Kiitos kiitos kiitos sinä mieheni exä joka petit ja jätit hänet toisen miehen takia!
Sinun ansiostasi minulla on nyt täydellisesti koulutettu, kiltti ja hyväsydäminen mies, joka ei koskaan pettäisi minua ja arvostaa suhdettamme, minua ja perhettämme.
Toivon että sinäkin olet onnellinen uudessa suhteessasi, vaikka olen ymmärtänyt että näin ei ole. Olet huomannut uudessa kumppanissasi yllättäen aivan samoja ongelmie kuin exässäsi näit. Kas kun ne ongelmat eivät koskaan olleet vain hänessä, vaan siinä mitä sinä suhteeseen tuot. Kun olet hurjan kriittinen, negatiivinen ja uhriutuva, kanssasi sulkeutuu ja vetäytyy paraskin tyyppi, ja pyrkii vain selviytymään päivästä toiseen. Toivon että opit ilmeisemaan omia tunteitasi paremmin kuin passiivis-agressiivisesti tai natkuttamalla asioista marttyyrinä. Tiedän mistä puhun, koska ennen tätä suhdetta, minä olin omalle exälleni sellainen. Näin vain kaiken mitä hän jätti tekemättä ja koin sen henkilökohtaisena loukkauksena itseäni kohtaan. Nyt osaan arvostaa nykyistä miestäni, mutta se vaati ensin pitkän ajan yksin ja itsetutkiskelua, ehkä myös hieman terapiaa. Tsemppiä elämääsi.
Nään että kun kohtaamme, se on sinulle yhä vaikea pala, vuosien jälkeenkin. Nähdä exälläsi uusi puoliso, vaikka itse lähdit. Itse olit häneen tyytymätön. Ymmärrän sen että teillä on yhteinen historia ja arvostan sitä. Olen siitä ihan oikeasti vilpittömästi kiitollinen, sillä nään kaiken vaivan mitä olet nähnyt. Sinä et erityisemmin pidä minusta, eikä sinun tarvitsekaan. Toivon vaan että ymmärrät että minä en vihaa sinua, en halua loukata sinua tai aiheuttaa muuten pahaa mieltä sillä että olen olemassa, ja kuulun nyt lapsesi perheeseen. Enkä ole lähdössä mihinkään. Sillä toisin kuin sinä, minä arvostan miestä sellaisena kuin hän on. Toivoisin että sinäkin muistaisit enemmän sen kuinka et halunnut häntä, et arvostanut ja hän sai sinusta vain huonoimmat piirteesi esiin. Toivoisin että olisit onnellisempi uudessa suhteessasi, etkä niin rikki kuin tunnut olevan. Kaikkea hyvää sinulle.
Kommentit (160)
Mun exän nyxä on ihan sairaan mustasukkainen musta. Se ei ymmärrä sitä, että mä en exääni ottaisi takaisin edes kultatarjottimella. Joutuu raukka elämään jatkuvassa menettämisen pelossa.
Kylläpä tämä nyt provosoi ihmisiä. :D
Onko vähän ehkä jäänyt itsellä jotain selvittämättömiä fiiliksiä?
Miehesi on tuosta kokemuksesta johtuen selkäsi takana sairaan mustasukkainen ja pitää sinuakin pettäjänä. Vielä osaa pitää epäilyksensä itsellään, mutta kohta alkaa puhelimen syynääminen sun muut.
Mieheni ei tee tätä selkäni takana. Meillä on ihan avointa se, että mieheni on epävarma, kun olen esim yön poissa kotoa, eli hän uskaltaa olla kanssani myös haavoittuvainen.(en ole ap)
Juicea lainatakseni "luodut emme me olleet toisillemme",
T: entinen nyksä-nykyinen exä
Vierailija kirjoitti:
Hihhih, on.
Minä taas alan ymmärtää näin 10 v kieppeillä, miksi miehen eksä jätti miehen silloinkin juuri 10 v kieppeillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nyt 14 vuotta yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä.
Me ei sovittu luonteiltamme yhteen. Aloin olla hyvin ahdistunut ja masentunut hänen kanssaan. Ero teki tosi hyvää. Hän on varmasti toisenlaiselle ihmiselle just hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nyt 14 vuotta yhdessä jätetyn miehen kanssa. Vieläkin ihmettelen, miksi eksä jätti hänet. Hän on aivan täydellinen aviomies. Viat ovat hyvin pieniä.
Olisitpa ollut kärpäsenä katossa kun eli vaimonsa kanssa niin tietäisit.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, kuten jo kerroin exäni lähettelee minulle viestejä kun hän kokee itsensä yksinäiseksi. Jotenkin vaan edelleen vedän häntä puoleensa, kun hänellä on paha olla. Uudessa kiiltokuvasuhtessa ei uskalla ilmaista epävarmuuttaan?
Vierailija kirjoitti: Juicea lainatakseni "luodut emme me olleet toisillemme", T: entinen nyksä-nykyinen exä
en ymmärrä tätä, mitä tulee avioliittoihin tai pitkiin suhteisiin.
Ethän sinä mene naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä. Olette yhtä mieltä tulevaisuudesta, arvoista ja tärkeimmistä näkemyksistä.
Ja Kun mies on vielä tervepäinen ja luotettava ja turvallinen - niin miksi ihmeessä eroat hänestä?
Vierailija kirjoitti:
Jospa ei ollut enää rakkauden tunteita? Toiset odottaa sellaisia parisuhteelta, toiset laskelmoi käytännön asioilla. En minä osaa sanoa kumpi preferenssi johtaa onnellisempaan lopputulokseen.
Vauva.fi forumin parisuhde neuvon säännöt.
#1 Jätä se renttu
#2 Jos edes mietit muuta vaihtoehtoa katso sääntö numero yksi.
Vierailija kirjoitti:
Harva pettäjä on missään suhteessa tai vaikkapa neljännessä avioliitossa onnellinen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihana, upea ja mahtava ap! Sydämiä! Me askarrellaan hänelle lasten kanssa mitali ja laitetaan postiin.
Varmaan exäni nyksäkin voisi kirjoittaa samanlaisen sadun, viat exssä ilmenivät vasta kun hänen hartaasti toivomansa lapset syntyivät ja arki taaperoiden, töiden ja kotitöiden saati metatäiden kanssa.
Ihanaa meilläkin oli kun koti pysyi siistinä kahden aikuisen kodissa, ihan kiva oli imuroida kerran kuukaudessa kun halusi pestä vaatteensa helposti sitä huuteli onko sulla likapyykkiä menee tässä samalla, jos ei jaksanut tehdä ruokaa äkkiäkös sitä kipaisi jotain hakemassa tai ulkona syömässä. Yhdessä oli kiva mietti mitähän kivaa ostetaan mummolle jouluna.
Mutta kun lasten kanssa halusin omaa aikaa, vie tämä sankari lapset 2v ja 4v 89v mummon ruokittavaksi, eihän meillä ennenkään ole pari kertaa viikossa imuroitu, eipä ollut hiekkalaatikon verran hiekkaa tyhjentetty saappasta makuuhuoneen lattiallekaan. Ei kai joka päivä lapsille ruokaakaan tarvitse tehdä, joo-o.
Hyvä mies kunhan saa olla kaiken keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Me vaan ajauduttiin erilleen. Kummallakin oli omat menot ja harrastukset sekä seksikään ei enää kiinnostanut. En halunnut jatkaa kämppissuhteessa vaikka toinen ei olisi halunnut erota. Onneksi löysi sitten uuden kumppanin. Hän sanoin suoraan ettei halua asua yksin.
Minun mielestä positiivinen että joku vaihteeksi kertoo että toisen roska voi olla toisen aarrekkin. 😁
Pettäjät tosin voi suksia suohon.🤬
Vierailija kirjoitti:
Varmaan exäni nyksäkin voisi kirjoittaa samanlaisen sadun, viat exssä ilmenivät vasta kun hänen hartaasti toivomansa lapset syntyivät ja arki taaperoiden, töiden ja kotitöiden saati metatäiden kanssa.
Ihanaa meilläkin oli kun koti pysyi siistinä kahden aikuisen kodissa, ihan kiva oli imuroida kerran kuukaudessa kun halusi pestä vaatteensa helposti sitä huuteli onko sulla likapyykkiä menee tässä samalla, jos ei jaksanut tehdä ruokaa äkkiäkös sitä kipaisi jotain hakemassa tai ulkona syömässä. Yhdessä oli kiva mietti mitähän kivaa ostetaan mummolle jouluna.
Mutta kun lasten kanssa halusin omaa aikaa, vie tämä sankari lapset 2v ja 4v 89v mummon ruokittavaksi, eihän meillä ennenkään ole pari kertaa viikossa imuroitu, eipä ollut hiekkalaatikon verran hiekkaa tyhjentetty saappasta makuuhuoneen lattiallekaan. Ei kai joka päivä lapsille ruokaakaan tarvitse tehdä, joo-o.
Hyvä mies kunhan saa olla kaiken keskipist
eli lasten koti kannattaa ennemmin rikkoa kuin palkata siivooja?
Vierailija kirjoitti:
Miten joku jaksaa vaivautua tollasen novellin kirjoittaa näin tyhmästä aiheesta? 🥱
Mulle tuli oitis tunne, että hänen pitää todistella jotain. Tekisi mieli sanoa suoraan, mutta koska ei kehtaa niin pienen tyydytyksen saa siitä, että edes keskustelupalstalle kirjoittaa. Eihän sitä tiedä, ex voi lukea sen ja miettiä onkohan tuo mulle osoitettu. Jos sille sitten tulisi vaikka pieni harmin tunne että totta, ei olisi pitänyt hyvää miestä jättää. Koska aloittajaa kaivaa se tunne, että hänen syliinsä putosi jotain mikä ei edelliselle "omistajalle" kelvannut.
Jos näin on, se on aivan turhaa pahan mielen aiheuttamista itselle. Ei pitkistä suhteista lähdetä siksi että toisessa on jotain vikaa ihmisenä. Niistä lähdetään siksi että on tunnetasolla ajauduttu erilleen. Miehesi voi olla aivan hyvä, vaikka tulikin aiemmin jätetyksi.
Yleensähän näin sanotaan vasemmistolaisesta eikä jätetystä aviopuolisosta.