Jokapäiväinen ruoka aiheuttaa jokapäiväisen tappelun
Meidän perheessä kaikki vihaavat ruuan laittoa ja sen suunnittelemista. Ruoka-aikaa venytetään mahdollisimman pitkälle jotta kaikilla, paitsi miehellä on jo hirveä nälkä, mies ei jaksa panostaa ajatteluun ja keskusteluun mitenkään, koska "ei hänellä vielä ole nälkä". Ja mulla menee hermot kun joudun asiaa yksin miettimään. Kaikki on kiukkuisia ja vituttaa. Kukaan ei keksi mitään ruokaa jota haluaisi syödä/kokata/noutaa. Jos voitan joskus lotosta, ensimmäiseksi hankin oman kokin joka keksii ja toteuttaa kaikki päivän syömiset.
Kommentit (83)
Ei kai se kokkikaan ratkaisu olisi jos kukaan ei osaa kertoa mistä ruuasta tykkää .
Saahan sitä yksinkertaisetkin asiat vaikeaksi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kokkikaan ratkaisu olisi jos kukaan ei osaa kertoa mistä ruuasta tykkää .
Eiköhän se maistu kun tulee valmiina nenän eteen.
Mitä jos ottaa kanaa tai lihaa, sitten joku lisuke esim. peruna. Muutama vihannes. Jälkiruoka. Jos haluaa vaihtelua, keksii jotain muuta. Yhtenä päivänä jotain kevyempää. Miehet tekevät yleensä makaronilaatikkoa tai ruskean kastikkeen jauhoista.
Jos ei mitään tee mieli niin sitten ei tarvi kenenkään laittaakaan. Kovaa nälkää varten vuorokokkaukset.
Sano lapsille, että ottavat lihan esille ja perunat kiehumaan aikaan X. Siitä puoli tuntia niin teet nopean kastikkeen. Kastikkeen hautuessa on hyvin aikaa vauvapalstailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mitään tee mieli niin sitten ei tarvi kenenkään laittaakaan. Kovaa nälkää varten vuorokokkaukset.
Lapset huutaa kuorossa haluavansa "oikeeta ruokaa".
No otatte vaikka marttojen viikottaisen ruokalistan käyttöön ja teette sen mukaan, jos ette pysty itse suunnittelemaan viikon ruokalistaa valmiiksi. Sittenhän on myös kaiken maailman ruokakasseja, joiden mukana tulee reseptit ja tarvittavat ruoka-aineet. Se on tietty vähän kalliimpi vaihtoehto, mutta huomattavasti halvempi kuin oma kokki.
Vierailija kirjoitti:
No otatte vaikka marttojen viikottaisen ruokalistan käyttöön ja teette sen mukaan, jos ette pysty itse suunnittelemaan viikon ruokalistaa valmiiksi. Sittenhän on myös kaiken maailman ruokakasseja, joiden mukana tulee reseptit ja tarvittavat ruoka-aineet. Se on tietty vähän kalliimpi vaihtoehto, mutta huomattavasti halvempi kuin oma kokki.
"Joo kato onks siellä paprikaa, mä en syö", "Oliko tää joku kasvisruoka???", "Ei tee nyt mieli mitään missä on tomaattikastiketta", "Aika eksoottinen, en ala kokkaamaan tollasta"....
Laita joka päivä uuniin vaan makkaraa ja ranskalaisia ja katso koska alkaa kokkaamaan itse eväänsä.
Sanoisin että leipää on kaapissa tai voit tilata pitsan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joo kato onks siellä paprikaa, mä en syö", "Oliko tää joku kasvisruoka???", "Ei tee nyt mieli mitään missä on tomaattikastiketta", "Aika eksoottinen, en ala kokkaamaan tollasta"....
Jos jollekkin ei kokattu ruoka kelpaa niin kokkee seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Laita joka päivä uuniin vaan makkaraa ja ranskalaisia ja katso koska alkaa kokkaamaan itse eväänsä.
Mä en tahdo näitä... Mutta en myöskään viitsi kokata pelkästään itseäni varten ruokaa, mitä kukaan muu ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin vaikeeta ole.
On se. Vitunmoinen tuska ja ärsytys joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tahdo näitä... Mutta en myöskään viitsi kokata pelkästään itseäni varten ruokaa, mitä kukaan muu ei syö.
Älä kokkaa. Anna jokaisen hoitaa oma sapuskansa.
Aamen