Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!
Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme.
Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi.
Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle.
Kommentit (179)
Ihanaa kun annetaan myös tuollaisia verhottuja uhkauksia että ap:een asiat ei vain voi olla hyvin. 😏 kertoo kommentoijien omasta haaveesta kaiketi olla aina se tärkein, vaikka olisi ex.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun annetaan myös tuollaisia verhottuja uhkauksia että ap:een asiat ei vain voi olla hyvin. 😏 kertoo kommentoijien omasta haaveesta kaiketi olla aina se tärkein, vaikka olisi ex.
Piilotettua verhottua narsismiahan siinä on havainnoitavissa.
Minäkin kävin viime vuonna kahden tosi kivan miehen kanssa treffeillä ja he olivat tulleet vaimonsa jättämiksi toisella oli kaksi kouluikäistä lasta ja toisella 5- ja 6-vuotiaat lapset ja erosta kulunut 3 vuotta eli lapset olleet tosi pieniä eron aikaan. En minä ainakaan käsitä, miksi ne naiset olivat halunneet erota.
^ tai itse asiassa tulee mieleen useampikin tapaus, missä vaimo oli jättänyt miehen lapsen ollessa aika pieni. Mitäköhän lie tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
^ tai itse asiassa tulee mieleen useampikin tapaus, missä vaimo oli jättänyt miehen lapsen ollessa aika pieni. Mitäköhän lie tapahtunut?
Narsistinen kuplivan tunteen jahtaaminen.
Tästä ketjusta ja palstasta opittua:
Nainen saa ottaa kreditit siitä että on opettanut miehen huomioimaan naista parisuhteessa, korjaamaan omat jälkensä sekä osallistumaan kotitöihin.
Mies sen sijaan ei saa muuttua paremmaksi kuin on edellisessä suhteessa ollut koska sitten hän on koira tai lemmikkieläin eikä mies.
Ja uusi nainen ei saa toistaa palstamamman omaa narratiivia siitä että mies on hyvin koulutettu edes leikillään, koska miesten täytyy joko olla syntyneet täydellisinä tai sitten he ovat se sika mikä täytyy jättää!
Ole hyvä. Toivottavasti hänen viruspohjainen vaivansa on saatu hoidettua, vaikka hän ei itse hoitoihin riittävästi sitoutunutkaan.
Yleensä se menee kyllä toisinpäin, mies epäilee uutta naistaan kaikesta mahdollisesta omien traumojensa takia. H*lvettiä uudelle naiselle. Puhun kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Osa syyttää miehiään jo synnytyksen yhteydessä kivuistaan, joten pikkulapsiarki on sitten liikaa.
Miehellä ehkä vielä ikävä eksäänsä? Älä nyt hyvä nainen ole sokea.
Kiitos et eksäni petti minua ja nykyisen mieheni eksä jätti toisen miehen vuoksi. Löysimme toisemme ja olemme olleet 20 v onnellisesti yhdessä. Joskus vain asioilla on tarkoitus vaikka sillä jätetyllä/petetyllä hetkellä tuntuu sonnalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱
Niinpä. Ja vielä selittää, että "kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva..." Ikäänkuin tuntisi eksän. Eikö tämä eksä novellin mukaan pettänyt ja jättänyt? Ei se nyt kauhean uhriutuvalta vaikuta?
Kuulostaa siltä, että eksä asuu ilmaiseksi nyksän päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱
Niinpä. Ja vielä selittää, että "kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva..." Ikäänkuin tuntisi eksän. Eikö tämä eksä novellin mukaan pettänyt ja jättänyt? Ei se nyt kauhean uhriutuvalta vaikuta?
Kuulostaa siltä, että eksä asuu ilmaiseksi nyksän päässä.
- aika moni nykyinen kyllä joutuu tuntemaan kumppaninsa exän 😅 ei siltä aina voi edes välttyä.
Mut kyllä huvittaa noi narsistiset kommentit missä joko ex mies tai uusi nainen eivät kumpikaan ajattele muka mitään muuta kuin liikaa tätä pettäjä-jättäjänaista. Pssst! Unohtumattomia kokemuksia on toki ne traumatkin. 😅
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta ja palstasta opittua:
Nainen saa ottaa kreditit siitä että on opettanut miehen huomioimaan naista parisuhteessa, korjaamaan omat jälkensä sekä osallistumaan kotitöihin.
Mies sen sijaan ei saa muuttua paremmaksi kuin on edellisessä suhteessa ollut koska sitten hän on koira tai lemmikkieläin eikä mies.
Ja uusi nainen ei saa toistaa palstamamman omaa narratiivia siitä että mies on hyvin koulutettu edes leikillään, koska miesten täytyy joko olla syntyneet täydellisinä tai sitten he ovat se sika mikä täytyy jättää!
Tämä on hyvä pointti. Itse ainakin jätettynä ja petettynä olen miettinyt kovasti, mikä on oma osuuteni siihen, että suhde meni pieleen. Mihin pitää kiinnittää enemmän huomiota parin valinnassa vastaisuudessa ja muutenkin tulevassa suhteessa. Yleensä se petetty ja jätetty joutuu pakostakin miettimään ja kehittämään itseään, koska hänellä ei ole uusi suhde odottamassa, toisin kuin pettäjällä. Pettäjä porhaltaa uuteen suhteeseen luullen, että jättää kaiken taakseen. Hän luulee pääsevänsä ongelmistaan eroon, mutta kohtaa ne samat sitten uudestaan. Jätetty taas käsittelee asioita ja koittaa kasvaa.
On melko lapsellista ajatella, että mies kasvaa vain naisen käsissä.
Täällä on sama trolli kuin siinä symbioottiketjussa.
Muistan lukeneeni joskus aikuisten miesten mietteitä naisista, mikä niissä on ihanaa ja mikä ärsyttää. Oisko ollut city-lehdestä.
Eniten ärsytti perusteeton mustasukkaisuus ja uteleminen miehen ex-kumppanista sekä tämän jatkuva haukkuminen. Sanoivat etteivät mieluummin puhuisi exästä tai menneisyyden suhteista ollenkaan, kun ne ovat menneisyydessä ja niistä puhuminen aiheuttaa aina vaan jotain vertailua tai kiistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa syyttää miehiään jo synnytyksen yhteydessä kivuistaan, joten pikkulapsiarki on sitten liikaa.
On niitäkin pohjasakkaa olevia miehiä jotkasalasuhteilevat puolisonsa raskausaikana.
Vielä oksettavampaa on jos uhriutuvat ihmisten edessä saamastaan kritiikistä.
Hieman kalskahtaa korvaan "joka ei koskaan". Ei kannata sanoa noin. Huomisesta ei koskaan tiedä.
Vähän outo aloitus.
Onnea toki hyvästä parisuhteesta, mutta teillä taitaa ex olla usein puheissa, jos sinullakin oli tarve hänestä pitkä aloitus tehdä?
Se taas ei välttämättä lupaa hyvää, jos ex nousee usein puheenaiheeksi.