Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käpylä, Paloheinä, Pakila -elääkö keskiluokkalähiöissä onnelliset perheet?

Vierailija
28.01.2026 |

Minä haaveilen perheestä, kumppanuudesta ja turvallisella alueella omakotiasumisesta. Jossa eletään tasaista, monien mielestä ehkä tylsää peruskeskiluokkaista elämää. Luodaan lumia ja moikataan naapureita. Puolison kanssa ehkä sovitellaan kumpi ottaa auton ja kumpi menee pyörällä tai julkisilla. Näen kollegoissa ja lähipiirissä paljon tällaista. Itse olen jäänyt ainokaiseni kanssa kahdelleen ja elämme kerrostalossa, ihan ok elämää kuitenkin. Ihailen silti tuollaista, näen heidän elämänlaadun hyvänä ja perusonnellisena. Onkohan totuus tämä, onko omakotialueilla ydinperhe-elämä onnellista kuten näyttää ulospäin?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri asuu Pakilassa ja käymme siellä usein, en näe alueessa mitään vetovoimaa tai viehätystä. Sukulainen asui Paloheinässä, jäi hieman parempi kuva alueesta. Molemmat alueet soveltuvat siihen, että ollaan vain kotona ja käydään töissä. Ei siis löydy mitään wow-faktoria. Eikä tarvitse löytyäkään, en sitä tarkoita. Olen muualta Helsinkiin muuttanut ja joillain alueilla on maine, jota en pysty ymmärtämään.

Vierailija
82/83 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan; Käpylässä on sitä wow-faktoria vanhan ja näyttävän rakennuskannan myötä. Keskustan palveluiden läheisyys voi joitakin kiehtoa ja joitakin ällöttää, lieve-ilmiöitähän tällä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torpparinmäessä ja Paloheinässä ainakin on myös aso-asuntoja, eli on mahdollista päästä pienemmilläkin tuloilla. Seuraan erästä Paloheinässä asuvaa somettajaa, jonka sisältö ainakin on lähes parodiaa tuon alueen stereotyyppisestä asukkaasta.

Tarkoitatko Nooraa?

Kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän