Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!
Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme.
Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi.
Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Jonkun vanhanpiian fantasia?
HOMO-INCELIN SATU.
Vierailija kirjoitti:
No ei tämä ole mitään sellaista mitä mä aktiivisesti kokoajan miettisin :D Nyt vaan kun kohtasin pitkästä aikaa puolisoni exän, ja tämä oli vähän outo minua kohtaan, tuli mieleen. Ja huvikseni nyt halusin vaan tänne kirjoittaa näkökulman mikä mulla tilanteeseen on.
Täällä on niin usein sellaista exien haukkumista ja kehotetaan jättämään kumppani, ja muutenkin tuntuu että aika vähän on mitään positiivista, ja itse koen vilpittömästi kiitollisuutta ja syvää onnellisuutta nykyisestä parisuhteestani.
Toivon kaikille hyvää ja turvallista parisuhdetta ja rakastetuksi tulemisen kokemusta.
En mä ihan saa kiinni tuosta ajatuksesta että jotenkin ylentäisin itseäni ja alentaisin "rakasta exää". Mun mielestä kunnnioitan exää ja ymmärrän häntä, ja tiedostan omat mahdolliset virheeni myös, vaikka tilanteeni olikin toinen, eikä omaa entistä suhdettani olisi pelastanut mikään koska pettäminen on mulle deal
Kuitenkin kirjoituksessasi on kovin kitkerä sävy, ollakseen puhdasta kiitollisuutta ja onnea. Tuleeko sinun kiitoksesi aina tarjoiltuna arvostelun ja sormenheristelyn sivussa?
"Rakas ex". Vai ihan vaan rakas ex.
Miehesi on rakastanut joskus toista naista. MIehesi on rakastanut häntä yhä vaikka suhde on päättynyt. Miehesi voi rakastaa häntä yhä, tai sitten rakkaus on hiljalleen haihtunut kun naiseen on tullut välimatkaa ja ristiriitaisia tunteita mm pettämisestä johtuen. Mutta nyt hän ilmeisesti rakastaa sinua, onko hänen menneillä tunteillansa oikeasti mitään merkitystä? Olethan itsekin ollut aiemmin suhteessa, kai miehesi sietää tuota tosiasiaa?
Ap: llä mania päällä.
Ei kukaan terve pidä tuollaista harhaista monologia.
Vierailija kirjoitti:
Verb
nään
(colloquial or dialectal) first-person singular present indicative of nähdä
Synonym: näen
Niin? Suomen lisäksi voit sitten opiskella lisää englantia, jotta oppisit että colloquial tarkoittaa arki- tai puhekielistä.
Yeiskielinen ensimmäinen persoona nähdä-verbille on näen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset projektiot sitten siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱
Kateellisen epäonnistujan kommentti
Kyllä on mielenkiintoista millaisia hyökkäyksiä tämä postaus aiheuttaa. :D
Kertoo kyllä paljon kommentoijista itsestään miten projektoivat. Terve ihminen vaan scrollaisi ohi jos ei resonoisi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun täällä palstalla oli vuosia sitten joku todella maaninen tyyppi joka availi ketjuja ja piti monologeja pettämisen ja lennosta vaihtelun ihanuudesta samalla haukkuen ja solvaten kaikkia normaaleja.
Ei kestänyt lainkaan kriittistä eurooppalaista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Jos yrität kirjoittaa yleiskieltä, miksi käytät muotoa "nään" sen sijaan, että sanoisit "näen?" Särähtää todella oahasti korvaan.
Ei täällä ole murresanat kielletty. Ihan passeli on " nään", jonka kaikki ymmärtävät
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nyt 14 vuotta yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä.
He eivät vain sopineet toisilleen. Molemmat tahoillaan voivat olla aivan täydellisiä jollekin toiselle.
Se, että sinä olet ollut tällä palstalla VUOSIA, kertoo kaiken olennaisen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostat itseäsi ja lasket miehen rakasta entistä puolisoa. Nyt kannattaisi kysyä itseltään pari tiukkaa kysymystä.
Miten ap nostaa itseään?
Luokan kuningatar keräämässä hovia ympärilleen ja katsoo muita nenänvartta pitkin. Antaa lempeästi hymyillen ymmärtää, että olet täysi nolla. Se on tyttöjen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱
Kalikka kalahti, koira älähti.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä paljon kommentoijista itsestään miten projektoivat. Terve ihminen vaan scrollaisi ohi jos ei resonoisi.
Hihhih
Vierailija kirjoitti:
Nostat itseäsi ja lasket miehen rakasta entistä puolisoa. Nyt kannattaisi kysyä itseltään pari tiukkaa kysymystä.
Mitä et ole miehen kanssa saavuttanut? Lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrität kirjoittaa yleiskieltä, miksi käytät muotoa "nään" sen sijaan, että sanoisit "näen?" Särähtää todella oahasti korvaan.
Ei täällä ole murresanat kielletty. Ihan passeli on " nään", jonka kaikki ymmärtävät
Tietysti sen ymmärtää, mutta tyylillisesti se ontuu todella pahasti tekstissä, joka muilta osin vastaa yleiskielen normeja. Ärsyttää jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kyllä paljon kommentoijista itsestään miten projektoivat. Terve ihminen vaan scrollaisi ohi jos ei resonoisi.Hihhih
Miksi jollakin kolahtaa niin paljon ettei pysty ohittamaan ketjua? Mikä menee ihon alle?
Aika passiivis aggressiivinen tuntuu AP myös olevan.