Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä harrastus on justiinsa sinun henkireikäsi? Mistä saat valoa ja iloa elämään?

Vierailija
28.12.2025 |

Otsakkeessa kysymys. Mikä on just SUN juttusi? Olisi kiva kuulla siitä :)

Kommentit (266)

Vierailija
181/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin alkaa tehdä palapelejä. Se sopis uudeksi harrastukseksi tähän huonoon rahatilanteeseen, ja saisin vaihtelua jatkuvalle doomscrollaukselle. Pitäis vaan löytyä ylimääräinen pöytä

Ensihätään voi ladata puhelimeen palapelisovelluksen esim. jigsawscapes

Kaupoissa myydään huopa-alustoja keskeneräisille palapeleille. Huopa kiedotaan rullan ympäri ja kiinnitetään. Saa vaikka kaappiin palapelin välillä. Toinen vaihtoehto on kasata palapeliä paljaalla lattialla maton kohdalla. Kun lopettaa palapelin teon, rullaa vaan maton takas lattialle palapelin päälle. Toimii jos ei ole pikkulapsia tai lemmikkejä.

Vierailija
182/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastolenkit issikalla (islanninhevonen). Sielu virkistyy puiden siimeksessä luonnon ääniä kuunnellen, hepan selässä tasaista vauhtia edeten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kissat, maailmalla moottoripyöräily. Soratiet, pienet kylät ja kahvilat. Maatilamajoitus. Se on elämää.

Vierailija
184/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaaminen

Vierailija
185/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsityöt, askartelu, lapsenlapset, luonto, kesällä veneily ja kasvimaanhoito.

Vierailija
186/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt säännöllisesti pokuleerannut 55 vuotta. Erityisesti olen kehittynyt viime aikoina kapteeni Morganin kanssa colajuomien parissa.

Vierailija
187/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anime ja VTuberit.

M31

Vierailija
188/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin alkaa tehdä palapelejä. Se sopis uudeksi harrastukseksi tähän huonoon rahatilanteeseen, ja saisin vaihtelua jatkuvalle doomscrollaukselle. Pitäis vaan löytyä ylimääräinen pöytä

Palapelit on aika kalliita kaupoissa, joskus tarjouksesta saa alle kympillä. Kirppispeleistä puuttuu aina paloja eikä niitä saa myytyä eteenpäin. Postimaksut on kalliita jos tilaa toiselta palastelijalta.  Ei kukaan osta edes vitosella tuhatpalaista. Hukkaan heitettyä rahaa.

Itse hain tänään Wintedistä tilatun palapelin. Kolme euroa peli (1000 palaa) postimaksu pari euroa, jos sitäkään. Wintedillä on ihan omat postimaksusopimukset. Aina on ollut kaikki palat tallessa ja hyväkuntoisia pelejä. Kirjastoista saa ilmaiseksi lainaan. Oman alueen Facebook ryhmistä löytyy halvalla ja voi käydä noutamassa. Jopa ilmaiseksi moni antaa. Kyllä on halvin harrastus minulla. Suosittelen! Aivot nollaantuu kerrasta kun keskittyy peliin. Unohtuu huolet ja murheet.

Vierailija
189/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoharrastus tuo valoa ja iloa elämääni.

Lähinnä nuoruuden haaveautojen omistaminen. Olenkin useita unelma-autoja omistanut.

Esim. mulla oli nuorena autolehden keskiaukeamajuliste upeasta rakennellusta ja näyttelyitäkin kiertäneestä autosta seinälläni. Vuosia myöhemmin omistin juuri sen kuvan auton.

Ja koska en mikään rikas ole, niin en voi haalia niitä säilöön, vaan aina pitää luopua seuraavan haaveauton metsästyksen tullessa ajankohtaiseksi.

Vierailija
190/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto 

Kundaliinijooga 

Meditaatio

en suosittele. ei ole hyviä ne energiat jotka sieltä tulee

Vierailija
191/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaan netistä ihmiskunnan historiaa ja tutustun uusiin paikkoihin maailmalla.

Vierailija
192/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harrastuksia.

Vierailija
193/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt säännöllisesti pokuleerannut 55 vuotta. Erityisesti olen kehittynyt viime aikoina kapteeni Morganin kanssa colajuomien parissa.

Pokuleerata...??

Vierailija
194/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen, lukeminen, lukeminen. Viimeksi lukenut mm. filosofista kirjaa mielen teoriasta, kirjaa Walesin historiasta ja Richard Burtonin elämäkertaa.

Vierailija
195/266 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöjuoksu ja syrjähypyt

Vierailija
196/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ja baletti, myös kielen opiskelu.

Vierailija
197/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin nuo naisten reiät. Ne ovat minun henkireikäni.

Vierailija
198/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen ja vesijumppa. Se rentouttaa ja väsyttää. Lisäksi kun käy tiettyyn aikaan ja viikonpäivään niin hallilla on yleensä samoja henkilöitä, joiden kanssa tulee tutuksi. Saunassa ja siellä vesijumppaaltaassakin jutellaan kaikesta maasta taivaaseen: ollaanhan muutenkin alasti. Välillä jutellaan ennestään tuntemattomienkin kanssa saunassa. Uimahallireissun jäkeen saa unta todella hyvin, ei tarvii nukahtamislääkkeitä eikä melatoniinia. Jos käy aamulla, päivästä tulee virkeä ja hyväntuulinen, tasapainoinen.

Neulominen. Neulon kirjoneulesukkia ja lapasia, isompiin kuten paitoihin ei mulla riitä kärsivällisyys. Kirjoneuleessa pitää kokoajan keskittyä, että kuvio tulee oikein. Joten ei voi miettiä huolia. Miettii vain: "yks vihree, kolme harmaata, yks vihree kolme harmaata..."

Vierailija
199/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomisessa voi myös kehittyä loputtomasti: opetella kaikenlaisia pitsi- ja kohoneuleita, lettineuleita, monimutkaisempia kuvioita, itse keksittyjä malleja...

Vierailija
200/266 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskisten dyykkaminen. Poistaa nälkää, joskus vaatettaakin.