Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!

Vierailija
10.01.2026 |

Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme. 

Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi. 

Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle. 

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostat itseäsi ja lasket miehen rakasta entistä puolisoa. Nyt kannattaisi kysyä itseltään pari tiukkaa kysymystä. 

Miten ap nostaa itseään?

Luokan kuningatar keräämässä hovia ympärilleen ja katsoo muita nenänvartta pitkin. Antaa lempeästi hymyillen ymmärtää, että olet täysi nolla. Se on tyttöjen tapa.

Nyt on kyllä melkoiset omaan elämään yleistykset sulla menossa. Kuka satutti sua? :D 
Missä jossain vauva-foorumilla kerätään mitään "hovia" ja mitä hittoa. Lolz.

Ja sitten toinen ihmistyyppi mitä en tajua on nämä kirjoitusvirheisiin takertuvat tyypit. Kannattaa ehkä vähän googlettaa mitä se ihmisestä kertoo. Ja jos jossain somessa ei saa käyttää puhekieltä, niin se on henkilökohtainen voi kyynel. 

Olette te kyllä hauskoja. Kiitos päivän dopamiineista. :D

Vierailija
82/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mielenkiintoista millaisia hyökkäyksiä tämä postaus aiheuttaa. :D 

Kertoo kyllä paljon kommentoijista itsestään miten projektoivat. Terve ihminen vaan scrollaisi ohi jos ei resonoisi. 

Hihhih

Miksi jollakin kolahtaa niin paljon ettei pysty ohittamaan ketjua? Mikä menee ihon alle?

🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIrveän uskottavaa vaivautua kirjoittamaan haukotteleva hymiö ketjuun mikä ei muka kolahda ja kiinnosta lainkaan.  :D

Vierailija
84/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut nyt 14 vuotta  yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä. 

Niin. Vian ei tarvitse olla iso silloin kun se on päässä.

Nimeomaan. Ne viat eivät ole päässä. Hän on tunne-elämältään harvinaisen tasapainossa. 
Suurin vika on tyyliin likaisten sukkien lojuminen lattialla. 

Ja sinä vietät elämäsi ukkosi jälkiä siivoten? No, jotkut tykkää aikuisista miehistä, joiden jälkiä ei tarvitse siiivoilla. Tiesitkö muuten, että lapsenkin voi opettaa keräämään lelunsa lattialta?

-eri

Vierailija
85/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan toki jo tukevasti aikuisia ihmisiä, silti, jäin miettimään mitä pitäisi tapahtua että kunnioittasin miestäni niin vähän, että ilmaisin hänen olevan täydellisesti ex-vaimonsa kouluttama. Tai että yleensä ajattelisin, että hänen ihanat ja rakastettavat piirteensä eivät ole häntä, vaan jonkun toisen koulutuksen tulosta.

Tai että käyttäisin hänen mulle aiemmasta suhteestaan kertomia kipupisteitä siihen, että kirjoittaisin johonkin herjaavan kirjeen hänen ex-vaimostaan. Hänen suhteensa ei ollut täydellinen, ja ero oli hänelle satuttava. Silti hän ei koskaan hyväksyisi sitä, että minä kuvittelisin olevani joku ulkopuolinen expertti arvioimaan hänen mennyttä liittoaan tai arvostelemaan hänen entisen vaimonsa toimintaa siinä. Siis selkokielellä: hän voi arvioida em asioita ja haluta puhua niistä minulle. Minulla ei kuitenkaan voi olla kantaa, koska minä en suhteessa ollut osapuolena ja kunniotan miestäni riittävästi että uskon hänen olevan kykenevä muodostamaan oman mielipiteensä. Olen asiassa pelkkää korvaa enkä lainkaan suuta.

Vierailija
86/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aloittaja on niin perillä miehensä exän nykyisen suhteen tilasta?

Lapsilta kuulee hyvin, hyvin paljon. 

Vierailija
87/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱

Kateellisen epäonnistujan kommentti 

Saat vapaasti kuvitella mitä haluat 🥱🥱🥱

Vierailija
88/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut nyt 14 vuotta  yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä. 

Niin. Vian ei tarvitse olla iso silloin kun se on päässä.

Nimeomaan. Ne viat eivät ole päässä. Hän on tunne-elämältään harvinaisen tasapainossa. 
Suurin vika on tyyliin likaisten sukkien lojuminen lattialla. 

Ja sinä vietät elämäsi ukkosi jälkiä siivoten? No, jotkut tykkää aikuisista miehistä, joiden jälkiä ei tarvitse siiivoilla. Tiesitkö muuten, että lapsenkin voi opettaa keräämään lelunsa lattialta?

-eri

Parisuhteessa tärkeintä on, että molemmat ovat tyytyväisiä. Voihan hän vain tykätä siivota. Todennäköisemmin mies kompensoi tilannetta jollain toisella tavalla. Ei suhde muuten olisi onnellinen.

Vierailija
89/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostat itseäsi ja lasket miehen rakasta entistä puolisoa. Nyt kannattaisi kysyä itseltään pari tiukkaa kysymystä. 

Miten ap nostaa itseään?

Luokan kuningatar keräämässä hovia ympärilleen ja katsoo muita nenänvartta pitkin. Antaa lempeästi hymyillen ymmärtää, että olet täysi nolla. Se on tyttöjen tapa.

Nyt on kyllä melkoiset omaan elämään yleistykset sulla menossa. Kuka satutti sua? :D 

Ja sitten toinen ihmistyyppi mitä en tajua on nämä kirjoitusvirheisiin takertuvat tyypit. Kannattaa ehkä vähän googlettaa mitä se ihmisestä kertoo. Ja jos jossain somessa ei saa käyttää puhekieltä, niin se on henkilöko

Heh

Vierailija
90/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä hauskoja. Kiitos päivän dopamiineista. :D

Hullulla on halvat huvit, i diootilla ilmaiset. 

Vierailija
91/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HIrveän uskottavaa vaivautua kirjoittamaan haukotteleva hymiö ketjuun mikä ei muka kolahda ja kiinnosta lainkaan.  :D

Hihhih, et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? 

Vierailija
92/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo. 

Vierailija
93/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää toisen paskaisten sukkien korjaamista lattialta rakkauden tekona, niin jo on ihmeellinen käsitys rakkaudesta.

Vierailija
94/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsilta kuulee hyvin, hyvin paljon. "

Voi että. Minun lapseni puhuu "bonusäidistään" ja isästään paljon kaikenlaista, mutta aikuisena ihmisenä osaan suodattaa nämä jutut ja koettaa omalta osaltani tuoda esille sitä, että isänsä on kumppanin valinnut joka on sopiva hänelle ja vaikuttaa pääosin tyytyväiseltä.  Pojan ei tarvitse ymmärtää miksi isänsä naiseen rakastui, mutta niin kauan kuin ei ole pieniä arkisia ristiriitoja kummempaa harmia, niin pojan pitää vain oppia elämään tämän ihmisen kanssa. Aina on mahdollisuus muuttaa pysyvästi minun luokseni jos tilanne menee liian vaikeaksi toisessa kodissa.

Vastaavasti kun poika on tyytymätön johonkin minun päätökseeni (en suostu hankkimaan uutta mopoa tai nopeaa nettiyhteyttä pelaamista varten esim) niin hän nostaa esille heikkouksia ja virheitä minusta, jotka osuu ja uppoaa. Hän saattaa hyvin puhua näitä asioita myös toisessa kodissaan. Sielläkin on niin fiksu vanhempi, että tiedän (ainakin) hänen osaavan suodattaa, eikä aseellistaa näitä "tiedonmuruja" käyttääkseen niitä minua vastaan.

Vierailija
95/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä nyt kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Vierailija
96/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt vaivautuu laittamaan ihan turhia viestejä?

Vierailija
97/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä vaan.

Vierailija
98/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen" tulee mieleen koira, kultainen noutaja, ei niinkään ihminen, mies.

Vierailija
99/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä vaan, nauti nyt kun vielä voit. Kyllä ne oikeat syyt hänen jättämiselleen vielä sinullekin tulevat ajan kanssa paljastumaan...

Heh, naisen logiikallahan mies on aina syyllinen ja nainen viaton marttyyri😅😅

Vierailija
100/160 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap nostaa itseään?

Ja sitten toinen ihmistyyppi mitä en tajua on nämä kirjoitusvirheisiin takertuvat tyypit. Kannattaa ehkä vähän googlettaa mitä se ihmisestä kertoo. Ja jos jossain somessa ei saa käyttää puhekieltä, niin se on henkilöko

Niin, oliko kyseessä siis kirjoitusvirhe vai puhekieli? Saat puhua ihan miten haluat, mutta tuo nään särähti todella pahasti korvaan tuon tekstin keskellä pariinkin kertaan muistaakseni, ja lisäksi vielä seuraavissa viesteissä. Todella ärsyttävä tyylimoka, joka kertoo kirjoittajasta paljon (sic).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi