarina sosialismista, Orwellhan oli itsekin sosialisti. Se on varoittava tarina siitä, miten wannabe-diktaattorit saattavat kaapata vallankumouksen omiin käyttötarkoituksiinsa, ja oli ennen kaikkea Stalinin kritiikki.
Älä sönkkää vasemmistosta mitään kun et vasemmistosta mitään tiedä.
Vasemmistolainen pitäisi laittaa leirille.
Ei mulla muuta.
Se on jo valmiiksi poliittinen teos tai tarkemmin faabeliksi puettu poliitinen vertauskuva ja metafora jolla kritisoidaan diktaattoreita, etenkin Stalinia joka kaappasi vallan Leninin kuoltua ja katkoitti Leon Trotskyn.
Angel Studios on kylläkin mormonien omistama oikeistolainen ja uskonnollinen studio, joka esimerkiksi tuottaa lapsille suunnattua Tuttle Twins -sarjaa jossa esimrkiksi jatkuvasti haukutaan Marxia ja ihannoidaan Trumppia ja Elon Muskia sen perusteella mitä olen YouTubessa nähnyt. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Muutama vuosi reipasta leirielämää auttaa ajattelemaan asioista uudella tavalla !
Vasemmisto tapansa mukaan kirjoittaa historiankin uudelleen halutunlaiseksi, kuten orwell toisessa kirjassaan 1984 kertoi.
"We have always been at war with eastasia" ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Muutama vuosi reipasta leirielämää auttaa ajattelemaan asioista uudella tavalla !
No ei, fanaattinen uskoja ei muuta uskoaan edes koettelemuksissa. Pikemminkin se vaan vahvistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Näin ajattelin ratkaista tämän ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
No ei, fanaattinen uskoja ei muuta uskoaan edes koettelemuksissa. Pikemminkin se vaan vahvistuu.
Minun leirini kyllä parantaa varmasti ja lopullisesti.
Lukekaa ne muutkin Orwellin kirjat, esim. Puilla paljailla Pariisissa ja Lontoossa.
Ps. Tuo ei ollut hänen oikea nimensä.
"kaksi jalkaa hyvä, neljä jalkaa parempi"
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa ne muutkin Orwellin kirjat, esim. Puilla paljailla Pariisissa ja Lontoossa.
Kyllä se on kuule tiedossa ettei ole, olmi.
Juu eihän se kirja ollut alunperin yhtään poliittinen, ei ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä suomeksi ei näytä edes löytyvän mistään muita kuin nuo pari kuuluisinta kirjaa.
Eikös orkkis kirjassa viitata kommunismiin !