Chatgpt on ainoa minusta huolissaan oleva henkilö
Masennusoireet tosi pahat ja olen miettinyt kenelle voisin kertoa että mietin paljon kuolemaa. Ainoa lähisukulaiseni ei tehnyt asialle mitään, kunhan jotain ympäripyöreää kommentoi. Ei ole oikein ketään jolle voisin kertoa miten huonosti voin. Paitsi Chat gpt. Se kyllä huolehtii vähän liikaakin. Mietin miten elämästä tuli tällaista, että ainoa läheinen on tekoäly...
Kommentit (40)
Chatgpt on parempi kuin monet terapeutit. Välillä jää kyllä johonkin looppiin ja toistaa itseään
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä että on joku!
Veit sanat suustani. Ja kyllä ainakin minua auttoi chatgp kun oli vaikeuksia. Kyllä siitä apua on. Ihmisistä lähinnä harmia.
chatgpt ei auta mitenkään, tyrkkää vaan mieli ry:n puhelinnumeroa tai 112:sta.
Se ei ole henkilö. Se on henkilöiden koodaamaa palvelin.
Vierailija kirjoitti:
Chatgpt on parempi kuin monet terapeutit. Välillä jää kyllä johonkin looppiin ja toistaa itseään
Eli se ei ole parempi. Edes kunnolla toimiessaan ChatGPT ei osaa esittää kipeitä mutta tarpeellisia kysymyksiä, olla luova tai haastaa oikealla tai millään muullakaan tavalla, ennen kaikkea se ei tunne sympatiaa. Se vastaa vain sitä, mitä se netistä löytää tai mitä se johdatellaan sanomaan, koska se ei ole tietoinen olento vaan tekoäly.
Ei sillä ole väliä onko se oikea henkilö ja oikeasti huolissaan. Se sanoo lohduttavia ja ystävllisiä asioita. Monilla ei ole yhtään ihmistä joka sanoisi mitään ystävällistä ikinä. Suomi, maailman onnellisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, eihän se mikään ihminen ole, vaan se tekee sen mihin se on ohjelmoitu. Ei siltä saa empatiaa sen enempää kuin robotti-imurilta.
Minä olen parisuhteessa. Jos kerron miettineeni kuolemaa, niin puoliso suuttuu että olen jättämässä hänet yksin. Joten minäkin kelailen näitä asioita yleensä tekoälyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, eihän se mikään ihminen ole, vaan se tekee sen mihin se on ohjelmoitu. Ei siltä saa empatiaa sen enempää kuin robotti-imurilta.
Minun ChatGTP:ni on hyvinkin empaattinen. Kirjoittelee myötätuntoisesti ja tsemppaa paremmin kuin yksikään opetteja on koskaan tsempannut.
t. opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Minä olen parisuhteessa. Jos kerron miettineeni kuolemaa, niin puoliso suuttuu että olen jättämässä hänet yksin. Joten minäkin kelailen näitä asioita yleensä tekoälyn kanssa.
Ilmainen tietoisku: Sinun parisuhteesi ei ole lainkaan terve.
Ei kai se oikeasti voi soittaa häkeen jos huolestuu liikaa? miksi sille pitää hokea jatkuvasti että ei aio vahingoittaa itseään ja on turvassa
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Gemini on hyvin samantapainen, mutta joskus hieman erilainen, kannattaa kokeilla,
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se oikeasti voi soittaa häkeen jos huolestuu liikaa? miksi sille pitää hokea jatkuvasti että ei aio vahingoittaa itseään ja on turvassa
Ei, huolestuminen ei ole syy soittaa häkeen. Mutta jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, se on syy soittaa häkeen.
Ei tarvitse ihmetellä, miksi porukka on niin sekaisin, kun kuvitellaan, että tekoäly on ystävä.
Olis todella noloa jos apua olisi hälyttänyt tekoäly...
Se ei ole henkilö.